[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elfenor

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:49

Kan klitwortel je paard irriteren waardoor het jeuk krijgt?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:53

mijn paardje heeft sinds kort een eczeemdeken op, maar nu is mijn vraag als het wat kouder/natter wordt doe ik daar dan een regen deken over heen ? ze heeft wel altijd schuilmogelijkheid maar met nat weer krijgt ze het snel te koud, heb begrepen dat die eczeemdekens gewoon 24/7 op moeten blijven.

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:58

Dat kan je doen :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:59

Heb toch de Derfen lotion weer besteld, komt morgen binnen. :) Heaven doet het daar goed op, ga nu halverwege het seizoen niet teveel meer omklooien. :)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:59

Hier gaat het nog steeds super met Derfen!

Ik heb nog 2 tips voor de Derfengebruikers:

Tip 1: Om je paard weer schoon te krijgen voor een wedstrijd. Ik heb laatst op goed geluk de manen en staart van mijn paard gewassen met wat zilvershampoo die ik nog had staan. Het ging om zilvershampoo van Petrôle-Hahn. Ik had meteen de indruk dat zijn manen en staart een heel stuk schoner waren. Na het uitspoelen van de shampoo heb ik de manen en staart ingesmeerd met Biotex, even laten intrekken en weer uitgespoeld. Om zeker alle biotex eruit te hebben heb ik de manen en staart nogmaals gewassen met Shine In - Yellow Out schampoo van CM. Het resultaat: brandschone manen en staart. Zelfs geen bruine schijn meer!
Aangezien ik nu bijna wekelijks wedstrijd heb, worden de manen en staart niet meer zo vies. Ik smeer alleen Derfen als mijn paard jeuk heeft en alleen op de plaats waar hij jeuk heeft (zoals het 'moet' dus). Nu volstaat één enkele wasbeurt met de Petrôle-Hahn shampoo om zijn manen en staart helemaal schoon te krijgen, zonder bruine schijn. Ik was zijn manen en staart wel heel grondig, een flinke hoeveelheid shampoo goed inmasseren en even laten intrekken. Ik heb in de stal geen warm water, dus dat heb ik uiteraard ook niet gebruikt.

Tip 2: Om de Derfengeur van je eigen huid te verwijderen. Sinds ik Derfen gebruik voor mijn paard, heb ik geen last meer van muggenbeten. En dat terwijl ik normaal altijd lekgestoken word. Ik gebruik altijd handschoenen en ik was mijn handen en armen altijd heel grondig na het aanbrengen van Derfen, maar we weten allemaal dat die geur gewoon moeilijk weg te krijgen is. Zelf ruik ik het na het wassen niet meer, maar de muggen blijkbaar nog wel... Aangezien ik wel regelmatig wakker word van zoemende muggen, weet ik dat ze wel aanwezig zijn.
Maar goed, het heeft wel zo zijn voordelen om geen muggenbeten meer te hebben :D .
Tot mijn vriend en ik onlangs een dagje gingen zwemmen. De volgende ochtend telde ik maar liefst 15 muggenbeten! Dus: een beetje chloor doet wonderen voor wie de Derfengeur echt helemaal kwijt wil. }>

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:50

He Juleke, goede tip en het klopt idd wat je zegt!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:52

juleke schreef:
Tip 2: Om de Derfengeur van je eigen huid te verwijderen. Sinds ik Derfen gebruik voor mijn paard, heb ik geen last meer van muggenbeten. En dat terwijl ik normaal altijd lekgestoken word. Ik gebruik altijd handschoenen en ik was mijn handen en armen altijd heel grondig na het aanbrengen van Derfen, maar we weten allemaal dat die geur gewoon moeilijk weg te krijgen is. Zelf ruik ik het na het wassen niet meer, maar de muggen blijkbaar nog wel... Aangezien ik wel regelmatig wakker word van zoemende muggen, weet ik dat ze wel aanwezig zijn.
Maar goed, het heeft wel zo zijn voordelen om geen muggenbeten meer te hebben :D .
Tot mijn vriend en ik onlangs een dagje gingen zwemmen. De volgende ochtend telde ik maar liefst 15 muggenbeten! Dus: een beetje chloor doet wonderen voor wie de Derfengeur echt helemaal kwijt wil. }>

Ik ruik het inderdaad zelf ook amper nog. :+ De muggen weten me ook minder te vinden moet ik zeggen, ligt het toch daaraan...! :')

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:13

Verrek... dat verklaart waarom mijn man eergisteren midden in de nacht wakker werd van de jeuk van de muggenbeten en op muggenjacht ging. Terwijl ik dus zoiets had van "Muggen? Hoezo? Normaal vallen ze mij altijd lastig en jou niet :? " :Z

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:29

Elfenor schreef:

ja hoor, ik weet niet hoe je het gebruikt?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:33

wahhahah dus allemaal wekelijks het zwembad in, kijken je collega's op maandagochtend ook een stuk vrolijker als jij eraan komt ~~}>

Die tip van de biotex had ik hier al eens geplaatst, dat werkt inderdaad goed.
Uitspoelen doe ik altijd grondig, nawassen met paardenshampoo doe ik ook altijd.
Toch heeft Wisse er de laatste keer korstjes van gekregen, ben er nu achter dat het door reactie op het wassen is want een paard op stal heeft exact hetzelfde gekregen als reactie op een nieuwe shampoo.
Denk dat er bij Wisse toch nog een beetje in de vacht zat (of het nou Biotex of paardenshampoo was weet ik niet) en dit in combinatie met de halsdeken is gaan irriteren. Nu, een paar weken later, zitten er nog steeds korstjes. Als je ze wegkrabt is het klaar, maar dat vindt meneer niet zo leuk ;)
Ik doe voor wedstrijden de sokken ook in de biotex trouwens, het vuiyl trekt er zo uit :P
Vrijdag heb ik kampioenschappen dus dat wordt weer wassen geblazen!!
Dan doe ik de dag ervoor de manen, 3x wassen en dan zijn de vlekken er wel uit, en dan de halsdeken op. Vrijdagochtend heel vroeg (we vertrekken om half 8 met 9 paarden op de vrachtwagen) nog lijf en benen maar dat is dan zo gepiept.

Dit weer is echt fijn voor ze qua jeuk, merken jullie ook verschil?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:47

Nou ik heb de PBH spray besteld. :)
2 bussen, ben erg benieuwd!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:05

Syb had zondag geschuurd aan haar staart, ze was dan ook walgelijk hengstig. Leovet erop en gelukkig was gister alles weer rustig..
Blijft toch spannend elke keer.

Ik heb nu met dit oliebol weer wel gewoon de regendeken over de eczeemdeken heen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:07

Sanet schreef:
Syb had zondag geschuurd aan haar staart, ze was dan ook walgelijk hengstig. Leovet erop en gelukkig was gister alles weer rustig..
Blijft toch spannend elke keer.

Ik heb nu met dit oliebol weer wel gewoon de regendeken over de eczeemdeken heen.

Wat is dat Leovet? Tegen de jeuk?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:13

Laatst bijgewerkt door Elamor op 26-07-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:17

Elamor schreef:
Ah ik heb het al gevonden! :)

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 006489/129
Heb jij deze? Zoja, werkt het goed tegen de jeuk? Of is het meer om de jeuk te voorkomen?

Nee niet die, deze: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 006465/129
De Leovet Bio Huidolie.

Voorheen, toen de jeuk veel erger was, gebruikte ik het ook veel preventief, maar nu alleen als ze geschuurd heeft of ergens een klein plekje heeft, dan smeer ik het erop. Verder blijft het mooi in de kast staan.
Ik vind het heel fijn spul om aan te brengen en te gebruiken. Ruikt ook wel lekker.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:18

En merk je dan ook echt dat de jeuk minder word?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:42

Absoluut, anders smeer ik het niet :)
De huid wordt rustiger, minder bobbelig en 9 van de 10x heeft ze de dag erna dan niet meer geschuurd op dat deel.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:43

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:05

Ik gebruik dit spul voor Senna:
http://www.paardendrogist.nl/product/105/120/eczema_balsem/101802/
Werkt erg goed vind ik. Het wordt niet zo onwijs vette boel, trekt goed in de huid en het helpt erg goed tegen de jeuk. Ik had Senna zaterdagavond haar eczeemdeken afgedaan ivm de regen. Zondagavond was het weer droog en toen ben ik hem vergeten om te doen :o. Maandagochtend had ze flinke jeuk maar met eczema balsem werd dat gelukkig snel minder

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:10

Elamor schreef:
Ik denk dat ik deze ga bestellen:

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... #tabanchor

Edit: zie de niet-zo-goede ervaringen. Toch maar niet dus.
Iemand andere suggesties?

Ik ken het verder niet, maar 3 van de 4 negatieve reacties zijn van dezelfde persoon...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:49

deze is goed:
Afbeelding

smeert lekker, verkoelt en stilt de jeuk, ik heb al veel middelen gebruikt,en deze vind ik heel goed

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:51

manenliquid van leovet werkt niet echt.

bio huidolie werkt wel behoorlijk goed.

heb nu via de dierenarts Hydrocortiderm en dat werkt super.

ook met dit weer staat ze met exczeemdeken zonder regendeken,
met heel slecht weer wordt de binnenbak open gezet, maar ze blijft liever in de regen
ze staat 24/7 buiten.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:43

Even alles goed doorgelezen, ga nu Derfen uit proberen :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:44

Wat vinden jullie van marstall exzem plus? Mij is aangeraden niet de exzem muesli te gebruiken omdat dat in strijd is met de vito muesli die hij echt moet hebben. Een oplossing kon zijn om wel het supplement te gebruiken. Iemand ervaring met alleen het supplement? Dus zonder de muesli?

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:48

ellepel schreef:
Elfenor schreef:

ja hoor, ik weet niet hoe je het gebruikt?

Ik verspreid het wat over de manen en wrijf het er dan wat in.
Ik had het namelijk voor ik op vakantie ging in de manen van mijn paard gedaan, kom ik na 2 weken terug heeft ze haar halve manenkam eraf geschuurd (gelukkig geen exceem-gevalletje, alhoewel we het nu niet zeker weten)
Misschien kon ze er niet goed tegen en heeft ze het eraf willen schuren?