[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:44

pimaude schreef:
Kabayo schreef:
Helaas ik meld mij toch weer. Ben toch bang dat mijn fries wel zomerexzeem heeft, blijft schuren..

Ik wou deze graag bestellen. Wat zijn de ervaringen? word dit niet te warm?
https://www.divoza.com/nl/rambo-sweet-itch-hoody

Werkt goed, echter staat mijn pony er heeeel snel ondet te zweten. Boven de 20 graden vindt ik het vervelend om hem op te moeten laten voor haar. Ze krijgt in ieder geval geen schuurplekken van de deken!

Oh dat klinkt niet fijn..
Is er ook iets luchtigs?

Edit. Deze lijkt mij fijn
https://www.divoza.com/nl/shires-sweet- ... iegendeken

Anoniem

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:49

Weet ik niet ! Dus ik lees even met jou vraag mee!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:22

Oke!
Ik heb even gelezen maar ze heeft geen symptomen van ZE.. Wel jeuk. Ik snap er niks van.. Ze schuurt niet tot bloedens aan toe. Staat op een open winderige weide zonder schaduw, dus geen knutten..

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:32

Kabayo schreef:
Oke!
Ik heb even gelezen maar ze heeft geen symptomen van ZE.. Wel jeuk. Ik snap er niks van.. Ze schuurt niet tot bloedens aan toe. Staat op een open winderige weide zonder schaduw, dus geen knutten..

Het enige symptoom van zomereczeem is toch jeuk?
En de knutten vliegen ook gewoon met een beetje wind, en wel of geen schaduw maakt niet uit. Hier ook geen schaduw in de wei, maar wel knutten...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:40

Kinke schreef:
dat zou hier niet lukken met de Shires, dus misschien inderdaad een te korte nek? Anders moet je even een foto plaatsen. Misschien kun je hem innemen?

Afbeelding

Afbeelding

Paardlief is net 2 jaar, dus nog groeiende, wil dus liever niet iets definitief aan de deken vermaken

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:42

Zinzi_jewel schreef:
Is de Rambo sih met vamoose nu echt beter ala de gewone
Zit er verschil in pasvorm ?

De pasvorm is hetzelfde. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Ik heb wel een vliegenmasker met vamoose en de vliegen zitten er bijna niet op.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:02

Kayleigh327 schreef:
Kabayo schreef:
Oke!

Het enige symptoom van zomereczeem is toch jeuk?
En de knutten vliegen ook gewoon met een beetje wind, en wel of geen schaduw maakt niet uit. Hier ook geen schaduw in de wei, maar wel knutten...

Ja. Extreme jeuk tot bloedens aan toe. zo erg is het nou niet.. Wel jeukerig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:52

Hier ook zo weinig dat ik ook twijfel, maar zonder deken durf ik niet meer hoor :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:55

Kan je ZE ook laten testen bij de dierenarts? Of stel ik nou domme vragen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:55

Geen domme vraag, wel makkelijk te googlen. :-) nee dat kan helaas (nog) niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:57

pimaude schreef:
Geen domme vraag, wel makkelijk te googlen. :-) nee dat kan helaas (nog) niet.

Oh kon op google zo niks vinden.
Dat is jammer zeg.. Ik wil graag fokken met de betreffende merrie als ze ouder is. Dit doe ik sowieso niet als ze eczeem heeft, maar het zou zonde zijn als ze nergens last van heeft en ik haar daarom leeg laat. Beetje lastig

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:09

Dat kan wel, dmv een allergie(bloed)test.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:14

Yinthee schreef:

Oh fijn! Dan laat ik haar zsm testen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:43

Die zit inderdaad flink geplooid Caily. Kun je hem niet een stukje innemen en dan later dat weer losknippen eventueel?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:15

Kabayo schreef:
Yinthee schreef:

Is wel erg duur... Reken op ongeveer 200 euro

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:56

Hi, even een vraagje, mijne staat met deken én vliegenmasker maar hij heeft nu allemaal bulten rond zijn ogen. Vorig jaar had hij hier ook last van maar ik dacht toen dat t van de vliegen kwam maar nu met masker heeft ie het dus ook. Meer mensen die hier last van hebben? Als ie binnen staat trekt t met n paar uur weer weg.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:06

Zonnenallergie?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:15

Kayleigh327 schreef:
Kabayo schreef:

Is wel erg duur... Reken op ongeveer 200 euro

Ik zal nog even informeren bij de dierenarts. Maar 200 euro heb ik er wel voor over, dan weet je wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:20

Afbeelding

Naar mijn weten is het niet 100% te testen. Maar ik hoop dat ik achter loop in kennis!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:52

Ik kom me (helaas ;( ) ook melden ik dit topic.

Ik heb een 7 jarige PRE ruin die vorig jaar voor het eerst symptomen heeft gehad van zomereczeem. Eerst was we nog de hoop dat het van zijn lever af kwam omdat zijn waardes te hoog waren en een van ze symptomen daarvan is ook jeuk, maar helaas is het dit jaar weer raak :(

Hij staat inmiddels al een tijdje onder een deken maar vandaag viel hij weer bijna om van de jeuk en staat zichzelf dus met deken op nog steeds te schuren -O-

Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, zijn manen en staartwortel heb ik vorig jaar helemaal kort moeten knippen omdat hij zoveel jeuk had dat ik moest gaan smeren want met zon flinke bos niet te doen is en de helft al vergaan was, nu alles weer mooi aangegroeid is wil ik het niet nogmaals eraf moeten halen _-:(

Ben nu 1,5 maand bezig met biergist pilletjes maar lijkt niet veel uit te halen bij hem

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:04

pimaude schreef:
[ [url=m/lvrLg6.png]Afbeelding[/url] ]

Naar mijn weten is het niet 100% te testen. Maar ik hoop dat ik achter loop in kennis!

Klopt, mijn dierenarts kon het ook niet. Ik heb het in Duitsland moeten laten testen. Maar die van mij had meer problemen, vandaar dat wij het hebben laten testen.
Kan trouwens zijn dat ze niet 100% kunnen garanderen dat alles helemaal klopt hoor! Maar ze zeiden mij dat het wel betrouwbaar was in waar ze wel en niet tegen kunnen, alleen de mate waarin is lastig te bepalen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:19

Hoi iedereen ! :wave: Het kan zijn dat de vraag hier al gesteld is hoor, maar heb niet alles gelezen. . . Dus bij deze mijn excuses als het hier al gesteld is als vraag :x Mijn sweet ich hoody is dringend aan vervanging toe na een goede drie jaar. . . De staartflap is eraf waardoor madam haar lustig heeft staan schuren tot op het vel :( . Ik ging juist hetzelfde terug bestellen omdat ik er heel content van ben vanwege de sterkte en goede pasvorm. Maar nu zie ik dat er een nieuwere soort is, behandeld met vamoose ? Lijkt mij wel super interessant omdat het nog eens extra behandeld is. Maar nu mijn vraag, is het wel even sterk als de gewone sweet ich hoody ? Is het, de toch wel grote meerprijs, het waard ? Is de pasvorm hetzelfde ? Kortom, welke zou ik nemen ?

Bedankt alvast ! :wave:

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:15

Afbeelding
Paard gekocht 3 jaar oud met eczeem. Manen afgeschuurd in de opfok. Staart is rustig. Niet kapot. Manen dus afgeschuurd.

Heb haar in het land overdag met eczeemdeken. Maar snachts ook om laten?
Vind het wat eng ivm de bilsingels. Hangen wel laag.

Sterven de manen dan niet af?

In de opfok dus geconstateerd en kaal en kapot geschuurd.

Maar tot nu toe heb ik haar niet zien schuren.
Ik smeer befix erop en ze staat savond nu zonder deken op stal.
Wel raar toch dat ik haar niet zie schuren? (Afgelopen zaterdag opgehaald dus gekocht )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:20

Hillebil: bij zo'n deken heb ik manen wel zien stikken.. dan zou je moeten switchen naar een rambo of ander model wat meer ademt.

1 steekje snachts en je pony schuurt zich kapot. Dat risico zou ik niet durven te nemen, maar het is natuurlijk jou pony! :-) zou het zeker snappen als je haar snachts wat lucht wilt geven. Misschien eens proberen, als ze jeukt is het helaas pindakaas.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:22

Omany schreef:
Hoi iedereen ! :wave: Het kan zijn dat de vraag hier al gesteld is hoor, maar heb niet alles gelezen. . . Dus bij deze mijn excuses als het hier al gesteld is als vraag :x Mijn sweet ich hoody is dringend aan vervanging toe na een goede drie jaar. . . De staartflap is eraf waardoor madam haar lustig heeft staan schuren tot op het vel :( . Ik ging juist hetzelfde terug bestellen omdat ik er heel content van ben vanwege de sterkte en goede pasvorm. Maar nu zie ik dat er een nieuwere soort is, behandeld met vamoose ? Lijkt mij wel super interessant omdat het nog eens extra behandeld is. Maar nu mijn vraag, is het wel even sterk als de gewone sweet ich hoody ? Is het, de toch wel grote meerprijs, het waard ? Is de pasvorm hetzelfde ? Kortom, welke zou ik nemen ?

Bedankt alvast ! :wave:

Het deken heeft ook 1000 denier buitenstof net als de gewone uitvoering. Ik heb verder nog geen ervaring met dit deken. Wel het vliegenmasker en daar zitten weinig vliegen op.