[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:18

Oh ja een oud stalgenoot voerde ook altijd rozenbottels, zag er altijd wel lekker uit ;-)

Hoeveel gemalen lijnzaad zou je per dag geven? Sorry voor alle vragen, ik stel je antwoorden erg op prijs!

Jannepauli

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:24

Hoe zwaar is je paard? Rond de 600 kg geef je circa 40-50 gram gemalen lijnzaad per dag.
Overigens: als je Vit E wil bijvoeren: denk dan ook 's aan wat extra magnesium. Ik kan je vit E en Magnesium van PharmaHorse zéér aanbevelen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:34

We hebben haar gewicht berekend aan de hand van borstomtrek en romplengte en kwamen met die formule op 422 kg. Als ik dat omreken kom ik op 30-35 gram lijnzaad per dag, dat is natuurlijk heel eenvoudig toe te voegen.

Super bedankt, weer genoeg om op te zoeken en verder te denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:37

Ik vind ook dat je dat schuldgevoel heel snel van je af moet schudden hoor, beter iets te mager dan iets te dik. En je bent er toch hartstikke goed mee bezig? Is trouwens wel een knapperd zeg! Het mooie van pulp is dat het een redelijk veilige aanzetter is die dus inderdaad laag in suiker en zetmeel staat en je dus best wel ietwat kunt opvoeren. Ik heb ze daar eigenlijk altijd de oudjes en magere, weer lekker mee op maat zien krijgen, ik blijf er niet voor niets zo ver mogelijk van met mijn dikkerds!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:02

amoj schreef:
Oke. Degenen die het voeren, geven jullie ook echt de aanbevolen hoeveelheid of minder?

Zelden de aanbevolen hoeveelheid.

En die van mij is zelfs nog wel een keer magerder geweest, maar daar moet je schuldig over voelen soms heb je van die dingen waar weinig aan gedaan kan worden.

Zit er over te twijfelen om de Lexa vitaminen/mineralen uit te proberen. Moet alleen nog even goed kijken welke.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:32

Jalenka_Kiya schreef:
Ik voel me heel erg rot om deze foto's te laten zien, het doet me verdriet dat het zover is gekomen en ik voel me de hele week ontzettend schuldig.

Joris is net zo dun. Ik denk ook: beter dit dan veel te dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:09

pluisbeer schreef:
Jalenka_Kiya schreef:
Ik voel me heel erg rot om deze foto's te laten zien, het doet me verdriet dat het zover is gekomen en ik voel me de hele week ontzettend schuldig.

Joris is net zo dun. Ik denk ook: beter dit dan veel te dik.

Die van mij is dus ook ongeveer zo dun. Op de kont wel wat dikker, maar ook de ribben goed zichtbaar. Als ik naar haar kijk schaam ik me gewoon, vind het zo prut dat er tot nu toe nog niks wil werken.

Ga daarom straks de cushcare bestellen. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:47

Jeetje Jalenka, dat is inderdaad een verschil. Foto's zijn erg confronterend dan :(.

Mijn pony is ook enorm veranderd in de laatste maanden. Alle spieren weg, alles waar we jarenlang zo hard aan gewerkt hebben.

Dit was onze augustus 2014, in topconditie:
Afbeelding

En twee weken geleden:
Afbeelding

:wave: Daaaaaaag spieren! Het valt nog wel mee vergeleken met die van jouw maar ik voel je 'pijn'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:56

Ik heb ook weer een leuke hoor; MiniMe word helemaal gek van de jeuk! Bovenop de rug vooral, maar kan niks vinden eigenlijk, geen beestjes ofzo in ieder geval.... Zal toch niet ineens van de butox zijn die ik van de week op die week oude geschoren vacht heb gegooid? Pffff...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:16

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:18

Inderdaad eerste klas flauwekul. :j

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:51

Marcella schreef:
Enige beetje goede is het stukje over speedibeet. :')
http://www.paardvisie.nl/2015/04/zeven- ... ardenvoer/

Lig het aan mij, maar vind dat er eerste klas flauwekul verkondig word. :o

:') Proest...

Het begint al met de eerste zin. "Uit onderzoek weten we tegenwoordig veel over paardenvoer". Wat prachtig nietszeggend.

Vooral nummer 7 is een mooie!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:57

Snap ook gelijk weer waarom ik zo weinig vertrouwen heb in Pavo. :')

Vind 8 ook wel een leuke over de shetlander handje daily plus en een summerfit koek. _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:09

Wat is butox ojj?

Weer lekker aan de slag Megan!

Ik denk dat niemand zich hier schuldig hoeft te voelen. Denk dat juist iedereen hier zoekt naar de beste weg voor haar paard. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:14

Dat is een pour on tegen de knutten en steekvliegen enzo? Gaat eigenlijk altijd goed, maar vind het nu zo opvallend, dat ze zo geïrriteerd reageert op precies die ruggegraat? Ze kroop zowat in mij met het kriebelen, maar goed nou sterf ik het dus ook van de jeuk, lekker psychisch ook weer hoor...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:57

:D
Samen douchen dan maar?

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:05

Nou de knoflookhap is uit de gratie... Er wordt geroken, maar niet gegeten.

Vandaag heb ik pepermuntolie geprobeerd maar dat werd ook niet laaiend enthousiast ontvangen, ik heb nog een flesje vanille extract staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:51

Nou we zijn der uit hoor!! Word idd morgen wassen , want ze word helemaal lijp van de kleine stekel haartjes die in grote getalen los komen zetten! Wat een drama , ik verga ook echt van de jeuk in mijn gezicht nu, het is net of je gepierced word door miljoen haartjes. Dacht echt eerst dat ze luis had ofzo, maar die ben ik nou echt in 30 jaar paarden hebben nog nooit tegengekomen, dus heb aan Marga gevraagd of zij wist hoe die eruit zien, wat ze als moeder zijnde dus prima weet en de schat is met me meegelopen en die heeft MiniMe effe helemaal nagelopen en gekrabbeld (pown was haar wel zo dankbaar, zelfs na mijn poetsbeurt dus kan je nagaan) want pas toen zag ik al die minuscule haartjes van haar afdwarrelen, want kreeg pony gewoon niet stil om goed te kunnen kijken zo erg sterft ze het van de jeuk!!!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:54

Vlek had net weer een slokdarmverstopping. Al maanden niet gehad en zo ineens. Gelukkig na stappen en beetje masseren weer opgelost (zag al weer een rekening van de DA komen, weekendtarief enzo) pfff.

Verder ziet ze er super uit. Ze is nu tenminste zwart ipv zo'n bruine gloed. Maar ze moet wel geschoren worden, want er zit toch best een dik pak haar op.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:57

Arme mini! Zal ze vast heerlijk vinden morgen!

Eng Setteli! Gelukkig kon je het zelf oplossen.
Hopelijk komt het niet meer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:59

Oei! Dat vind ik wel zo schrikken als ze dat hebben settelli , blij dat het zo snel weer opgelost was zeg!!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:09

Mijn dame heeft nu ook besloten dat het lente is en laat nu flinke bossen haar gaan. Ze is wel vaker wat aan de late kant met ruien, dus ik maakte me niet echt zorgen en nu blijkt dus ook dat het gewoon goed gaat. (sommige paarden zijn gewoon standaard laat met ruien, ex-onze welsh cob komt ook altijd pas tweede helft april met zijn rui)

Slokdarmverstopping is naar, fijn dat je het wel zelf kon wegmasseren. :(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:25

Ze heeft het al maanden niet meer gehad. Ze krijgt alles als slobber, maar ze kauwt toch hooi met de rest mee. Waarschijnlijk is het daar mis gegaan.

Ik raak gelukkig niet meer in paniek. Maar het is zo naar voor haar.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:47

Marcella schreef:
Vind 8 ook wel een leuke over de shetlander handje daily plus en een summerfit koek. _O-

En dan een hele kennelijk :)
Heb eens pavo-adviseur aan de lijn gehad, en toen merkte ik op dat ik die koeken niet gaf vanwege de hoeveelheid suiker die er in zit (30%).
Dat vond die vrouw wel meevallen, want de 30% gold voor de hele doos, daar zaten 30 koeken in, waarvan ik maar een halve per dag hoefde te geven, dus mocht ik 30% delen door 60, en dat was dan het percentage suiker wat ik daadwerkelijk gaf.
Eh ... hahahaha ... nou deze dame even uitgelegd dat het met percentages iets anders werkt als wat ze nu zei. 30% is 30%, of het nu van de hele doos is, of een halve koek :)
En dit is dan adviseur :+

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:49

Oefffffff -O-