10tje2 schreef:Hoi Sabine,
Ik haal even dit zinnetje eruit. Is het toevallig een cortisone-injectie die je paard heeft gehad?
Als dat zo is, wil ik je even waarschuwen, want een bijwerking kan zijn dat er hoefbevangenheid optreedt.
Vooral als je pony op een rijke weide staat
Maar daar zal de dierenarts haar wel goed voor gewaarschuwd hebben (indien het een goede was
)Edit: hier de foto's die eigenlijk hoorde bij m'n vorige post:

Ik weet zelf ook dat dit niet al te gezond is en het is ook niet de bedoeling om dat vaak te herhalen, maar hij werd echt letterlijk gek van de jeuk dus om alles wat rust te gunnen .. Dat van die kans op bevangenheid wist ik niet, maar de DA heeft gezien waar hij stond en ze zei ook dat hij op een prima weide stond voor hem & zijn noden (namelijk een weide die al eens afgegraasd is geweest door de andere paarden + hij staat daar met stripbegrazing) dus dat zal wel in orde komen
Speciaal karaktertje
. Maar dit alles even off-topic...............
Geen staartgezwiep, geen hoofdgeschud, niks, gewoon een relaxte pony die wat liep rond te kuieren (te wachten op nieuw eten
). Doet hem wel goed denk ik, zo even rust .. Dinsdag de Immaverol halen en woensdag hem wassen, en dan in het weekend nog eens en hopelijk blijft het dan weg ...
Het voorste gedeelte is zeg maar kaal, maar daar waar de paaltjes staan is er nog zo'n (gok ik) 25 cm gras .. Lijkt me geen hoogte voor grasstoppels enzo die veel fructaan gaan opslaan, toch? Hij voelde zich verder ook gewoon goed, hoefjes voelde nog goed aan enzo (heb toch maar eens gevoeld 
Inenting is al een strijd en ik ben dus blij dat dat maar 1 keer per jaar hoeft en ze verder eigenlijk nooit ziek is (knock on wood...).