[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:13

Bedankt voor je reactie, mijn andere paard met kissing spinces staat onderbehandeling van een andere arts/fysio/chiroprator . We gaan het ook aan hun voorleggen. We weten niet of het pollenallergie is, van de week even een neusnetje halen , kijken of dat wat scheelt .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:23

luffwinny schreef:
Bedankt voor je reactie, mijn andere paard met kissing spinces staat onderbehandeling van een andere arts/fysio/chiroprator . We gaan het ook aan hun voorleggen. We weten niet of het pollenallergie is, van de week even een neusnetje halen , kijken of dat wat scheelt .

mijn paard is getest op
mijten, boompollen, graspollen en insecten en op alles positief -O-
en uit de ct-scan bleek dat hij vernauwde bloedvaten in het hoofd heeft

dat allemaal bij elkaar en zijn verhuizing naar mij [ heb hem gekocht van zijn fokker waar hij 9jr van geweest is ]waarbij hij uit zijn vertrouwde omgeving en ritme gehaald is is hem teveel geworden
en alles kwam eruit, paardje heeft het echt even erg moeilijk gehad

maar gelukkig is het goed gekomen :D

laat je dus niet te snel ontmoedigen, die kliniek gaf me als optie inslapen.....volgens hun was ooit erop rijden niet meer mogelijk.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:00

Wat fijn dat het bij jou paard nu goed gaat, heb je soms dagen dat het wat minder gaat? Rijd je alleen recreatief ? Het is wel even schrikken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:38

luffwinny schreef:
Wat fijn dat het bij jou paard nu goed gaat, heb je soms dagen dat het wat minder gaat? Rijd je alleen recreatief ? Het is wel even schrikken.

bij hem is er meer aan de hand, hij staat nu met pees blessure ,is te wild in de wei geweest....

en hij is in 2011 aan een chip in de kogel geopereerd [ foto`s in profiel ] en er zit artrose
toen was het western rijden over, ik ben lekker door de polder gaan rijden

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:27

Wat een dikke pech luffwinny. Ik zou zeker op zoek gaan naar allergiemogelijkheden.

Bij Dalicia heeft de maand durende aerosolbehandeling helemaal niet het gewenste resultaat. Ze heeft nog steeds dat fluitende geluid door een neusgat en irritatie aan de neus. Buiten wat rondhobbelen in de piste kan ze ook niets meer. Die DA wilt opnieuw langskomen om een endoscopie uit te voeren en te kijken of de ontstekingen weg zijn en dan opnieuw te behandelen. Maar ik weet het niet...

Iemand een idee voor een goede homeopaat voor paarden in België? Dat wil ik misschien wel nog proberen, want al die medicatie nu is ook niet goed.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:37

Me vader heeft vandaag contact gehad met de DA, we hebben antiboitica gekregen, om een ontsteking ergens uit te sluiten. Misschien doordat die een virus heeft gehad een nasleep ? Vandaag wel neusnetje gekocht , werd er niet beter op zodra die hem op had aan een stuk briesen en schudden, nog even laten lopen maar werd niet beter. Hij veegt in de wei ook zo neus af op de grond en zijn benen. Toen ik rondje door de wei liep aan halster begon die gelijk te briesen. Hoop dat de antibiotica wat gaat doen.

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:10

Vraagje hebben jullie paarden nu ook weer meer last van proesten enn geirriteerde neus.. op t moment is mijn paard lastig te rijden..met neusnet en nostrilvet helpt niet heb ook maar weer puurpollen gedruppeld.. vorig jaar had hij t ook in deze periode ..ik denk dat het met de kastanjeboom te maken heeft.. die staan er bij ons.. hoor graag jullie reacties..

drunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:07

Luffwinny , je kunt homeopathie proberen, en zijn verschillende paarden al erg door geholpen!
Mijn paard loopt alweer bijna een half jaar in de sport!
Het heeft wel een beetje een lange adem nodig, maar mijn paard doet het nog steeds erg goed!
Ik blijf ook wel een beetje over bezorgd!
Bij iedere knik sta ik gelijk te kijken , maar meestal is het niets ha ha!
Zeer tevreden dat ik mijn paard er voor tja.. 90 ..99% vanaf heb kunnen helpen!
Het is het overwegen wel waard!
Als je halverwege dit topic zoekt zul je zien dat ik al overwoog mijn paard in te laten slapen zo erg was het!
Het blijft een moeilijk probleem!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:02

Ik wilde laten weten dat ik Nilay per 1 september verhuisd heb naar een andere stal. Hij staat nu 24 uur per dag buiten in een kudde met merries, veulens, jaarlingen en 1 andere ruin. De eerste paar dagen ( een week of 1,5 op zijn hoogst) heeft hij nog geknikt tijdens het eten en liep hij tijdens het eten ook telkens nog rondjes. Maar daarna niet meer. Zelfs niet tijdens regen! Ik heb zelfs al twee keer met hem in de regen kunnen werken. Iets dat ik al zeker twee jaar niet meer kon! Ik weet niet precies wat er nu voor heeft gezorgd dat hij niet meer schud. Maar ik ben ontzettend blij!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:55

die van ons schut nu ongeveer 3 weken niet meer.... wij zijn er achter gekomen dat hij steeds zijn hoofd stoot aan de ..... DRINKWATERSYSTEEM !!!!! Vandaar dat hij steeds last had van zijn atlas. Hoe verzin je het, maf beest (hij is nachtblind nml) Wij hebben het verplaats en vanonder dicht gemaakt. Tot nu toe gaat het steeds beter. (wij hopen natuurlijk dat dit een rede is, maar we kunnen het echt pas zeggen of dit het is na een langere tijd natuurlijk :o ) Tevens gebruiken we nu een rambo micklem hoofdstel .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:06

scott

appie schud op het moment ook weer een beetje.
bij hem koppel ik het altijd aan het vallen van de eikels uit de bomen.
maar het is nog steeds zo zacht dat er ook nog steeds grassen bloeien,dus wie weet waar het vandaan komt?

malenka wat gaaf!
misschien zat er op de vorige stal teveel stress?
appie schud namelijk ook als hij stress ervaart :j

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:42

Bij mijn paard verergeren de klachten nu aardig snel, waar het eerst alleen bij intensief stappen was schut hij nu ook in stilstand in de wei. Zaterdag komt joey philips , cranio sacraal voor paarden, ik hoop dat zij wat voor ons kan betekenen. De tandarts leek het onwaarschijnlijk dat het aan zijn tanden kon liggen omdat die uit beide neusgaten erg veel afscheiding heeft, hij komt wel binnenkort voor de zekerheid. hij is laats ook nagekeken voor de fysio-chiropractor. wel heeft die voor een tijd geleden zijn hoofd erg hard gestoten, misschien heeft dat er wat mee te maken?

hieronder filmpjes van mijn paard:

https://www.youtube.com/watch?v=n2R-atbxwwc

https://www.youtube.com/watch?v=W6JD9bnfjAU

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:02

Onder andere de behandelingen van joey hebben Janouk van het headshacking af geholpen.
Zeker een aanrader. Samen met homeopathie.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:19

@janoek : wat fijn om te horen dat dat bij jou resultaat gaf . Wat heb je precies met homeopathie gedaan? Heb je daarvoor iemand anders erbij gehad?

drunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:27

Alaska schudt nog steeds niet, maar heeft wel af en toe nog neusvloeing,
En is dan wat terughoudend met rijden,
Mischien toch ook Maar een keer Joey erbij vragen om te kijken of ze zijn weerstand wat op kan vijzelen ?!

Maryke79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:18

Hier is het geschud weer terug van weggeweest. In augustus gestopt met de medicijnen, maar het weer blijft te warm en te mooi. Helaas is het geschud er weer sinds 3 weken. Zijn er meer waar het geschud weer terug is?

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:55

Bij hunk komt het schudden alleen op de dagen terug waarbij het zo goed als stormt of als het zoals afgelopen weekend opeens erg wisselt in temperatuur.. Verder is het gelukkig zo goed als weg. Is het bij jullie ook zo dat het met extreme weersomstandigheden terug komt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:10

Ik heb er nooit op gelet...appie schud wel in het najaar bij zonnige dagen.
Dan reageerd hij op de zon

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:55

Twee dagen geleden heeft Joey mijn paard voor de eerste keer behandeld. Ik was wat sceptische maar wat een resultaat al *\o/* . Na de behandeling moest ik even rondje stappen , hij was een rondje veel heftiger als voor ze begon. Daarna moest ze nog wat dingen bij hem doen en mocht die weer in de wei. Onderweg naar de wei merkte ik al verschil , hij begon me een beetje te testen ( hij is hengst ) en eenmaal in de wei ging die gelijk met andere paard spelen ( niet meer geschut die dag ). De volgende dag was die nog steeds goed in zijn doen, zijn interesse is weer terug in andere paarden, hij is jollig en hij heeft nog niet geschud en amper gebriest . En hij hinnikede weer wat die tijden niet heeft gedaan . Volgende week word die weer behandeld maar ik heb nu goeie hoop *D . Hierbij een filmpje van vandaag , vorige week had ik al filmpje geplaatst toen was er nog niks aan gedaan . http://youtu.be/ApfkdY76mb8

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:56

Ik kan je filmpje niet zien...staat dat het privé is

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:46

Nu wel?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:21

@luffwinny super!
Gelukkig heb je het geprobeerd! Het is altijd afwachten of het aanslaat. Dit is mooi nieuws, *\o/*

ZahraSF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:55

Hoi allemaal,
Ik ben voor mijn profielwerkstuk op zoek naar mensen die een paard hebben (gehad) met het headshaking syndrome of mensen die me er iets meer over kunnen vertellen.
Alvast bedankt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:16

Wat wil je weten? Er staan meerdere filmpjes van appie o youtube
Hij schud al 14 jaar

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:51

Ben ook benieuwd wat je wilt weten. Ik heb ook een headshaker gehad.
Vermoedelijk door de forse problemen in haar lichaam.