Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:Mijn pony is veel levendiger geworden sinds de medicatie. Hij is 28 jaar, maar wordt nog 1x per week gereden door een beginnende ruiter. Hij heeft al jaren ppid. Ik heb hem 1x laten testen om te weten wat hij had. Daarna nooit meer. Is in mijn ogen zinloos. Je weet dat hij het heeft en er niet meer vanaf komt. Ik doseer op klinisch beeld en niet op de waarden. Ik ben na opbouw begonnen met 3/8 pil, hij zit nu op 3 kwart pil per dag.
Advies is wel om de medicatie heel rustig aan op te bouwen. Ik geef het in een spuitje met water, zodat ik zeker weet dat hij het binnenkrijgt. Hij kon er namelijk heel knap omheen eten, of anders heb je het risico dat hij zijn eten niet meer lust.
tine10 schreef:Mijn pony is veel levendiger geworden sinds de medicatie. Hij is 28 jaar, maar wordt nog 1x per week gereden door een beginnende ruiter. Hij heeft al jaren ppid. Ik heb hem 1x laten testen om te weten wat hij had. Daarna nooit meer. Is in mijn ogen zinloos. Je weet dat hij het heeft en er niet meer vanaf komt. Ik doseer op klinisch beeld en niet op de waarden. Ik ben na opbouw begonnen met 3/8 pil, hij zit nu op 3 kwart pil per dag.
Advies is wel om de medicatie heel rustig aan op te bouwen. Ik geef het in een spuitje met water, zodat ik zeker weet dat hij het binnenkrijgt. Hij kon er namelijk heel knap omheen eten, of anders heb je het risico dat hij zijn eten niet meer lust.
Icelandshet schreef:Omdat er hier zich (helaas) zoveel mensen bevinden met ervaring met ppid/cushing: Klopt het dat er een stresshormoon is de ACTH waarde beïnvloed?
Het gaat om een pony die letterlijk de tent afgebroken heeft met bloedprikken, en wonder boven wonder negatief testte op ppid. Ondanks ze álle symptomen heeft. In andere woorden, is een valse negatieve uitslag een ding?
CarinaR schreef:Ik stop t zo in z'n mond, via de zijkant en druk m dan naar achter. Handje lekkers erachteraan en klaar.
Pandora2 schreef:Zo direct denk ik dan aan IR of suikerziekte.
LuckyLuna schreef:Graag tips over voeding gevraagd
Paardje is hersteld van blessure. Omdat het herstel traag is getest.
Toch wat hogere verdachte waardes. Kon komen door de tijd van het jaar plus dat ze herstellende is.
Eind van het jaar weer testen..
Toch zou ik haar willen ondersteunen om een natuurlijke manier met die waardes laag houden
Juniores schreef:Ons paard werd echt megadepri met de prascend. Die hebben we (ook op advies van de cranio) op hypobalance gezet. Nu is hij weer helemaal happy en topfit. Ook blijven zijn waardes met de glucobalance net zo netjes binnen de norm.
Juniores schreef:Ons paard werd echt megadepri met de prascend. Die hebben we (ook op advies van de cranio) op hypobalance gezet. Nu is hij weer helemaal happy en topfit. Ook blijven zijn waardes met de glucobalance net zo netjes binnen de norm.
Annemeik schreef:Juniores schreef:Ons paard werd echt megadepri met de prascend. Die hebben we (ook op advies van de cranio) op hypobalance gezet. Nu is hij weer helemaal happy en topfit. Ook blijven zijn waardes met de glucobalance net zo netjes binnen de norm.
Hoeveel prascend kreeg hij voordat jullie overschakelde? En hoe lang hebben jullie prascend gebruikt?
Onze ruin is nog startende, maar die depri klachten herken ik ook.
manzano schreef:Juniores schreef:Ons paard werd echt megadepri met de prascend. Die hebben we (ook op advies van de cranio) op hypobalance gezet. Nu is hij weer helemaal happy en topfit. Ook blijven zijn waardes met de glucobalance net zo netjes binnen de norm.
Hypobalance of glucobalance?
Ik voer overigens beiden en dat bevalt goed. Naast 2 pillen prascend per dag.
Oretha schreef:Kan je hypobalance en glucobalance dan tegelijk voeren? Zie dat in beide monnikspeper zit. Wordt dit dan niet over gedoseerd?