[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:01

Nog geen jeuk hier maar wel al heel vervelend insecten die gezellig op je gezicht komen zitten bah :(

Tess_C

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:45

Ik heb de knutten gister avond weer " heerlijk" zien rondvliegen :\ Samen met nog meer prikbeesten die mij ook te grazen hebben genomen..

Zondag gaat Nero van top tot teen gewassen worden.. even alle schilfers weg en hopelijk het losse haar ook. Kan hij weer fris onder zijn eczeemdeken verder.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:10

Deaglán schreef:
DesixNorris schreef:
hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen .. :o

Mss nog een keer een luizenbehandeling geven of even de DA bellen om te vragen wat je het best kunt doen

Voor goede bahndeling van luis moet je het paard inderdaad 4x wassen Dus iedere week 1x (het liefst steeds op dezelfde dag) aangezien er dan nieuwe eitjes uitgekomen zijn die weer voor nageslacht kunnen gaan zorgen. Dus... gewoon weer opnieuw beginnen en 4 weken achter elkaar wassen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:12

Hebben jullie ervaringen met losse halsdelen (bv van Boett) voor exzemers? Ik gebruik zelf het Boett halsdeel in deze tijd van het jaar in combinatie met mijn regendeken. Als het warmer wordt gaat de hele exzeemdeken er op. Van welke merken bestaan er nog meer halsdelen ? De Boett beschadigt helaas heel wat van de manen.....

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:18

Hartje schreef:
DesixNorris schreef:
hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen .. :o

Voor goede bahndeling van luis moet je het paard inderdaad 4x wassen Dus iedere week 1x (het liefst steeds op dezelfde dag) aangezien er dan nieuwe eitjes uitgekomen zijn die weer voor nageslacht kunnen gaan zorgen. Dus... gewoon weer opnieuw beginnen en 4 weken achter elkaar wassen.

Mijn vorige paard had vorig jaar ook luis. Eerst geschoren en gewassen en daarna met sebacil behandeld. Ik kreeg de tip van de DA om dit 2 keer te doen en dan om de 2 weken. Omdat de eitjes pas na zoveel dagen uit komen... De eerste behandeling is dus voor alle levende luizen en de tweede voor de uitgekomen eitjes die nog geen kans hebben gehad om nieuwe eitjes te leggen.

Na 2 keer was mijn paard er ook vanaf.
Ik zou met sebacil ( weet niet welk spul jij gebruikt ) niet te vaak behandelen omdat het echt een gemeen goedje is. ( moet er handschoenen en een mondkapje bij gebruiken )

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:41

Vraagje voor het eerst hier paard met eczeem
heb 2 dekens (1 reserve) maar gewoon die bruine...
Nu zie ik ook mensen met een van Rambo maar dat lijkt gewone vliegendeken? zit geen elastiek en zo aan voldoet dat dan wel?

en hoe zit dat met derven en zo wanneer begin je er mee en kan je dat gewoon kopen bij Divoza of zo?

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:06

Hebben jullie de dekens alweer op? Ik was van plan om dr zo even te wassen en dan de deken op te doen, of is dit nog te vroeg?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:20

De sweet itch hoody van rambo voldoet, met als voordeel dat je hem niet over t hoofd hoeft aan te trekken. Er zit inderdaad nergens elastiek.
Derfen kan je bij oa divoza en de paardendrogist bestellen. Ik smeer het nu al wel omdat mij paard alweer kleine tekens geeft van jeuk en irritatie. Zeker nu die bloot in t land staat smeer ik het. Vanaf 10 graden zijn de knutten actief. Dus ik balanceer met mijn paard op t randje

Ik denk dat hij van t weekend op gaat.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:25

Hier overdag eczeemdeken weer op en 'S nachts nog de winterdeken. Had haar zo graag een tijdje bloot gezet maar ik zie alweer zwermen beestjes vliegen in de wei. Dus toch maar het zekere voor het onzekere...

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:35

Sanne1994_ schreef:
Hebben jullie de dekens alweer op? Ik was van plan om dr zo even te wassen en dan de deken op te doen, of is dit nog te vroeg?

Ik heb hem ondertussen al 2 weken op. wel met een ongevoerde regendeken erop en nu met die paar dagn nachtvorst heb ik er een 100 grams op gegooid. Maar met al die vliegen beesten durf ik de eczeemdeken niet meer af te doen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:38

Hier al zo'n kleine 4 weekjes op denk ik, wel zonder hoofdkap (gezien ze die toch altijd gesloopt krijgt). Als de Boett er is gaat ze helemaal ingepakt.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:10

Wat een gedoe die dekens ook zeg!
Ik ga even lezen over derven en zo, hoe dat werkt en wat handig is

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:17

Deken ligt hier alweer 2 weken op :)
Iemand een idee over hoe gemakkelijker een deken op te doen met hals :')
Ik sukkel er nogal mee :D

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:53

Mi_Amore schreef:
Deken ligt hier alweer 2 weken op :)
Iemand een idee over hoe gemakkelijker een deken op te doen met hals :')
Ik sukkel er nogal mee :D

Zodra mijn paard zijn eczeemdeken ziet laat hij zijn hoofd zakken zodat ik er erg makkelijk bij kan :D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:47

Hier sinds gisteren weer in de pyama......

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:28

TeSs2411 schreef:
Zodra mijn paard zijn eczeemdeken ziet laat hij zijn hoofd zakken zodat ik er erg makkelijk bij kan :D

Ja, dat hebben ze snel door. Mijn Friese dame 'dook' er zelf altijd in :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:41

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:49

Hier nog niet in de jeukjurk, het gaat de laatste 2 jaar wel heel goed eigenlijk. Vorig heeft ze zeggen en schrijven 3x opgehad de hele zomer. Nu wel wat jeukerig door de verharing maar nog niet door knutten...
Hopelijk blijft het dit jaar ook zo goed gaan.
Van een matige schuurder naar een bijna niet schuurder :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:33

Kinke schreef:
TeSs2411 schreef:

Ja, dat hebben ze snel door. Mijn Friese dame 'dook' er zelf altijd in :D

Hier precies zo, ze weet het en is er vaak blij mee ook!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:05

Mijn haflinger bleek afgelopen zomer(heel raar, pas aan 't eind van de zomer/begin herfst)ook manenexzeem te hebben.
Een handlengte manen is eraf geschuurd, erg zonde, ze waren zo lang ;(
Gelukkig heeft ze 't niet over in hele manen, en haar staart een klein beetje.
Heb van de vorige eigenaar nog een exzeemhalsdeken gekregen, en die toen opgedaan.
Kan zo even niet op de naam komen,maar ik vond 't niet echt een geweldig ding, draaide steeds heel raar om haar hals heen, en haar manen braken er sneller vanaf, en zo'n ding zat best strak.
Nu lees ik over derfen(bestaat natuurlijk al langer,maar ik ben nog niet zo bekend met zomereczeem :o )
Ik denk dat ik dat spul ook maar 's ga halen.
Je hebt er lotion van en zalf zie ik, wat is 't beste?
Mocht dit helemaal geen resultaat geven dan zal ze toch zo'n eczeemdeken omkrijgen...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:28

Ivanhoe? Die zitten best strak, heel elastisch.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:08

Epple jack heeft 25% korting op eczeem dekens. Voor de liefhebber!
Hier ook nog geen deken op, maar als ze de deken opkrijgt is het de rsih. Super dekens! Ik heb dit winter mooi 2 via mp als reserve op de kop getikt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:56

Durante schreef:
Mijn haflinger bleek afgelopen zomer(heel raar, pas aan 't eind van de zomer/begin herfst)ook manenexzeem te hebben.
Een handlengte manen is eraf geschuurd, erg zonde, ze waren zo lang ;(
Gelukkig heeft ze 't niet over in hele manen, en haar staart een klein beetje.
Heb van de vorige eigenaar nog een exzeemhalsdeken gekregen, en die toen opgedaan.
Kan zo even niet op de naam komen,maar ik vond 't niet echt een geweldig ding, draaide steeds heel raar om haar hals heen, en haar manen braken er sneller vanaf, en zo'n ding zat best strak.
Nu lees ik over derfen(bestaat natuurlijk al langer,maar ik ben nog niet zo bekend met zomereczeem :o )
Ik denk dat ik dat spul ook maar 's ga halen.
Je hebt er lotion van en zalf zie ik, wat is 't beste?
Mocht dit helemaal geen resultaat geven dan zal ze toch zo'n eczeemdeken omkrijgen...

Durante, de witte manen van je Haflinger worden wel erg vies van Derfen. Je zou ook TKC kunnen proberen. Werkt iets minder als Derfen, maar werkt bij mijn bonte met witte manen prima!

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:20

En TKC stinkt ook een stuk minder!

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:23

Hoi allemaal,
Mag ik me hier melden? Mijn pony heeft jaarlijks een beetje last van zomereczeem. Hij schuurt niet totdat hij er wonden van krijgt, maar zijn manen worden wel heel lelijk. nu had ik vorig jaar een soort van geel, vettig spul in een lange fles. (ik weet niet hoe het heet weten jullie het?) maar ook daar werden zijn manen vettig en slap van, en aangezien ik graag wedstrijden rijd, is het niet heel handig als knotjes niet blijven zitten. ook moet ik hem 1 keer per week met betadine shampoo wassen. maar mijn vraag is nu: hebben jullie een ander alternatief? of moet ik er gewoon mee doorgaan?
Groetjes