Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Deaglán schreef:DesixNorris schreef:hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen ..
Mss nog een keer een luizenbehandeling geven of even de DA bellen om te vragen wat je het best kunt doen
Hartje schreef:DesixNorris schreef:hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen ..
Voor goede bahndeling van luis moet je het paard inderdaad 4x wassen Dus iedere week 1x (het liefst steeds op dezelfde dag) aangezien er dan nieuwe eitjes uitgekomen zijn die weer voor nageslacht kunnen gaan zorgen. Dus... gewoon weer opnieuw beginnen en 4 weken achter elkaar wassen.
Sanne1994_ schreef:Hebben jullie de dekens alweer op? Ik was van plan om dr zo even te wassen en dan de deken op te doen, of is dit nog te vroeg?
Durante schreef:Mijn haflinger bleek afgelopen zomer(heel raar, pas aan 't eind van de zomer/begin herfst)ook manenexzeem te hebben.
Een handlengte manen is eraf geschuurd, erg zonde, ze waren zo lang![]()
Gelukkig heeft ze 't niet over in hele manen, en haar staart een klein beetje.
Heb van de vorige eigenaar nog een exzeemhalsdeken gekregen, en die toen opgedaan.
Kan zo even niet op de naam komen,maar ik vond 't niet echt een geweldig ding, draaide steeds heel raar om haar hals heen, en haar manen braken er sneller vanaf, en zo'n ding zat best strak.
Nu lees ik over derfen(bestaat natuurlijk al langer,maar ik ben nog niet zo bekend met zomereczeem)
Ik denk dat ik dat spul ook maar 's ga halen.
Je hebt er lotion van en zalf zie ik, wat is 't beste?
Mocht dit helemaal geen resultaat geven dan zal ze toch zo'n eczeemdeken omkrijgen...