[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jace

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:42

Sinds gisteren met derfen gestart, vandaag nog ff extra een wasbeurt met teershampoo, voor de zekerheid derfen nog een x herhaald, voorzichtig positief, Vliegenmasker heeft ze niet afgeschuurd en ze lijkt rustiger !! Van binnen stiekem zo blij, ik hoop zo dat het echt doet wat ik denk dat het doet. Zojuist mooie vlechten gemaakt voor zover het lukt met dr lengte. Proef op de som, zitten ze dr morgen nog in, geen nieuwe wondjes erbij. Ik hoop het zo, mijn zorgen kindje mijn prinses.. misschien wel jeukloos door het leven..

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:53

Ik kon gister wel janken! Paardje was dinsdag zonder deken in de wei gezet. Dat was zeker niet de bedoeling. Gister zag ik dat meneer zijn manen had geschuurd en daar een wondje had zitten, ongeveer 1 cm deel van de manen kwijt.
Ik vind dat zo sneu om te zien. Arm beestje!
We hadden het met de deken zo goed onder controle . Nu de vraag wat moet ik doen?

Hopelijk is het nu duidelijk dat hij niet zonder deken de wei op mag. Nu zit ik met de gebakken peren

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:53

Ik ga beginnen met Equi Total balance. Een aantal paarden hebben 6 dagen dit spul gehad en waren jeukvrij. Echter ga ik het nu eerst zelf testen, want ja het werkt natuurlijk niet bij ieder paard.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:33

kimmetje26 schreef:
Ik kon gister wel janken! Paardje was dinsdag zonder deken in de wei gezet. Dat was zeker niet de bedoeling. Gister zag ik dat meneer zijn manen had geschuurd en daar een wondje had zitten, ongeveer 1 cm deel van de manen kwijt.
Ik vind dat zo sneu om te zien. Arm beestje!
We hadden het met de deken zo goed onder controle . Nu de vraag wat moet ik doen?

Hopelijk is het nu duidelijk dat hij niet zonder deken de wei op mag. Nu zit ik met de gebakken peren

Balen zeg!

Als je in pension staat is het misschien handig om de deken dag en nacht op te laten, dan kan niemand het vergeten. Doe ik ook en werkt prima. 'S nachts is het toch kouder dan overdag, dus niet te warm als het overdag goed gaat.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:32

Balen zeg!

Als je in pension staat is het misschien handig om de deken dag en nacht op te laten, dan kan niemand het vergeten. Doe ik ook en werkt prima. 'S nachts is het toch kouder dan overdag, dus niet te warm als het overdag goed gaat.[/quote]

Hij staat dag en nacht onder de deken. Maar met een normale deken zoals een regendeken mogen ze de wei niet op. Dan doen ze de deken af. (die xtra deken af doen was hij daarvoor al vergeten, toen was het nog kouder).
Degene die over de wei ging heeft gewoon de deken af gedaan, terwijl iedereen weet dat die deken niet af mag.
Hij weet het nu maar ik zit met de gebakken peren.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:37

MarloesNatje schreef:
[ [url=m/LQLcLd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ORBdqJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien nog geïnteresseerden in een eczeemdeken (maat 175) en een Br eczeemkap maat cob?
Zijn duidelijk gebruikt maar nog prima te gebruiken.

Ik!heb je deken nog?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:05

PrizTwir schreef:
Ik ga beginnen met Equi Total balance. Een aantal paarden hebben 6 dagen dit spul gehad en waren jeukvrij. Echter ga ik het nu eerst zelf testen, want ja het werkt natuurlijk niet bij ieder paard.

Het produkt doet me denken aan Primehumic. Dat bevat ook veel humine- en fulvinezuren.
Ik heb dat ruim een jaar gebruikt bij onze paarden. Die zuren komen tot in het binnenste van de lichaamscellen, de mitochondriën. Brengen daar goede stoffen in en nemen afvalstoffen weer eruit om af te voeren.
Het is ook een heel mooi produkt voor paarden die zand eten. Die hebben vaak behoefte aan humusstoffen waar ook die zuren in zitten.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:14

Na lang stille meelezer te zijn geweest en ervaringen gelezen te hebben over welke deken en welke middeltjes het beste werken zal ik er ook aan moeten geloven.

Heb het lang kunnen rekken zonder deken, maar sinds het warme weer van afgelopen dagen heeft hij hele erge jeuk aan zijn staart/kont. Zijn manen blijven nog goed en deze schuurt hij licht na het rijden als hij nog wat zweet.

Heb het tot nu toe met manenliquid van Leovet rustig gehouden, maar hij krijgt morgen een vliegendeken met buikflap aan. Kijken of hij dan rustiger wordt. Als dat niet werkt ligt de shires deken klaar.

Had gehoopt dat hij zonder kon, maar was al voorbereid. Ik heb hem sinds september en de eerste dagen schuurde hij heel erg, maar dit kwam ook mede door de stress die hij toen had door de verhuizing.

Heb in extreme geval nog een heel klein beetje MSQ staan.

Hebben er daar ervaring mee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:38

Kimmetje, waarom mag je paard dan niet met die regendeken de wei op?
Ik vind dat raar, regendeken of eczeemdeken...wat is het verschil?
Zou dan gewoon de eczeemdeken er op laten,beetje regen kunnen ze wel hebben en ze drogen best snel onder de deken.
Appie loopt altijd buiten,dus ook met eczeemdeken, na een flinke bui is hij zomaar droog :j

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:30

kimmetje26 schreef:
Balen zeg!

Hij staat dag en nacht onder de deken. Maar met een normale deken zoals een regendeken mogen ze de wei niet op. Dan doen ze de deken af. (die xtra deken af doen was hij daarvoor al vergeten, toen was het nog kouder).
Degene die over de wei ging heeft gewoon de deken af gedaan, terwijl iedereen weet dat die deken niet af mag.

En in de winter dan? Moet de deken dan ook af in de wei? Wat vreemd zeg, je mag toch zelf weten welke deken je paard op heeft? Wat is de reden hierachter?

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:56

*zucht* had de deken mooi gerepareerd, maar het heeft het maar anderhalve week gehouden. Het was ook een rot plek, bij de borst/schouder waar veel druk op komt met loprn. Ik heb de deken wel weer gwn opgegooid tot ik een andef hrb.
Dus nu ff wachten tot hemelvaart, er zal dan wel een actie komen bij ej, en dan de ej eczeemdeken kopen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:43

Mijn paard krijgt weer plekjes op haar hoofd.
Wat smeren jullie daar op?
Normaal heeft ze dit pas in juli/augustus maar het weer van afgelopen dagen past meer bij juli dan bij mij natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:44

Azijn! Ik wrijf wat azijn op plekjes en spray haar eigenlijk iedere ochtend in als ik de deken even af gooi.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:53

Nou toevallig kom ik net van stal terug.
Stalgenootje van me gaf me de tip om bij vliegen rond de ogen bright eye van sectolin om de ogen heen te smeren.
En ik moet zeggen dat ik het idee heb dat dat best goed werkt!
Appie heeft ook een halster met vliegenfrontriem om...en tot nog toe geen plekjes.

Verder vind ik sweet itch van sectolin ook erg goed op het hoofd :j

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:57

pimaude schreef:
Azijn! Ik wrijf wat azijn op plekjes en spray haar eigenlijk iedere ochtend in als ik de deken even af gooi.
waarvoor gebruik je de azijn? :) tegen de nieuwe steken of de huidige jeuk en wondjes? Prikt azijn niet?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:59

Uiteraard bedoel ik mei :+
Fijn zo'n telefoon die zelf dingen veranderd O:)

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zelf laat nooit een halster om zonder toezicht, heb dit te vaak fout zien gaan :o
Die optie valt voor mij dus af.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 12:07

.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 19-05-17 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 12:09

Afbeelding
Ik ben zo blij met de Fibra en de Rsih. eindelijk weer een blije pony met goede vacht. Jeuk is ook goed onder controle, terwijl we nu nog in het bos staan.
Hier zijn we even aan het wachten op de hoefsmid, even luchtten en netjes ingespoten tegen de vliegen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:13

tanee_blaze schreef:
Na lang stille meelezer te zijn geweest en ervaringen gelezen te hebben over welke deken en welke middeltjes het beste werken zal ik er ook aan moeten geloven.

Heb het lang kunnen rekken zonder deken, maar sinds het warme weer van afgelopen dagen heeft hij hele erge jeuk aan zijn staart/kont. Zijn manen blijven nog goed en deze schuurt hij licht na het rijden als hij nog wat zweet.

Heb het tot nu toe met manenliquid van Leovet rustig gehouden, maar hij krijgt morgen een vliegendeken met buikflap aan. Kijken of hij dan rustiger wordt. Als dat niet werkt ligt de shires deken klaar.

Had gehoopt dat hij zonder kon, maar was al voorbereid. Ik heb hem sinds september en de eerste dagen schuurde hij heel erg, maar dit kwam ook mede door de stress die hij toen had door de verhuizing.

Heb in extreme geval nog een heel klein beetje MSQ staan.

Hebben er daar ervaring mee?

ja hier, mcq werkt heel erg goed, ik houd mijn pony er schuurvrij door.
Afbeelding

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:47

ellepel schreef:
Kimmetje, waarom mag je paard dan niet met die regendeken de wei op?
Ik vind dat raar, regendeken of eczeemdeken...wat is het verschil?
Zou dan gewoon de eczeemdeken er op laten,beetje regen kunnen ze wel hebben en ze drogen best snel onder de deken.
Appie loopt altijd buiten,dus ook met eczeemdeken, na een flinke bui is hij zomaar droog :j

De regels op stal zijn zonder deken de wei op. Ze doen ze dan af. Eczeemdeken mag wel.
Mijn paard heeft altijd zijn eczeemdeken op maar degene die ze buiten zette had hem af gedaan terwijl dat niet de bedoeling is. ( spreekt ook geen Nederlands en heel slecht Engels, alleen Spaans) Was erg warm en blijkbaar dacht hij dat dat moest terwijl de staleigenaren het hem wel hadden verteld. Dus ik baal nu gigantisch aangezien meneer tot bloedens toe is gaan schuren.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:48

Inge_Zorro schreef:
kimmetje26 schreef:
Balen zeg!

En in de winter dan? Moet de deken dan ook af in de wei? Wat vreemd zeg, je mag toch zelf weten welke deken je paard op heeft? Wat is de reden hierachter?

Weideseizoen is van mei tot en met september.
Ivm slopen doen ze de normale dekens af. Vlieg en eczeemdeken blijven op

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:17

Gelukkig hebben wij geen slopers in de groep zitten.
nou ja nu goed smeren en dan trekt het ook wel weer weg :(:)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:33

@ ellepel precies goed smeren en hopelijk hersteld het snel. Maar baal echt als stekker. Had het zo goed onder controle de laatste jaren

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:08

Het is vandaag echt een heeel stuk minder gelukkig! Van mij mag het dit weer blijven haha
Afgelopen dagen waren echt een drama!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:45

Rachel_x schreef:
pimaude schreef:
waarvoor gebruik je de azijn? :) tegen de nieuwe steken of de huidige jeuk en wondjes? Prikt azijn niet?

Beide. Op dichte wondjes! En ik spray haar preventief in met azijn verdund met water :-)

Minikatje: jaaa fibra werkt fijn he! Ik blijf het ook lekker gebruiken! Zelfs prijstechnisch is het goedkoper dan waar mijn stalgenoten op staan!