Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmetje26 schreef:Ik kon gister wel janken! Paardje was dinsdag zonder deken in de wei gezet. Dat was zeker niet de bedoeling. Gister zag ik dat meneer zijn manen had geschuurd en daar een wondje had zitten, ongeveer 1 cm deel van de manen kwijt.
Ik vind dat zo sneu om te zien. Arm beestje!
We hadden het met de deken zo goed onder controle . Nu de vraag wat moet ik doen?
Hopelijk is het nu duidelijk dat hij niet zonder deken de wei op mag. Nu zit ik met de gebakken peren
PrizTwir schreef:Ik ga beginnen met Equi Total balance. Een aantal paarden hebben 6 dagen dit spul gehad en waren jeukvrij. Echter ga ik het nu eerst zelf testen, want ja het werkt natuurlijk niet bij ieder paard.
kimmetje26 schreef:Balen zeg!
Hij staat dag en nacht onder de deken. Maar met een normale deken zoals een regendeken mogen ze de wei niet op. Dan doen ze de deken af. (die xtra deken af doen was hij daarvoor al vergeten, toen was het nog kouder).
Degene die over de wei ging heeft gewoon de deken af gedaan, terwijl iedereen weet dat die deken niet af mag.
Hij weet het nu maar ik zit met de gebakken peren.
tanee_blaze schreef:Na lang stille meelezer te zijn geweest en ervaringen gelezen te hebben over welke deken en welke middeltjes het beste werken zal ik er ook aan moeten geloven.
Heb het lang kunnen rekken zonder deken, maar sinds het warme weer van afgelopen dagen heeft hij hele erge jeuk aan zijn staart/kont. Zijn manen blijven nog goed en deze schuurt hij licht na het rijden als hij nog wat zweet.
Heb het tot nu toe met manenliquid van Leovet rustig gehouden, maar hij krijgt morgen een vliegendeken met buikflap aan. Kijken of hij dan rustiger wordt. Als dat niet werkt ligt de shires deken klaar.
Had gehoopt dat hij zonder kon, maar was al voorbereid. Ik heb hem sinds september en de eerste dagen schuurde hij heel erg, maar dit kwam ook mede door de stress die hij toen had door de verhuizing.
Heb in extreme geval nog een heel klein beetje MSQ staan.
Hebben er daar ervaring mee?
ellepel schreef:Kimmetje, waarom mag je paard dan niet met die regendeken de wei op?
Ik vind dat raar, regendeken of eczeemdeken...wat is het verschil?
Zou dan gewoon de eczeemdeken er op laten,beetje regen kunnen ze wel hebben en ze drogen best snel onder de deken.
Appie loopt altijd buiten,dus ook met eczeemdeken, na een flinke bui is hij zomaar droog
Inge_Zorro schreef:kimmetje26 schreef:Balen zeg!
Hij staat dag en nacht onder de deken. Maar met een normale deken zoals een regendeken mogen ze de wei niet op. Dan doen ze de deken af. (die xtra deken af doen was hij daarvoor al vergeten, toen was het nog kouder).
Degene die over de wei ging heeft gewoon de deken af gedaan, terwijl iedereen weet dat die deken niet af mag.
Hij weet het nu maar ik zit met de gebakken peren.
En in de winter dan? Moet de deken dan ook af in de wei? Wat vreemd zeg, je mag toch zelf weten welke deken je paard op heeft? Wat is de reden hierachter?
Rachel_x schreef:pimaude schreef:waarvoor gebruik je de azijn?Azijn! Ik wrijf wat azijn op plekjes en spray haar eigenlijk iedere ochtend in als ik de deken even af gooi.tegen de nieuwe steken of de huidige jeuk en wondjes? Prikt azijn niet?