[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:15

wie is er hier bekend met de Abee Fly Free eczeemdeken?

zag hem op mp staan maar kan er geen goede afbeeldingen van vinden.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:16

Ik heb nu de deken van EJ met de oranje bies. Hij past mooi! Maar toen ik hem ging passen zag ik dat er allemaal vieze vlekken op zaten! Nou daar koop ik geen nieuwe deken boor. Dus vandaag terug geweest en kreeg korting op de deken, omdat ze deze maat niet meer op voorraad hadden. En een bestellen duurde dik een week. Dat durfde ik niet aan met de komende temperaturen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:51

Barbara88 schreef:
Wij zijn deze week weer met Derfen begonnen op de manen. Vind het een beetje eng om hem dit weekend bloot te zetten, maar een (winter)deken is met zon en 16 graden te warm. Dilemma!

Ik heb hem sinds een uur bloot staan. Hij zweette onder zn regendeken, was net ook 14 graden.
Komende dagen tussen 7-12 graden. Net goed gesmeerd met derfen en morgen om 17u ben ik benieuwd wat in aantref. Bij het kleinste jeuksignaal gaat rsih op, maar hoop het zo lang mogelijk uit te stellen.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:14

Ik heb een paar vragen over dekens voor mijn fries met exzeem.

ik vind het snachts nog wat fris voor helemaal zonder winterdeken dus ze loopt nu met een 150 grams regendeken overdag buiten en snachts staat ze in een zeecontainerstal.

mijn land ben ik opnieuw het omheinen maar helaas zit hier nog prikkeldraad om..wel heb ik hiervoor een lint gespannem met afstandisolatoren maar soms als het gewaaid heeft gaat dit niet goed met het stroom en dat heeft me nu al drie halsdekens gekost....mevrouw gaat dan kijken of de buren hun gras groener is...en blijft dan hangen.

nu zit ik heel erg in twee strijd of ik nu al wel een nieuwe deken er weer op moet gooien....de stroom is nu goed en verwacht als mn houten palen binnen zijn mijn weide deze of begin volgende maand klaar te hebben....wat zouden jullie doen?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:23

Ik heb een paar vragen over dekens voor mijn fries met exzeem.

ik vind het snachts nog wat fris voor helemaal zonder winterdeken dus ze loopt nu met een 150 grams regendeken overdag buiten en snachts staat ze in een zeecontainerstal.

mijn land ben ik opnieuw het omheinen maar helaas zit hier nog prikkeldraad om..wel heb ik hiervoor een lint gespannem met afstandisolatoren maar soms als het gewaaid heeft gaat dit niet goed met het stroom en dat heeft me nu al drie halsdekens gekost....mevrouw gaat dan kijken of de buren hun gras groener is...en blijft dan hangen.

nu zit ik heel erg in twee strijd of ik nu al wel een nieuwe deken er weer op moet gooien....de stroom is nu goed en verwacht als mn houten palen binnen zijn mijn weide deze of begin volgende maand klaar te hebben....wat zouden jullie doen?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:51

Hoi!
Op de zoekfunctie kon ik alleen oudere topics vinden, en ben benieuwd of mensen nog ethausiast zijn!
Ik zoek voor mijn hafje voor volgend seizoen een ezceemdeken. Heb de RSIH gehad, heeel fijn, maar hij bedekte de buiknaad niet en daar heeft hij juist zo'n jeuk:( ook bij zijn 3e oor, en de RSIH bleven die oorgaatjes niet zitten dus dat was ook kaal. Heb ook de bucas zebra gebruikt, officieel geen eczeemdeken maar werkte voor de buik prima! alleen was echt blood bij zijn 3e oor..
nu zag ik de snuggy hood, iemand ervaringen? die lijkt de plekken wel te bedekken! maar hij is wat duur voor een probeersel..(http://www.snuggyhoods.com)
een boet deken oid vind ik een ramp, ze lubberen uit, komen heel snel gaten in, en die hoofdkap gaat telkens los. aangezien de snuggy misschien wel het zelfde systeem heeft, ben ik ook benieuwd hoe dat gaat? er zijn ook halsdelen met hoof eraan en dan een deken zonder hals erbij ofzo?

of heeft iemand DE oplossing?:D

edit: dit lijkt mij bijvoorbeeld ideaal! uit 1 stuk dus niks gaat los, en met een rits ofzo. pony houd niet zo van dingen over zijn hoofd. zou dit werken?:P http://www.fte.co.nz/dc_rugs.html

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:23

Horse_Driver schreef:
Hoi!
Op de zoekfunctie kon ik alleen oudere topics vinden, en ben benieuwd of mensen nog ethausiast zijn!
Ik zoek voor mijn hafje voor volgend seizoen een ezceemdeken. Heb de RSIH gehad, heeel fijn, maar hij bedekte de buiknaad niet en daar heeft hij juist zo'n jeuk:( ook bij zijn 3e oor, en de RSIH bleven die oorgaatjes niet zitten dus dat was ook kaal. Heb ook de bucas zebra gebruikt, officieel geen eczeemdeken maar werkte voor de buik prima! alleen was echt blood bij zijn 3e oor..
nu zag ik de snuggy hood, iemand ervaringen? die lijkt de plekken wel te bedekken! maar hij is wat duur voor een probeersel..(http://www.snuggyhoods.com)
een boet deken oid vind ik een ramp, ze lubberen uit, komen heel snel gaten in, en die hoofdkap gaat telkens los. aangezien de snuggy misschien wel het zelfde systeem heeft, ben ik ook benieuwd hoe dat gaat? er zijn ook halsdelen met hoof eraan en dan een deken zonder hals erbij ofzo?

edit: dit lijkt mij bijvoorbeeld ideaal! uit 1 stuk dus niks gaat los, en met een rits ofzo. pony houd niet zo van dingen over zijn hoofd. zou dit werken?:P http://www.fte.co.nz/dc_rugs.html

Ik kan uit ervaring (bij mijn Fries tenminste) spreken dat ze daar alleen maar meer jeuk van krijgen. Het wordt heel stoffig en op een of andere manier kreeg mijn merrie alleen maar meer jeuk onder dat ding dan dat ze naakt stond. Meteen als je hem afhaalde jeuken en doen.. Daarbij kunnen beestjes er zo doorheen prikken als ze willen.
Ik ga dit jaar aan de Rambo Sweet Itch Hoody. Ben benieuwd hoe lang die heel blijft. Past wel goed!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:39

Wat is een goed vliegenmasker? Ik heb die van de RSIH, maar die gaatjes vind ik zoooo fijn, mijn paard loopt ook echt tegen dingen op als hij dat vliegenmasker op heeft :')

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:08

Hier tot nu toe geen jeuk. Het lijkt er op dat mijn paard jeuk kreeg van de Pavo en niet van ZE. We geven haar nu Subli Zonder. Ik hoop dat het hier mee opgelost is.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:10

Jotoma schreef:
Wat is een goed vliegenmasker? Ik heb die van de RSIH, maar die gaatjes vind ik zoooo fijn, mijn paard loopt ook echt tegen dingen op als hij dat vliegenmasker op heeft :')

Ja wil ik ook wel weten.
Die van mij is net een houdini wbt het gratis masker van de rambo.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:22

Nivada schreef:
Ja wil ik ook wel weten.
Die van mij is net een houdini wbt het gratis masker van de rambo.

Pff, de mijne ook! En die van RSIH is full, eigenlijk net wat groot voor mijn NRPS'je. Moet het klittenband echt op z'n allerstrakst doen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:29

Ik heb er een van Amigo, is wel aan de ruime kant maar wel goed voor de rest!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:49

Mijn RSIH is vandaag binnen gekomen, net gepast en is wat aan de grote kant niet qua lengte op de rug maar qua lengte naar zijn benen toe, maar hij heeft er geen last van dus ben eens benieuwd of hij deze deken wel heel houdt!
Wat zijn jullie ervaringen met de RSIH qua slopen? (Gaat hij snel kapot of is hij stevig?)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:52

Mijn pony had hem binnen no time kapot, maar zij is daar gewoon een kei in.. Vooral de voorsluiting had ze zo kapot en de achtersingel..

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:56

Ooh daar sloopt die van mij niet aan, het probleem was afgelopen jaar dat we niet op tijd met de deken zijn begonnen en dat hij in 2 weken tijd 2 dekens (niet de RSIH) had kapot geschuurd op zijn hals... Nu staat hij nog onder een 200 grams winterdeken maar die gaat als de temperaturen stijgen ook af en dan gaat de RSIH op, ben benieuwd of hij jeuk gaat krijgen dit jaar!
Ben alleen nog aan het denken of ik het masker op ga doen of niet..

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:03

Citaat:
suzanneteje schreef:
Vroeg me eigenlijk af of Er meer mensen ervaring hebben met Traumeel injecties bij zomereczeem. Ik ben begonnen met Deze te spuiten Na enkele positieve reacties te hebben gelezen, maar kan geen reacties vinden van paarden waar het Niet bij werkt?
Als het zo geweldig is waarom zijn Er dan Niet meer mensen die het gebruiken??

Ja, ik doe dat nu al een aantal zomers, en mijn paard heeft er geweldig veel baat bij.
De zomereczeem gaat niet helemaal weg, maar als ik Traumeel geef, is het aanzienlijk minder erg.
Je kunt het ook in tablet- of druppelvorm geven.

En stukje terug werd ook nog gezegd iets van spuiten en dan onder de huid.

Hoe regelen jullie dat dan? Via een DA of ga je zelf iets doen :o?
Traumeel helpt (ook) goed bij bindweefselbultjes, dat weet ik wel, maar dan smeer je het er gewoon op.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:27

Hoi heb even een vraagje hier, mijn paard heeft geen last van eczeem/schuren (gelukkig !) zijn weide maatje wel dus ben er wel bekend mee en weet hoe vervelend het is : ( Mijn paard wordt wel hysterisch van de vliegen/dazen en andere kriebelaars/stekers, staat maar met zijn hoofd te zwaaien en met zijn benen te trappen. Nu zit ik er aan te denken ook een eczeem deken aan te schaffen, ik heb het idee dat hij gewoon beter ingepakt is dan met mijn Rambo/vlieg met buikvlap, ook kwa pasvorm lijkt het comfertabeler, de rambo moet echt 3x dgs naar voren getrokken worden om drukplekken te voorkomen bij borst en schoft. Mijn oog viel op die van Fedimax, jammer dat het niet in de buurt is zodat je m kunt passen en makkelijk omruilen zonodig : ( nogmaals is het een reële gedachte om voor de eczemer te gaan puur voor draag comfort/rust voor mijn paard ?

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:12

Mijn oudste rambo sweet itch gaat bu de vierde zomer in en he nog een reserve die is straks twee jaar in gwbruij voor als de andere geraperrwwrd of gewasseb moet worden.enige wat bij mij stuk ging was het elastiek bij hoofd, staart en de sluiting op de borst.

Celine_Famke schreef:
Horse_Driver schreef:
Hoi!

Ik kan uit ervaring (bij mijn Fries tenminste) spreken dat ze daar alleen maar meer jeuk van krijgen. Het wordt heel stoffig en op een of andere manier kreeg mijn merrie alleen maar meer jeuk onder dat ding dan dat ze naakt stond. Meteen als je hem afhaalde jeuken en doen.. Daarbij kunnen beestjes er zo doorheen prikken als ze willen.
Ik ga dit jaar aan de Rambo Sweet Itch Hoody. Ben benieuwd hoe lang die heel blijft. Past wel goed!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:17

room10 schreef:
Hoi heb even een vraagje hier, mijn paard heeft geen last van eczeem/schuren (gelukkig !) zijn weide maatje wel dus ben er wel bekend mee en weet hoe vervelend het is : ( Mijn paard wordt wel hysterisch van de vliegen/dazen en andere kriebelaars/stekers, staat maar met zijn hoofd te zwaaien en met zijn benen te trappen. Nu zit ik er aan te denken ook een eczeem deken aan te schaffen, ik heb het idee dat hij gewoon beter ingepakt is dan met mijn Rambo/vlieg met buikvlap, ook kwa pasvorm lijkt het comfertabeler, de rambo moet echt 3x dgs naar voren getrokken worden om drukplekken te voorkomen bij borst en schoft. Mijn oog viel op die van Fedimax, jammer dat het niet in de buurt is zodat je m kunt passen en makkelijk omruilen zonodig : ( nogmaals is het een reële gedachte om voor de eczemer te gaan puur voor draag comfort/rust voor mijn paard ?

Het kan, maar ik zou zelf kiezen voor een vliegendeken met betere pasvorm.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:06

Mijn RSIH is nu 2 jaar oud en is nog prima in orde :j
Alleen jammer dat het voor mijn paard gewoon niet goed past :n

Van de Boett tot hier toe tevreden! Helaas maatje te groot dus moet de deken elke dag een paar x korter trekken aan de kont, maar als ze er deze zomer goed mee is krijgt ze volgend seizoen een splinternieuwe!

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:28

hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen .. :o

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:01

Hier derde jaar met rsih en alleen wat kleine beetgaatjes op de kont moeten repareren, verder niet.
Ik ben er erg tevreden over. Heb als reserve ook een rsih.

Tot nu toe staat hij nog bloot, voor het eerst in 2 jaar :) ik vind het doodeng op stal komen, bang dat we toch weer een pleeborstel hebben staan, maar tot dusver niet. Hij is ook nog niet geirriteerd en ik smeer elke 2 dagen derfen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:33

Ik ben bij mijn tweede rsih wel voorzichtiger geworden met het lostrekken van het klittenband bij het afdoen van de deken. Bij de eerste lieten de klittenbandjes los. Die heb ik wel weer vast kunnen zetten, maar dat is een rotklus en het werd er niet mooier op.
Jones staat overdag zonder deken, ik smeer nog niet. Ik heb hem een keer iets zijn manen zien jeuken, verder niet. Maar hij begon vorig jaar ook niet zo vroeg.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:08

tjarda_auke1 schreef:
Mijn oudste rambo sweet itch gaat bu de vierde zomer in en he nog een reserve die is straks twee jaar in gwbruij voor als de andere geraperrwwrd of gewasseb moet worden.enige wat bij mij stuk ging was het elastiek bij hoofd, staart en de sluiting op de borst.

Weet je zeker dat je een Rambo sweet itch hebt? Die van mij hebben nl geen elastiek bij het hoofd.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:16

DesixNorris schreef:
hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen .. :o

Mss nog een keer een luizenbehandeling geven of even de DA bellen om te vragen wat je het best kunt doen