Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Barbara88 schreef:Wij zijn deze week weer met Derfen begonnen op de manen. Vind het een beetje eng om hem dit weekend bloot te zetten, maar een (winter)deken is met zon en 16 graden te warm. Dilemma!
Horse_Driver schreef:Hoi!
Op de zoekfunctie kon ik alleen oudere topics vinden, en ben benieuwd of mensen nog ethausiast zijn!
Ik zoek voor mijn hafje voor volgend seizoen een ezceemdeken. Heb de RSIH gehad, heeel fijn, maar hij bedekte de buiknaad niet en daar heeft hij juist zo'n jeuk:( ook bij zijn 3e oor, en de RSIH bleven die oorgaatjes niet zitten dus dat was ook kaal. Heb ook de bucas zebra gebruikt, officieel geen eczeemdeken maar werkte voor de buik prima! alleen was echt blood bij zijn 3e oor..
nu zag ik de snuggy hood, iemand ervaringen? die lijkt de plekken wel te bedekken! maar hij is wat duur voor een probeersel..(http://www.snuggyhoods.com)
een boet deken oid vind ik een ramp, ze lubberen uit, komen heel snel gaten in, en die hoofdkap gaat telkens los. aangezien de snuggy misschien wel het zelfde systeem heeft, ben ik ook benieuwd hoe dat gaat? er zijn ook halsdelen met hoof eraan en dan een deken zonder hals erbij ofzo?
of heeft iemand DE oplossing?:D
edit: dit lijkt mij bijvoorbeeld ideaal! uit 1 stuk dus niks gaat los, en met een rits ofzo. pony houd niet zo van dingen over zijn hoofd. zou dit werken?:P http://www.fte.co.nz/dc_rugs.html
Citaat:suzanneteje schreef:
Vroeg me eigenlijk af of Er meer mensen ervaring hebben met Traumeel injecties bij zomereczeem. Ik ben begonnen met Deze te spuiten Na enkele positieve reacties te hebben gelezen, maar kan geen reacties vinden van paarden waar het Niet bij werkt?
Als het zo geweldig is waarom zijn Er dan Niet meer mensen die het gebruiken??
Ja, ik doe dat nu al een aantal zomers, en mijn paard heeft er geweldig veel baat bij.
De zomereczeem gaat niet helemaal weg, maar als ik Traumeel geef, is het aanzienlijk minder erg.
Je kunt het ook in tablet- of druppelvorm geven.
Celine_Famke schreef:Horse_Driver schreef:Hoi!
Op de zoekfunctie kon ik alleen oudere topics vinden, en ben benieuwd of mensen nog ethausiast zijn!
Ik zoek voor mijn hafje voor volgend seizoen een ezceemdeken. Heb de RSIH gehad, heeel fijn, maar hij bedekte de buiknaad niet en daar heeft hij juist zo'n jeuk:( ook bij zijn 3e oor, en de RSIH bleven die oorgaatjes niet zitten dus dat was ook kaal. Heb ook de bucas zebra gebruikt, officieel geen eczeemdeken maar werkte voor de buik prima! alleen was echt blood bij zijn 3e oor..
nu zag ik de snuggy hood, iemand ervaringen? die lijkt de plekken wel te bedekken! maar hij is wat duur voor een probeersel..(http://www.snuggyhoods.com)
een boet deken oid vind ik een ramp, ze lubberen uit, komen heel snel gaten in, en die hoofdkap gaat telkens los. aangezien de snuggy misschien wel het zelfde systeem heeft, ben ik ook benieuwd hoe dat gaat? er zijn ook halsdelen met hoof eraan en dan een deken zonder hals erbij ofzo?
of heeft iemand DE oplossing?:D
edit: dit lijkt mij bijvoorbeeld ideaal! uit 1 stuk dus niks gaat los, en met een rits ofzo. pony houd niet zo van dingen over zijn hoofd. zou dit werken?:P http://www.fte.co.nz/dc_rugs.html
Ik kan uit ervaring (bij mijn Fries tenminste) spreken dat ze daar alleen maar meer jeuk van krijgen. Het wordt heel stoffig en op een of andere manier kreeg mijn merrie alleen maar meer jeuk onder dat ding dan dat ze naakt stond. Meteen als je hem afhaalde jeuken en doen.. Daarbij kunnen beestjes er zo doorheen prikken als ze willen.
Ik ga dit jaar aan de Rambo Sweet Itch Hoody. Ben benieuwd hoe lang die heel blijft. Past wel goed!
room10 schreef:Hoi heb even een vraagje hier, mijn paard heeft geen last van eczeem/schuren (gelukkig !) zijn weide maatje wel dus ben er wel bekend mee en weet hoe vervelend het is : ( Mijn paard wordt wel hysterisch van de vliegen/dazen en andere kriebelaars/stekers, staat maar met zijn hoofd te zwaaien en met zijn benen te trappen. Nu zit ik er aan te denken ook een eczeem deken aan te schaffen, ik heb het idee dat hij gewoon beter ingepakt is dan met mijn Rambo/vlieg met buikvlap, ook kwa pasvorm lijkt het comfertabeler, de rambo moet echt 3x dgs naar voren getrokken worden om drukplekken te voorkomen bij borst en schoft. Mijn oog viel op die van Fedimax, jammer dat het niet in de buurt is zodat je m kunt passen en makkelijk omruilen zonodig : ( nogmaals is het een reële gedachte om voor de eczemer te gaan puur voor draag comfort/rust voor mijn paard ?
tjarda_auke1 schreef:Mijn oudste rambo sweet itch gaat bu de vierde zomer in en he nog een reserve die is straks twee jaar in gwbruij voor als de andere geraperrwwrd of gewasseb moet worden.enige wat bij mij stuk ging was het elastiek bij hoofd, staart en de sluiting op de borst.
DesixNorris schreef:hi, mijn pony is onlangs geschoren omdat ze erge jeuk had.
Dit bleken luizen te zijn en daar heb ik haar voor behandeld.
Nu (na 2 weken) begint ze weer te schuren.. Wat moet ik doen?
Ze schuurt namelijk heel dr deken kapot.. En het deken mag niet af aangezien haar vacht op het moment zo kort is..
En wat kan dit trouwens zijn?
En hoe snel groeit haar terug op schuurwondjes?
Sorry voor de vele vragen ..