Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesseltje schreef:Vraagje, ik ga vanaf vandaag starten met de omeprazole. Ik gaf haar al Mastic horse.. zou ik dit blijven geven, of beter even laten nu ze op de omaprazole gaat?
Wesseltje schreef:Dank voor je snelle reactie![]()
Ze is niet gescoped, de dierenarts heeft het geconcludeerd uit de signalen die er op wijzen en aangezien ze een ontzettend stresskip is, willen we het eerst zo proberen.
Ik vond de 3 weken ook erg kort en dat vind ik hier nu ook terug in dit topic. Mocht ik met een dag of 10 echt verandering merken, ga ik toch maar voorstellen het te verlengen. Schema’s zijn welkom.
Wesseltje schreef:Wij hebben nu op dit moment bewust gekozen om geen scopie te laten uitvoeren. Ik ben alleen ook wat sceptisch mbt de duur van de behandeling.
De herkomst zijn we van op de hoogte, ze is nog niet zolang in mijn bezit, verhuizing heeft een hoop met haar gedaan. Zeer stressvol paard. Uiteraard maak ik het haar zo comfortabel mogelijk en ik denk dat ze prima is terechtgekomen qua omgeving, voer, stabiele kudde etc in tegenstelling tot waar ze vandaan komt.
Spenk schreef:Maar waar wil jij een schema op baseren? Je weet niks? De schema's zijn afgestemd op de ernst en plek van de zweren.
henshem schreef:Mijn ervaring is dat langzamer afbouwen inderdaad beter is. Van een hele spuit, naar 3/4 dan naar een 1/2 en dan naar een 1/4. En als jij en je da het er over eens zijn om op dit moment niet te scopen en gelet op de signalen wel een kuur te geven dan is dat duidelijk lijkt mij.
Wesseltje schreef:Ik heb een hoop gezocht en gevonden in dit topic, maar ik ben zoveel aan het scrollen, dat ik het nog even vraag.
Hoe zag jullie schema eruit met de omeprazole? Ik moet 1 week een volle spuit geven, daarna 2 weken een halve spuit. Het klinkt als korte duur als ik hier in dit topic lees en ik vind het zonde als ik dit straks op voorhand al gedoemd is te mislukken
Popstra schreef:Wesseltje schreef:Ik heb een hoop gezocht en gevonden in dit topic, maar ik ben zoveel aan het scrollen, dat ik het nog even vraag.
Hoe zag jullie schema eruit met de omeprazole? Ik moet 1 week een volle spuit geven, daarna 2 weken een halve spuit. Het klinkt als korte duur als ik hier in dit topic lees en ik vind het zonde als ik dit straks op voorhand al gedoemd is te mislukken
Je moet bij het behandelen van zweren niet enkel alleen Omeprazole geven maar ook dagelijks Sucralfaat. Dit legt een filmpje over de maanwand en zweer zodat deze de mogelijkheid heeft te herstellen.
Omeprazole neutraliseerd enkel het maagzuur.
DenieesB schreef:Coentjuh schreef:DenieesB had je trouwens nog iets aan mijn olie-verhaal?
Zeker! Ik heb het voor mijzelf opgeslagen.
Momenteel doet ze het heel goed op vers gras, waar ik enorm blij mee ben. Mocht het nog niet voldoende bij komen, ga ik inderdaad met olie verder. In dat geval ga ik denk ik voor 500 gram hele lijnzaad en dat eventueel aanvullen met olijfolie.
Ook ga ik als ik haar ga oppakken weer sojaschroot bij geven voor de eiwitten.
Appaloosa9 schreef:
Phonix schreef:Wesseltje schreef:Wij hebben nu op dit moment bewust gekozen om geen scopie te laten uitvoeren. Ik ben alleen ook wat sceptisch mbt de duur van de behandeling.
De herkomst zijn we van op de hoogte, ze is nog niet zolang in mijn bezit, verhuizing heeft een hoop met haar gedaan. Zeer stressvol paard. Uiteraard maak ik het haar zo comfortabel mogelijk en ik denk dat ze prima is terechtgekomen qua omgeving, voer, stabiele kudde etc in tegenstelling tot waar ze vandaan komt.
Bij mijn paard merkte je ook niet zo veel. Was klein beetje narrig met opzadelen en soms met het rijden. Maar je denk joh, ze is 4. Tot dat we de scopie did en achterkwam dat de bovenkant van haar buik was weggevreten. Dit is niet om je bang te maken, maar sommige paarden laten niet weten hoe erg het is.
Popstra schreef:Wesseltje schreef:Ik heb een hoop gezocht en gevonden in dit topic, maar ik ben zoveel aan het scrollen, dat ik het nog even vraag.
Je moet bij het behandelen van zweren niet enkel alleen Omeprazole geven maar ook dagelijks Sucralfaat. Dit legt een filmpje over de maanwand en zweer zodat deze de mogelijkheid heeft te herstellen.
Omeprazole neutraliseerd enkel het maagzuur.