[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:40

Ook raar. Dacht eerst een typfout. Want je hebt ook helosan.
ook bij huidproblemen en dat is goed spul.
helmosan..net 1 letter anders :+

Koekeroekus

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:52

We zijn al een stap verder.... Hij krijgt hem al niet meer af :')

Afbeelding

Poging drie dan maar? :') grapjas...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:03

Staat wel heel uhm...charmant zo :D

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:27

Ik kon wel janken vanavond. Ze staat helemaal te stressen op de wei, heeft zo'n jeuk dat ze alle paarden 1 voor 1 af gaat om te proberen daar tegenaan te schuren...
Ze is alleen maar op en neer aan het lopen, vind het zo zielig.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:28

Hoe blijven bij jullie die vlechten zo goed zitten??
Bij mijn pony glijden ze er weer binnen een dag uit blijf bezig...
Snap er niks van :+

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:29

Kayleigh327 schreef:
Ik kon wel janken vanavond. Ze staat helemaal te stressen op de wei, heeft zo'n jeuk dat ze alle paarden 1 voor 1 af gaat om te proberen daar tegenaan te schuren...

Waren ook super veel vliegjes vanavond niet normaal.
Die van mij was ook jeukerig helaas zo sneu voor ze :(:)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:32

evelienn28 schreef:
Kayleigh327 schreef:

Wat valt er bij jou onder jeukerig?
Ik zie heel vaak voorbij komen hier dat paarden "jeukerig" zijn maar weet nooit wat ik me daarbij voor moet stellen?
Om het voor mezelf een beetje te vergelijken met hoe andere paarden er op dit moment bij staan.
Is het in de trend van een beetje jeuk/af en toe schuren? Of gaan meteen schuren als ze kunnen, zelfs totdat de huid open ligt en geen rust kunnen vinden?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:45

Hebben jullie de paarden allemaal 24/7 buiten lopen dat jullie 's avonds zoveel problemen met jeuk ervaren?
Ik heb ervoor gekozen mijn paard altijd op tijd op stal te zetten en dat scheelt echt heel veel.

Boef2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:53

Kayleigh327 schreef:

Meelezer meldt zich:het is ook zo vies vochtig warm...ideaal voor die klote mugjes. Was haar morgen even met betadine en bij sommige werkt het om ze daarna dik in te sprayen met klitwortel lotion ( kruitvat).

En nooit meer zonder deken. Leve de klimaat verandering....not

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:44

emma_evg schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik heb getemt op RazanRana wegens reclame en geen enkele inhoudelijke deelname aan dit topic anders dan 3x een product aanprijzen waar ze zelf belang bij heeft.

Zag ik ook ja. En 6 vd 10 reacties die ze ooit op bokt heeft geplaatst de afgelopen 2 jaar gaan over helmosan/grindosan :? :')

Hmmm ... ik heb die Helmosan 's effe nagekeken maar het bestaat uit paraffine met venkelolie.

De Animal Ballistol die ik momenteel bij 1 van de paarden gebruik heeft ook als basis paraffine en dan met een aantal natuurlijke produkten erbij door. Dus voor mij is Helmosan geen nieuwe optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:51

Gister paard gewassen met feral anti itxh shampoo en daarna gespoten met veerust en azijn, de manen en staart ingewreven met de feral lotion en haar dekentje weer op gedaan en ze stond vanmiddag heel gelukkig in de wei! :-) blij dat die jeukaanval van afgelopen weekend over is!!

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:03

Kayleigh327 schreef:
evelienn28 schreef:

Wat valt er bij jou onder jeukerig?
Ik zie heel vaak voorbij komen hier dat paarden "jeukerig" zijn maar weet nooit wat ik me daarbij voor moet stellen?
Om het voor mezelf een beetje te vergelijken met hoe andere paarden er op dit moment bij staan.
Is het in de trend van een beetje jeuk/af en toe schuren? Of gaan meteen schuren als ze kunnen, zelfs totdat de huid open ligt en geen rust kunnen vinden?

Bij mij valt jeukerig nog niet onder ernstig.
Hij laat wel duidelijk merken dat hij wat jeuk heeft.
Heeft op het moment vooral een plek langs de manen kam die jeukt maar dit trekt al aardig bij.
Het is ook niet zo als ik hem weer terug buiten zet dat hij meteen staat te schuren.
Ook zijn hoofdje laat hij nog met rust gelukkig vorig jaar had hij zijn oren helemaal kapot geschuurd.
Ben dus nog erg tevreden over hoe hij er nu bij staat. :o

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:33

Ik lees al een paar weken mee en reageer heel af en toe maar toch even weer een vraagje.

Met wind en zon blijven de vliegjes dus weg, betekent dat dat het met benauwd weer erger is? Zoals de afgelopen paar dagen? Maddy kan ik nog steeds zonder deken houden en was haar manen 1x per week en doe er 1x per week Derfen in en dan in een vlecht. Maar moet ik het met benauwd weer dan ook extra in de gaten houden?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:50

Hier ook weer wat jeuk, pony staat 24/7 buiten en deken gaat voorlopig niet af... ben wel heel blij dat hij het deken nog heel houdt na 2 maand! Ik gebruik geen middeltjes zoals derfen, gewoon deken op en met rust laten en dat werkt voldoende voor ons.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:53

Gister een buitenrit gemaakt maar jeetje, veel vliegen! Ben nu al volop met de vliegenspay bezig. Vorig jaar had ik die alleen nodig in het dazenseizoen..

Gister twee keer over bijna tussen zn oren gelegen omdat meneer dan vanuit draf abrupt stil gaat staan om een vlieg tussen zn benen weg te jagen :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:58

De eerste runderdaas heb ik eergisteren ook al weer gespot.Dat zijn niet die slanke grijze, maar brede die heel veel herrie maken, die gaan ook niet op de hals zitten maar onder de buik.
Ze vinden ze hier altijd dood eng.

En dit jaar inderdaad erg veel vliegen.

En afkloppen, de 2 kriebelaars zijn nog niet aan het jeuken.
Bij een weet ik niet of het een echte eczemer is omdat zij pas vorig jaar september begon.
De ander een lichte, maar wel altijd al rond deze tijd onder de deken.
Nu nog niet. Zou tectonic toch wat doen?

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:30

Heb het al eerder geschreven ik voer 2x op een dag schepje finecto voor paarden/pony,s.
Onze pony heeft nog steeds geen jeuk.
Best kostbaar ze vinden het vies.( ik maak natvoer)
Te koop bij welkoop en via finecto op internet!
Echt de moeite waard om te proberen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:06

Nou bij mij werkt dat spul dus niet, inpakken is t beste!

Idd duur supplementje...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:33

Gisteren waren er echt veel vliegen, vooral van die vieze zwarte steekvliegen. Arm vriendje van mijn paard zat helemaal onder.
Ze zaten zelfs op een rijtje op zijn onderste ooglid "tranen te drinken" dit paard is zwart, mijn vos had geen vlieg.
Wist wel dat dazen zwarte paarden lekkerder vinden.

Knutten waren er gistermiddag nog niet, maar hoe het 's avonds was weet ik niet.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:52

Paard heeft nog niet echt jeuk, wel heeft hij al 3 weken zijn eczeem deken op. Vandaag de manen en staart compleet gewassen. Ik vind dat de manen altijd zo "plastic" worden onder de deken.
Derfen heb ik nog niet echt erg veel gebruikt, wel een paar keer bij zijn navel. Ik had het idee dat die een beetje jeukte.
Wat valt er te doen aan die manen? Ik gebruik al cowboy magic.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:20

Afbeelding

Hier ook gewassen. Te warm om iets anders te doen. Morgen weer een dag.

Bovenste foto zoals de vlechten nu zaten na anderhalve week.
Middelste los na t wassen en onderste weer netjes in de vlechten...

Ik hoop dat het korte gedeelte dit jaar weer gespaard blijft. Dan zit het er volgend jaar bij..
Vorig jaar door pyjama deken kon ze eerste gedeelte nog weg schuren. Toen in juli deze gekocht en nu blijft het mooi groeien!!

Edit: gras bij haar stukje is weer op en ze staat gelijk weer rustiger. Niet continu aan het draaien en stampen. Nog steeds veel jeuk en zodra deken af is wil ze overal bijten en krabben maar met deken toch rustiger weer gelukkig.

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:44

Hallo iedereen, ik heb sinds kort een nieuw paard echter kom ik er achter dat zij sme heeft. Kan ik nu nog een eczeem deken opdoen? Wat kan ik nog meer doen? Ze staat 25/7 buiten. Ik heb natuurlijk al heel wat gelezen maar hoor toch liever persoonlijke reacties.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:20

TGS schreef:
Hallo iedereen, ik heb sinds kort een nieuw paard echter kom ik er achter dat zij sme heeft. Kan ik nu nog een eczeem deken opdoen? Wat kan ik nog meer doen? Ze staat 25/7 buiten. Ik heb natuurlijk al heel wat gelezen maar hoor toch liever persoonlijke reacties.

Ja zo snel mogelijk deken op doen. De mijne staat met deken echt een stuk rustiger.
Verder kun je mega veel cremes en sprays proberen. Het is maar net wat werkt voor je paard. Ik heb nog niks gevonden wat ik je echt aan kan raden.
Veel hier raden derfen aan tegen de jeuk. Bij die van mij doet dat niks.

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:44

Kayleigh327 schreef:
TGS schreef:

Ja zo snel mogelijk deken op doen. De mijne staat met deken echt een stuk rustiger.
Verder kun je mega veel cremes en sprays proberen. Het is maar net wat werkt voor je paard. Ik heb nog niks gevonden wat ik je echt aan kan raden.
Veel hier raden derfen aan tegen de jeuk. Bij die van mij doet dat niks.

Oké ik zal meteen een deken bestellen en enig idee waar ik derfen kan kopen?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:33

Hmm. Ik heb altijd zown bruine eczeemdeken gehad. Viel me op dat er een streep manen weg was maar had niet echt het idee dat hij dat zelf gedaan had.
Zou dat van de deken komen? Hij schuift soms wat naar achter waardoor hij op precies die plek heel straks zit.