[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:06

Afbeelding

Afbeelding

Hoe vinden jullie MiniMe geworden? Ik ben zo tevreden met het resultaat en ze ziet er 10x beter uit qua vacht etc. als 2 jaar geleden, zelfs Jarno de scheerder kon maar niet geloven dat ze cushing heeft, zo goed als dat ze er qua vacht uitziet, geen plekjes, wondjes niks, glanst en zagen zelfs appeltjes!!
Vind haar ook niet zo megavet als een jaar geleden, zou dat dan toch allemaal door de pergolide komen?

Oh ja haalde haar wel vandaag uit de bak met een dik oog, maar vermoed dat ze nu terrechtgewezen is door Lona...

IMJ

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:41

Ze ziet er top uit Ojj!!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 06:57

Ah.. wat een lekker ding !!! En die staart!!
Mooi geschoren trouwens, die meneer kan het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 07:38

Ja echt _/-\o_ voor Jarno de scheerder; hij kon mij helemaal niet, want ik ben natuurlijk die gestoorde Westerling die naar Overijssel is gegaan en dan toch op zaterdag avond, na de hele dag werken, terwijl hij eigenlijk het al niet meer doet, het op locatie scheren, toch komen!!! En rap joh en pijnloos dat hij het doet, ik toch maar snel even gevraagd heb of ik hem volgend jaar niet weer mag bellen, hier kan ik echt zelf niet voor aanklooien hoor...
Vind het ook erg knap hoe hij echt haar hele gezicht zo compleet kaal kreeg, maar wel de wimpers en neusharen allemaal laten zitten.

En ja die staart he, ik moet die echt iedere maand weer bijknippen, anders staat zijzelf en Lona en zelfs ik met poetsen er doodleuk constant op, ik wilde juist dat het allemaal niet zo ongelofelijk goed groeide, dat haar van haar...

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:33

Echt heel netjes gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:52

Afbeelding

Dat oog is toch een partij dik , niet grappig meer! Zwaar geïrriteerd er niks op kunnen velen en zowat dat hele oog compleet kapot maken door in het zand te gaan liggen schuren ermee.
Heeft mijn nieuwe huurbazin, gewoon even gelijk, een ooglapje op der kap genaaid!!
Heb hier echt mijn plek gevonden hoor, wat een super aktie, vinden jullie ook niet?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:36

Wat lief van haar! Fijn zo'n mensen die echt met je meedenken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:41

Lief, en nu heb je dus een piratenpony haha. Maar is het niet heel vroeg voor dr kap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:45

Ja geweldig he! Maar geloof dat MiniMe haar hart al een beetje gestolen heeft... En pony weet het al precies, want ze hinnikt tegenwoordig niet alleen meer naar mij ter begroeting maar ook naar Marga, haha de slimmerik!!

Hoe bedoel je heel vroeg voor der kap? Ik moet dat oog toch ergens mee beschermen op moment? Dat is wel 3x zo dik als het andere oog, heel dat bovenste ooglid hangt er helemaal overheen, het doet dus blijkbaar zon zeer, dat ze het, als ik het vrij laat, totaal kapot schuurt aan het zand en weet ik niet wat...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:05

Oh zo, dacht dat het tegen de vliegen was vandaar vroeg. Vroeg in het seizoen bedoelde ik, maar nu snap ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:16

hahaha, nee daar had het inderdaad nog wat vroeg voor geweest, hoewel ik ze niet alleen tegen de vliegen alleen gebruik hoor, die grote van mij heeft nogal een voorgeschiedenis met oogontstekingen, dus ik doe ze rustig om tegen het scherpe voorjaars- zonnetje, harde wind, of zoiets als nu, om die ogen toch een beetje te beschermen...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:20

Mooi geschoren en wat een fijn stalbazin heb je, Ohjajoh! Goud waard!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:21

Ik gebruik m ook tegen het stof, scheelt echt. Maar is nu nog te vroeg.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:05

Toeval OJJ ? Pauli heeft ook al dikke ogen .. stof, zon, wind? Heb ook zitten denken om haar de kap op te doen maar daar heeft ze zo'n gruwelijke hekel aan. Ik dacht eigenlijk meer aan het feit dat ze nu weer wat meer voordroog krijgt ipv droog hooi. Heb al gedruppeld met atropine, is nu wel minder dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:29

Het is 1 oog bij MiniMe en er kwamen met het hoofd scheren precies aan die kant van het gezicht een paar plekjes tevoorschijn. Ook is het eigenlijk het boven ooglid wat bol staat van het vocht. Zal morgen als het nog zo dik is wel een foto maken , hoor ik graag wat jullie er van vinden. Marga dacht aan tocht in stal, maar ze kwam ermee de bak uit einde middag , dus ik vermoed dat ze een verschil van mening hebben gehad...
Heb trouwens wel zaterdag bij DA oogzalfje gehaald, gewoon om het oog zelf vet te houden, maar van atropine gaat toch eigenlijk alleen de pupil maar Erg groot worden? Wat ik mij nog herinneren kan van lona haar zgn maanblindheid aanval? Heb dat flesje nog, maar durf dat juist nooit te gebruiken?

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:34

Wat lastig dat ze de kap niet fijn vind, het kan zo'n uitkomst zijn!

Misschien een raar idee hoor, maar zou koelen helpen tegen de zwelling van het oog?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:00

Ze zal ook wel moeten, die kap. Punt is dat zo'n ding min of meer over de oren moet en daar heeft ze een pesthekel aan. En doe dat maar 's: kop gaat de lucht in en dan krijg je: zij is (heel) groot en ik ben klein..:)), zoiets als een giraffe proberen een petje op te zetten. Nah ja, vanmrgen was het al iets beter. Ik denk toch dat het een voedingskwestie is; de mest is wat slap en uit het niks weer een wat hardere manenkam. Dus weer op een hoge dosis prascend ( stond een week of 2 op een halfje, nu weer een hele pil).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:19

Afbeelding

Afbeelding

Balen he, JP! Zo blijft het toch altijd maar aanklooien met die schatjes van ons...
Maar het is voor mij wel de grote reden geweest dat er bij allebei geen voordroog meer in gaat, krijg er vroeg of laat toch altijd ellende mee...

Wat denken jullie nou dat dit is? Bij MiniMe? Ruzie met elkaar , of toch iets anders?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:30

Als je de oogleden een beetje opzij duwt: is het weefsel binnenin dan rood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:57

oh dat is een goeie, zal straks eens even kijken, bij allebei de ogen.

Zit trouwens nou nog eens naar die foto's te kijken maar zie boven het andere oog ook een verdikking zitten? Ga zo toch maar eens kijken of dit nou schaduw of vocht is ook hoor...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-15 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:01

Jee wat ziet die kleine er goed uit!Behalve dat oog dan...Het lijkt wel of de kas echt dik is?
Ik ben altijd heel snel met AB zalf.Heb het ook altijd in huis,ook voor de honden.En voor mijzelf.
Want dikke ogen komen altijd op zondagavond voor. :+

Ik heb al twee paarden blind zien worden aan een oog door een fractie te laat ingrijpen. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:05

Hahaha, hier nog zo een para pietje hoor Geerke en kon dus bij de kleine huisdierenarts op zaterdagmiddag 5 uur mooi een vitamine A zalfje komen halen met AB erin! Was gewoon blij dat ik het nog net op tijd zag, want bij mij is uiteindelijk altijd de zalf op als ik het weer eens nodig heb...

Nou ben toch maar gelijk weer even gaan kijken bij pukkie;

Op die ene foto van het vooraanzicht zie je boven het goede oog ook een soort van verdikking zitten, dat is idd ook vocht.
En ogen zijn aan beide kanten ongeveer gelijk van kleur ( de binnenkant van oogleden) alleen is het bovenste dikke ooglid wel roder, maar die voelt ook echt warmer aan, zal wel komen omdat het op spanning staat van het vocht?

Begin nu toch echt te denken dat ze een knauw op haar kop heeft gehad van die grote hoor...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:25

Zou heel goed kunnen hoor, die dacht natuurlijk wat een lekker hapje loopt daar nu ze geschoren is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:30

haha, nee was precies voor het scheren! MiniMe van de paasei kennende, heeft ze het echt aan haar zelf te danken...

Furi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:17

Furi verhaart ook amper, sinds vorige week een heeeeel klein beetje. Ik kan gelukkig het scheerapparaat van een vriendin lenen. Die moet eerst geslepen worden voor de cushie-vacht. Ik heb gisteren al een endurance-modelletje eraf kunnen halen (banen benen en borst gedeeltelijk), kan ze al wat luchten.
Met het wisselvallig weer wel de ongevoerde regendeken even erop voordat ze weg waait.