[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:58

Als het weer deze week net zo blijft als vandaag dan ga ik aankomende week de deken erop gooien.. Ben veel te bang dat hij al jeuk krijgt en dat ik dus telaat ben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:33

Same here..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:22

Het stomme bij mij is dat ik eerst alle brokken moet opvoeren en dan kijk of hij schuurt zonder brok en dan pas mag die mooie deken van Alex erop. Maar dan is het waarschijnlijk alweer april...
Maar, ouders wil is wet, ik ben allang blij dat ik de deken mocht aanschaffen van mijn moeder.

Kan ik trouwens gewoon mennen met hem terwijl hij de deken om heeft, of moet daarvoor de deken af?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:35

Ik heb ook nog een vraagje, krijgt een pony niet extra jeuk door het verharen in combinatie met een vliegendeken op?

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:37

Ik heb dezelfde vraag, lees eventjes mee...

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:43

Mennen met eczeemdeken lijkt me niet zo heel prettig voor je paardje.. ik zou hem dan afdoen.

Die van mij staat nog zonder hoor, hij staat nog onder zijn winterdeken.. Ook nog geen ZE kriebels opgemerkt :)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:26

Die van mij heeft sinds afgelopen week de RSIH op met een regendeken erover. Helaas heeft hij gigantische jeuk van het verharen ( hij is de helft al kwijt, poets hem iedere dag..) Hij heeft op de borst en vooral op zijn hoofd allemaal kale plekken van het schuren..

Ik ga nu maar even kijken of ik hem deze week kan scheren en wassen...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:28

Fennadev schreef:
Het stomme bij mij is dat ik eerst alle brokken moet opvoeren en dan kijk of hij schuurt zonder brok en dan pas mag die mooie deken van Alex erop. Maar dan is het waarschijnlijk alweer april...
Maar, ouders wil is wet, ik ben allang blij dat ik de deken mocht aanschaffen van mijn moeder.

Kan ik trouwens gewoon mennen met hem terwijl hij de deken om heeft, of moet daarvoor de deken af?

Ja dat kan , maar hij staat dan wel een stuk minder aan de hulpen.......

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:14

Hier gelukkig ook nog geen kriebels..

Mijn pony is wat teruggevallen qua spieren voor de schouder. Mij is nu aangeraden iets met meer eiwitten te voeren. Welk voer zouden jullie aanraden, in combinatie met de zomereczeem?

Ze krijgt ruim hooi en op dit moment verder 4-5 keer per week Care4Life.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:11

suzanneteje schreef:
Vroeg me eigenlijk af of Er meer mensen ervaring hebben met Traumeel injecties bij zomereczeem. Ik ben begonnen met Deze te spuiten Na enkele positieve reacties te hebben gelezen, maar kan geen reacties vinden van paarden waar het Niet bij werkt?
Als het zo geweldig is waarom zijn Er dan Niet meer mensen die het gebruiken??

Ja, ik doe dat nu al een aantal zomers, en mijn paard heeft er geweldig veel baat bij.
De zomereczeem gaat niet helemaal weg, maar als ik Traumeel geef, is het aanzienlijk minder erg.
Je kunt het ook in tablet- of druppelvorm geven.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:05

zweetvos schreef:

Mijn pony is wat teruggevallen qua spieren voor de schouder. Mij is nu aangeraden iets met meer eiwitten te voeren. Welk voer zouden jullie aanraden, in combinatie met de zomereczeem?

Wat is de reden van het terugvallen? Spieren kun je alleen opbouwen door te trainen.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:55

TinePine schreef:
Wat is de reden van het terugvallen? Spieren kun je alleen opbouwen door te trainen.
Dank je TinePine,
Qua training is er niets veranderd. Ze loopt een paar keer per week recreatief en staat 24/7 buiten.
We staat ze sinds 2 maanden in een ander groepje (zelfde locatie). Ze heeft niet zichtbaar stress maar eet wat minder hooi omdat ze lager in rang staat. We voeren al op extra plekken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:38

Ik zou spieren ook gewoon trainen en geen extra eiwitten geven. Als ze ingevallen is doordat ze minder eet, dan heeft ze daar minder vet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:39

zweetvos schreef:

wat voor en hoeveel ruwvoer geef je?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:21

Er staan nog een paar 2e hands rambo's op marktplaats, mocht iemand nog interesse hebben. (niet van mij)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:25

ellepel schreef:
wat voor en hoeveel ruwvoer geef je?

We hebben ingepakte balen dus voordroog maar het is wel volledig droog.
Het is een c-pony en ze krijgt ca. 3/4 - 1 grote plak per dag. Dit is niet veranderd de laatste tijd hoewel we er nu wel op letten dat zij wat extra krijgt.

Het is echt nog niet heel erg hoor en ik heb haar liever wat slanker dan te dik (wat ze jarenlang is geweest) maar omdat dit nu tegen me gezegd werd wilde ik even rondvragen. Juist met de zomereczeem ben ik voorzichtig met het veranderen van (kracht)voer.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:48

Bij Bella schuift de deken de gehele tijd verkeerd. Ben er zojuist achter gekomen waarom dat dat was. De deken is namelijk te groot. Vorig had ze 205 nodig, vanwege haar grote borst en nekomvang. Schijnbaar is Bella zoveel afgevallen dat ze nu 195 nodig heeft. Gelukkig heb ik die nu ook liggen, dus die krijgt ze binnenkort om

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:16

Mijn deken is gisteren binnen gekomen (RISH), was blijkbaar een heel lastig maatje om te vinden. Ga hem donderdag ophalen bij mijn oma.
Hoe doen jullie het met regendekens? RISH erover of RISH eronder?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:22

Regendeken over de RSIH. Je kunt ook een regenliner bestellen die maak je onder de RSIH vast. Deze is handig in de zomer als het wat wisselvalliger weer is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:26

Is die regenliner niet warm? Gaan ze er hartje zomer niet onder zweten?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:12

Dat zal wissel per paard gok ik. Mijn pony zweet er absoluut niet onder.
En ik vind het een ideale uitvinding..

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:19

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:47

Dat zal inderdaad per paard verschillen. Ik gebruik de regenliner alleen als het weer wisselvallig is, dus buien, zon, buien, zon. Daarnaast hangt het af van de temperatuur. Een beetje regen kan hij best hebben, de rsih droogt heel snel dus als het redelijk zonnig is en er is weinig wind dan doe ik de liner er niet onder. Als het meer een herfstachtige zomer/lente wordt dan gebruik ik hem wel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:40

ok, ik kijk het nog ff aan. Gebruik nu 2 jaar zonder regenliner en opzich gaat het prima. T scheelt dat hij 's nachts binnen staat.
Vanmiddag gaat mijn paard bloot.. van 't weekend wordt het 16 graden.. dus ik wil hem nog een paar dagen laten genieten in zn blootje..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:44

Wij zijn deze week weer met Derfen begonnen op de manen. Vind het een beetje eng om hem dit weekend bloot te zetten, maar een (winter)deken is met zon en 16 graden te warm. Dilemma!