Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adjong1998

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:29

Dank voor jullie antwoorden!

Indien ik nog vragen heb horen jullie van mij!
Als jullie nog vragen hebben stuur ook gerust een PB!

Groetjes!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:02

SharonIndezz schreef:
Even vraag hier… ik ben via via aan een aantal spuiten van het merk met de A gekomen… maar dit is niet voldoende voor een hele behandeling, kan ik als de A spuiten op zijn verder gaan met een ander middel (via de dierenarts verkregen?)

Mocht iemand nog wat hebben, Pb staat open

Iemand hier toevallig een antwoord/ervaring ?

Heb nu 2 dagen a. Gegeven, en merkte vandaag al verschil met singel er aan doen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:06

Ik heb super goede ervaringen gelezen over de injecties omeprazol! Het is zo jammer dat we medisch zo star zijn in Nederland dat het pas gebruikt mag worden als regulier (aka de orale spuiten) niet werken. Dan ben je al heel veel geld kwijt voor scope+spuiten+nog een scope en dan alsnog de injecties omdat het niet afdoende was... Ik hoop oprecht dat er snel een registratie gaat zijn in Nederland.

SharonIndezz schreef:
SharonIndezz schreef:
Even vraag hier… ik ben via via aan een aantal spuiten van het merk met de A gekomen… maar dit is niet voldoende voor een hele behandeling, kan ik als de A spuiten op zijn verder gaan met een ander middel (via de dierenarts verkregen?)

Heb nu 2 dagen a. Gegeven, en merkte vandaag al verschil met singel er aan doen.

Mag niet over gesproken worden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:07

[code][/code]
SharonIndezz schreef:
SharonIndezz schreef:

Kun je het beste aan je da vragen. Denk van niet maar wat voor autoriteit heb ik nu.

Nu zijn het mijn zaken niet, maar is ook de vraag of je het je dier wel aan moet doen met pijn te rijden.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:36

Oh wat ik begreep mochten we gewoon rijden enz.. nu zijn z’n trainingen sws niet zwaar ivm opbouwen na een ander probleem.. maar toch, ik ga het voor de zekerheid ff navragen en uitzoeken bij/met de dierenarts

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:22

Ik mocht mijn paard niet trainen gedurende de behandeling tot de nieuwe scope. Zou dat zelf ook niet willen, ik weet dat mijn paard pijn/ongemak heeft.

Trainen komt later wel weer, ze mag nu lekker genieten in de wei en vooral doen wat ze zelf wil en behoefte aan heeft. Als ze weer helemaal gezond en pijnvrij is denk ik er pas weer aan om de training op te pakken.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:16

Die van mij heeft ook 6 weken vakantie gehad toen. Moeten nu wel dr dikke buik eraf trainen :p

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:43

Goedenavond! Mag ik even inbreken met een korte vraag? Mijn vriendin heeft een paard wat net terug is van twee weken Utrecht met enorme maagzweren. Ze geeft het paard sucralfaat en Omeprazole. Wat is nu de juiste volgorde om deze producten zo te geven dat de uitwerking het beste is? Ik kan me herinneren dat dit in het topic voorbij is gekomen en ik ga nu zoeken maar misschien leest iemand nu mee die deze info wil delen :)

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:13

Een half uur voor de eerste voerbeurt ‘s morgens de omeprazole en de sucralfaat bij het voer deden wij

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:54

Heb iemand tips. Die van mij wil de pastaspuiten niet, is echt een drama om ze te geven. Een tijde nu hebben wij het gegeven op een wortel, maar daar lijkt ze nu minder goed tegen te kunnen. Is er iets anders gezonds dat ik het op zou kunnen doen?

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:35

Zo suikervrij mogelijk is het beste heb ik mij laten vertellen, dus dan zou ik zelf denken aan de pasta door een handje biks of eventueel wat geweekte grasbrok/bietenpulp? Eventueel echt uit de hand geven?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:39

Is het niet een kwestie van wennen? Hier ook een fuzzy eater die echt niet blij was met welke vorm van medicatie dan ook. Maar na maand omeprazole konden we hem zonder halster om medicatie geven. Zo heb ik het altijd gedaan. Door het eten door liet hij alles staan.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:14

Normaal zou ik zeker gaan voor wennen en daar ben ik ook zelf me bezig maar ze krijgt het van stal elke ochtend en die ziet niet zitten om met haar te vechten(is ook echt vechten).

Zijn er bepalde snoepjes die zo gezond mogelijk zou zijn?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:19

Door een beetje bietenpulp proberen?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:21

Moet erbij zeggen dat het niet gaat om de medicijn zelf, het gaat om de spuit. Alles met de mond behalve bit is voor haar een sort van drama

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:43

Kun je niet oefenen met een spuit met iets lekkers, appelmoes ofzo?
Zodat ze de spuit in haar mond gaat accepteren?

Die van ons doet zijn mond al open als je met de spuit aan komt, eet ‘m er bijna bij op…

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:02

Ja wilde ik doen, maar omdat ze heftig reageert op appel op dit moment - door de zuurheid in haar buik durfte ik het niet aan. Maar misschien is appelmoes wel ok?

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:25

Phonix schreef:
Normaal zou ik zeker gaan voor wennen en daar ben ik ook zelf me bezig maar ze krijgt het van stal elke ochtend en die ziet niet zitten om met haar te vechten(is ook echt vechten).

https://www.natuurlijkepaardenvoedingne ... s-zak-1-kg

Hier voer ik al ruim 1,5 jaar mijn maagpatient mee.
Laatste tijd heel veel gegeven omdat hij een ongeluk heeft gehad en zijn wonden 2x per week opnieuw in het verband worden gezet en geen enkele klachten. Hij vind ze ook erg lekker.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:10

Ik weet niet of het zo mag, maar ik heb nog bijna een halve jerrycan Ekygard over. Houdbaar tot oktober. Mocht iemand in de buurt wonen (kop van noord holland), dan mag je hem ophalen voor 25 euro.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:27

Als je ook zou willen versturen heb ik interesse! Woon helaas niet in de buurt.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:33

Eve_16 schreef:
Phonix schreef:

https://www.natuurlijkepaardenvoedingne ... s-zak-1-kg

Hier voer ik al ruim 1,5 jaar mijn maagpatient mee.
Laatste tijd heel veel gegeven omdat hij een ongeluk heeft gehad en zijn wonden 2x per week opnieuw in het verband worden gezet en geen enkele klachten. Hij vind ze ook erg lekker.

Dankjewel, zal ze checken!

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:06

Urbiezira schreef:
Als je ook zou willen versturen heb ik interesse! Woon helaas niet in de buurt.

Kan hoor. Ik stuur je even pb

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:10

DenieesB had je trouwens nog iets aan mijn olie-verhaal?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:41

Vraagje, ik ga vanaf vandaag starten met de omeprazole. Ik gaf haar al Mastic horse.. zou ik dit blijven geven, of beter even laten nu ze op de omaprazole gaat?

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:46

Coentjuh schreef:
DenieesB had je trouwens nog iets aan mijn olie-verhaal?

Zeker! Ik heb het voor mijzelf opgeslagen.

Momenteel doet ze het heel goed op vers gras, waar ik enorm blij mee ben. Mocht het nog niet voldoende bij komen, ga ik inderdaad met olie verder. In dat geval ga ik denk ik voor 500 gram hele lijnzaad en dat eventueel aanvullen met olijfolie.

Ook ga ik als ik haar ga oppakken weer sojaschroot bij geven voor de eiwitten.