[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:39

Ik denk dat ik vanavond niet slaap O:)
Wie weet ga ik vanacht nog terug om te deken op te doen... haha.
Nee hoor, maar ik vind het wel écht heel erg spannend.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:45

CarolShadow schreef:
muds: Daar ga ik eigenlijk altijd wel vanuit. Hoewel dit ook niet helemaal klopt, want er zijn zat steekbeesten die ergens anders prikken, grrrr.

Ik vind het lastig inschatten omdat we het nog maar net geconstateerd hebben. Twee maanden terug had ze gewoon gaatjes in d'r huid, een dikke, ontstoken manenkam, bultjes op d'r staartwortel... Sindsdien staat ze onder de deken en heeft het even tijd nodig gehad om te genezen. Het ziet er nu rustig uit, maar ze blijft wel schuren. Is dat omdat ze écht nog jeuk heeft vraag ik me dan af, of omdat ze het gewoon fijn vind. Aan de andere kant: onze andere paarden schuren ook wel eens, maar niet dusdanig dat de haren breken.
Het is ook lastig in te schatten waar de jeuk anders vandaan zou moeten komen. En moeilijk voor te stellen dat zo'n jong ding nu al overgevoelig is voor suikers, enz. (Want dat is de 2e oorzaak die het meest voor hand liggend is, toch?)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:00

Annetje schreef:
Ik denk dat ik vanavond niet slaap O:)
Wie weet ga ik vanacht nog terug om te deken op te doen... haha.
Nee hoor, maar ik vind het wel écht heel erg spannend.

Een stalgenootje zei ook al tegen mij: Jij slaapt vannacht niet! Haha. Ik stond toen ook al een kwartier naar Senna te staren (die op stal haar kuil stond te eten) en had al een stuk of 20 keer tegen Senna gezegd dat ze niet mocht gaan schuren.

GuusHinnik

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:13

Haha ik had dat ook toen ik de deken af had gelaten.
Heb heel de nacht liggen denken aan wat ik de volgende dag aan zou treffen. Kwam ik op stal was er niks aan de hand. Dat was wel even een geruststelling.
Ik hoop dat jullie paardjes er morgen zo relaxed bij staan als de mijne!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:27

CarolShadow schreef:
muds: Daar ga ik eigenlijk altijd wel vanuit. Hoewel dit ook niet helemaal klopt, want er zijn zat steekbeesten die ergens anders prikken, grrrr.

sophie: deze hoest ook al langer. Alles bij elkaar nu zo'n 4 weken schat ik zo. Daarvoor waren het kuchjes (niet zo om je zorgen om te maken, maar daar is het dus wel mee begonnen)
Ik ga hard hopen en duimen dat het met die anti biotica goed komt (je leest vaak verhalen dat ze niet meer stoppen en het altijd blijven doen, vele onderzoeken laten doen, en toch nog niets vinden, wil dat traject graag niet in, puur omdat ik dat niet kan maken voor haar)

Mss een beetje off topic maar toch... Ik lees driftig mee over wel en wee van iedereen en volg ook de hoest beslommeringen van en met je paardje. Misschien heb ik het al eerder gepost maar een van mijn merries (niet een exceemgeval) heeft echt heel veel baat bij:
http://www.paardendrogist.nl/product/re ... 013/35455/
Ik ben er per toeval achter gekomen; gewoon een van de duurdere middelen besteld bij de paardendrogist. Mijn merrie is ook zo'n geval waar er eigenlijk niets concreets te vinden is en het hoestje na alle vormen van behandelingen en onderzoeken bleef bestaan. Sinds ik Respirator gebruik gaat het 99% beter. 99% omdat ik periodes wel wat minder geef (dwz nog minder dan de aanbevoren dosis) en bij sommige omstandigheden (droog en stoffig weer) dan merk dat ze tijdens het rijden weer wat gaat hoesten. Dan geef ik tijdelijk weer wat meer en echt waar, het hoesten gaat dan weg! Het produkt is volledig natuurlijk. Probeer het gewoon eens een poosje .... Je weet maar nooit....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:49

Hoop dat het met jullie paardjes goed gaat die de dekens nu af hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:43

Ik durf de deken nog niet af te laten. Vorige week stond hij gelijk te schuren en vorig jaar begon hij eind oktober met schuren. Ik wacht nog even. Ben benieuwd of jullie paardjes de boel heel houden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 05:55

SuperRoos schreef:
In wortelen zit erg veel fructaan, bij sommige paarden die suikergevoelig zijn kan de jeuk dus erger worden..

Mijn IR paard, wat dus geen exceem heeft, gaat schuren wanneer hij wortelen, appels of andere paardensoepjes binnen krijgt..

en appie is suikergevoelig,nou moet ik wel zeggen dat het me momenteel meevalt dat hij niet reageerd op de voordroogkuil die hij krijgt.
normaal zou hij dan een dikke nek krijgen en meteen jeuk,maar op het moment gaat het erg goed.
moet zeggen dat hij wat conditie betreft ook erg fit is op het moment,en hij werkt ook regelmatig.
dat scheelt echt wel een hoop.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:18

hmm..
vannacht reed ik naar huis (half 3) en het was nog 8 graden..
durf nu dus niet meer zo goed :=
deken is wel keihard aan het instorten nu, de rugriem is eraf... :\ (stevig ding joh, zo'n ivanhoe :') proest :') )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:16

Volgend jaar gaan wij ook andere eczeemdekens leveren, een soort Pagony-achtige deken. Dan zal er wel een aanbieding komen in dit topic :)
Of zijn er bokkers die nu nog/al dekens nodig hebben?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:40

opisop: ga je ook de kleine maatjes leveren?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:03

ik moet wel nog een deken hebben voor volgend jaar..
zit te twijfelen om lekker safe een equitheme te kopen (omdat ik die een gehad heb en die hield het 1 seizoen uit)
aan de andere kant, misschien zit er ergens nog een betere optie :))
wat zou de prijs worden opisop? en heb je een foto? :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:09

Daar ben ik ook benieuwd naar :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:20

Naaltje schreef:
ik moet wel nog een deken hebben voor volgend jaar..
zit te twijfelen om lekker safe een equitheme te kopen (omdat ik die een gehad heb en die hield het 1 seizoen uit)
aan de andere kant, misschien zit er ergens nog een betere optie :))
wat zou de prijs worden opisop? en heb je een foto? :D

Als je op safe wil gaan zou ik voor de Rambo SIH gaan, Die is zo veel sterker en veel minder warm als de equitheme.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:21

ben ik het mee eens :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:23

een ivanhoe schijnt ook sterker te zijn dan een equitheme!
die ligt binnen 2,5 maand totaal aan flarden

even duidelijk gesteld; mijn paard schuurt amper!!!
zijn weidegenootje scheurt de deken kapot..

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:12

haha, Naaltje, daarom heeft die van mij pas dit jaar een deken op gekregen.
Eerder durfde ik het niet aan met een bijtgrage hengst op de wei := vond ik de dekens iets te duur voor :=

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:27

Naaltje schreef:
een ivanhoe schijnt ook sterker te zijn dan een equitheme!
die ligt binnen 2,5 maand totaal aan flarden

even duidelijk gesteld; mijn paard schuurt amper!!!
zijn weidegenootje scheurt de deken kapot..

Ik heb ook zo'n pagony achtige deken, merk weet ik niet, en dat soort stof is gewoon vele malen minder sterk als de stof van de Rambo. Het gebruiksgemak is ook vele malen groter, geen gedoe met over het hoofd aantrekken, onze dochter van 10 lukt het en dat pagony ding dat lukt dr niet. De hals van de hoody blijft ook veel beter zitten

Als je de Rambo via ebay besteld ben je niet eens zo veel meer kwijt als voor de equitheme. Duurt ff langer voordat ie binnen is maar je hebt nog ff tijd toch? Ik heb de mijne tweedehands gekocht maar als ik een nieuwe zou moeten zou ik het wel weten. (NEE ik heb geen aandelen ;) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:48

hmm.. de SIH hebben ook van die lange flappers tot de knieen enzo.. dat lijkt mij allemaal erg sloop-simpel

bang dat die stomme oliebol eraan gaat hangen en wéér een deken finaal aan gort trekt..
die Ivanhoe was ook vrij stevig, zeiden ze...
dat is nou net zo'n ouwe lappendeken _O-

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:54

die rambo is echt stevig hoor :j
en bij mij hangt het niet tot zn knieën :n
hals blijft goed zitten

de eerst (en enigste :D ) kras die erin zit (dus niet eens door) heb ik er zelf ingetrokken :o
had hem gewassen en over zo'n uitklapbaar wasrek hangen waar ik hem iets te lomp af trok :=
paard heeft 24 uur per dag onder die deken gestaan van begin april tot een dag geleden en een aantal maanden met een weidegenootje, maar die liet het volgens mij wel met rust, hem hem nooit naar die deken zien happen in ieder geval.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:59

Mijn Boett is nu ook al stuk aan het gaan, dit was zijn 2e zomer. Mijn paard schuurt dan wel eens hoor maar vorig jaar is hij daar niet stuk aan gegaan en dit jaar zat er 1 groot gat in. Later kwamen er allemaal kleintjes bij. Ik wil wel een Rambo maar heb echt een goede buikflap nodig!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:01

de buikflappen van de rambo zijn wel vrij lang, maar sluiten niet helemaal aan :n
maar je zou bijvoorbeeld wel zo'n buikflap van de boettdeken eronder kunnen doen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:03

Heb alvast een nieuwe Rambo SIH gekocht via bokker Josie die bij Horseware bergen dekens bestelt en waar de vliegendekens nu in de aanbieding zijn. Kosten 114 euro dat scheelt echt veel :-). Mijn ''oude'' is 2 jr dag en nacht gebruikt en is nog heel maar het beste is er toch af dus ga ik als reservedeken gebruiken volgend jaar.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:32

:oo waarom wist ik dat niet toen ik de mijne aanschafte ;(

heb echt de hoofdprijs betaalt, 165 ofzo...

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:36

Dat is inderdaad wel een idee om dan een boett buikflap er onder te doen.