Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:41

Samen gezond doen! *\o/*

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:46

Zinzi_jewel schreef:
Dacht het al . Er is een paardenmiddel 4 x duurder dus .
Heb Belgische DA misschien scheelt dat . Woon ook tegen de grens . En in België kun je veel meer vrij kopen .
Misschien een mazzeltje dan . Indien Zint Cushing heeft en ik het middel in België nog zou kunnen kopen .
Kijken of ik een jaar voorraad kan kopen dan .
Het verschil is nl gigantisch in prijs .
Net of paarden houden al goedkoop is .

Edit ; indien het niet lukt om het bij mensen apotheek te kopen en paard heeft cushing dan moet ik maar echt stoppen met roken . Om de medicijnen te kunnen betalen .
Is dan wel weer gezond voor mij .

hier ook van Belgie maar in Belgie is de prijs vaster dan in nederland en kost een doos van 160 pillen 296 euro

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:47

en Pergolide is in Belgie helemaal niet meer verkrijgbaar.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:34

Een illusie armer dus ... maar bedankt dookia . Scheelt me een speurtocht

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:39

Dookia (en de rest)!
Daarom dring ik steeds zo aan op verschillende dierenartsen bellen en om de prijs vragen, echt hoor.

Prascend:
Bij de DA hier in Noord-Holland betaal ik 263,40 voor 160 pillen en 114,95 voor 60 stuks.
Straks, bij de DA in Gelderland, betaal ik 233,44 voor 160 pillen en 99,46 voor 60 stuks.

(Een andere DA hier in Noord-Holland vroeg 249-nogwat voor 160 en 112,95 voor 60 stuks.)

Dus: wel degelijk hele grote prijsverschillen en net hoeveel winstmarge een DA erop wil pakken!!!

Edit: een Belgische bokster bood hier een paar weken terug haar restant pillen aan. Zou ik, dan wel met verzendkosten, nog duurder uit geweest zijn dan dat ik het gewoon hier in Nl. koop....

Zinzi_jewel: ik ben nu 3 maanden gestopt met roken :D Niet vanwege die reden maar ja, Rutten de hele tijd zo spekken had ik geen zin meer in....
Allen Carr verricht wonderen :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:41

Ik weet wel dat de inkoop prijs voor DA's ligt rond de €1,20 per mg, dus inderdaad genoeg ruimte voor korting/prijs verlaging. Dus wellicht dat het ook scheelt om met je DA een dealtje te sluiten.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:41

Ja ik heb een hoop zitten zoeken en onderzoeken. Ook gevraagd aan dokters en dierenartsen om mij pergolide voor te schrijven maar niemand durft het risico te nemen. Te gevolgen zijn veel te groot.

@ imago, in Belgie is er een vaste prijs en is het overal dus dezelfde prijs. (regels zijn ietwat anders hier jammer genoeg)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:48

Ik baal zo dat mijn paard vorig jaar juli nog niet de diagnose Cushing had.... Anders had ik kunnen kijken wat er in Cuba te halen viel. Daar is vrijwel alles zonder recept te halen (en anders hebben ze doktoren die voor een paar dollars alles willen voorschrijven wat je maar wilt, gezien het maandsalaris er ongeveer $18 is en iedereen is er om te kopen). Bij de apotheek hadden ze ook een vitrine met SALE _O- Daar lagen o.a. prednison, diclofenac en triptanen voor 50% korting :') :') _O- En allemaal vrij verkrijgbaar.

Ga dit jaar wel naar (o.a.) de Bahamas, wil even kijken wat er daar te krijgen is.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:52

En dominicaans?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:53

Nog nooit geweest, dus geen idee of er daar wat te halen valt!

Weet wel dat ook in Zuid-Afrika, Dubai en Hong-Kong de regels soepeler zijn dan hier. Ook daar konden we prednison en zwaardere cortico-cremes meekrijgen zonder recept of tussenkomst van een arts. Lagen daar ook gewoon bij de drogist vrij in het schap 8)7 . In Hong-Kong is ook de anticonceptiepil zonder voorschrijft te verkrijgen. Lag gewoon naast de Always en de Tampax, keurig gesorteerd op merk en dosis. Zoveel landen, zoveel regels. Ik zou gewoon altijd even informeren.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:59

Ja, als men op vakantie gaat naar dat soort landen, dan snap ik wel dat men geen Prascend kan betalen! }> :D

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:01

Hmmm heb ik dus nog geluk. Mijn DA weet het wel, want ze zei dat ze even moest kijken wat ze kon. Dus ze is wel op de hoogte.

Ik vind het ook belachelijk dat het officiële middel zoveel duurder moet zijn. Ik ga ook maar eens rondbellen...

Heb je trouwens geen problemen als je met zoveel pillen NL weer in komt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:05

Imago01 schreef:
Ja, als men op vakantie gaat naar dat soort landen, dan snap ik wel dat men geen Prascend kan betalen! }> :D

_O- _O-

Hier is het meer een kwestie van principe. Geen zin om mee te werken aan dit slimme plannetje van BI. Ik ben ook nog eens verzekerd, dus de Prascend kost mij rond de €0,40 per mg. Maar kont tegen de krib, en altijd de mogelijkheden bekijken of ik nog generiek kan krijgen. :o :o

egnie: Je mag receptplichtige medicatie meenemen vanuit het buitenland in hoeveelheden voor persoonlijk gebruik (dus niet zoveel dat je het zou kunnen gaan verhandelen). Dus kleine hoeveelheden mag je meenemen (en dat is natuurlijk heel subjectief. Wij hadden vorig jaar per persoon 100 tabletten melatonine meegenomen en was geen enkel probleem).

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:25

Hha ik snap je wel hoor Focussed.
Maar...BI is blijkbaar nu écht een deel van de opbrengsten aan het investeren in onderzoek als ik het zo eens om me heen hoor.
En zolang de gewone pergolide gekocht wordt, verdwijnt dit geld natuurlijk in de zak van de apotheker.
Dus, íemand blijft er altijd winst op maken.
Ben zelf wel benieuwd naar de daadwerkelijke inkoopsprijs van BI want blijkbaar maken de DA's er ook nog genoeg winst op.
Dus...niet alleen BI draagt schuld, maar de DA's ook...enige wat die moeten doen ervoor is hokje aankruisen op een bestellijst. (En de goed geautomatiseerde DA's waarschijnlijk 1 vingerklik op de muis...)

Tenminste, dat is wat ik ervan maak hoor haha....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:27

Focussed schreef:
Nog nooit geweest, dus geen idee of er daar wat te halen valt!

Weet wel dat ook in Zuid-Afrika, Dubai en Hong-Kong de regels soepeler zijn dan hier. Ook daar konden we prednison en zwaardere cortico-cremes meekrijgen zonder recept of tussenkomst van een arts. Lagen daar ook gewoon bij de drogist vrij in het schap 8)7 . In Hong-Kong is ook de anticonceptiepil zonder voorschrijft te verkrijgen. Lag gewoon naast de Always en de Tampax, keurig gesorteerd op merk en dosis. Zoveel landen, zoveel regels. Ik zou gewoon altijd even informeren.

ik haal ook gewoon prednison voor mijn honden bij de pharmacie.En ab....wat ik in geval van een kaakontsteking zelf gebruik.
En ook allerlei zalfjes kan ik gewoon kopen.
Als ik prednison met een hondenkop erop koop kost het mij 10 euro en nu 3.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:33

Imago: Dat is zeker hoor. :j

Echter is de marge die de apotheker op de inkoopprijs mag doen aan banden gelegd, en is deze helemaal vrij voor dierenartsen. Dit zorgt er dus ook voor dat de dierenartsen er €0,60 tot €0,80 per milligram opgooien. Dit is dus al 1,5 keer de inkoop!

De generieke fabrikanten laten al zien dat het vele malen goedkoper geproduceerd kan worden (immers met de winstmarge van de apotheken en tussenpersonen zit 1 miligram generieke pergolide op €0,35/45). Ik heb telefonisch contact gehad met de woordvoerder van BI en deze zei dat de exorbitante prijsverhoging kwam door:
-Contracten om de grondstof verkrijgbaar te houden
-Productie van het tablet in het algemeen
-Kosten voor marketing (die "gratis" ACTH testen, "gratis" folders, "gratis" lezingen, "gratis" website en videos)
-Kosten voor het onderzoek om het geregistreerd te krijgen

Echter heb ik al vernomen vanuit iemand die in de farmaceutische industrie werkt, dat dit bij lange na niet de hoge prijs verklaard. Er zit dus ergens nog een groot gat onverklaarde prijsverhoging... En dat steekt mij en vele anderen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:46

Gratis testen !!! Ja ja , alleen als je paard ook echt symptomen heeft .
Da keek van de week mijn paard helemaal na . En keek eerst zelf of hij symptomen zag .
Daarna mocht ik mijn verhaal doen . En toen 1+1 echt 2 was prikte hij .
En nu wacht ik al 5 dagen op een uitslag .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:10

ik ben dan eigenlijk wel heel benieuwd of mijn VA toestemming geeft voor testen...
die is ook behoorlijk streng en wat niet nodig is wordt niet gedaan...

wat kosten betreft, mijn merrie staat nu op de regumate, ruim 210,- voor 3 maanden...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:14

Ik weet niet of elke veearts zo reageert ...
Die ik nu had heb ik zelf nooit eerder bij de paarden gehad .
Is niet mijn vaste DA . Maar wilde hem wel graag een keer omdat hij vrij kort bij zit in geval van nood
Of spoedvisite oid.
Zeker nu onze mini op punt van bevallen staat is het fijn als je DA geen 45 km hoeft te rijden voor hij er is .

Mimimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:54

Ik voer mijn cushing paard care4life, omdat ik van de granen afwilde. Hij is door zijn vacht heen en glimt. Nu worden zijn ribben wel meer zichtbaar. Zal een aanvulling van fetura agrobs geschikt zijn? Hoog eiwit, laag in suiker... Naast onbeperkt ruwvoer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:40

Mimimi schreef:
Ik voer mijn cushing paard care4life, omdat ik van de granen afwilde. Hij is door zijn vacht heen en glimt. Nu worden zijn ribben wel meer zichtbaar. Zal een aanvulling van fetura agrobs geschikt zijn? Hoog eiwit, laag in suiker... Naast onbeperkt ruwvoer.

Sinds hoelang ben je aan de pergolide/prascend begonnen ook al weer? Kun je bijvoorbeeld luzerne bijgeven? Of het nog een tijdje aankijken of hij weer wat zwaarder wordt?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:25

Die merrie van mij staat op Pure Feed sinds kort .
Benieuwd . Doc heeft nog niet gebeld .
Andere doc wel naar aanleiding mest onderzoek . Alle 4 schoon .

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:28

Ff balen,

Daarnet was ik aan het rijden met Shamrock. Ik had echt het gevoel dat hij heel lichtjes aan het manken was. De staleigenaar heeft mijn gedacht bevestigd maar zei ook dat het heeeeeel licht was. Dus meteen gestopt en hem dan maar eens gewassen. Hij staat nu al de hele middag in de zon in zijn minipaddock

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:24

Zinzi_jewel schreef:
Die merrie van mij staat op Pure Feed sinds kort .
Benieuwd . Doc heeft nog niet gebeld .
Andere doc wel naar aanleiding mest onderzoek . Alle 4 schoon .

Even inhaken op "schoon zijn";

Mijn cushing paard had na ontwormen aarsmaden.
Deze zijn met een mestonderzoek niet te zien.
Een mestonderzoek zegt dus niet altijd alles over "schoon zijn".

http://www.wormbestrijding.nl/paard_faq.html#q6

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

Dat weet ik wel Diana1 . Maar heb ze einde februari ontwormt . En dit onderzoek was een " gratis" aktie . Dus vandaar nu onderzoek laten doen .
Ben en blijf een hollanderke . Gratis is oke :D