[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:14

ben benieuwd!!!
ik had bij appie het idee dat de biergist toen wel werkte..hij kreeg een veel diepere kleur, glom heel mooi,had zat energie..
en minder jeuk Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:58

frisiangirl schreef:
http://www.wiemerskamper.de/
Hier heb ik ontzettend goede ervaringen mee...
Mijn paard had bijna alle manen eraf gescheurd 3 jaar geleden en nu ziet het er zo uit:

Afbeelding

En hij kan zo naakt buiten staan???

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:02

Ja hoor, loopt de hele dag buiten. Zaterdag was het middel op en het nieuwe nog niet binnen: dan rent hij van ongeveer 17.00 tot ik hem op stal zet rond en rolt steeds...Jeuk!!!!
Nu heb ik hem weer ingesmeerd en dan is hij rustig. Het werkt dus écht! Heb voor die tijd ook vanalles geprobeert en een deken is geen optie: hij loopt met nog een ruin samen..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:04

Zo ziet het er van opzij uit, die hap heeft zijn maatje erin gebeten, dus komt niet van schuren! Van voren zijn het wel erg veel manen op die andere foto...

Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:12

Kun je wat meer info geven frisiangirl... Heb je gewoon een product geprobeerd en dit werkte... Staan namelijk meerdere producten op de site en wil alles wel doorlezen, maar aangezien jij het al gebruikt....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:15

corinagirl schreef:
Sonja_vR schreef:
even een vraagje
ik heb ergens in het topic eens gelezen dat er mensen zijn die leovet producten gebruiken
nu wil ik even weten van de gebruikers hoe
manenliquid , biohuidolie, en silkcare cremegel bevalt
eventueel ook van andere prodcten zoals de antiklit etc
ik had er goede ervaringen mee, het merk in het algemeen , ben benieuwd hoe het tegenwoordig bevalt

Ik gebruik Leovet Bio Huidolie en ben hier heel tevreden over Lachen . Smeer het op schuurplekjes, vooral nu op zijn hoofdje. Hier heeft hij namelijk al wat kale plekjes, maar met deze olie kan ik het rustig houden! Ook smeer ik het op zijn navel, rondom zijn koker en af en toe tussen zijn manen (tussen de vlechten door op de huid) .

Als Otello gezweet heeft, laat ik hem meestal ook even rollen. Hier geniet hij dan zo van. Met dit weer (zon) zijn ze ook zo weer droog. Zand eraf en deken weer op Lachen .

thanks, kon het even niet meer vinden Knipoog
als er nog meer ervaringen zijn Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:48

Ik snap het even niet.
Zie geweldige resultaten langskomen met een hele mooie fries, maar wat heb je daar precies voor gebruikt?
De middelen die in de quote van Sonja staan? Of slaan die weer ergens anders op?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:56

meliza schreef:
Heeft indi ze aan de buitenkant of binnenkant van het oor.?
Bij puck zitten ze aan de binnenkant helemaal bven op het topje,en hij heeft ook geen hoofdkap om.

buitenkant op het topje, en ook halverwege haar oor en ook net aan de onderkant zegmaar. op de nek waar de oren beginnen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:57

nickeltje, ander product

bij het plaatje van de fries van frisiangirl , stond dit linkje

http://www.wiemerskamper.de/ ik gok dat het om het product Wiemerskamper Pflegeöl gaat wat bij de fries is gebruikt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:00

ellepel schreef:
in de blinde en dikke darm maken micro organimsen bacterien aan van het b-type.
maar onderzoek wijst aan dat deze vitaminen weinig benut worden door paarden,daarom worden ze toegevoegd aan paarden voer.
voor jonge paarden en veulens is dus wel belangrijk omdat bij hen de darmen nog onvoldoende ontwikkeld zijn
vitamine b1,b2,b5,b6 en b12 zijn nodig bij energieleverende processen
verschijnselen bij b-gebrek:
bloedarmoede,zenuwafwijkingen,slechte groei en conditie en afwijkingen in de huidfuncties.

even gekopieerd hoor van een andere site. Knipoog
http://www2.vlaanderen.be/landbouw/downloads/dier/7.pdf

maar in biergist zit veel b-vitaminen ,daarom word die wel aangeraden bij een onzuivere huid
en omdat het zuiverd denk ik dat de vliegen minder prikken dus zal het goed zijn tegen eczeem.?

ik heb trouwens een paar jaar geleden al geprobeerd met ap,hij kreeg dagelijks 10 biergist tabletten door zijn voer heen.
dat jaar ging het wel beter met zijn eczeem. Haha!

maar nu vind ik dat je gewoon een goed vitaminesupplement moet geven waar alles inzit wat je paard nodig heeft.

ik gaf vorig jaar idd ook biergisttabletten (9 Knipoog )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:55

Ik heb een ponietje staan die ook wel verschijnselen vertoont van zomereczeem.
Wat voor deken adviseren jullie?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:07

rambo sweet ich hoody

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:08

Niet een Boett-achtige deken?
Die Rambo deken zit och niet helemaal om de benen?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:09

dat is bij geneen zo.(tenzij ik eht fout heb)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:10

Ik bedoeld eigenlijk dat daar van die elastieken bij de achterbenen zit. en een grote buikflap...
Kunnen ze goed grazen met die rambo deken? gaat de hood dan niet van de oren af?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:12

http://www.wiemerskamper.de/
Ik heb die olie vorig jaar gebruikt om mijn pony, de eerste maand ging het heel goed en naar een paar maanden ging die gewoon weer schuren, dus op mijn pony hielp het niet.
Nu schuurt hij wel extreem, dus misschien op een paard wat licht exceem heeft dat het wel goed werkt.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:12

soms 1 oortje, maar dat maakt niet zoveel uit. ze kunnne goed grazen.

nee geen elastieken maar wel 1 draadje die je van de ene naar de andere kant kan doen, en geen grote buikflap, maar dit is 1 complete deken en het sluit bij de buik wel laat maar zeggen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:32

Vera schreef:
Ik heb een ponietje staan die ook wel verschijnselen vertoont van zomereczeem.
Wat voor deken adviseren jullie?

als je het geld er voor over hebt zou ik een boett adviseren

ik heb na een hoop navragen en zoeken uiteindelijk ook voor de boett gekozen , tis even slikken kwa aanchaf
maar sinds de eerste keer dat ik de deken op heb gedaan blijft hij exact zo zitten als ik hem opdoe
ook als ik een dagje niet kan , ligt de deken na minimaal 48 uur nog recht en netjes op mijn paard , de hals blijft perfect zitten
hij schuurt niet , trekt niet, schuift niet
en hij is nog steeds heel
weidegenootje heeftd e everline gekocht, na 2 a 3 dagen was de strook tussen de voorbenen door al stuk
hij schuift iets , de stof voelt iets kwestbaarder

vorig jaar een kennisje van me heeft in drie maanden tijd een pagony, equitheme en een merkloos ding versleten
uiteindelijk toch een boett gekocht 9na al 200 euro aan andere dekens uitgegeven te hebben ) en die is nu na een dikke 7 maanden gebruik(rest van vorig seizoen en begin dit jeukseizoen) nog helemaal heel
ken zelfs mensen die nu al 6 tot 10 jaar met hun boett doen

een bijkomend voordeel van de boett zijn de kleuren
d. bruin, vosbruin of wittig, je kunt dus gewoon kiezen kwa kleur voor een kleur die redelijk dicht bij de kleur van je paard licht , of voor ene lichte kleur ivm de eventueel koelende effecten
hoewel mijn zeer donkerbruine merrie, nu met de vosbruine deken niet extra warm lijtk te worden

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:38

Tja, ik heb ook de everliner en deze bevalt mij prima. Heb ook de Bucas en deze is weer ideaal bij warm weer. Heeft alleen een kleine staartflap, maar ga daar zelf nog een stuk stof aannaaien. Dat er eens iets kapot gaat hoeft natuurlijk niet aan de deken te liggen, kan ook doordat met rollen of zo er iets kapot gaat, of dat een ander paard hem kapot bijt. Zal heus wel verschil zijn in de stof. Heb ook de halsdeken van ivanhoe (= ook een duur merk) en wil daar dus geen hele deken van hebben, omdat de pasvorm plus afwerking net niet dat is wat ik zoek. De pagony is voor die van mij te klein (deze vallen klein)... Er zijn zoveel verschillende soorten dekens. Ik denk dat je vooral naar de bouw van je paard moet kijken... Er zit namelijk ook veel verschil in de halslengtes....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:42

Ik ben zo slim geweest om het bandje bij de nek af te knippen (ja moest wel want ik had zo'n groot stuk over dat ik het al zag gebeuren dat mijn jongste paardje daar lekker aan ging trekken en doen) alleen ben ik het vergeten te branden met een aansteker....
Kom ik vanochtend, is dat heeeeele bandje gerafeld... ROFL
Niet zo handig dus. Gelukkig ben ik wel handig met repareren dus als ik ergens een nieuw stukje nylon vandaag getoverd heb dan maak ik hem weer goed Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:38

Ok dus die Boett is wel aan te raden. het is inderdaad een uitgave maar ik doe er liever langer mee dan dat het over een paar maanden weer stuk is of het niet fijn blijft liggen.
Zijn de maten een beetje coorect of vallen ze groot/klein?
Ik zie bij de paardendrogist een hele maat tabel en dit is een ponietje van 1.42.
Afbeelding

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:29

ellepel schreef:
in de blinde en dikke darm maken micro organimsen bacterien aan van het b-type.
maar onderzoek wijst aan dat deze vitaminen weinig benut worden door paarden,daarom worden ze toegevoegd aan paarden voer.
voor jonge paarden en veulens is dus wel belangrijk omdat bij hen de darmen nog onvoldoende ontwikkeld zijn
vitamine b1,b2,b5,b6 en b12 zijn nodig bij energieleverende processen
verschijnselen bij b-gebrek:
bloedarmoede,zenuwafwijkingen,slechte groei en conditie en afwijkingen in de huidfuncties.

even gekopieerd hoor van een andere site. Knipoog
http://www2.vlaanderen.be/landbouw/downloads/dier/7.pdf

Datzelfde las ik onlangs ook elders. Idem met vit. C.
Een paard kan deze vitamines in geringe mate zelf aanmaken maar ze schijnen erg moeilijk opneembaar te zijn door de darmen en daardoor dus weinig benut te worden.
Niet alleen bij veulens en jonge paarden is bij supplementeren belangrijk maar ook bij paarden die om welke reden dan ook een probleem in hun metabolisme hebben zoals eczemers, hoefbevangen gevoelige paarden enz.
Helaas heb ik niet opgeslagen waar het stond dus kan niet zomaar even de link terug halen Bloos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:42

Zammie schreef:
Heb ook de halsdeken van ivanhoe (= ook een duur merk) en wil daar dus geen hele deken van hebben, omdat de pasvorm plus afwerking net niet dat is wat ik zoek. De pagony is voor die van mij te klein (deze vallen klein)... Er zijn zoveel verschillende soorten dekens. Ik denk dat je vooral naar de bouw van je paard moet kijken... Er zit namelijk ook veel verschil in de halslengtes....

ivanhoe vind ik kwa pasvorm ook een beetje jammer
vaak te strak op de boeg en mm, nee, niet mijn favo

wat betreft per paard bekijken , klopt wel een beetje, maar dta vind ik ook weer een voordeel van de boett,
het matensysteem is echt heel uitgebreid , en naast bijvoorbeeld de standaard maten , ook dekens in tussenmaten ,
denk hierbij aan maatje vier voor een redelijke ijslander, en maat S4 voor een korte ijslander, die geeft dus wel de ruimte bij boeg en achterhand, maar is iets korter in de rug

pagony valt voor mij direct af ivm de stof , die is mij veel te kwetsbaar, maar ja, wat wil je voor 70 euro

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:47

Vera schreef:
Ok dus die Boett is wel aan te raden. het is inderdaad een uitgave maar ik doe er liever langer mee dan dat het over een paar maanden weer stuk is of het niet fijn blijft liggen.
Zijn de maten een beetje coorect of vallen ze groot/klein?
Ik zie bij de paardendrogist een hele maat tabel en dit is een ponietje van 1.42.
Afbeelding

ik heb een ijslander van 1,39 momenteel, normaal gebouwd, dus niet heel erg kort in de rug oid, en iets robuust kwa lijf
zij heeft maat 4 , voor een niet te robuust dier van 1,42 zou maat 4 een goede kunnen zijn

even gecheckt met de tabel bij de paardendrogist , stokmaat 1,35 tot 1,45 is Maat 4
staat bij onderlengte deken 1,35, maar snap niet helemaal waar die maat vandaan komt, want de onderlengte zou bij die van mij op 1,75 tot 1,80 komen Clown maar ze heft in ieder geval maat 4
helaas gaat ze volgend jaar ben ik bang een M5 nodig hebben ivm dracht etc

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:51

Mijn verzorgpony heeft inderdaad ook erg last van exzeem,
Ze had het laatst helemaal open,
Nu heeft ze dus een eczeemdeken,
En haar veulen is net geboren dus nu doet ze het godzijdank niet meer,
Maar tis echt bagger als je paard het heeft en wat een gedoe,
Wij hebben 3 weken lang 1x daags haar moeten wassen en 4x ingespoten met azijn,
Dat was gewoon niet te doen.