ik had bij appie het idee dat de biergist toen wel werkte..hij kreeg een veel diepere kleur, glom heel mooi,had zat energie..
en minder jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frisiangirl schreef:http://www.wiemerskamper.de/
Hier heb ik ontzettend goede ervaringen mee...
Mijn paard had bijna alle manen eraf gescheurd 3 jaar geleden en nu ziet het er zo uit:
corinagirl schreef:Sonja_vR schreef:even een vraagje
ik heb ergens in het topic eens gelezen dat er mensen zijn die leovet producten gebruiken
nu wil ik even weten van de gebruikers hoe
manenliquid , biohuidolie, en silkcare cremegel bevalt
eventueel ook van andere prodcten zoals de antiklit etc
ik had er goede ervaringen mee, het merk in het algemeen , ben benieuwd hoe het tegenwoordig bevalt
Ik gebruik Leovet Bio Huidolie en ben hier heel tevreden over. Smeer het op schuurplekjes, vooral nu op zijn hoofdje. Hier heeft hij namelijk al wat kale plekjes, maar met deze olie kan ik het rustig houden! Ook smeer ik het op zijn navel, rondom zijn koker en af en toe tussen zijn manen (tussen de vlechten door op de huid) .
Als Otello gezweet heeft, laat ik hem meestal ook even rollen. Hier geniet hij dan zo van. Met dit weer (zon) zijn ze ook zo weer droog. Zand eraf en deken weer op.
meliza schreef:Heeft indi ze aan de buitenkant of binnenkant van het oor.?
Bij puck zitten ze aan de binnenkant helemaal bven op het topje,en hij heeft ook geen hoofdkap om.
ellepel schreef:in de blinde en dikke darm maken micro organimsen bacterien aan van het b-type.
maar onderzoek wijst aan dat deze vitaminen weinig benut worden door paarden,daarom worden ze toegevoegd aan paarden voer.
voor jonge paarden en veulens is dus wel belangrijk omdat bij hen de darmen nog onvoldoende ontwikkeld zijn
vitamine b1,b2,b5,b6 en b12 zijn nodig bij energieleverende processen
verschijnselen bij b-gebrek:
bloedarmoede,zenuwafwijkingen,slechte groei en conditie en afwijkingen in de huidfuncties.
even gekopieerd hoor van een andere site.![]()
http://www2.vlaanderen.be/landbouw/downloads/dier/7.pdf
maar in biergist zit veel b-vitaminen ,daarom word die wel aangeraden bij een onzuivere huid
en omdat het zuiverd denk ik dat de vliegen minder prikken dus zal het goed zijn tegen eczeem.?
ik heb trouwens een paar jaar geleden al geprobeerd met ap,hij kreeg dagelijks 10 biergist tabletten door zijn voer heen.
dat jaar ging het wel beter met zijn eczeem.![]()
maar nu vind ik dat je gewoon een goed vitaminesupplement moet geven waar alles inzit wat je paard nodig heeft.
Vera schreef:Ik heb een ponietje staan die ook wel verschijnselen vertoont van zomereczeem.
Wat voor deken adviseren jullie?
ellepel schreef:in de blinde en dikke darm maken micro organimsen bacterien aan van het b-type.
maar onderzoek wijst aan dat deze vitaminen weinig benut worden door paarden,daarom worden ze toegevoegd aan paarden voer.
voor jonge paarden en veulens is dus wel belangrijk omdat bij hen de darmen nog onvoldoende ontwikkeld zijn
vitamine b1,b2,b5,b6 en b12 zijn nodig bij energieleverende processen
verschijnselen bij b-gebrek:
bloedarmoede,zenuwafwijkingen,slechte groei en conditie en afwijkingen in de huidfuncties.
even gekopieerd hoor van een andere site.![]()
http://www2.vlaanderen.be/landbouw/downloads/dier/7.pdf
Zammie schreef:Heb ook de halsdeken van ivanhoe (= ook een duur merk) en wil daar dus geen hele deken van hebben, omdat de pasvorm plus afwerking net niet dat is wat ik zoek. De pagony is voor die van mij te klein (deze vallen klein)... Er zijn zoveel verschillende soorten dekens. Ik denk dat je vooral naar de bouw van je paard moet kijken... Er zit namelijk ook veel verschil in de halslengtes....
Vera schreef:Ok dus die Boett is wel aan te raden. het is inderdaad een uitgave maar ik doe er liever langer mee dan dat het over een paar maanden weer stuk is of het niet fijn blijft liggen.
Zijn de maten een beetje coorect of vallen ze groot/klein?
Ik zie bij de paardendrogist een hele maat tabel en dit is een ponietje van 1.42.