[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meganyr

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:45

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:16

Ja ooit in het verleden wel eens geprobeerd en smaakte erg lekker volgens mijn fjord, maar vond het erg duur en had uiteindelijk meer aan luzerne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:52

-O- Ach, ach ach. Arme MiniMe toch ook weer. Pony staat sávonds op stal toch een partij te zweten, echt helemaal zeik water nat van top tot teen. Wil ook nog niet echt ruien. Ziet er niet uit omdat messen geslepen moeten worden van het scheerapparaat en ik dus aan het aanklooien ben met die drama vacht van haar. Weten jullie over het hoe en wat van eventueel verhogen van de prascend en wellicht op korte termijn wel flink de rui in kunnen schieten? Want ik vind dit gewoon zielig zo...
Was zelfs al bereid om een professional in te huren, voor het scheren, maar die heeft op korte termijn geen tijd...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:40

Niet doen hoor, verhogen van de prascend. De vacht gaat er echt niet sneller door ruien. Dagelijks de rosborstel of een rosblokje is gezonder voor 't paardje! Of inderdaad scheren - ik ben ook al op zoek naar iemand die dat goed kan ( mijn apparaat is ook kaduuk)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:59

Thanks jp!! Ik heb het voor elkaar! Die man komt morgenavond MiniMe scheren! Kan het eigenlijk niet missen maar ben zo blij dat hij gevoelig was nu net voor mijn smeekbede dat ik het er met liefde voor over heb!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:06

Super! Zal een hoop schelen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:55

Zit dus ook te twijfel of ik er niet scheermachine overheen zal halen, maar die van mij verhaart goed. Heb alleen het idee dat alleen niet veel oplucht dat verharen. De lange haren zijn hoofdzakelijk wel weg, maar er zit nog zo'n pak haren erop.

Moet alleen scheermachine eerst nog laten nakijken. :=

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:57

Vlek moet ook geschoren worden. Ze is al wel veel haar kwijt, maar vooral op de hals en borst zit echt nog een dikke vacht. Moet ook de messen nog slijpen, vanmiddag maar even wegbrengen.
Ik merk wel dat als ik haar geschoren heb, dat ze veel vlotter en actiever is. Knapt ze echt van op

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:29

Dennis laat inmiddels ietsje los maar nog niet genoeg naar mijn zin, Judith best aardig.
Ze staan hier 24/7 buiten, dus ben nog niet echt geneigd om ze nu al te gaan scheren.
Judith scheren zie ik ook nog niet echt gebeuren, die vind het al eng als ik een ander scheer. Dennis maakt het niets uit, maar heeft het zo snel koud als hij kaal is, dus nog even geduld tot het constanter warm is.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:47

Hier vliegen de plukken haar me letterlijk om de oren, Megan heeft besloten de vertraging in te halen en is zo'n beetje de helft al kwijt.

Fijn dat er op zo'n korte termijn nog iemand wil komen scheren!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:51

Hier al een aantal weken terug voor de ademhaling te verbeteren geschoren. Alleen de pootjes, onderkant borst, hoofd en 1 stuk je bil moesten nog en toen kwam het scheerapparaat er niet meer doorheen. En toen had mijn moeder het geweldig idee :)* om maar te gaan knippen. Nou dat stukje bil leek wel gekarteld haar te hebben -O- Het aanzicht was gewoon om te huilen. Gelukkig een week later waren de scheermessen weer terug en konden we het afmaken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:01

Dinsdag zouden mijn nieuwe messen verzonden zijn en ik heb nu nog steeds niks ontvangen. Pony staat echt heel erg te zweten bij de hals en borst en verhaart slecht. Wat plukjes en klaar. Zo maar even mailen.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:03

Mini ziet er op moment ook echt niet uit gewoon overal happen uit en dan dus nog zo vreselijk zweten terwijl ik toch wel al een pak haar eraf heb, maar word er morgen met liefde eerst flink voor uitgelachen, als het maar opgelost word voor haar. Ben wel benieuwd hoor, die meneer adverteert ook en heeft zelfs een boek geschreven over correct en pijnloos scheren, dus ben erg blij dat hij tijd voor ons wil maken!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:37

Wie is die meneer dan?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:53

Voorgaande jaren moest ik Illo al in maart scheren, maar nu nog niet nodig.
Ik kijk het nog even aan, maar waarschijnlijk zal ik volgende week moeten scheren. Als de temperatuur zo hoog blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:02

Sed heeft nu eindelijk de lange haren er af, de ondevacht zit er echter nog wel en lijkt nog niet te willen loslaten.
Ik heb sinds gisteren een weide (nog wel vrij kaal) open gedaan, ben benieuwd hoe het gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:45

Twijfel hier ook om te scheren... pony verhaart nauwelijks en heeft er ook nog geen last van. Maar ben bang dat het haar veel energie gaat kosten, zoveel heeft ze niet om bij te zetten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:09

Ik ben zojuist even met het oude vertrouwde schuurblokje aan de gang geweest... mán, wat een haren komen eraf! De vogelkolonie is weer blij - dat worden weer fijne zachte nestjes dit voorjaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:12

Krijg ze er bij puk amper af met de kartelrand van het zweetmes, terwijl ik met de haren van grote al zowat een dekbed zou kunnen vullen....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:59

Ja, haha een kleine shet heeft meer en dikkere vacht dan zo'n KWPN-kasteel als de mijne! Ons Frieske komt gelukkig heel wat makkelijker door de vacht heen maar die geniet wel héél erg van het poetsen.
Die zit echter onder de schilfers - Friezen hebben vaak zo'n vette huid.. maar het is nog te koud om te gaan wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:10

Hahaha, ja gaat echt nergens over he en ik heb dan ook echt de 2 uitersten allebei, Mini de shet en Maxi mijn KWPN gebouw, maar goed ook die 2 van mij komen nog net niet klaar als je ze staat te poetsen...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:09

Meganyr schreef:

Dat vind die van mij ook erg lekker. Ik had er alleen op een gegeven moment stukjes hout in zitten, heb het toen terug gestuurd en kreeg er een paar nieuwe thuis. Sindsdien heb ik toch het niet meer gekocht.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:06

Joris verhaart heel goed, al weken. Dat is wel wat anders dan vorig jaar(en jaren daarvoor)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:09

Hier klit de ondervacht nu vast in de dekharen en is het en hele klus aan het worden om goed te borstelen. Vooral onder de buik en de liezen is het een drama. Heb op bepaalde stukken de schaar erin gezet. Maar op de schouder, waar ze al haar oude haar kwijt is, komt een gitzwart vachtje onderuit :)