Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:13

Dit vond ik over glucociden en alkaloïden van het produktschap diervoeder

http://www.pdv.nl/lmbinaries/pdf1328_pdf_nl_nl.pdf

PHYTOTOXINEN: ALKALOÏDEN, GLYCOSIDEN EN POLYFENOLEN Phytotoxinen ook wel plantengifstoffen genoemd (phyto = plant, toxine = gifstof) zijn ongewenste producten in diervoeders. Het zijn plantaardige stoffen die door planten wordt aangemaakt als afweermechanisme tegen planteneters. Voor mensen en dieren zijn de plantenstoffen giftig.

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:14

Vandaag de dag zijn er meer dan 3000 alkaloïden bekend, die geïsoleerd zijn uit ongeveer 4000 plantensoorten, die behoren tot zo’n 350 families. Veel van deze soorten groeien in tropische of subtropische gebieden. Wil een plant gerekend worden tot de alkaloïde-producerende soorten, dan dient zij tenminste 0,1% aan alkaloïden te bevatten.

bron: http://www.soe.nl/ord/congbot2.htm

ellepel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:16

t zijn er lekker nog veeeeeeeeel meer!

Citaat:
Vandaag de dag zijn er meer dan 3000 alkaloïden bekend, die geïsoleerd zijn uit ongeveer 4000 plantensoorten, die behoren tot zo’n 350 families. Veel van deze soorten groeien in tropische of subtropische gebieden. Wil een plant gerekend worden tot de alkaloïde-producerende soorten, dan dient zij tenminste 0,1% aan alkaloïden te bevatten.

Analyse heeft aangetoond dat het merendeel van de bekende alkaloïden bestaat uit koolstof, waterstof en stikstof. Soms is er ook zuurstof aanwezig en sommige alkaloïden zijn opgebouwd uit 5 elementen. Het vijfde element is in dat geval zwavel.

Wat betreft de biosynthese kan thans met grote zekerheid worden gesteld dat grote groepen alkaloïden worden gevormd uit aminozuren, zoals tryptofaan, tyrosine, glutaminezuur, ornithine en histidine.

dankzij google

http://www.soe.nl/ord/congbot2.htm

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:16

whehehe tegelijk dezelfde pagina!

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:09

ADVIES OVER DE KUREN VAN LEEN TAAL;

Zo ik al eerder schreef ben ik afgelopen week gebeld door iemand die mijn advies wilde over de kuren van Leen Taal.
Intussen blijkt dat anderen op dit forum ook gebeld zijn voor advies.

BIJ DEZE EVEN HET VOLGENDE:

WIJ KUNNEN GEEN ADVIES GEVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Al wat wij gedaan hebben hier op dit forum is onderzoeken hoe geloofwaardig Leen Taal en zijn beweringen zijn.
Wij hebben bepaalde beweringen van LT onderzocht op waarheid en die bevindingen op dit forum geplaatst.
Al deze bevindingen zijn door iedereen te controleren en zijn gebaseerd op keiharde FEITEN!!!!!!!!!!!!
Dat deze bevindingen niet in het voordeel van Leen Taal of zijn geloofwaardigheid spreken, laat ons echter geen uitspraak doen over het al dan niet werkzaam zijn van de kuren.

WIJ DOEN HIER GEEN UITSPRAAK OVER HET AL DAN NIET WERKZAAM ZIJN VAN DE KUREN VAN LEEN TAAL!!!!!!!!!!!!!!!

Daar kunnen wij ook geen uitspraak over doen.
Dat mijn paard na ongeveer 10 kuren niet genezen is en dat de 5 paarden in de klantenkring van mijn hoefsmid die ook de LT kuren kregen niet genezen zijn, wil nog niet zeggen dat deze kuren van LT niet kunnen werken bij andere paarden.
Ook de vele mailtjes die ik hier kreeg van mensen wiens (+/- 30 paarden in totaal) niet genezen zijn en de twee reacties van wie het paard wel baat had bij de kuren van Leen Taal vind ik geen cijfers om op basis daarvan een conclusie te trekken over het al dan niet werkzaam zijn van deze kuren. Om een dergelijke conclusie te kunnen trekken zijn cijfers nodig van een representatieve steekproef en bovenstaande cijfers voldoen niet aan die voorwaarde!

MET ANDERE OGEN OF MET EIGEN OGEN?

De allermooiste proef zou natuurlijk zijn om alle deelnemers aan het fjordenstamboek onderzoek komende aug./sept. te kunnen bekijken om zo MET EIGEN OGEN te kunnen beoordelen welk percentage als genezen beschouwd mag worden na die ene kuur in 2002/2003.
Eigenlijk een heel eenvoudige manier voor Leen Taal om een ieder van zijn onderzoeksresultaten te overtuigen. Het enige dat hij of het fjordenstamboek hoeft te doen is iemand (ik meld me bij deze als vijwilliger aan) de adres/telefoon gegevens van de deelnemers aan het fjordenstamboek onderzoek destijds te verstrekken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:33

helemaal mee eens, zou ik trouwens ook nooit doen hoor, iemand adviseren om wel of niet de kuren van Dhr Taal te gaan gebruiken.

dat mogen de mensen lekker helemaal zelf gaan beslissen

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:16

ravel schreef:
De allermooiste proef zou natuurlijk zijn om alle deelnemers aan het fjordenstamboek onderzoek komende aug./sept. te kunnen bekijken om zo MET EIGEN OGEN te kunnen beoordelen welk percentage als genezen beschouwd mag worden na die ene kuur in 2002/2003.
Eigenlijk een heel eenvoudige manier voor Leen Taal om een ieder van zijn onderzoeksresultaten te overtuigen. Het enige dat hij of het fjordenstamboek hoeft te doen is iemand (ik meld me bij deze als vijwilliger aan) de adres/telefoon gegevens van de deelnemers aan het fjordenstamboek onderzoek destijds te verstrekken.

Ik had ook al eerder geschreven dat mensen voor advies bij Taal zelf moeten zijn, tenslotte heeft hij de middelen bedacht.
Maar waar ik zeker nieuwsgierig naar ben dat is idd hoe het met de Fjorden staat. Zolang ik daar geen enkele informatie over heb, durf ik niet aan de middelen beginnen. Ik wil graag weten of ze veilig zijn en er wetenschapelijke publicaties over inzien.
Het kruiskruidgeneesmiddel daar geloof ik niet in, levercirrose is niet te verhelpen, cellen die dood zijn, die blijven dood.
Veel beter is goede voorlichting geven over de risicoos van kruiskruid, zodat mensen de planten kunnen herkennen, er groeien meerdere soorten kruiskruid in Nederland, en voorkomen dat er nog meer slachtoffers vallen. Raadzaam is ook om bij het kopen van hooi een garantie te vragen of het kruiskruidvrij is. Met name met hooi lopen dieren een groot risico.
En ik mag toch niet hopen dat de heer Taal een proef gedaan heeft met paarden en kruiskruid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 09:07

Hoe zijn jullie namen en telefoonnummers bekend geraakt? Toch niet vial bokt lijkt mij. Kan mij ook niet voorstellen dat Taal naar deze pagina heeft verwezen.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:42

26 augustus 2004
General Food Law

Vanaf 1 januari 2005 moet in Nederland de herkomst van alle levensmiddelen achterhaald kunnen worden. De voorschriften over deze traceerbaarheid staan in de Europese "General Food Law" (GFL). De wet geldt voor voedingsmiddelen, diervoeding en voedselproducerende dieren.

De GFL houdt in dat levensmiddelen in alle stadia van productie (productie, verwerking, distributie) traceerbaar zijn. In elke schakel moet worden bijgehouden waar de grondstoffen vandaan komen, waarin ze worden verwerkt en waar het eindproduct zich bevindt.

Het doel van de nieuwe regelgeving is het sneller kunnen traceren van afwijkingen van voedselveiligheid en bij incidenten sneller en efficiënter verdachte producten uit de schappen terug kunnen halen.

Ieder magazijn in de levensmiddelenindustrie moet precies kunnen zeggen waar het voedsel vandaan komt en waar het naar toe is gegaan. Bij een eventuele terughaalactie moet een magazijn binnen vier uur voor informatie kunnen verstrekken. Verder zijn magazijnen zelf verantwoordelijk voor een risico-analyse, procedures voor traceringsanalyse en bepaling van de omvang van de terughaalpartij.

Links:

Europese Verordening GFL (Publicatieblad EG, pdf)
Tracking & Tracing
Dossier GFL (Zibb.nl)

--------------------------------------------------------------------------------
Juridische vraag? Bel met onze juristen op 0900-1411 (80 cpm

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:48

Falka schreef:

Het kruiskruidgeneesmiddel daar geloof ik niet in, levercirrose is niet te verhelpen, cellen die dood zijn, die blijven dood.
.

Is dat eigelijk zo?
Bij mijn weten is in het menselijk lichaam de lever het enige orgaan wat kan regenereren.
Dus zelfs herstellen van behoorlijke schade.
Ik weet niet of dat voor paarden ook geld.

Bovendien, als bij een paard echt zichtbaar wordt dat er flinke leverschade is dmv. kruiskruid dan is het vaak al zo ver heen dat je te weinig tijd hebt om met kruiden of andere medicatie het proces kunt omkeren.
Tenminste wat ik elders gelezen heb, is er soms maar 36 tot 48 uur
tussen ontdekken en dood van het paard.
Dan moet je toch wel een giga wondermiddel hebben uitgevonden.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:57

henny_w schreef:

Is dat eigelijk zo?
Bij mijn weten is in het menselijk lichaam de lever het enige orgaan wat kan regenereren.

Bovendien, als bij een paard echt zichtbaar wordt dat er flinke leverschade is dmv. kruiskruid dan is het vaak al zo ver heen dat je te weinig tijd hebt om met kruiden of andere medicatie het proces kunt omkeren.

Ook bij een paard kan in het begin de lever regenereren, alleen dan zijn er geen ontstekingen en ziekteverschijnselen te zien. In het begin zijn er reservecellen die de cellen die dan nog gecontroleerd dood gaan vervangen zeg maar even heel simpel.
Op een gegeven moment is die voorraad op, dan gaan de cellen ongecontroleerd en massaal dood, pas dan kun je afwijkende leverwaarden gaan meten, maar weet je de oorzaak nog niet.
Op het moment dat een paard daadwerkelijk ziek wordt, dan ben je te laat. Ik heb de wijze van het doodgaan van de levercellen uitgebreid beschreven op http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=256

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:59

Falka schreef:
Maar waar ik zeker nieuwsgierig naar ben dat is idd hoe het met de Fjorden staat. Zolang ik daar geen enkele informatie over heb, durf ik niet aan de middelen beginnen. Ik wil graag weten of ze veilig zijn en er wetenschapelijke publicaties over inzien.

Zoals ik eerder al vermeld heb weet zelfs de inspecteur van het fjordenstamboek dat niet.
Ik heb hem een paar weken terug opgebeld en er naar gevraagd.
Sinds het onderzoek heeft hij de betrokken deelnemers er niet meer over gesproken of gezien.
Dus neemt hij aan dat allen volledig genezen zijn. Hetzij met 1 of 2 herhalingskuren per jaar of zelfs helemaal geen herhalingskuren meer.

Nou ja, blijvend herhalingskuren geven noem ik niet volledig genezen en een gedegen onderzoek al helemaal niet. Voor de betrouwbaarheid zou er mijns inziens jaarlijks een check up moeten plaatsvinden hoe de stand van zaken er bij de proeffjorden voor staat.
Pas dan heb je een eerlijk beeld.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:06

Zie punt c

http://www.st-ab.nl/wetten/0162_Kaderwe ... oeders.htm

Hoofdstuk II. Hoedanigheid diervoeders

Artikel 2

1. Het is verboden diervoeders, toevoegingsmiddelen en voormengsels te bereiden, te be- of verwerken, te verpakken, te etiketteren, voorhanden of in voorraad te hebben, te vervoeren of in het verkeer te brengen:

a. die niet gezond, zuiver, deugdelijk of van de gebruikelijke handelskwaliteit zijn;

b. die bij een correct gebruik een gevaar opleveren voor de gezondheid van mens of dier, of voor het milieu, of de dierlijke productie ongunstig beïnvloeden, of

c. op een wijze die misleidend kan zijn.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:10

Falka schreef:
Dit vond ik over glucociden en alkaloïden van het produktschap diervoeder

http://www.pdv.nl/lmbinaries/pdf1328_pdf_nl_nl.pdf

PHYTOTOXINEN: ALKALOÏDEN, GLYCOSIDEN EN POLYFENOLEN Phytotoxinen ook wel plantengifstoffen genoemd (phyto = plant, toxine = gifstof) zijn ongewenste producten in diervoeders. Het zijn plantaardige stoffen die door planten wordt aangemaakt als afweermechanisme tegen planteneters. Voor mensen en dieren zijn de plantenstoffen giftig.

http://www.st-ab.nl/wetten/0162_Kaderwe ... oeders.htm

zie punt b

2. Diervoeders, toevoegingsmiddelen en voormengsels zijn in elk geval niet gezond, zuiver, deugdelijk of van gebruikelijke handelskwaliteit indien:

a. zij niet voldoen aan het bij of krachtens deze wet of bij een communautaire maatregel bepaalde in het belang van

1°. de volksgezondheid, de diergezondheid of het milieu;

2°. de afzet of de eerlijkheid in de handel, voorzover hetgeen bij of krachtens wet is bepaald voortvloeit uit een communautaire maatregel of enig andere internationale verplichting.

b. het gehalte aan ongewenste stoffen of producten een door Onze Minister vastgesteld gehalte overschrijdt.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:16

Artikel 32

1. Degene die toevoegingsmiddelen, vervangende voederproteïnen, voormengsels of diervoeders bereidt, be- of verwerkt, voorhanden of in voorraad heeft, opslaat, verpakt, in het verkeer brengt, verhandelt, vervoert, in- of buiten Nederland brengt, vervoedert of onderzoekt, stelt onverwijld Onze Minister op de hoogte indien hij constateert of vermoedt dat deze producten niet voldoen aan het bepaalde bij of krachtens deze wet of de gezondheid van mens of dier of het milieu in gevaar kunnen brengen alsmede van de maatregelen die hij heeft getroffen ter voorkoming van risico`s voor de gezondheid van mens of dier of voor het milieu.

2. Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing op grondstoffen voor de bereiding van de in het eerste lid genoemde producten.

3. De verplichting, bedoeld in het eerste lid, is van overeenkomstige toepassing op dierenartsen.

4. Bij ministeriële regeling kunnen nadere regelen worden gesteld omtrent het verstrekken van de in het eerste lid bedoelde inlichtingen en over de maatregelen die ter voorkoming van risico`s voor de gezondheid van mens of dier of voor het milieu zijn ondernomen.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:20

Falka schreef:
[

Iedere keer komt deze vraag terug of de AID al verder is. ( de AID valt onder ministerie van Landbouw, dus LNV)

Het heeft mij verbaasd dat ik de eerste ben geweest die vragen heeft gesteld aan bureau registratie diergeneesmiddelen. Zij hebben mij doorgestuurd naar de AID, deze controleert of het allemaal in de haak is, en of het een medicijn of voedingsupplement is. Tenslotte, hoe banketstaaf het ook klinkt, het gaat het om de voedselketen.
De AID mag niets zeggen over hoe ver een onderzoek is, op het moment dat er een vraag ligt starten zij een onderzoek, op dat moment is het een zaak van de AID en betreffend bedrijf. De klager staat daar buiten, maar kan wel bij de rechtbank op worden geroepen.
Ik heb de vraag niet anoniem neergelegd. De vraag had ik al neer gelegd voordat op Bokt deze draad was begonnen, maar naar aanleiding van een vraag over diergeneesmiddelen op het kruiskruidforum, en de reactie van Novelcure op die vraag.
Met name de mededeling dat er ook een kruiskruidgeneesmiddel kwam heeft mij doen besluiten te gaan zoeken wat er dan in de middelen zit, omdat die gewone vraag onbeantwoord bleef. Deze eenvoudige vraag werd doorgestuurd naar de bedrijfsjuristen van Novelcure. Dat had Taal niet moeten doen, dat dwong mij om zelf een antwoord te vinden.
Zo vond ik het patent, omdat ik nieuwsgierig werd gemaakt.
Ik heb van de AID begrepen dat er wel anoniem geklaagd kan worden, maar dat het dan erg lang kan duren.
Ik heb dus toestemming gegeven om mijn vraag en naam te gebruiken om te onderzoeken of het allemaal klopt, en het zo sneller helder te krijgen. Ik zie niet goed in wat de advocaten van Novelcure tegen mijn vraag in hebben te brengen.

Het productschap diervoeding kent novelcure niet, maar als het via een ander bedrijf wordt gemaakt wordt ook onderzocht.
Taal zelf zegt dat het allemaal binnen de wetgeving gaat, en alles via een joint venture gaat.

Persoonlijk denk ik dat mocht het om een aanvullend diervoer gaan,( daar valt onder toevoegingen) de suggestie niet gewekt mag worden dat het om medicatie gaat. Dat staat beschreven in de kaderwet diervoeding.
Een klant heeft namelijk het recht om produkten te vergelijken, en daar een keuze uit te kunnen maken, dat betekent ook dat er recht is te weten wat de toevoegingen zijn, dat hoort op een etiket te staan. Ook hoort de leverancier vragen te kunnen beantwoorden, zeker als er ongerustheid is over de veiligheid.
Mocht het om een medicijn gaan, dan is het medicijn niet geregistreerd.
Bij beide mogelijkheden telt het dat het veilig moet zijn, en getest op de veiligheid, met name omdat een paard voor de wet gezien wordt als een dier dat in de voedselketen terecht komt.

http://www.aid.nl/meldformulier.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:04

henny_w schreef:
Falka schreef:

.

Is dat eigelijk zo?

Naar mijn weten gaat het om het percentage gezond weefsel dat nog over is om nog te kunnen functioneren. Bij mensen wordt ook transplantatie van leverweefsel gedaan van een gezond mens die dus na enige tijd weer zelf voldoende leverweefsel heeft aangemaakt. Hij zal dus een percentage lever afstaan en zijn lichaam vult het afgestane hoeveelheid weer aan. Of dit bij paarden ook mogelijk is weet ik niet. Kan mij voorstellen dat zo een lever flink vergroot raakt, iets wat bij mensen gevaarlijk is, dus waarom niet bij paarden. Dat er weer gezond weefsel aangroeid zou kunnen, maar een operatie zou er vlgs mij ook nog bij aan de pas moeten komen om te zorgen dat het afgestorven deel van de lever te verwijderen. Een lever die vanwege dood en levend weefsel 2 x zo groot is geworden, lijkt mij intern ook niet zo best.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:22

Citaat:
Antwoord: Herstel van de lever is mogelijk bij het beginstadium van de leverbeschadiging. De lever heeft zelfs een fantastische capaciteit om te regenereren. Om het iets meer wetenschappelijk uit te drukken: zolang de hepatitische stamcellen onbeschadigd blijven, kan de lever regenereren (daarop berust trouwens het principe van de levertransplantatie van een levende donor). Indien de toestand van de lever echter leidt tot levensbedreigende cirrose zal meestal een transplantatie nodig zijn om de lever te redden

was toch al bekend dat mariadistel heel goed is voor lever problemen?
die bevat sylimarine en die zorgt ervoor dat levercellen weer gaan groeien...

mijn pony vind mariadistel in elk geval goed te eten, als hij ze ergensiet staan dan eet hij ze meteen op

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:51

Het onderstaande heb ik op het Fjorden forum geplaatst in de hoop wat meer duidelijkheid te krijgen over de aantallen paarden/fjorden die aan het onderzoek hebben meegedaan en of die paarden na 1 à 2 kuren WEL of NIET genezen zijn.

Leen Taal, wonderdokter of kwakzalver?

Onder deze titel is op het forum 'bokt.nl' in de rubriek 'medisch' spontaan een paar mensen een onderzoek naar de geloofwaardigheid van Leen Taal en zijn kuren gaan doen.
Ik ben één van die mensen.
Hetgeen wij toen ontdekten hadden we van te voren nooit verwacht;
-- de referenties van beroemde veterinaire professoren en doctoren bleken vals.
-- we vonden het patent van de SEME kuur, 3 van de 6 kruiden staan bekend om hun kalmerende, sederende, verdovende werking.
-- één van de kruiden is kava kava, handel in dit kruid is in Nederland en de meeste europese landen verboden omdat het mogelijk ernstige leverschade kan veroorzaken.
-- volgens LT gaat het om kruiden die het paard van oudsher zelf vond; erg moeilijk als die kruiden uit het pacific gebied, Peru, Siberie/Azie, en het middelandse zee gebied komen. Slechts 3 van de 6 kruiden zijn inheems.
-- de misleidende etiketten waarop staat dat het om voedingssuplementen gaat terwijl LT het in zijn brochures over medicatie en geneesmiddelen heeft.
-- in de folder heeft LT het over wormkuren, op het etiket heten die ineens 'kruidenmengsel voor het behoud van een zuivere darm bij paarden'.
-- waarom een vrijwaringsverklaring tekenen voor een onschuldig voedingssuplement?
-- de onduidelijkheid in de cijfers; de dosering van de kruiden volgens het patent komt niet overeen met de dosering volgens de verpakking die eerst 230 gr. was en later ineens 260 gr. werd.
-- de duur van het onderzoek, de ene keer is het een half jaar, dan weer een jaar of anderhalf jaar?
-- de cijfers over de aantallen paarden (FJORDEN) die aan zijn onderzoek hebben meegedaan, de ene keer 102 paarden, dan weer 60 paarden.
-- de percentages genezen, deels genezen en niet te genezen paarden die iedere keer anders zijn.
-- bij de kamer van koophandel blijkt Fam. Taal 10 BV's te hebben waarvan er 2 opgeheven of verplaatst zijn. Waarom kan het niet met 1 BV af?

Al deze bovenstaande punten hebben wij met keiharde cijfers etc. kunnen onderbouwen!!!!
Intussen is de AID bezig met een onderzoek naar deze kuren van LT.

Wat ik heel graag hier hoop te horen is hoeveel Fjorden uit het onderzoek nu echt na 1 of 2 kuren volkomen genezen is?
Hoeveel Fjorden hebben er nu aan het onderzoek meegedaan?
Bij hoeveel Fjorden uit het onderzoek hebben de kuren geen baat gehad?

**WIE HEEFT MET EEN FJORD MEEGEDAAN AAN HET ONDERZOEK VAN LEEN TAAL?
**HEEFT HET WEL OF NIET GEWERKT BIJ UW FJORD?
**HOEVEEL KUREN WAREN DAARVOOR NODIG?
**WANNEER HEEFT U MEEGEDAAN AAN HET ONDERZOEK, van datum? tot datum?

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:04

Ow Ravel ik zou het ook nog ff op een openbaarforumfjordenforum zetten, als je dat goed vind.

Ummm al gedaan eigenlijk

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:23

IwanLuver schreef:
Ow Ravel ik zou het ook nog ff op een openbaarforumfjordenforum zetten, als je dat goed vind.

Ummm al gedaan eigenlijk

Het staat dus op het fjorden forum nu.
Is dat wat je ook bedoelt? Of begrijp ik je nu verkeerd?

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:29

Nog even dit;

Ik krijg heeeeeeeel erg veel reacties per pm van mensen die mij waarschuwen voor juridische acties van LT of mensen die niets op het forum durven te plaatsen uit angst voor juridische represailles van LT en dat via pm dan maar aan mij doen.

Zo lang je alleen maar keiharde feiten publiceert en die met bewijzen kan onderbouwen dan heb je JURIDISCH NIETS TE VREZEN!!!!

DE WAARHEID IS NIET VERBODEN BIJ DE WET !!!!!!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:39

ravel schreef:
Nog even dit;

Ik krijg heeeeeeeel erg veel reacties per pm van mensen die mij waarschuwen voor juridische acties van LT of mensen die niets op het forum durven te plaatsen uit angst voor juridische represailles van LT en dat via pm dan maar aan mij doen.

Zo lang je alleen maar keiharde feiten publiceert en die met bewijzen kan onderbouwen dan heb je JURIDISCH NIETS TE VREZEN!!!!

Precies, met angst schiet niemand wat op.
Waarheid en feiten zijn bewijsbaar. Ook ik wordt gewaarschuwd, maar ik zie echt niet in wat er mis is met feiten.
Los daarvan, met vragen stellen is ook niets mis. Laster dat is een ander verhaal, laster is doelbewust onwaarheid vertellen.
Met doelbewust onderzoek en vragen stellen is echt helemaal niets mis. Om onderzoeksresultaten vragen, publicaties te vragen is ook niets mis. Wetenschap is bewijsbaar. Wetenschappers willen graag hun ontdekkingen openbaar maken. Wetenschap is zuiver en na te trekken. Dubbelblind onderzocht. Wetenschap werkt niet als van horen zeggen. Wetenschap geeft duidelijkheid over werkzaamheid en veiligheid.
Niemand hoeft bang te zijn om vragen te stellen naar een wetenschappelijk onderzoek.

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:28

precies

ik ben niet bang voor geen enkele vorm van een juridisch iets, en discuseren mag je overal over lijkt mij. onderzoeksplicht heet dat toch ???

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:11

Falka schreef:
ravel schreef:
Nog even dit;

Precies, met angst schiet niemand wat op.
Waarheid en feiten zijn bewijsbaar. Ook ik wordt gewaarschuwd, maar ik zie echt niet in wat er mis is met feiten.
Los daarvan, met vragen stellen is ook niets mis. Laster dat is een ander verhaal, laster is doelbewust onwaarheid vertellen.
Met doelbewust onderzoek en vragen stellen is echt helemaal niets mis. Om onderzoeksresultaten vragen, publicaties te vragen is ook niets mis. Wetenschap is bewijsbaar. Wetenschappers willen graag hun ontdekkingen openbaar maken. Wetenschap is zuiver en na te trekken. Dubbelblind onderzocht. Wetenschap werkt niet als van horen zeggen. Wetenschap geeft duidelijkheid over werkzaamheid en veiligheid.
Niemand hoeft bang te zijn om vragen te stellen naar een wetenschappelijk onderzoek.

precies wat ik bedoel, sluit me hier volledig bij aan!!!

WETENSCHAP = WAARHEID = FEITEN !!!!!