Eerst niet teveel doen en langzaam aan wat meer.
Er zijn niet heel veel paarden die gek zijn op puur geweekte grasbrok.
Dat blijft toch vaak mengen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tancreda4 schreef:Voordroog heeft een heel andere structuur dan gewoon hooi. Hooi kan je vaak de stengels uiteindelijk breken maar voordroog kan je 100x in een draaien maar breekt niet. M'n tandarts liet dat ooit eens op die manier zien. Voor voordroog moeten ze dus veel meer gaan malen dan met hooi, wat met een ouder gebit nog moeilijker wordt. En ook met diastases (in mijn geval) minder wenselijk is.
Is er een mogelijkheid om droog hooi te proberen?
Wij hebben hier geen horzels (aan de kust), ook niet in de zomer dus dat scheelt gelukkig.
Citaat:Wormen die minder goed dan wel niet vindbaar zijn door middel van mestonderzoek zijn:
horzellarven
lintworm
ingekapselde kleine bloedwormlarven
Ik bedoelde enkel te zeggen dat we hier geen horzels, horzeleitjes hebben. Ik sta hier al 19 jaar en nog nooit een horzel of eitjes gevonden.
Sachertorte schreef:Hier krijgen we geen wormkuur meer mee van de dierenartsen zonder dat er mestonderzoek gedaan is van te voren. (resistentie voorkomen was de reden).
Tancreda4 schreef:Sachertorte schreef:Hier krijgen we geen wormkuur meer mee van de dierenartsen zonder dat er mestonderzoek gedaan is van te voren. (resistentie voorkomen was de reden).
Ik doe alles via worm & co. Daar kan ik ook de wormenkuren bestellen die uit hun advies komen. Dus niet meer via mijn eigen dierenarts (al geeft die de einde jaars kuur ook gewoon mee trouwens, zonder wormen ei telling)

Geloof dat ik harder moeten wennen aan de uitloop dan zij 
ik heb wel het idee dat hij ietsjes beter is. Hij ontsnapte vanmiddag ook nog, dat is zijn hobby ook wel :’) hij gaat nog steeds in galop de weide op en af dus gelukkig is dat goed en is hij gewoon levendig. Hartslag en temperatuur ook nog altijd stabiel
ik voel me net zo’n dokter als ik in de ochtend kom, ademhaling tellen, hartslag meten, temperatuur meten etc