Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:35

Hier gaat ook goed gelukkig! Lans wordt steeds sterker en we zijn lekker aan trainen. Moet wel zeggen dat ik de winter wel weer spannend vind maar denk dat ik alles nu wel goed scherp heb qua rantsoen en beweging.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 22:55

sanowa schreef:
Wat moet dat een super gevoel geven zeg!! Gefeliciteerd *\o/*
Zo fijn voor jullie dat het echt helemaal weer goed gaat.

Hier gaat het ook goed, we zijn wat aan het opbouwen en zitten op 20 min ligt werk in de bak, veel stappen met wat drafjes tussen door, lekker laag en rond. Meestal 2 x per week, verder wandel ik wat in het bos.
Ze voelt zich iig topfit, kan niet merken dat ze eerder vermoeid is.
Wil graag bokken en rennen maar dat mag nog steeds niet, dus ze krijgt nog niet veel ruimte in haar paddock of stukje wei.
Vanaf oktober mag dat weer, dus kan niet wachten :D

Ja dat is echt een super gevoel! :))
Heb even een paar traantjes gelaten na het 1e rondje, zo trots, zo dankbaar. _/-\o_

En wat fijn dat het bij jou ook zo goed gaat! En oktober is het zo! :)) Kan ze weer lekker gek doen buiten. :D

Chesss schreef:
Hier gaat ook goed gelukkig! Lans wordt steeds sterker en we zijn lekker aan trainen. Moet wel zeggen dat ik de winter wel weer spannend vind maar denk dat ik alles nu wel goed scherp heb qua rantsoen en beweging.

Super fijn! De paddock periode die er weer aan komt vind ik ook weer spannend hoor. -O-
Moet ze weer met dat stomme masker op naar buiten, maar altijd beter dan zand eten. Maar ben er toch bang voor wat ze eventueel toch binnen krijgt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 16:20

We blijven lekker bezig! Zijn voor het eerst in bijna 1,5 jaar op dressuurwedstrijd geweest Gisteren en vandaag en hebben totaal 4 winstpunten mee naar huis genomen. *\o/*
Ik had dressuurwedstrijden echt afgezworen met haar, want ik had spanning en zij nam dat over en werd dan druk en dan werd ik nog drukker en het resultaat was een soort springgefokte hackney. :')
Maar mezelf na een paar wijntjes laten overhalen een paar weken geleden en het enige doel was om met rust en plezier te rijden en dat is gelukt. :))
De winstpunten waren een extra cadeautje, maar toch voelt dat wel goed haha!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:53

Top man! Lekker weer genieten en kilometers maken

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:46

Wat heerlijk caitlyn!!

Hier ook een klein feestje vandaag!
Noa mocht voor ht eerst de wei op, en ze was zooi blij, ik deed het draadje open en ze wist niet hoe snel ze er door heen moest rennen, woensdag komt de osteopaat daarna 5 dagen rust en dan gaan we weer wat serieuzer opbouwen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:02

Mag ik het topic even omhoog schoppen? Ik lees vooral heel veel positieve berichten dus dat is goed nieuws :) maar ik zou heel graag mijn verhaal kwijt willen (ook omdat ik vaak nuttige tips heb gekregen hier, of dingen gehoord waar op te letten enzovoort...)

Bij Raika verliep alles natuurlijk net even anders met een bijkomende infectie, bacterie, enz.enz.
9 maanden geleden zag alles er dan eindelijk goed uit en mochten we lekker aan de slag!
Maart 2021 moesten we wel nog even laten controleren of alles geheeld was zoals gehoopt...

Alles ging ontzettend goed met Raik en zo gingen we vandaag vol goede moed naar de kliniek. Duimende dat dit ons laatste kliniek bezoekje zou worden..... maar helaas kregen wij minder goed nieuws. Haar peesplaat is nog steeds niet dicht! ;( Omdat ze het verder goed doet, gaan we het nog 4 maanden aankijken.
Ik mag zelfs gewoon blijven rijden (blijven de spieren goed sterk).

Hoewel de kans echt minimaal is dat het alsnog vanzelf zal gaan dichten (want dan had het na 9 maanden al wel dicht moeten zijn) vonden ze het wel de moeite waard om het even aan te kijken. De openingen zijn zo groot dat ze niet vermoeden dat er darm knel kan komen te zitten. Helaas zullen wij ons wel moeten voorbereiden op wéér een operatie... nummer zoveel... Februari 2020 zijn wij met koliek op de kliniek terecht gekomen, maart 2021 is het einde helaas nog niet in zicht.... wanneer stopt deze nachtmerrie? ;(

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:49

Wat super teleurstellend zeg :(

Is er een reden waarom en niet dicht wil?
En wat moet ik er mij nu bij voorstellen, word het gedeeltelijk weer open gesneden of helemaal?

En het kan niet zo blijven hoe het nu is? Of wat zijn dan de risico's?

Sorry veel vragen :o
Vind het echt zo super sneu voor jullie

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:01

Geen probleem hoor ;) De reden waarom het niet wil dichten heb ik niet naar gevraagd. Maar ik vermoed zelf omdat het natuurlijk niet 1, maar wel een keer of 5 is open gemaakt. Goede vraag om op te schrijven voor de volgende controle :j

Ze moet dan echt weer geopereerd, onder volledige narcose, de hele buik weer open. Ze leggen dan volgens mij een soort “netje” aan om de boel weer stevig te krijgen. En nee helaas kan het niet zo blijven... de darmen kunnen door de gaten komen waardoor het risico op verdraaiingen en beknellingen groter wordt. Althans zo begreep ik het... er bestaat zelfs een kans dat de buik letterlijk open barst als er te veel druk op zou komen. die peesplaat MOET dus dicht. en als het niet natuurlijk lukt, dan moet het kunstmatig...

Waarom ze tóch die 4 maanden nog wel willen geven weet ik eigenlijk ook niet. Ik greep dat aan als een mini sprankje hoop dat het misschien nog goed kon komen zonder operatie dus ik was er gewoon heel blij mee. Dat zal ook wel de reden zijn, een operatie is toch weer een behoorlijke ingreep ;(

Edit; gefeliciteerd met je verjaardag :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:11

Leest Jet nog mee? Want volgens mij is Raika tot nu toe exact de route aan het bewandelen die haar paard in het verleden ook heeft bewandeld....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:39

Ja, ik lees nog mee hoor Linda. Wat zuur dat de peesplaat nog steeds niet dicht is. Lou was destijds 10 juni geopereerd, is 5 december weer terug geweest vanwege de breuk en is in Januari van het jaar daarop weer terug geweest voor nog een na-operatie omdat het er allemaal nog steeds niet goed uit zag. Daarna ben ik in augustus ( dus 14 maanden na de operatie weer voor controle geweest en toen zou ze weer geopereerd worden, maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan. De arts die er van buitenaf bij betrokken was ( Marco de Bruin van Wolvega had haar als directe arts onder zijn beheer zeg maar), vond het niet goed om haar nogmaals te opereren, die peesplaat zou er niet van opknappen en er zou dan nog meer littekenweefsel komen. Ze had toen niet echt zulke gaten in de peesplaat dat er darmen in konden zakken.
Mij is destijds verteld dat als je de breuk kon indeuken met je vingers en als die plek groter was dan drie vingers, er wel geopereerd moest worden. Volgens mij is dat bij Lou toen staand gebeurd, ik weet niet beter dan dat ze alleen met de originele koliekoperatie echt onder narcose en op tafel is geweest.

Jouw paard is wel heel vaak open geweest als ik het zo hoor, dat is echt niet fijn! Kan je die zwakke plekken ook van buiten zien en kan je er dan vingers in duwen die echt diep(er) naar binnen gaan? Zo ja, hoeveel vingers?

Ik weet wel van wat ik destijds opgezocht heb dat het genezingsproces tot ongeveer een jaar kan duren qua verbetering, dus misschien dat ze daarom nog die 4 maanden willen afwachten. Uiteindelijk was bij Lou de laatste controle ook na 14 maanden.

Ik heb wel heel veel oefeningen in de box en aan de hand gedaan om haar buikspieren te stimuleren om aan te spannen, ik kan je wel oefeningen via de mail sturen om in stilstand met de jouwe te doen als je dat wil. Pb me dan maar even je mailadres.

Bij Lou ging het uiteindelijk wel aardig goed hoor, ze is nooit meer op haar oude niveau gekomen en bij haar is uiteindelijk het grote probleem gekomen dat ze haar buikspieren toch niet goed genoeg kon gebruiken. Daardoor viel ze toch teveel op de voorhand, wat bij haar de diverse peesblessures tot gevolg had. Dan weer een jaar revalideren, op naar de volgende, weer revalideren... Toen bleek dat er de vorige peesblessure eentje over het hoofd was gezien die niet was meegenezen met het strakke opbouwschema en dat die ook niet meer te genezen was ( tussenpeesblessure net onder de voorknie, half van het bot afgescheurd met botvliesontsteking) heb ik haar laten gaan. Dit was 5 jaar na de koliekoperatie die ze op 14-jarige leeftijd had gehad.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:50

Helaas kunnen je vingers er inderdaad op twee plekken lelijk in... hoe veel vingers? Pfoeh geen idee, maar wel meer dan 1 in ieder geval...
Die verdikkingen (de hernia) zouden blijven zijn omdat het zo vaak open is gemaakt. Ik begrijp dus niet dat dat juist wel de zwakke plekken blijken te zijn. Dus de verdikkingen zouden niet blijvend moeten zijn :?

Gelukkig word ik van de week nog gebeld want sommige dingen zijn mij sowieso niet duidelijk. Enerzijds zeiden ze dat de openingen juist groot genoeg zijn dat er geen darm knel kan komen te zitten, anderzijds is juist de grootte wat ze zorgen baart... ik moet dat nog eens goed navragen.

Klinkt wel aannemelijk dat ze sowieso een jaar willen afwachten dan. Zal ook veel verklaren waarom je pas na 9 maanden terug moet en dan nu alsnog 4 maanden moet afwachten...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:03

Linda, waar was de jouwe ook al weer geopereerd? Misschien is het nuttig om anders eens contact op te nemen met andere klinieken die ervaring hebben met deze operaties? Lou was dus in Wolvega geopereerd, maar ik weet dat die destijds contact hadden met Utrecht ivm de MRSA-bacterie.

Kijk toch maar even hoeveel vingers je er per bult in kan steken. Meer dan drie is echt een gevaar! Bij Lou was het echt een uitpuilende bult, niet als een verdikte streng. Dat had ze ook wel, maar dat was dus littekenweefsel en geen hernia...

Als je op mijn naam terugkijkt in het topic zie je de foto's van de hernia die Lou had. Rechtsboven in mijn bericht klikken en dan kom je bij mijn berichten in dit topic.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:19

Aa oliebol Linda, hopelijk komt het toch nog goed. Ik vind raika zo'n leuke fjord, dit moet gewoon goed komen. Ik vind de tip van Jet wel nuttig, om contact op te nemen met een andere kliniek.
Zoals ik hier gelezen heb, heeft mijn paard wel een ander soort nazorg gehad dan jullie paard. Ik wil niet zeggen dat ze bij de kliniek waar mijn paard geopereerd is beter, maar die werken wel op een andere manier misschien dat je contact kunt op nemen met hun?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:49

Mijn paard is ook aan koliek geopereerd, maar die mocht 8 weken lang absoluut niet lopen. Dit was puur om de peesplaat te beschermen. Ik heb haar alleen een paar keer per dag uit de box gehaald om de stal schoon te maken en verder niet laten lopen. Alleen voor de stal vastbinden. Dat is allemaal super goed genezen, je zag er niets meer van en er zijn ook nooit meer problemen geweest.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:28

Paardenfann4 schreef:
Mijn paard is ook aan koliek geopereerd, maar die mocht 8 weken lang absoluut niet lopen. Dit was puur om de peesplaat te beschermen. Ik heb haar alleen een paar keer per dag uit de box gehaald om de stal schoon te maken en verder niet laten lopen. Alleen voor de stal vastbinden. Dat is allemaal super goed genezen, je zag er niets meer van en er zijn ook nooit meer problemen geweest.

Beste paardenfan, het proces van jouw paard kun je niet vergelijken met dat van Raika. Bij de meeste gevallen zie je er later niets meer van... echter kreeg Raika een MRSA bacterie waardoor zij niet op antibioticum reageerde en helaas kreeg ze er een lelijke inwendige infectie bij. Toen hebben ze ook nog eens dood weefsel moeten verwijderen waardoor haar buik in totaal wel een keer of 5 opnieuw is open gesneden. Een MRSA bacterie, de infectie, of dood weefsel, heeft natuurlijk niets te maken met een paard wel of geen paar minuutjes aan de hand laten stappen......

Ik kan zeker eens contact opnemen met een andere kliniek alleen ik weet niet zo goed hoe zij kunnen helpen? Zij hebben mijn paard niet gezien en kunnen dus waarschijnlijk toch niets beoordelen ofzo :?
Raika staat onder behandeling bij De Lingehoeve.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:58

Jeetje heftig Linda. Wij hebben die ervaring niet. Bij Alando zie je helemaal niks meer van de operatie, alleen in mijn hoofd. Sterkte ik duim voor jullie.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:56

Jet, jouw foto’s heb ik inderdaad opgezocht. Bij Raika “hangt” het niet zo ver uit zeg maar...
*even foto’s zoeken*

Ze voelde zich goed, het rijden ging top, en zo zag het er uit;
Afbeelding
Afbeelding

Maandag viel mij op dat het iets bobbeliger was, maar eigenlijk vermoedde ik dat ik nooit vanaf die kant had gekeken. Je bekijkt de buik meestal vanaf de linkerkant van je paard en niet vanaf rechtsachter;
Afbeelding

Gister op de kliniek is dus alles weer helemaal kaal gemaakt en werd het pas weer een beetje zichtbaar;
Afbeelding

Maar je moet er wel goed onder hangen om het te kunnen zien. Vanaf de zijkant zie je eigenlijk niks...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:14

Ik meende me al te herinneren dat het de Lingehoeve was.

Linda, wanneer was de laatste operatie?

Er is toch wel verschil geweest bij ons in de behandeling, want na een operatie moest ze echt volledige boxrust, ze mocht er zelfs niet uit om de stal uit te mesten. Na de oorspronkelijke operatie was dat zo'n 8 weken, na de breukoperatie heeft ze in eerste instantie 4 weken boxrust gehad. Toen vertrouwde ik het niet en ik had daarbij extra dat ik met mijn zus mijn moeder verzorgde die terminaal was met een hersentumor terwijl mijn zus ook al heel ziek was op dat moment. Zodoende was ik bang dat ik dingen ging missen bij Lou. Op een gegeven moment had ik haar getemperatuurd en toen had ik de dierenarts gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ik was naar mijn werk gegaan en na een uurtje belde de DA. Ik had haar vastgezet voor het temperaturen en was helemaal vergeten om haar los te maken... Toen heeft de DA weer contact gezocht met Wolvega omdat hij wist dat ze toch weer geopereerd moest worden. Ik kon haar twee dagen later naar Wolvega brengen en eind januari was de derde operatie. Ze heeft uiteindelijk toen een maand op boxrust in Wolvega gestaan en nog weer 6 weken "thuis" op boxrust. En dan dus ook echt volledig alleen maar in de box en er niet uit. Toen weer wat stappen aan de hand en na zo'n 2 weken mocht ze weer naar haar eigen pensionstal en de wei in. Als je de laatste foto bekijkt die ik had geplaatst: zo is het altijd gebleven, maar het was wel eerst een zachte streng en dat is na verloop van tijd wel een harde streng geworden.

Het grote verschil tussen die van ons is denk ik dat Lou de MRSA zelf heeft overwonnen en daar niet specifiek voor is behandeld. Het enige dat ik moest doen was twee keer per dag de buik wassen met Betadinescrub en temperaturen. Bij die van jou was het natuurlijk inwendig door die MRSA ook mis en dat zal voor al deze naweeën zorgen vrees ik.

Ik duim voor je dat er toch nog weer voldoende herstel optreedt, dit is zo moeilijk, steeds leef je met de gedachte dat het beter lijkt te gaan en steeds wordt dat weer teniet gedaan. Heel veel sterkte hoor!

Of een andere kliniek iets kan toevoegen weet ik ook niet hoor, maar misschien hebben die toch nog wat andere inzichten en wie weet kan je daar wat mee.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:34

linda2008 schreef:
Paardenfann4 schreef:

Beste paardenfan, het proces van jouw paard kun je niet vergelijken met dat van Raika. Bij de meeste gevallen zie je er later niets meer van... echter kreeg Raika een MRSA bacterie waardoor zij niet op antibioticum reageerde en helaas kreeg ze er een lelijke inwendige infectie bij. Toen hebben ze ook nog eens dood weefsel moeten verwijderen waardoor haar buik in totaal wel een keer of 5 opnieuw is open gesneden. Een MRSA bacterie, de infectie, of dood weefsel, heeft natuurlijk niets te maken met een paard wel of geen paar minuutjes aan de hand laten stappen......

Ik kan zeker eens contact opnemen met een andere kliniek alleen ik weet niet zo goed hoe zij kunnen helpen? Zij hebben mijn paard niet gezien en kunnen dus waarschijnlijk toch niets beoordelen ofzo :?
Raika staat onder behandeling bij De Lingehoeve.

Excuses, dat had ik even gemist van de MRSA bacterie! Sterkte met het hele proces, hopelijk komt alles goed.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:03

Linda, ik zit zowel in het onderzoek als tussen Dierenartsen, en merk gewoon dat dingen snel veranderen en dat sommige Dierenartsen over dingen een andere mening hebben. Te veel meningen over iets is niet altijd fijn want dan weet je niet Wat nou goed is. Maar als je een andere kliniek belt en je verhaal uitlegt. kunnen hun wel aangeven of ze andere stappen genomen zouden hebben en of ze nu nog iets anders zouden kunnen doen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 19:11

Jeetje Linda wat een pech. :\
Kan er niet over mee praten, Gibbie is echt volledig de oude geworden met een compleet gesloten peesplaat.
Zij heeft (inclusief op de kliniek) 8 weken boxrust gehad maar we mochten/moesten wel een paar keer per dag stappen aan de hand of even laten grazen aan de hand, omdat ze anders vaak stouter worden op stal als ze er helemaal niet uit komen. Ze heeft zich een aantal keer gruwelijk misdragen (op dag 5 thuis rukte ze zich los en ging in volle galop de weg over, draaide net voor een aankomende auto op haar achterbenen om, kwam weer terug, racete naar de wei en heeft daar rond gecrosst en ging vervolgens tevreden staan eten. Ik weer 10 jaar ouder, zij vond het wel grappig volgens mij. >;) ) en daarnaast heeft ze tig keer aan de hand gesteigerd en gebokt en de laatste 2 weken begon ze dat ook op stal te doen) dus was heel bang toen voor die echo, maar die kon niet beter zijn dan bij haar. Ook nooit meer problemen gehad bij haar, maar ze moet helaas wel met een masker op de paddock in omdat ze anders weer zand gaat eten.

Ben heel benieuwd wat de kliniek gaat zeggen tegen je in de uitleg!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:44

Daar zijn we weer... :+
Gister weer een controle gehad, helaas gaan de buikwandbreuken niet meer dicht en is een operatie eigenlijk ook geen optie. Er zit te weinig gezond weefsel om alles weer netjes te kunnen laten helen. Maar... anderzijds zou het stevig genoeg moeten zijn om gewoon lekker te kunnen rijden en verwachten ze dat de kans op verklevingen, verzakkingen etc. klein genoeg is.
Kortom; we gaan nu testen of ze geen pijn heeft met rijden, dat is natuurlijk het aller belangrijkste! (we hebben een periode van staken en koppigheid gehad... hopelijk gewoon koppigheid en geen pijn dus) als ze met pijnstilling net zo koppig doet, ligt het dus niet aan haar buik en gaan we er voor om het zo te laten _/-\o_

Het is wel einde nog-niet-gestarte-fokcarriere, ze zal nooit gedekt mogen worden. Als ze dan maar bereden mag worden, is het uiteraard geen probleem :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 14:23

Hé bah wat vervelend. Zoveel geprobeerd, maar dan toch niet kunnen sluiten. :\

Kan mij voorstellen dat je wil proberen met pijnstillers of het geen pijn is. Heeft ze eerder van die koppige buien gehad?
Gibbie werd eind vorig jaar ook ineens heel erg obstinaat tijdens het rijden, kwam de halve bak nog maar door. Staleigenaren hebben van alles gedaan, want mogelijk zat er weer een wild dier tussen de wanden van de binnenbak (hebben een aantal jaar terug een nest vossen gehad). Dat was (helaas vond ik toen) niet het geval en ineens was ze er ook weer vanaf. Nooit geweten waar het vandaan kwam. :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:28

Oh ja ze is wel eens koppig, het blijft een fjord :Y)
De kliniek heeft ook aangegeven dat het voor haar absoluut lastiger kan zijn om haar buikspieren aan te spannen, maar het zou niet pijnlijk moeten/mogen zijn.

Ik heb stille hoop dat het gewoon haar karakter is.. ;) Maar zo erg als een paar maanden geleden (na de vorige controle in maart) heb ik het nog niet meegemaakt met haar :n
Ik heb haar zelfs een weekje weg moeten brengen omdat ik er niet meer op durfde := Ik heb het idee dat ze er iets té veel tegenin gaat als ik haar buikspieren aanspreek, waardoor ze juist haar rug wat strak trekt enzovoort. Dit heb ik aangekaart bij de kliniek en daarom gaan we de test met pijnstillers doen :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:14

Linda, wat jammer dat het niet meer geheeld is. Ja, het ene paard gaat daar anders mee om dan de ander. Ik zou eens kijken of je bijvoorbeeld foto's van ver voor de operatie en nu kan vergelijken en eens zien of haar rug nu meer gezakt is. Dan zou het nog kunnen dat ze last van haar ruggenwervels heeft. Ik heb destijds het rijden met Lou veel afgewisseld met werken aan de hand, aan de hand werkend veel zijgangen gedaan, alles is stap en alles op gehoorzaamheid gericht. Schouderbuiten, schouderbinnen, wat wijken. Lou vond dat wel leuk om te doen en zo kon ik haar toch wat trainen.
Lou had trouwens voor de operatie al een aantal jaren last van haar bekken, destijds is dat nooit onderzocht, eerlijk gezegd weet ik nu niet waarom niet... Er is wel met chiropractie het een en ander aan gedaan.
Ik kreeg Lou alleen niet meer goed op de achterhand, waardoor ze na een jaar of vier toch de ene peesblessure na de andere kreeg.
Sterkte hoor, het lastigs is wel: als ze met pijnstilling normaal gedrag vertoont, weet je nog niet of het bij die buik vandaan komt of dat het ergens anders vandaan komt.