Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benthhh schreef:Ik kan me nog een topic herinneren dat je ook met dit soort dingen in de weg zat.
Begrijp dat er nog steeds niet veranderd is? Het is misschien vervelend, maar de enige die er wat aan kan doen ben je zelf
Art_Ificious schreef:Benthhh schreef:Ik kan me nog een topic herinneren dat je ook met dit soort dingen in de weg zat.
Begrijp dat er nog steeds niet veranderd is? Het is misschien vervelend, maar de enige die er wat aan kan doen ben je zelf
Veel kan.ik aan de werkuren niet zelf veranderen. Ze luisteren niet naar mij (Ben als laatste bijgekomen op dat filiaal).
Daarnaast heb ik voir het "bijna-missen-van-bus-probleem" al voor een.oplossing gezorgd alleen veranderd dat niks aan de reistijd van station naar huis.
Vandaar dus mijn rijbewijs terug bezig. (7e keer alweer)
Art_Ificious schreef:Benthhh schreef:Ik kan me nog een topic herinneren dat je ook met dit soort dingen in de weg zat.
Veel kan.ik aan de werkuren niet zelf veranderen. Ze luisteren niet naar mij (Ben als laatste bijgekomen op dat filiaal).
Daarnaast heb ik voir het "bijna-missen-van-bus-probleem" al voor een.oplossing gezorgd alleen veranderd dat niks aan de reistijd van station naar huis.
Vandaar dus mijn rijbewijs terug bezig. (7e keer alweer)
bobje26 schreef:Zoek een stal waarbij hij standaard de hele dag buiten kan staan en het niet uitmaakt of je een dagje overslaat.
Maar dit alles bij elkaar zal zijn herstel geen goed doen.
Misschien moet je hem (tijdelijk) uit handen geven of toch echt een verzorger zoeken op zeer korte termijn!
Het ophokken heeft ook geen goed voorbeeld voor zijn vertrouwen.
Ik begin dingen wel steeds beter te begrijpen waarom hij zo reageert op bepaalde dingen.
Ik snap niet dat je zijn situatie acceptabel vindt en dat je het wel best vindt.
oji schreef:En als je je rijbewijs hebt, heb je dan ook meteen een auto elke dag tot je beschikking? ja die heb ik
En wat als je niet slaagt wat is dan je plan B? Lijkt mij toch dat je deze situatie niet lang meer mag duren en eigenlijk voor de start van de winter, waarbij de paarden dus niet meer buitengezet worden, geregeld had moeten zijn.
als goed is zal ik wel slagen volgens de instructeur
Maar zeker een paard in revalidatie, waarbij je 2 weken moet monitoren hoe en wat, lijkt het mij zeer wenselijk om elke dag te checken zodat je een gedegen observering naar de DA kan communiceren. Als je op een dag gelongeerd hebt, wil je toch zien hoe hij daar de dag erna is. Zijn de benen warm of dik, Is ie gevoeliger op zijn rug, beweegt ie soepeler of strammer als voor het longeren etc etc. Dat is allemaal info die je deze 2 weken zou moeten vergaren en doorgeven aan je DA.geen dikke, warme benen, extra gevoeligheid op rug of elders beweegt niet anders dan voor longeren. Heb namelijk wel kansen gehad om 2-3 dagen na elkaar naar hem te gaan. Juist deze week lukte dat niet.
Art_Ificious schreef:(Knip)
Vandaag gelongeerd. (28/01/2018)
Heb 20 min gedaan maar kan maar 15min op YouTube plaatsen.
Ik heb het idee dat er geen verbetering in zit ondanks de ontstekingsremmers. (Wat volgens de arts dan positief is)
[ Video ]
Art_Ificious schreef:Vandaag de kliniek bellen. Al ben ik niet verplicht...
Het document geeft namelijk aan dat ik alleen moet bellen als Limo verbeterde op de NSAID. En aangezien hij toch nog steeds gespannen blijft inclusief rug opspannen vóór hij ontspanning begint te krijgen is er dus geen verbetering.
Janneke2 schreef:Eh - welk traject?
'Bel bij verbetering door ontstekingsremmers - anders is het karakter' sprak DA Tom.
De rug en achterbenen zijn om reden x niet onderzocht.
TS gaat meneer Tom sowieso bellen en zoekt verder op een manier die voor Limo minder belastend is.
Babootje schreef:Art_Ificious schreef:Vandaag de kliniek bellen. Al ben ik niet verplicht...
Het document geeft namelijk aan dat ik alleen moet bellen als Limo verbeterde op de NSAID. En aangezien hij toch nog steeds gespannen blijft inclusief rug opspannen vóór hij ontspanning begint te krijgen is er dus geen verbetering.
Ik vrees dat je te weinig bij je paard bent EN te weinig ervaren bent om het allemaal goed te kunnen beoordelen. Je paard had rust en stappen en daarna longeren maar hoeveel ben je nu in werkelijkheid bij je paard geweest? Hoe vaak heb je nu feitelijk gelongeerd?
Ik denk dat je dat ook zeker moet meenemen in de informatievoorziening naar de veearts toe.
Art_Ificious schreef:Om even op Poes in te gaan:
Ik kan limo volpension zetten zodat ik zelf niet moet mesten. Maar dit is niet veel beter. Stal wordt dan 2x per week gemest. Nu doe ik het op gewone weken 3-4x per week. En in verlof dagelijks.
Art_Ificious schreef:Longeren was al snel duidelijk dat de gespannenheid blijft in het begin en bij "enge" geluiden of andere paarden horen, maar hij tóch zoekt naar ontspanning zoals het recente filmpje duidelijk toont (bijna halve volte neusje laag).
Het is daarmee ook dat ik en de mensen die limo "kennen" (stalgenoten, stalbaas, mijn ouders en de vorige eigenaar) eerder aan het karakter denken dan aan de rug.