Röntgen van rug laten maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:56

Ik zou het gewoon even vragen. Ik ga ongevraagd ook andermans paard niet buiten zetten, tenzij ik weet dat die persoon bijvoorbeeld ziek is etc.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:59

Ik kan me nog een topic herinneren dat je ook met dit soort dingen in de weg zat.
Begrijp dat er nog steeds niet veranderd is? Het is misschien vervelend, maar de enige die er wat aan kan doen ben je zelf :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 20:20

Benthhh schreef:
Ik kan me nog een topic herinneren dat je ook met dit soort dingen in de weg zat.
Begrijp dat er nog steeds niet veranderd is? Het is misschien vervelend, maar de enige die er wat aan kan doen ben je zelf :j

Veel kan.ik aan de werkuren niet zelf veranderen. Ze luisteren niet naar mij (Ben als laatste bijgekomen op dat filiaal).
Daarnaast heb ik voir het "bijna-missen-van-bus-probleem" al voor een.oplossing gezorgd alleen veranderd dat niks aan de reistijd van station naar huis.
Vandaar dus mijn rijbewijs terug bezig. (7e keer alweer)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:29

Art_Ificious schreef:
Benthhh schreef:

Veel kan.ik aan de werkuren niet zelf veranderen. Ze luisteren niet naar mij (Ben als laatste bijgekomen op dat filiaal).
Daarnaast heb ik voir het "bijna-missen-van-bus-probleem" al voor een.oplossing gezorgd alleen veranderd dat niks aan de reistijd van station naar huis.

Goed bezig met je rijbewijs!
Ik hoop dat het je meer ruimte en tijd geeft!

Anoniem

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:56

Zoek een stal waarbij hij standaard de hele dag buiten kan staan en het niet uitmaakt of je een dagje overslaat.
Maar dit alles bij elkaar zal zijn herstel geen goed doen.

Misschien moet je hem (tijdelijk) uit handen geven of toch echt een verzorger zoeken op zeer korte termijn!
Het ophokken heeft ook geen goed voorbeeld voor zijn vertrouwen.

Ik begin dingen wel steeds beter te begrijpen waarom hij zo reageert op bepaalde dingen.
Ik snap niet dat je zijn situatie acceptabel vindt en dat je het wel best vindt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:37

En als je je rijbewijs hebt, heb je dan ook meteen een auto elke dag tot je beschikking? En wat als je niet slaagt wat is dan je plan B? Lijkt mij toch dat je deze situatie niet lang meer mag duren en eigenlijk voor de start van de winter, waarbij de paarden dus niet meer buitengezet worden, geregeld had moeten zijn.

Maar zeker een paard in revalidatie, waarbij je 2 weken moet monitoren hoe en wat, lijkt het mij zeer wenselijk om elke dag te checken zodat je een gedegen observering naar de DA kan communiceren. Als je op een dag gelongeerd hebt, wil je toch zien hoe hij daar de dag erna is. Zijn de benen warm of dik, Is ie gevoeliger op zijn rug, beweegt ie soepeler of strammer als voor het longeren etc etc. Dat is allemaal info die je deze 2 weken zou moeten vergaren en doorgeven aan je DA.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:54

Art_Ificious schreef:
Benthhh schreef:

Zou ik mogen vragen in wat voor branche je werkt? Ik werk zelf momenteel bij een supermarkt die niet al te best bekend staat. Maar door op m’n strepen te blijven staan en zo nu en dan even te spieken wat mijn cao zegt, kan ik wel gewoon de revalidatie van mijn paard volhouden. Vandaar dat ik vroeg of je de cao niet eens kon bekijken ;). Dat je als laatste er bij bent gekomen is vervelend. Maar geen reden om jou opzij te zetten!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:59

bobje26 schreef:
Zoek een stal waarbij hij standaard de hele dag buiten kan staan en het niet uitmaakt of je een dagje overslaat.
Maar dit alles bij elkaar zal zijn herstel geen goed doen.

Misschien moet je hem (tijdelijk) uit handen geven of toch echt een verzorger zoeken op zeer korte termijn!
Het ophokken heeft ook geen goed voorbeeld voor zijn vertrouwen.

Ik begin dingen wel steeds beter te begrijpen waarom hij zo reageert op bepaalde dingen.
Ik snap niet dat je zijn situatie acceptabel vindt en dat je het wel best vindt.

Precies verwoord wat ik wilde zeggen.
Maak het voor jezelf wat makkelijker en voor je paard een stuk fijner door eek stal te zoeken waar hij elke dag lang buiten staat. Het zou mij niks verbazen als het een heel ander paard wordt dan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 23:33

oji schreef:
En als je je rijbewijs hebt, heb je dan ook meteen een auto elke dag tot je beschikking? ja die heb ik
En wat als je niet slaagt wat is dan je plan B? Lijkt mij toch dat je deze situatie niet lang meer mag duren en eigenlijk voor de start van de winter, waarbij de paarden dus niet meer buitengezet worden, geregeld had moeten zijn.
als goed is zal ik wel slagen volgens de instructeur

Maar zeker een paard in revalidatie, waarbij je 2 weken moet monitoren hoe en wat, lijkt het mij zeer wenselijk om elke dag te checken zodat je een gedegen observering naar de DA kan communiceren. Als je op een dag gelongeerd hebt, wil je toch zien hoe hij daar de dag erna is. Zijn de benen warm of dik, Is ie gevoeliger op zijn rug, beweegt ie soepeler of strammer als voor het longeren etc etc. Dat is allemaal info die je deze 2 weken zou moeten vergaren en doorgeven aan je DA.geen dikke, warme benen, extra gevoeligheid op rug of elders beweegt niet anders dan voor longeren. Heb namelijk wel kansen gehad om 2-3 dagen na elkaar naar hem te gaan. Juist deze week lukte dat niet.

En nu reageer ik enkel nog op ontopic-reacties om verdere discussie te voorkomen.
Zoals beloofd het longeerfilmpje van 6 februari.

Deze keer de kitlens (18-55mm) gebruikt. Blijkt toch beter te filmen. Mede doordat hij op F3.5 stond en dus meer lichtsterkte heeft.
Achteraf gezien had ik die hindernispalen moeten verplaatsen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:14

Hij lijkt mij prima te lopen op je filmpje, ik zie geen onregelmatigheid oid. Wel denk ik dat je hem beter met zweep kan gaan longeren, zodat je een constant tempo vast kunt houden en hij niet uit zichzelf steeds terug komt. Als hij de zweep eng vind, desensibiliseer hem dan voor de zweep..is toch iets wat erg belangrijk gaat zijn voor/ in zijn verdere toekomst.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 15:31

Zweep vind hij niet meer zo eng. Heb ergens ook een filmpje van longeren met zweep gepost.
Hij is dan meer gespannen in begin maar dat is hij zonder zweep ook weliswaar in mindere mate, maar naarmate ik bezig ben daalt hij toch met het hoofd.

Deze filmpje:
Art_Ificious schreef:
(Knip)

Vandaag gelongeerd. (28/01/2018)
Heb 20 min gedaan maar kan maar 15min op YouTube plaatsen.
Ik heb het idee dat er geen verbetering in zit ondanks de ontstekingsremmers. (Wat volgens de arts dan positief is)
[ Video ]
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 10-02-18 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:35

Met een zweep kun je echt naar de hand toe longeren. Net als met rijden.
Je longeert dan echt de achterhand naar het hoofd toe waar dan je touw aan vast zit.
Doe je dit een beetje handig, dus precies genoeg opdrijven van achter en dus met het touw ook een soort van opvangen gaat echt elk paard op de juiste manier voorwaarts neerwaarts lopen.
uiteraard met jou lichaam op de juiste plek.
Daarom zou een longeerdagje van Mireillen den hoed je zeker goed doen (en veel mensen)
Ik heb het geluk gehad vroeger zo al te leren longeren, maar je kunt zo echt een paard trainen.

Misschien zijn er meer mensen bij je op stal die interesse hebben want dan komt ze ook naar je stal.
http://www.stalmireille.nl/revalidatie/longeren
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 10-02-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 15:43

Er zijn maar 6 pensionklanten met mij erbij waarvan alleen mijn zus en ik longeren. De rest gaat wandelen of rijden maar longeren nooit.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 08:10

Gisteren op stal geweest. Mijn zus had de stal al properder gemaakt vrijdag, niet volledig echter, dus heb ik de rest van vuil eruit gehaald alles weg geschoven in de hoeken zodat de vloer kon luchten gedurende 2u om daarna alles weer te verspreiden. Lekker dik gestrooid (bijna knie hoog).
Ook stond limo buiten toen ik aankwam dus was mijn zus al geweest.

Vandaag de kliniek bellen. Al ben ik niet verplicht...
Het document geeft namelijk aan dat ik alleen moet bellen als Limo verbeterde op de NSAID. En aangezien hij toch nog steeds gespannen blijft inclusief rug opspannen vóór hij ontspanning begint te krijgen is er dus geen verbetering.
Dat gespannen zijn zal deels ook het karakter zijn. Ken zo nog een paard (die nooit niks vreemds meegemaakt heeft).

Afbeelding

Ik ga echter toch bellen om hen op de hoogte te houden dat ik ook door een andere veearts de achterbenen op foto laat zetten en vragen of ze het misschien interessant vinden als ik hen het resultaat daarvan doorgeef. Idem voor echo van de bekken/SI.

Ik heb waarschijnlijk ook een verzorger gevonden. Maar dat valt nog af te wachten of ze geschikt is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:28

Hm eerlijk gezegd vind ik dat niet zo slim, als jij geen verbetering ziet laat hem dan verder onderzoeken als je denkt dat er wat mis is bij de kliniek waar je al geweest bent. Zij weten beter aan de hand van het eerste onderzoek waar ze wel of niet moeten onderzoeken en of die spanning komt door wat er uit de rugfoto's naar voren is gekomen. Ik denk dat dat waardevoller is qua advies.

Voor de rest ga ik met Bruintje mee, als je goed leert longeren kun je zoveel trainen aan de longe..en dat is juist bij een paard met een {vermoedelijk} rugprobleem erg waardevol.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:50

Eens met Elisa. De kliniek is met jou een traject ingegaan van uitsluiten. Het is niet verstandig om dat te onderbreken. Als je naar een andere veearts gaat, moet die feitelijk weer "opnieuw" beginnen. "Zomaar" de achterbenen op de foto zetten heeft weinig zin. Want als daar niets zit, wil dat niet zeggen dat hij niets heeft.
Ik zou het traject bij de kliniek dus ook afmaken. Zij weten nu al het een en ander van jouw paard.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 12-02-18 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:55

Eh - welk traject?

'Bel bij verbetering door ontstekingsremmers - anders is het karakter' sprak DA Tom.
De rug en achterbenen zijn om reden x niet onderzocht.

TS gaat meneer Tom sowieso bellen en zoekt verder op een manier die voor Limo minder belastend is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:30

Ik vind hem in stap wel kort linksvoor. Verder is de draf te traag om veel te kunnen zien. Ik zou er zeker de zweep altijd bij pakken want zonder loopt hij niet genoeg door. Ik ben bang dat hij zo ook niet gaat blijven lopen, als ze doorhebben dat je niet echt drijft durven ze wel eens kijken of het spelletje omgekeerd ook lukt ( achter jou aangaan). En dan ben je echt ver van huis.

Je hebt momenteel nogal veel beren op de weg. Er is voor alles een oplossing. Ik zou alles apart bekijken en een keer goed nadenken wat haalbaar is en wat je ook kunt volhouden op lange termijn.

Stal: wil je hier echt blijven? Dat betekent dat je paard altijd de helft van het jaar weinig buiten komt. Elke dag gaan om je paard binnen en buiten te zettten is gewoon zwaar en maar weinig mensen willen en kunnen dit. Wees realistisch! Wat je ook doet, iedereen heeft het druk, het is ook nog eens in de koude maanden, en je paard is niet de makkelijkste, dus minder mensen die het voor je wil doen.

Kun je geen groepsapp starten met je stalgenootjes en vragen of er animo is om een schema te maken om paarden buiten te zetten? Zodat iedereen het maar een paar keer hoeft te doen?

Verder kun je op je werk ook nog eens rustig het gesprek aangaan. Spreek in oplossingen en toon dat je echt wel bereid bent om jouw deel te doen. Leg uit waarom het voor jou belangrijk is maar denk ook al na over roosters die voor iedereen haalbaar zijn. Misschien kom je met iets waar nog niemand aan gedacht had.

Heb je een lesgever? Ik zou ook bij het longeren les nemen. Gewoon elke week of twee weken tot je wat handiger bent. Longeren is een vak, net zoals rijden.

Wordt de stal niet gemest als jij of je zus niet gaan? Op wat staat hij? Stro? Dagelijks mesten vind ik wel een must... je paard kan hier op termijn ernstige problemen van krijgen zoals bij de luchtwegen, zeker als hij zoveel binnenstaat.

Ga eens rustig kijken hoe vaak je plant om te gaan naar stal en hoe vaak het je echt lukt. Als daar te veel verschil in zit, dan zul je toch anders moeten plannen. En wees eerlijk: als je niet genoeg kunt gaan, is dat aan jou om op te lossen en niet aan de anderen. Ik vind, met dit type stalling en paard, dat 5 keer per week het minimum is. Minimum. Dus gewoon nooit 4 keer. Mocht de stal meer voor je doen zoals buitenzetten en mesten, zou 3-4 keer haalbaarder zijn. Wel heeft dit paard veel begeleiding nodig, dus ik denk echt dat je meer naar stal moet.

Een verzorger kan een heel goede oplossing zijn maar zorg dat dit iemand is die liefst wat meer kan dan jou. Iemand die er de uitdaging in ziet. Anders gaat het niet werken, daar is hij nog te moeilijk voor.

Het kan allemaal wel maar je moet echt even actie nemen op een paar punten. Nu ben je zelf gefrustreerd en dat helpt ook niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:03

Art_Ificious schreef:
Het document geeft namelijk aan dat ik alleen moet bellen als Limo verbeterde op de NSAID. En aangezien hij toch nog steeds gespannen blijft inclusief rug opspannen vóór hij ontspanning begint te krijgen is er dus geen verbetering.

Ik vrees dat je te weinig bij je paard bent EN te weinig ervaren bent om het allemaal goed te kunnen beoordelen. Je paard had rust en stappen en daarna longeren maar hoeveel ben je nu in werkelijkheid bij je paard geweest? Hoe vaak heb je nu feitelijk gelongeerd?
Ik denk dat je dat ook zeker moet meenemen in de informatievoorziening naar de veearts toe.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 13:27

Janneke2 schreef:
Eh - welk traject?

'Bel bij verbetering door ontstekingsremmers - anders is het karakter' sprak DA Tom.
De rug en achterbenen zijn om reden x niet onderzocht.

TS gaat meneer Tom sowieso bellen en zoekt verder op een manier die voor Limo minder belastend is.

Dank je toch iemand die het begrijpt.

Ik heb al uitgelegd waarom ik de achterbenen/Si/bekken door een dierenarts op stal wil laten doen. Ik ga die moeite om te hertypen dus niet opnieuw nemen als er toch niet gelezen of begrepen wordt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 13:47

Om even op Poes in te gaan:
Ik kan limo volpension zetten zodat ik zelf niet moet mesten. Maar dit is niet veel beter. Stal wordt dan 2x per week gemest. Nu doe ik het op gewone weken 3-4x per week. En in verlof dagelijks.

Zweep erbij is er ook een filmpje (de link staat zelfs op deze pagina).

Gesprek aangaan op werk? Heb al 2x op korte tijd geprobeerd zonder succes.

Wat les betreft (weer niet of je mijn hele topic volgt of nog maar pas) heb al paar keer vermeld dat ik grondwerk instructrice heb. En dus ook in longeren de laatste les tips gekregen heb.

Ik plan nóóit op voorhand iets in. Ik kan dat gewoon niet omdat de uren op het werk wel eens spontaan gewijzigd kunnen worden door ziekte van een collega of wisseling van uren. Maar zoals al gezegd meestal ben ik 3-4x per week op stal.
Buitenzetten doet mijn zus al is vast afgesproken met haar omdat zij dagelijks gaat (woont en werkt op 5min rijden van stal).

Over verzorger heb je gelijk ik zoek dan ook iemand met véél ervaring in grondwerk/longeren en jonge/moeilijke paarden.
Tot nu toe veel geïnteresseerd maar uit hun aanbod lees ik dat ze rijden als prioriteit zien en dan zeg ik dus "vriendelijk bedankt maar bij Limo is grondwerk prioriteit."

Babootje schreef:
Art_Ificious schreef:

Ik vrees dat je te weinig bij je paard bent EN te weinig ervaren bent om het allemaal goed te kunnen beoordelen. Je paard had rust en stappen en daarna longeren maar hoeveel ben je nu in werkelijkheid bij je paard geweest? Hoe vaak heb je nu feitelijk gelongeerd?
Ik denk dat je dat ook zeker moet meenemen in de informatievoorziening naar de veearts toe.

Ik heb mijn best gedaan op zo vaak mogelijk naar stal te gaan. Ook's avonds en vóór het werk.
Dit was vorige week echter niet haalbaar. De weken ervoor ben ik 5-6 dagen kunnen gaan soms zelfs 2x per dag.
Dat ik niet dagelijks een update gepost heb wil dus zeker niet zeggen dat ik niet geweest ben.
Daarnaast heeft mijn zus óók met hel gestapt als ik niet kon.

Longeren was al snel duidelijk dat de gespannenheid blijft in het begin en bij "enge" geluiden of andere paarden horen, maar hij tóch zoekt naar ontspanning zoals het recente filmpje duidelijk toont (bijna halve volte neusje laag).
Het is daarmee ook dat ik en de mensen die limo "kennen" (stalgenoten, stalbaas, mijn ouders en de vorige eigenaar) eerder aan het karakter denken dan aan de rug.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:31

Art_Ificious schreef:
Om even op Poes in te gaan:
Ik kan limo volpension zetten zodat ik zelf niet moet mesten. Maar dit is niet veel beter. Stal wordt dan 2x per week gemest. Nu doe ik het op gewone weken 3-4x per week. En in verlof dagelijks.

Ik neem aan dat je dan 3 a 4 x per week naar je paard gaat?
Dat is echt te weinig om je paard goed te kunnen monitoren v.w.b. vooruitgang.

Art_Ificious schreef:
Longeren was al snel duidelijk dat de gespannenheid blijft in het begin en bij "enge" geluiden of andere paarden horen, maar hij tóch zoekt naar ontspanning zoals het recente filmpje duidelijk toont (bijna halve volte neusje laag).
Het is daarmee ook dat ik en de mensen die limo "kennen" (stalgenoten, stalbaas, mijn ouders en de vorige eigenaar) eerder aan het karakter denken dan aan de rug.

Een paard loopt niet uit "karakter" kreupel.
Toen bij hem de buigproeven waren gedaan en hij LV kreupel was; de 2e x de buigproeven en uitverdoven lukte niet. Toen zijn en zijn er foto's gemaakt maar dat gaf geen uitsluitsel. Er is geen echo gedaan.
Mogelijk is er overbelasting door compensatie en daarom is besloten tot pijnmedicatie, een periode rust en stappen en daarna longeren om te kijken of hij daarop wil verbeteren. Dat geeft dan wel de informatie dat hij ergens last van heeft en compenseert. Reden voor nader onderzoek. Allemaal een logische redenatie bij een paard dat zich lastig laat onderzoeken.

Nu constateer ik de volgende dingen:
1) de veearts heeft een stap/rust periode geadviseerd met 2 a 3 x daags 15 minuten stappen. Dat wordt dan in de regel gedaan in combinatie met boxrust. Als je een paard toch niet binnen wil houden, vind de veearts dat vaak wel goed mits je paard op een postzegel van maximaal 2 x de grootte van de box en MITS hij zich HEEL RUSTIG houdt.
Wat ik hierover in de afgelopen weken heb terug gezien is, dat je je niet alle dagen aan het stapregime hebt gehouden en dat Limo gewoon in de paddock is gezet alwaar hij 'gewoon' uit zn patatje is gegaan.
De hele stap/rust periode is dus volkomen nutteloos geweest.

2) Het longeren na een aantal weken 20 minuten lang is dan ineens weer erg veel. Is daar geen advies voor meegegeven? Heb je zelf niet gedacht: goh misschien moet ik dat nog even vragen?
Vervolgens lees ik enerzijds: ja hij loopt beter, anderzijds nee hij loopt niet beter. Dus wat het nu is, wordt mij eigenlijk helemaal niet duidelijk. Zelf heb ik wel de indruk dat hij wat beter loopt/in zn vel zit als bij de eerste filmpjes.

Ik ben heel benieuwd wat je denkt te bereiken bij de andere dierenarts. Ook die zal in dezelfde volgorde te werk (willen) gaan. Zomaar foto's maken als je geen locatie hebt kunnen bepalen heeft niet zoveel zin.
Vooralsnog is er alleen nog de eerste constatering (kreupelheid linksvoor) en zal er uitverdoofd moeten worden om de exacte locatie te bepalen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 14:43

Op stal wil ik de buigproeven opnieuw doen. Alle 4 de benen. Op kliniek was limo véél te gestresst om dat voor elkaar te krijgen. De kreupelheid LV kan net zo goed komen door het uit de trailer springen ipv stappen. Dat weet je dus niet of hij zich daarbij even misstapt had.

Mijn dierenarts kan de buigproeven opnieuw doen op de stal, dit zal ook vlotter gaan omdat limo daar véél rustiger blijft (Osteopaat tilt benen ook gewoon hoog op inclusief achterbenen).
Het is dus niet dat ik lukraak foto's wil laten nemen ;)

Op de paddock mocht hij pas zodra hij weer mocht longeren. Na die ene keer tijdens de stapperiode is hij niet meer op de paddock gegaan in die periode omdat hij dan uit zijn plaat ging. (Ook in de kleinste paddock die 15x15m is toen ik afgespannen had. (Door de plassen en modder had hij nog minder ruimte want die ontwijkt hij steeds).

Longeren heb ik ook opgebouwd. Eerste keer niet teveel draf. Galop pas de tweede week erbij genomen.

Het beginnen zakken (ontspannen) deed hij al vóór het kliniek onderzoek. Door hem steeds te belonen gaat het gewoon sneller doordringen dat het juist is om te ontspannen. Daarom vind ik het moeilijk om te bepalen of het door de ontstekingsremmers komt of niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:34

Buigproeven opnieuw doen kan geen kwaad, ik zou alleen in goed overleg blijven met de kliniek waar je dus al eerder bent geweest. Wellicht kunnen de dierenartsen onderling overleggen.

Daarnaast ben ik het wel heel erg eens met Poes, zeker als hij gespannen is van karakter is de juiste begeleiding zo belangrijk bij een jong paard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 17:07

Heb kliniek gebeld. Verder onderzoek is niet nodig.
Ik mag de achterbenen/bekken/si door een andere dierenarts laten doen vinden ze niet erg. Als er iets zou uitkomen mag ik dit aan de kliniek laten weten.

Ik mag ook gewoon verder met training. Heb ook nagevraagd hoe ze zien mbt rijden, (was paar x gevraagd hier in het topic) dit mag ook gewoon. Natuurlijk als paard aangeeft ergens last van te hebben toch bekijken hoe verder met de opleiding.