Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:53

Mijn kat wil alleen op de Fedimax als ik er eerst zelf op heb gezeten? Eenmaal op de onderlap komt hij er uren niet meer af, dus het is blijkbaar wel fijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:14

Mijn katten wisselen per keer. De ene keer gaan ze wel voor de onderlap, andere keer op het gewone kussentje.
Ik had het dekentje op de bank gewisseld voor fedimax, daar lag niemand op, tot ik hem wisselde naar t oude dekentje en toen werd de plek weer veelvuldig gebruikt.
Dus ik kan niet zeggen dat de katten net zo verslaafd zijn als ik.
Vind het wel opvallend dat de artrose kat eerder op het gewone kussentje gaat liggen, terwijl de 8-jarige (die voor zover wij weten geen artrose heeft) 9 vd 10 keer kiest voor de onderlap. Behalve op de bank dan.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:01

heeft hier iemand ervaring met de staldekens van Back On track? Ik wil graag ook voor dagelijks een BOT deken op. Liefst onder mijn huidige Rambo original (100 grams). De Mesh deken past perfect terwijl de fleecedeken erg krap is bij de schouders. Die is prima voor op stal of trailer, maar niet voor op het land of mee in te stappen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:08

Ik heb 'm maar ik vind 'm bij mijn paard net teveel gaan trekken aan de voorkant om 'm echt lang op te laten liggen, ben bang voor schuurplekken op gevoelige huid.
Dus ik durf het niet zo goed aan als onderdeken voor dag en nacht...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:24

Ik wil de fedimax kopen. Wie weet hoe die valt? Stan heeft normale deken 175 (125 rug) maar de voorkant moet beetje ruim zijn (speknek)

Wil hem over z'n stal deken doen, zodat hij 24/7 om heeft.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:56

Ik vind m normaal/iets kleiner vallen. Dus als je twijfelt zou ik eerder een maat groter bestellen

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:10

vind de fedimax fleece ook normaal vallen, hals ruimte is ook voldoende. Een maat groter is gelijk veel groter, zou ik persoonlijk niet doen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:23

Ik ga vandaag na jumping Amsterdam. En ik hoop dat ze leuke bot aanbiedingen hebben. Anders ga ik voor die fedimax

Ze kunnen de deken toch ook 24/7 om?

Hij heeft nu een 300 gram. En dan doe ik de fleece en de 200 gram op

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:11

Zilly schreef:
oliebol! Ik heb de Rambo Ionic deken zaterdag binnen gekregen, helaas is deze te kort en heb een maat groter moeten bestellen, dat wordt weer 2 weken wachten vrees ik...

Ik baal er zo van, want mijn paard heeft maat 6.6 van Rambo, maar zijn billen zijn niet helemaal bedekt, maar op het plaatje van de Rambo Ionic deken, is dat ook zo, wellicht valt de deken gewoon zo? Lastig zeg!

Hihi en een BoT verkoop punt erbij! Leuk!

Is de Ionic liner dan zoveel korter dan de gewone horseware liner? Ik wil er nl ook een bestellen maar twijfel na jouw bericht over de maat. De maat van de gewone liner zit wel goed bij mijn paard nl.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:45

Net bij jumping bij de stand van Back on track. Vind de fleece te duur ik ga dus voor de fedimax. Nu kijken hoe dat kan bestellen in t Duits

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:04

hadden ze verder nog leuke dingen bij de Bot stand?
De fedimax fleecedeken is inderdaad goedkoper. Weet alleen niet hou het zich houd als je die 24/7 ophebt onder de staldeken. Daar vind ik persoonlijk fleece niet heel fijn voor. dat gaat zo trekken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:39

VWestra schreef:
hadden ze verder nog leuke dingen bij de Bot stand?
De fedimax fleecedeken is inderdaad goedkoper. Weet alleen niet hou het zich houd als je die 24/7 ophebt onder de staldeken. Daar vind ik persoonlijk fleece niet heel fijn voor. dat gaat zo trekken.

Ja daar ben ik ook bang voor.. maar war dan?

Ze hadden wel dikke dekens in de aanbieding. Maar dat zoek ik niet.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:28

mijn ervaring is met fleece dat het in de beweging naar achteren schuift en het daardoor steeds strakker gaat liggen bij de hals. Paard in de beweging me fleece onder de stal- of regendeken vind ik dus zelf niet prettig.

Hmm, een stalgenoot gaat morgen naar JA, misschien even vragen om te kijken wat voor dekens er liggen en in welke maten:)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:05

Dan gebruik ik ee deken gwn half uur voor t rijden (doe toch meestal z'n stal eersr)

En gebruik ik wel met in/uit stappen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:33

Ik heb de fleece van Fedimax af en toe een nachtje laten opliggen onder een ander deken, en dat gaat toch echt wel naar achter schuiven en dus trekken op borst en schoft. Als mijn bankrekening er wat beter voor zit ga ik de Rambo Ionic bestellen, alleen nog wat meer ervaringen qua maat afwachten

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:43

Ik gebruik de ionic liner nu 2 dagen heb er de eerste avond zelf onder gezeten :P me benen voelde daarna wel minder moe aan. Bij mijn paard zijn de bulten zelfs al wat minder geworden dus ben dik tevreden :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:24

De staldeken van ionic Rambo zou die wel onder de outdoor deken kunnen? Heb het niet over de 100 grams deken maar over de dunne deken. Mits die in maat 175 bestelbaar is

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:07

plutolover schreef:
De staldeken van ionic Rambo zou die wel onder de outdoor deken kunnen? Heb het niet over de 100 grams deken maar over de dunne deken. Mits die in maat 175 bestelbaar is

Dat zit ik me dus ook al even af te vragen, of die staldeken goed onder een Rambo outdoordeken zal passen zonder uit te steken....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:28

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist meerdere berichten moeten verwijderen. Het is niet toegestaan om hier producten aan te bieden of te vragen. Gelieve dat ook niet meer te doen. Bedankt!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:19

Kan prima! Ik heb de staldeken onder mijn Rambo optimo!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:26

Ik heb vandaag de Rambo Ionic (staldeken) in 6'9 binnengekregen en die is veel te groot en te lang. Bij nader inzien zit de 6'6 goed, maar was wel even fijn om te vergelijken. Pasvorm is super! Ben benieuwd naar de werking, vandaag voor het eerst op gedaan bij mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:39

Rambo heeft naast de 100grams ionic liner ook nog de 0grams stable sheet (1 laag katoen/polyesterstof). Wat ik erg apart vond toen ik die uitpakte is dat bij de stable sheet de tourmalijnstippen niet glad zijn zoals bij de ionic, maar echt halfronde bolletjes zoals bij Fedimax. Ik heb hem nog niet geprobeerd om te kijken of het effect ook anders was, maar vond het verschil opmerkelijk.

Hier heeft [***] als ik het goed heb een maand lang onder de ionic liner gestaan onder zijn normale Rambo deken en nu zijn zowel links als rechts de bulten volledig verdwenen. Je voelt op die plekken alleen nog zowel links als rechts een zachte onregelmatigheid in de spier, maar de harde spierplaten van 3-4 platte handen groot zijn helemaal verdwenen. Dat had ik niet eens durven hopen, zeker niet aan zijn slechte kant. Die kant heeft er trouwens ook echt drie weken over gedaan om de bult weg te krijgen, maar nu is hij echt verdwenen. _/-\o_
Uit luiheid/tijdsgebrek/alles vorstvrij houden heb ik in deze periode geen andere BOT/Fedimaxdingen gebruikt (en voelde me daar nog enigzins schuldig over), dus dit effect moet ik toch echt aan de ionic toeschrijven. De hele bovenlijn is ook van schoft tot staart volledig zacht en indeukbaar. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat de ionic beter is dan Fedimax/BOT, maar hij sluit blijkbaar erg goed aan bij [***]'s rugproblemen.

Afgelopen anderhalve week moest [***] het helaas zonder ionic doen ([***] + pasvorm = drama) en stond hij dus onder zijn normale dek en ik had dus ook een terugval verwacht, maar tot mijn verbazing is het effect gebleven. Nu ben ik dus druk bezig om de ionic een nieuw bevestigingssysteem te geven en dan woont [***] wat mij betreft weer in zijn ionic huisje. :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:41

Volgens mij werd het aanbieden van dit soort producten juist gewaardeerd in dit topic.. snap niet helemaal waarom er dan moet worden ingegrepen.. :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:43

xyzutu2 wat ontzettend fijn om dit te lezen zeg. Je had het inderdaad nooit durven hopen dat ze volledig zouden verdwijnen! Je hoeft je dus volgens mij ook nergens schuldig over te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:05

Als ik nu terugkijk inderdaad niet, maar al die tijd lag [***]'s fedimax rugwarmer te verstoffen omdat ik door al het ijsvrij houden geen tijd had om steeds zijn dek (+ionic) te verwisselen voor de rugwarmer en dan na een uur opnieuw te verwisselen. En de rugwarmer lag vreselijk in het zicht dus dat voedt het schuldgevoel dan wel. 8-)
Doordat [***] zo enthousiast is over de negatieve ionen van de toermalijn ionic ben ik nu trouwens zelf ook aan het nadenken over een ionisator voor in huis. Ik klus/knutsel veel in de woonkamer (en ben eindeloos bezig met [***]'s dekens vernaaien >;) ) wat voor een hoop (positief geladen) stof zorgt, en de rest van de tijd zit ik achter de computer, en juist beeldschermen produceren erg veel positieve ionen, dus misschien is dat ook wel interessant voor mijn huis.
Ik heb een USB-ionisator-stick in mijn computer gestoken als test en meen wel een verschil te merken (als ik slaperig/duf wordt achter de computer en ik plaats dat stickje erin dan word ik weer helder/wakker) maar dat dingetje heeft heel weinig bereik en produceert ook wat ozon (niet dodelijk, stinkt wel). Dus ben ik aan het rondkijken naar een echte ionisator zonder ozon.

Maar goed, dat is volledig off topic. 8-) Ik vind het bij [***]'s ionic deken vooral zo apart dat de ionic spullen blijkbaar wel echt ook een inwerktijd hebben. Zijn spierbult aan de makkelijke kant was binnen een paar dagen al gehalveerd en volgens mij na een week weg, maar aan zijn stijve kant heeft dat veel langer geduurd. Ik las ergens op het internet dat tourmalijn bij de meeste klachten pas echt op de lange termijn effect heeft dus dat je pas na 3 weken mag zeggen of het werkt of niet. Bij [***] was het eerste effect er meteen, maar de rest heeft echt wat 'inweektijd' 8-) nodig gehad.