pien_2010 schreef:Op je vraag demo_love kan ik geen antwoord geven. Wel weet ik uit eigen ervaring vanuit mezelf dat "mensen" osteopathie zeer maar dan ook zeer zacht behandelingswijze is. Ik werd amper aangeraakt en de behandeling had een giga effect. Onbegrijpelijk vond en vind ik het dat iets dat zo zacht is zo'n goede werking kan hebben. Ik heb me laten vertellen door de arts die me naar die osteopaat door had verwezen dat osteopathie als kenmerk heeft dat het juist heel zacht is. Ik wilde namelijk absoluut niet naar een giropraktijk. Dus ik neem aan dat de behandeling bij jouw paard heel zachtjes en fijntjes is gegaan, klopt dat?
Ja, in principe wel. Hij heeft gewoon met de hand spieren (denk ik) los gekneed. M'n paard reageerde daar niet op. Met een hamertje en een metalen blokje heeft hij ook wat tikken gegeven, hierop reageerde ze wel. Na het behandelden duwde hij op dezelfde spieren en toen reageerde ze niet.
Focussed schreef:Kruipt uit meelees stand:
Demolove: De buik en rug optrekken door met iets hards eronder de buik te krabben is gewoon en reflex. Dus dit zegt absoluut niet iets over de darmwerking.
Dit trucje gebruiken veel therapeuten ook door druk te zetten met twee vingers ter hoogte van het kruis. Veel paarden kantelen dan in reflex de bekken. Volgens veel peuten heeft je paard dan rugproblemen.
*Kruipt terug onder steen*
Ik ken het idd wel van Ellen-Door, toen moest ik ter hoogte van de singel met een hoevenkrabber zacht prikken om de rugspieren te laten bollen. En ook over de beide billen, zodat ze haar achterbenen onder zette en het bekken kantelde.
Vorig jaar begon mijn paard ineens naar de hand te trappen bij het poetsen onder de buik. We zijn toen naar de DA geweest en die heeft haar opgevoeld. Daar kwam uit dat ze een verdikte darm had. Waardoor kon de DA niet zeggen en er is dus ook niets aan gedaan. Het vermoeden dat de darmen een probleem hadden was er dus al wel, maar ze krijgt voldoende ruwvoer, haar mest is goed en ze heeft geen zand in de darmen.
Ik bleef zeker kritisch, zoals Geerke zegt moet dat ook. Maar ik ben wel helemaal klaar met dierenartsen. Zeker nu blijkt dat herhaaldelijk verkeerde diagnoses zijn gesteld (en daar ook naar behandeld is).
Deze osteopaat is niet aangesloten bij ICREO en heeft ook geen website. Ik ken hem via een oud-stalgenoot. Haar paard was ook uitbehandeld bij dierenartsen en was klaar om in te slapen. Dit paard loopt inmiddels mee in de wereldtop van de westernpaarden. Dus dit is een soort laatste hoop (hoewel ik dat al vaker heb gedacht).