Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Maar de DA weet wel van de gevoeligheid van medicijnen? Ik zou wel graag bijgestaan worden door een dierenarts die in elk geval mijn paard goed in de gaten houdt. Had je met andere medicatie eenzelfde reactie? Wat waren toen de symptomen? Verder moet je natuurlijk gewoon vasthouden aan de langzame opstart, maar in jouw geval kan ik me niet voorstellen dat een dierenarts alsnog zegt geef hem maar een hele pil..
Ik zou wel willen weten tot hoever je dit "veilig" kan toepassen? Waar je op moet letten bij je paard om te weten dat hij het nog wel trekt? Dat soort dingen.
Linnietje schreef:Zal ik zeker niet doen
Het is voor mij ook nog een groot deel van onbekendheid met de ziekte.
Ik vind het erg lastig om duidelijke informatie te vinden.. Al heb ik vandaag van de DA gehoord dat ik op PPID moet zoeken.
Nu heb ik al meer kunnen vinden als in het afgelopen half jaar..
Josefien schreef:Mogge, heb lang niet gepost maar wel meegelezen en geleefd.
Muis is van de Prascend af want had gigantisch veel bijverschijnselen, krijgt monnikspeper en div supplementen, hoefjes zijn nu goed, maar ze valt soms half om, of gaat liggen, komt dan niet meer overeind, tenzij met hulp. Verder eet ze goed en is niet meer depressief sinds ze geen Prascend meer krijgt.
Wie herkent dit waggelen en wat kun je er mee (behalve Prascend geven of met 1/8 proberen..) ze had 1/4 en werd daar flink beroerd van..
SuperRoos schreef:Jessix schreef:Maar de DA weet wel van de gevoeligheid van medicijnen? Ik zou wel graag bijgestaan worden door een dierenarts die in elk geval mijn paard goed in de gaten houdt. Had je met andere medicatie eenzelfde reactie? Wat waren toen de symptomen? Verder moet je natuurlijk gewoon vasthouden aan de langzame opstart, maar in jouw geval kan ik me niet voorstellen dat een dierenarts alsnog zegt geef hem maar een hele pil..
Ik zou wel willen weten tot hoever je dit "veilig" kan toepassen? Waar je op moet letten bij je paard om te weten dat hij het nog wel trekt? Dat soort dingen.
DA weet hiervan maar het is kiezen tussen 2 kwaden nu als het ware..
2 keer eerder heftige reactie gehad. 1 keer op een licht roesje voor de tandarts, klapte hij finaal tegen de grond aan en was een tijd helemaal van de wereld (volgens mij stonden toen ineens alle artsen van de Lingehoeve om hem heen..)
en 1 keer na een medicijn dat hij kreeg voor verdenking van droes (hoge koort, ander paard had een abces)
1 minuut na de spuit veranderde hij in een hoopje ellende, was van zijn oren tot zijn billen drijfnat, stond te trillen op zijn benen en kon nauwelijks lopen (was toen een paardje van 6 jaar..)
Ook na entingen reageert hij altijd zeer heftig (deze moet hij over 4 weken hebben eigenlijk maar durf ik hem eerlijk gezegd niet te geven nu..)
Josefien schreef:Ja daar zat ik ook al aan te denken, geef nu alleen nog sinds een week probiotica en monnikspeper (puur hormoon balans) ik kan zo 1/8 tabletje proberen of een paar korreltjes, want delen likt niet echt, en dan niks erbij.. En het wordt wel heel erg moeilijk om nog positief te blijven vind ik.. Heb het er behoorlijk moeilijk mee.
Josefien schreef:Ja daar zat ik ook al aan te denken, geef nu alleen nog sinds een week probiotica en monnikspeper (puur hormoon balans) ik kan zo 1/8 tabletje proberen of een paar korreltjes, want delen likt niet echt, en dan niks erbij.. En het wordt wel heel erg moeilijk om nog positief te blijven vind ik.. Heb het er behoorlijk moeilijk mee.