Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Inge schreef:Maar nogmaals, ik kan echt wel tegen negatieve feedback, zeker als het goed onderbouwd is, het houdt je soms ook even met beide voeten op de grond, want zo speciaal zijn we niet, al vind ik echt alle comments erg lief natuurlijker zijn genoeg mensen zoals ons , toevallige is nu alleen dat het Fay verhaal een zeldzaam en dus interessant geval is.
Anoniem schreef:Ik heb mijn bericht alleen maar geplaatst om ook de andere kant te laten zien.
Daar is volgens mij niets mis mee en ik geloof niet dat jij (maikeltje) hier op op bokt bepaald wat ik mag schrijven. Ik heb netjes mijn mening gegeven.
Hier laat ik het graag bij.
pmarena schreef:Ook ik wil nogmaals een groot compliment geven hoe je de hele situatie (incluief Bokkers) aanpakt Inge
Er brandt bij mij trouwens wel een klein alarmlichtje.
Het is natuurlijk heel leuk dat de vorige eigenaren van Cassis contact zoeken / willen houden, maar kan er niet een situatie ontstaan waarin jullie veel liefde, zorg, tijd en geld stoppen in het herstel....waarna zij hem straks weer terug gaan eisen als blijkt dat het weer goed komt...?
Pandora2 schreef:Tja...wel aardig van die dochter dat ze komt horen hoe het ermee gaat...anderzijds wilden zij er toch geen tijd en geld insteken...beetje dubbel hé.
thinka schreef:Ik vind het niet zo verkeerd dat de andere kant van het verhaal ook belicht wordt. En vind ook niet dat La pucelle de ts naar beneden haalt oid of onredelijk is..
daarnaast heeft zij ook ingeschat dat de ts prima kan lezen en haar eigen conclusies kan trekken, wat ook wel blijkt uit de reactie van ts.
Ts: top dat cassis vandaag misschien weer mee naar huis mag en wat ik lees uit je berichten ben je een optimistisch ingesteld mens met een heel groot hart! Maar tegelijkertijd ook realistisch genoeg om te zeggen het is genoeg, als dat ook zo is.
Echt complimenten voor hoe je overal in staat en ik lees het topic met interesse en plezier!!
ohjajoh6 schreef:Ik wil ook als eerste mijn complimenten aan TS overbrengen; je hebt het extreem goed op een rijtje in je hoofd,!
Ook kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat la pucelle voor de leut, zo haar nek uitsteekt en zal hier vast haar redenen voor hebben, maar en ik ben goddank! nog niet bekend met Visdonk/Nassau, zijn zij op moment wel de enigen in NL met de meeste kennis en ervaring wat HB betreft en blijft het zonder een betere behandeling hier tegenover kunnen zetten, toch echt een beetje stemmingmakerij...
Ik heb zelf een PPID/IR shetlandpony van 8 jaar, die dus ook 2 jaar eerder goed HB is geweest, die gaat wat hb betreft erg goed, bijna niets meer van te zien, maar pulsaties zijn nog altijd af en aan aanwezig en ik had hier dus o.a. met mijn hoefsmid een interessante discussie over, (grote paard liep namelijk ook kreupel, bleek achteraf een hoefzweer te zijn die al door was, maar hij ging gelijk voelen of benen warm waren /pulsaties, was niet het geval, wist ik ook, want ik houd beide wat dit betreft goed in de gaten) maar mij is bv altijd geleerd dat als die grote paarden HB krijgen het eigenlijk altijd einde oefening is (gewicht op de hoeven), maar je dus steeds vaker hoort over grote paarden die hb zijn! Vond het antwoord van mijn hoefsmid erg eerlijk en geruststellend (ken de beste man nog niet zo lang namelijk, maar ben nu na de 2e x van zijn komst meer dan tevreden, vooral ook hoe hij het verklootten van de vorige hoefsmid in alle rust oppakt, haha niet alleen bij de paarden maar ook bij mijzelf! stresskip die ik kan zijn...) maar hij zei: "je moet het gewoon echt per paard/pony bekijken, want ze reageren allemaal weer anders en soms red je juist degenen waarvan je zelf dacht, die trekken het nooit, maar helaas is soms precies andersom ook het geval"...
En als je sommige succes verhalen hoort en leest (pony's waarvan hele hoeven er af vallen! en jaar later helemaal genezen, of grote paarden zoals bv Cassis, die weer in de sport meelopen zonder pijn) kan ik mij helemaal voorstellen dat wat sommigen veel te ver vinden gaan in behandelingen, het voor anderen nog lang niet ver genoeg kan zijn, ze leren nog steeds elke dag bij wat deze ziekte betreft...
En ik ben van mening dat TS heel goed weet wanneer het genoeg zal zijn en geniet van het feit dat ze zulke jonge dieren juist alle kansen mogelijk geeft, tot die tijd echt daar is...
troi schreef:Ik vind eigenlijk dat TS de politiek ofzo in zou moeten gaan. Niet vaak gezien dat de TS een topic zo netjes in balans weet te houden. Bij bijna ieder ander was dit al lang een reltopic geweest geweest en eea op slot gegaan wegens verregaand taartsmijt gedrag..
geerke schreef:troi schreef:Ik vind eigenlijk dat TS de politiek ofzo in zou moeten gaan. Niet vaak gezien dat de TS een topic zo netjes in balans weet te houden. Bij bijna ieder ander was dit al lang een reltopic geweest geweest en eea op slot gegaan wegens verregaand taartsmijt gedrag..
Politiek?...laat haar maar gewoon paarden opknappen ....dat heeft tenminste nut
_Inge schreef:Nog even wat anders nu.
Ik heb een mailtje gehad van de oude eigenaresse van Cassis,de dochter denk ik,zo onverwacht.
In het gebroken nederlands, ze zijn franstalig namelijk
Ze hebben hem zelf ook gefokt dus ik krijg baby foto's van hem als het goed is.
Ze is wel benieuwd hoe het met hem gaat en toch wel triestig nu.
En we hebben contact gehad met de Visdonk, ze zijn klaar, Rob zijn broer is ook nog komen helpen ermee.
Morgen kijken ze even hoe hij erop loopt en dan kunnen we hem als het goed is ophalen.