'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:06

Op de kliniek hebben ze die ook gezien en van Nassau ook. Ik denk dat die dat beter kunnen beoordelen met het complete plaatje dan wij bokkers.

Anoniem

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:09

Begrijpelijk dat je mij terecht wijst Maikeltje.
Maar heb je er wel eens aangedacht wat mijn kennis en ervaring op dit gebied is?

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:15

Nee en dat heeft ook niet veel zin denk ik. Punt 1 wil je daar niets over kwijt en punt 2 behandel jij Cassis niet.
Zou je een collega zijn ( geweest) dan vind ik dit topic niet de plaats om twijfel te zaaien. Je schrijft dat je een insider bent. Maar de reden om die twijfel te zaaien schrijf je er niet bij. Dat kan goed iets persoonlijks zijn en daarom lijkt het mij beter om daar verder ook niet op in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:17

Ik heb mijn bericht alleen maar geplaatst om ook de andere kant te laten zien.
Daar is volgens mij niets mis mee en ik geloof niet dat jij (maikeltje) hier op op bokt bepaald wat ik mag schrijven. Ik heb netjes mijn mening gegeven.

Hier laat ik het graag bij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:29

_Inge schreef:
Maar nogmaals, ik kan echt wel tegen negatieve feedback, zeker als het goed onderbouwd is, het houdt je soms ook even met beide voeten op de grond, want zo speciaal zijn we niet, al vind ik echt alle comments erg lief natuurlijk :) er zijn genoeg mensen zoals ons , toevallige is nu alleen dat het Fay verhaal een zeldzaam en dus interessant geval is.

Gezien jouw uitgebreide inhoudelijke reacties op het commentaar dat je hier krijgt, is volstrekt duidelijk dat jij daar heel goed mee omgaat, hoor, en je hebt inmiddels daarmee ook laten weten dat jullie niet over een nacht ijs gaan bij het nemen van je besluiten. :j
Daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen! ;)

Zoals je zelf ook al aangeeft heeft iedereen toch eigen en dus verschillende standaarden van wat iemand wel of niet wil doen qua behandeling bij ziekte of blessure. Dat geeft hier ook het verschil in visie op Fay en Cassis en ik denk dat je er ook zeker van uit kunt gaan dat degenen die hier 'kritisch' of terughoudend zijn dat alleen doen, omdat ze dus een andere visie hebben en die met je willen delen, ook om je keuzes te helpen maken en zeker niet om te veroordelen.

Kan me voorstellen dat het je allemaal wel erg aangrijpt, het is ook niet niks en geeft een hoop zorgen!
Het lijkt me ook extra moeilijk, juist omdat je beide paarden nog niet kent. Normaal weet je precies hoe je paard reageert en kun je ook beter inschatten hoe het gaat als hij anders gaat reageren, dat heb jij nu ook niet. Dus al met al niet makkelijk voor jullie ... :(:) Sterkte!

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:32

Anoniem schreef:
Ik heb mijn bericht alleen maar geplaatst om ook de andere kant te laten zien.
Daar is volgens mij niets mis mee en ik geloof niet dat jij (maikeltje) hier op op bokt bepaald wat ik mag schrijven. Ik heb netjes mijn mening gegeven.

Hier laat ik het graag bij.

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik bepaal niks. De andere kant belichten is ook niks mis mee. Zolang je dat doet met de juiste intenties al helemaal niet.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:37

Duim duim duim dat cassis snel naar huis mag.
Top dat Rob en Antoon nog zolang gewerkt hebben om een begin te maken met het herstel van Cassis zijn hoeven .
Leuk dat je nu contact heb met de fokker van cassis.

Als hij naar huis mag vandaag, wens ik je een veilige rustige rit met de trailer naar huis.
Fijn weekend

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:44

Nogmaals, heel veel respect voor jou TS, je bent een topper.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:21

Ook ik wil nogmaals een groot compliment geven hoe je de hele situatie (incluief Bokkers :P ) aanpakt Inge +:)+

Er brandt bij mij trouwens wel een klein alarmlichtje.

Het is natuurlijk heel leuk dat de vorige eigenaren van Cassis contact zoeken / willen houden, maar kan er niet een situatie ontstaan waarin jullie veel liefde, zorg, tijd en geld stoppen in het herstel....waarna zij hem straks weer terug gaan eisen als blijkt dat het weer goed komt...?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:59

pmarena schreef:
Ook ik wil nogmaals een groot compliment geven hoe je de hele situatie (incluief Bokkers :P ) aanpakt Inge +:)+

Er brandt bij mij trouwens wel een klein alarmlichtje.

Het is natuurlijk heel leuk dat de vorige eigenaren van Cassis contact zoeken / willen houden, maar kan er niet een situatie ontstaan waarin jullie veel liefde, zorg, tijd en geld stoppen in het herstel....waarna zij hem straks weer terug gaan eisen als blijkt dat het weer goed komt...?

Was ik ook bang voor... Maar TS heeft Cassis toch overgekocht van hen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:07

Duim duim voor Cassis dat hij naar huis mag vandaag ! :j
Ik vermoed dat je een eigendomsoverdracht op papier hebt, Inge ? Dus dan zou er toch geen probleem mogen zijn dat de ex-eigenaren hem alsnog zouden terugwillen...( en er zijn nog altijd getuigen op de kliniek in Merelbeke hé ! :D )
Tja...wel aardig van die dochter dat ze komt horen hoe het ermee gaat...anderzijds wilden zij er toch geen tijd en geld insteken...beetje dubbel hé.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:08

TS heeft hem toch gekocht? Wat hebben de oude eigenaren dan nog te zeggen?

Ik hoop dat hij vandaag naar huis mag! Maak je dan weer een filmpje van hoe hij loopt? En ook van kleine Faytje natuurlijk :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:12

Pandora2 schreef:
Tja...wel aardig van die dochter dat ze komt horen hoe het ermee gaat...anderzijds wilden zij er toch geen tijd en geld insteken...beetje dubbel hé.

Wilden? Of konden? Vind daar toch verschil in zitten. Je kunt mensen niet in de portemonnee kijken. Er zijn nu eenmaal veel gezinnen die het geld niet hebben voor zo'n behandeling.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:14

Ik vind eigenlijk dat TS de politiek ofzo in zou moeten gaan. Niet vaak gezien dat de TS een topic zo netjes in balans weet te houden. Bij bijna ieder ander was dit al lang een reltopic geweest geweest en eea op slot gegaan wegens verregaand taartsmijt gedrag..

+:)+

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:39

troi schreef:
Ik vind eigenlijk dat TS de politiek ofzo in zou moeten gaan. Niet vaak gezien dat de TS een topic zo netjes in balans weet te houden. Bij bijna ieder ander was dit al lang een reltopic geweest geweest en eea op slot gegaan wegens verregaand taartsmijt gedrag..

_/-\o_

Helemaal gelijk heb je!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:49

Ik vind het niet zo verkeerd dat de andere kant van het verhaal ook belicht wordt. En vind ook niet dat La pucelle de ts naar beneden haalt oid of onredelijk is..

daarnaast heeft zij ook ingeschat dat de ts prima kan lezen en haar eigen conclusies kan trekken, wat ook wel blijkt uit de reactie van ts.

Ts: top dat cassis vandaag misschien weer mee naar huis mag en wat ik lees uit je berichten ben je een optimistisch ingesteld mens met een heel groot hart! Maar tegelijkertijd ook realistisch genoeg om te zeggen het is genoeg, als dat ook zo is.

Echt complimenten voor hoe je overal in staat en ik lees het topic met interesse en plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:34

Ik wil ook als eerste mijn complimenten aan TS overbrengen; je hebt het extreem goed op een rijtje in je hoofd, _/-\o_ !
Ook kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat la pucelle voor de leut, zo haar nek uitsteekt en zal hier vast haar redenen voor hebben, maar en ik ben goddank! nog niet bekend met Visdonk/Nassau, zijn zij op moment wel de enigen in NL met de meeste kennis en ervaring wat HB betreft en blijft het zonder een betere behandeling hier tegenover kunnen zetten, toch echt een beetje stemmingmakerij...
Ik heb zelf een PPID/IR shetlandpony van 8 jaar, die dus ook 2 jaar eerder goed HB is geweest, die gaat wat hb betreft erg goed, bijna niets meer van te zien, maar pulsaties zijn nog altijd af en aan aanwezig en ik had hier dus o.a. met mijn hoefsmid een interessante discussie over, (grote paard liep namelijk ook kreupel, bleek achteraf een hoefzweer te zijn die al door was, maar hij ging gelijk voelen of benen warm waren /pulsaties, was niet het geval, wist ik ook, want ik houd beide wat dit betreft goed in de gaten) maar mij is bv altijd geleerd dat als die grote paarden HB krijgen het eigenlijk altijd einde oefening is (gewicht op de hoeven), maar je dus steeds vaker hoort over grote paarden die hb zijn! Vond het antwoord van mijn hoefsmid erg eerlijk en geruststellend (ken de beste man nog niet zo lang namelijk, maar ben nu na de 2e x van zijn komst meer dan tevreden, vooral ook hoe hij het verklootten van de vorige hoefsmid in alle rust oppakt, haha niet alleen bij de paarden maar ook bij mijzelf! stresskip die ik kan zijn...) maar hij zei: "je moet het gewoon echt per paard/pony bekijken, want ze reageren allemaal weer anders en soms red je juist degenen waarvan je zelf dacht, die trekken het nooit, maar helaas is soms precies andersom ook het geval"...
En als je sommige succes verhalen hoort en leest (pony's waarvan hele hoeven er af vallen! en jaar later helemaal genezen, of grote paarden zoals bv Cassis, die weer in de sport meelopen zonder pijn) kan ik mij helemaal voorstellen dat wat sommigen veel te ver vinden gaan in behandelingen, het voor anderen nog lang niet ver genoeg kan zijn, ze leren nog steeds elke dag bij wat deze ziekte betreft...
En ik ben van mening dat TS heel goed weet wanneer het genoeg zal zijn en geniet van het feit dat ze zulke jonge dieren juist alle kansen mogelijk geeft, tot die tijd echt daar is...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:43

thinka schreef:
Ik vind het niet zo verkeerd dat de andere kant van het verhaal ook belicht wordt. En vind ook niet dat La pucelle de ts naar beneden haalt oid of onredelijk is..

daarnaast heeft zij ook ingeschat dat de ts prima kan lezen en haar eigen conclusies kan trekken, wat ook wel blijkt uit de reactie van ts.

Ts: top dat cassis vandaag misschien weer mee naar huis mag en wat ik lees uit je berichten ben je een optimistisch ingesteld mens met een heel groot hart! Maar tegelijkertijd ook realistisch genoeg om te zeggen het is genoeg, als dat ook zo is.

Echt complimenten voor hoe je overal in staat en ik lees het topic met interesse en plezier!!

Helemaal mee eens en goed verwoord!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:15

ohjajoh6 schreef:
Ik wil ook als eerste mijn complimenten aan TS overbrengen; je hebt het extreem goed op een rijtje in je hoofd, _/-\o_ !
Ook kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat la pucelle voor de leut, zo haar nek uitsteekt en zal hier vast haar redenen voor hebben, maar en ik ben goddank! nog niet bekend met Visdonk/Nassau, zijn zij op moment wel de enigen in NL met de meeste kennis en ervaring wat HB betreft en blijft het zonder een betere behandeling hier tegenover kunnen zetten, toch echt een beetje stemmingmakerij...
Ik heb zelf een PPID/IR shetlandpony van 8 jaar, die dus ook 2 jaar eerder goed HB is geweest, die gaat wat hb betreft erg goed, bijna niets meer van te zien, maar pulsaties zijn nog altijd af en aan aanwezig en ik had hier dus o.a. met mijn hoefsmid een interessante discussie over, (grote paard liep namelijk ook kreupel, bleek achteraf een hoefzweer te zijn die al door was, maar hij ging gelijk voelen of benen warm waren /pulsaties, was niet het geval, wist ik ook, want ik houd beide wat dit betreft goed in de gaten) maar mij is bv altijd geleerd dat als die grote paarden HB krijgen het eigenlijk altijd einde oefening is (gewicht op de hoeven), maar je dus steeds vaker hoort over grote paarden die hb zijn! Vond het antwoord van mijn hoefsmid erg eerlijk en geruststellend (ken de beste man nog niet zo lang namelijk, maar ben nu na de 2e x van zijn komst meer dan tevreden, vooral ook hoe hij het verklootten van de vorige hoefsmid in alle rust oppakt, haha niet alleen bij de paarden maar ook bij mijzelf! stresskip die ik kan zijn...) maar hij zei: "je moet het gewoon echt per paard/pony bekijken, want ze reageren allemaal weer anders en soms red je juist degenen waarvan je zelf dacht, die trekken het nooit, maar helaas is soms precies andersom ook het geval"...
En als je sommige succes verhalen hoort en leest (pony's waarvan hele hoeven er af vallen! en jaar later helemaal genezen, of grote paarden zoals bv Cassis, die weer in de sport meelopen zonder pijn) kan ik mij helemaal voorstellen dat wat sommigen veel te ver vinden gaan in behandelingen, het voor anderen nog lang niet ver genoeg kan zijn, ze leren nog steeds elke dag bij wat deze ziekte betreft...
En ik ben van mening dat TS heel goed weet wanneer het genoeg zal zijn en geniet van het feit dat ze zulke jonge dieren juist alle kansen mogelijk geeft, tot die tijd echt daar is...

Mee eens.

Ik hoorde laatst van een paardenarts over een onderzoek naar hoefbevangenheid. Hij vertelde dat veel eigenaren net te vroeg opgeven. Bij de autopsie was dan te zien dat het herstel al een heel eind op weg was, maar nog niet volledig. Met wat langer volhouden had het volgens dat onderzoek in veel gevallen alsnog goed kunnen komen. Alleen kan het soms echt heel lang duren, soms zelfs jaren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:29

troi schreef:

Politiek? :7 ...laat haar maar gewoon paarden opknappen ....dat heeft tenminste nut :+

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:42

geerke schreef:
troi schreef:

Politiek? :7 ...laat haar maar gewoon paarden opknappen ....dat heeft tenminste nut :+

:D

Wat betreft het berichtje van de vorige eigenaar: ik kan me dat best wel voorstellen en ik zie er geen kwaad in. Die mensen hebben cassis zelf gefokt en konden hem zelf geen kans geven. Hadden al een beslissing gemaakt over het paard en dan is daar opeens TS die wel de ruimte, liefde en middelen heeft om het dier een kans te geven. Ik denk dat de fokker daar alleen maar blij mee is en natuurlijk willen die mensen weten hoe dit gaat aflopen.

Ik denk niet dat ze de intentie hebben het paard tzt terug te eisen, gezien hun beslissing.

Waarschijnlijk zijn die mensen ontzettend blij dat dit paard nog een serieuze kans krijgt en als het inderdaad de dochter is die het berichtje gestuurd heeft dan denk ik zomaar dat dit de beslissing van haar ouders is geweest. Een zware beslissing die ze waarschijnlijk door omstandigheden hebben moeten maken, niet omdat ze dat nou zo graag wilden maar omdat ze niet anders konden in hun situatie.

Ik zou, als ik me verplaats in die dochter, dolblij zijn dat mijn paard op het laatste moment nog een kans zou krijgen.

Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:48

Daarom, je weet niet wat er achter zat. Mensen kunnen nare dingen doen -O-

Dat ze dit dier dat ze notabene zelf gefokt hebben en dus al 6 jaar hebben, wilden laten inslapen terwijl TS die hem pas net kent, er wel mee verder gaat dat spreekt al niet voor ze vind ik persoonlijk... net zoals het slechte onderhoud van de hoeven :o

Maar inderdaad, je weet niet wat er achter zit verder.

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:59

Ik ben wel met je eens dat het zo ver niet had hoeven komen pmarena, als ik de foto's van de staat van de hoeven bekijk.
Maar misschien een gevalletje crisis icm onwetendheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:02

maar was de fokker ook de vorige eigenaar?Ik had begrepen van niet?Misschien verkeerd begrepen...
Chronisch bevangen hoeven bijhouden is heel belangrijk.Daar staat of valt het paard bij...bij wijze van.
Een paard wat door een goede hoefsmid gedaan word kan gewoon pijnloos door het leven.
En omgekeerd....verwaarloosde hoeven voor een HB'er is doodvonnis.

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:25

_Inge schreef:
Nog even wat anders nu.

Ik heb een mailtje gehad van de oude eigenaresse van Cassis,de dochter denk ik,zo onverwacht.
In het gebroken nederlands, ze zijn franstalig namelijk :)
Ze hebben hem zelf ook gefokt dus ik krijg baby foto's van hem als het goed is.
Ze is wel benieuwd hoe het met hem gaat en toch wel triestig nu.

En we hebben contact gehad met de Visdonk, ze zijn klaar, Rob zijn broer is ook nog komen helpen ermee.
Morgen kijken ze even hoe hij erop loopt en dan kunnen we hem als het goed is ophalen.