Ik denk dat jij eerder een vertekend beeld hebt van een handelsstal. of misschien hebben we gewoon een andere mening over wat echte kwaliteit dan is.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hwn schreef:Een handelsstal is per definitie bedoeld om het paard te verkopen, en als je een paard met vermelding KS te koop zet, raak je die volgens mij aan de straatstenen niet kwijt. Verkoop je die als normaal gezond paard zonder vermelding verleden, dan heb je de poppetjes aan het dansen.
Dan lijkt een revalidatiestal me een betere optie, waarbij eigenaar de nodige begeleiding krijgt om het daarna over te nemen.
R12312 schreef:3 x per week 15 minuten goed trainen bereik je als goede ruiter meer mee dan als amateur 5 dagen per week een uur.
hwn schreef:Een handelsstal is per definitie bedoeld om het paard te verkopen, en als je een paard met vermelding KS te koop zet, raak je die volgens mij aan de straatstenen niet kwijt. Verkoop je die als normaal gezond paard zonder vermelding verleden, dan heb je de poppetjes aan het dansen.
Dan lijkt een revalidatiestal me een betere optie, waarbij eigenaar de nodige begeleiding krijgt om het daarna over te nemen.
femo schreef:Zo: R12312. Je kent me blijkbaar errug goed! het was een erg fijn topic, iedereen kon zeggen wat ie wou, en nu word er toch wel op een vervelendere manier gereageerd. heel jammer.
Ik denk dat jij eerder een vertekend beeld hebt van een handelsstal. of misschien hebben we gewoon een andere mening over wat echte kwaliteit dan is.maakt niet uit. laten we hierbij deze discussie maar sluiten. het gaat immers over KS en hoe er mee om te gaan.
femo schreef:...maar.. dat kun je toch niet zeggen zonder het te vragen? ik ben echt alles behalve een zwever. maar om dat paard nou door een training te duwen zonder dat je gaat onderzoeken of het paard uberhaupt nog berijbaar is, is niet mijn ding. ook het wegbrengen en verkopen bij een handelsstal niet. maakt verder niets uit. wel heel jammer dat je nog maals zo snel oordeelt over mensen. ik denk wel na over dat sommige paarden het wel goed doen in de sport, en andere niet. en dat heeft met veel meer factoren te maken dan met training alleen.
R12312 schreef:Het doorheen rijden is meestal met 1 a 2 keer gebeurd. Als een paard stelselmatig blijft staken, dan moet je verder onderzoeken.
R12312 schreef:Er moet dus een verklaring zijn, waarom die paarden er geen last van hebben, en veel paarden die op B/L nivo er wel last hebben. Ik denk dus dat het heel veel met management en de wijze van trainen te maken heeft.
R12312 schreef:Babootje, dat is mij ook verteld door meerdere artsen. Laatst Hof.land er nog over gesproken. Het blijft toch een interessant iets waar ik heel veel info over blijf verzamelen en kritisch de discussie´s aan ga.
danoesje schreef:En dan heb je natuurlijk naast het lichamelijke stuk ook nog een stuk karakter. Sommige paarden lopen heel lang door de pijn heen waar andere er al heel snel de brui aan geven. En zoals ik las in een voorbeeld hierboven: blijkbaar is door de pijn heen lopen soms minder belastend dan een pak op je donder..
R12312 schreef:Babootje, dat is mij ook verteld door meerdere artsen. Laatst Hof.land er nog over gesproken. Het blijft toch een interessant iets waar ik heel veel info over blijf verzamelen en kritisch de discussie´s aan ga.
Suzanne F. schreef:Heb ook Bodegraven ook een tijd gesproken hierover. Het blijft een interessant iets waar ze nog niet alles over weten. Ook de factor erfelijkheid is hierin erg interessant.
R12312 schreef:Maar je gaat er vanuit dat er pijn zit op een rontgenologische bemerking, maar dat hoeft dus helemaal niet.
danoesje schreef:Heb het niet per definitie over een paard in het bijzonder, maar de een loopt nu eenmaal sneller door met pijn dan de ander. Ik denk dat als paarden konden praten, ik ga schrikken hoeveel er met pijn door blijven lopen, ongeacht welke aandoening..