Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Polly schreef:Hoe is het klinische beeld dan?
Ik doe zelf in overleg met de DA helemaal geen mestonderzoek omdat er zo vaak valse waarden uitkomen terwijl het klinische beeld dan overtuigend de andere kant op is.
Sprintje schreef:Ik ga er vanuit dat TS uitgebreid over de mogelijke wormbesmetting heeft gesproken met de meerdere zeer kundige dierenartsen die betrokken zijn bij de behandeling van haar paard. Het wormonderzoek (mest en volgens mij eerder ook in het bloed) geeft deze kundige artsen geen reden tot paniek. Ik denk dat het goed is kritisch te zijn en vragen te stellen. Maar ergens moet je toch ook vertrouwen hebben in de mensen die daar voor hebben gestudeerd. Zij zijn dierenarts en de meeste bokkers niet! Daarnaast zijn het niet de minste artsen die betrokken zijn bij dit paard.
fargo schreef:Sprintje schreef:Ik ga er vanuit dat TS uitgebreid over de mogelijke wormbesmetting heeft gesproken met de meerdere zeer kundige dierenartsen die betrokken zijn bij de behandeling van haar paard. Het wormonderzoek (mest en volgens mij eerder ook in het bloed) geeft deze kundige artsen geen reden tot paniek. Ik denk dat het goed is kritisch te zijn en vragen te stellen. Maar ergens moet je toch ook vertrouwen hebben in de mensen die daar voor hebben gestudeerd. Zij zijn dierenarts en de meeste bokkers niet! Daarnaast zijn het niet de minste artsen die betrokken zijn bij dit paard.
Als eigenaar blijf je verantwoordelijk. Ik ben ooit mijn paard verloren die 'smorgens vroeg om half 4 koliek had, hij had een prikje gehad en was daarna min of meer comatoos, hij stond wel maar deed helemaal niets en ik hoorde ook geen gerommel in zijn buik. NU weet ik dat dat heeel erg fout is. Ik heb dus weer Da gebeld dat hij wel heeel erg rustig was en dat dat toch niet goed leek. Nou als hij niet meer koliekerig deed, dan kon hij op stal en ik naar huis mijn bed weer in. Tja wist ik veel, de DA zou het wel weten. NU zou ik hem direct opgeladen hebben en aan het infuus gegooid op een kliniek. Toen was ik hem 'savonds om 8 uur kwijt - inmiddels wel op de kliniek met een gescheurde maag - door een maagfalen. DA's zijn mensen en er zijn nog genoeg twijfels over mestonderzoek en zeker mbt bepaalde wormen die in bepaalde periodes zowiezo niet in de mest zich tonen. Het punt is dat ik mijn paard kwijt was, die banketstaaf van een DA niet. (Een heel stuk later is ie wel ontslagen, hij bleek vaker van dit soort dingen te doen tijdens de nachtdienst... )
) bokt dan blijft roepen dat zij er allang een wormenkuur in hadden gestopt help TS denk ik niet echt verder. Sprintje schreef:///////////quote="fargo"Sprintje schreef:Ik ga er vanuit dat TS uitgebreid over de mogelijke wormbesmetting heeft gesproken met de meerdere zeer kundige dierenartsen die betrokken zijn bij de behandeling van haar paard. Het wormonderzoek (mest en volgens mij eerder ook in het bloed) geeft deze kundige artsen geen reden tot paniek. Ik denk dat het goed is kritisch te zijn en vragen te stellen. Maar ergens moet je toch ook vertrouwen hebben in de mensen die daar voor hebben gestudeerd. Zij zijn dierenarts en de meeste bokkers niet! Daarnaast zijn het niet de minste artsen die betrokken zijn bij dit paard.
Als eigenaar blijf je verantwoordelijk. Ik ben ooit mijn paard verloren die 'smorgens vroeg om half 4 koliek had, hij had een prikje gehad en was daarna min of meer comatoos, hij stond wel maar deed helemaal niets en ik hoorde ook geen gerommel in zijn buik. NU weet ik dat dat heeel erg fout is. Ik heb dus weer Da gebeld dat hij wel heeel erg rustig was en dat dat toch niet goed leek. Nou als hij niet meer koliekerig deed, dan kon hij op stal en ik naar huis mijn bed weer in. Tja wist ik veel, de DA zou het wel weten. NU zou ik hem direct opgeladen hebben en aan het infuus gegooid op een kliniek. Toen was ik hem 'savonds om 8 uur kwijt - inmiddels wel op de kliniek met een gescheurde maag - door een maagfalen. DA's zijn mensen en er zijn nog genoeg twijfels over mestonderzoek en zeker mbt bepaalde wormen die in bepaalde periodes zowiezo niet in de mest zich tonen. Het punt is dat ik mijn paard kwijt was, die banketstaaf van een DA niet. (Een heel stuk later is ie wel ontslagen, hij bleek vaker van dit soort dingen te doen tijdens de nachtdienst... )/quote ////
Ik snap dat dit een heel vervelende situatie is. Maar ik denk dat TS écht alles doet in haar vermogen wat kan. Al dit soort ramp scenario's zullen haar niet echt steunen lijkt mij... haar paard is al vaste klant op de kliniek! Dat is toch even wat anders dan een lokale dierenarts die maar afentoe een paard met koliek treft.
Dat de wormbesmetting wordt genoemd is heel erg goed hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als de dierenartsen hiernaar hebben gekeken en hier over hebben nagedacht en voor nu bewust zeggen hier niets aan te doen dan moet je ergens er vanuit gaan dat ze daar hun redenen voor hebben. Dat heel (of half) bokt dan blijft roepen dat zij er allang een wormenkuur in hadden gestopt help TS denk ik niet echt verder.