Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjady schreef:Met Vän gaat het heel goed. Deken heb ik nog niet op. Nu moet ik zeggen, hij is tegen de tijd dat de knutten er zijn alweer binnen.
Morgen heb ik wedstrijd en wat werd mijn Trix vanavond gestoord van die kleine rot mugjes. Wat zeggen ze ook alweer. Een slechte generale.... Het begon al toen ik in de box kwam .Trix lag, omdat ze jeuk had en onder haar buik wilde krabben. Grrr knutten. Dus insprayen met atex. Buiten kwam ik er bijna niet op (knuttenaanval) en ging ze gelijk in de staak en werd vreselijk gespannen. Dus eraf, longeren in de dubbele longe. Ging uiteindelijk goed. Toen er weer op. Na drie pogingen met explosie gevaar er weer af, naar binnen en weer atex spuiten. Weer erop, stukje weg stappen, staak. In de achteruit de halve bak rond en ja het kwartje viel. Daarna toch nog even lekker gereden. pfff, jeuk is erger dan pijn.
ZusJacobs schreef:Kiezen jullie er gewoon voor te trainen op de tijden dat de knutten het meest actief zijn? Ik kies hier heel bewust voor juist alleen na zons op gang en voor zons ondergang te trainen, ze is in die tijden toch alleen maar afgeleid en geirriteerd..
o0melis0o schreef:spike2002 schreef:Hallo wil mee ook maar aanmelden. Ik heb sinds april een 4 jarige fjord met zomerexceem. Ze staat op het moment met de Rihs exzeemdeken op en met regen komt de speciale regendeken eronder.
Verder word ze met vliegenspray ingespoten als we gaan rijden.
Omdat ik nog geen ervaring heb met zomerexzeem vroeg ik me af of ze dedeken ook aan moeten als het de hele dag regent?
Ik heb me hier ook de laatste dagen echt gek over gemaakt.
Maar aangezien het in Nl ook ineens van regen naar zonnenschijn en hitte kan gaan,
heb ik Helmer ook met de hele dag regen gewoon de RSIH op. Ik durf het risisco niet te nemen..
Al heb ik helaas momenteel nog geen speciale onderdeken voor de RSIH, dus dat is wel minder..
Als ik van te voren weet dat ik ga rijden en het gaat regenen dan doe ik hem een gewone regendeken over de eczeemdeken heen. (zodat ik na het rijden geen natte deken hoef op te gooien)
Als ik zoals vanmorgen al gereden heb, en hem de wei op doe en het gaat dan regenen dan heeft ie alleen de eczeemdeken op. Dan droogt dat straks vanzelf wel weer.
Of als hij een dag vrij heeft dan ook gewoon alleen met eczeemdeken de wei op.
EquiPhoto schreef:Heb de grotere deken voor Mischa binnen.
Normaal heeft hij een 175, maar deze begon te schuren bij de schouders
Nu dus een maatje groter, denken jullie dat hij deze past of is hij écht te lang?
[img]http://img40.imageshack.us/img40/9291/20120424121400.jpg[ /img]
[img]http://img52.imageshack.us/img52/8649/20120424121407.jpg[ /img]
[img]http://img208.imageshack.us/img208/6548/20120424121411.jpg[ /img]
intel_1x schreef:terpentijn schreef:Wat een totale onzin: de staart niet goed kunnen optillen bij het mesten! Omdat er een deken met (lange) staartflap op ligt.
Nou zo'n kracht zit er nog wel in een staartwerveltje of wat. Hoop ik toch? Zo niet is het paard minstens atactisch of anderszins gemankeerd.
Da's geen onzin, ik had ook een te grote maat met daardoor te lange flap. Iedere keer flap onder de mest.
Ik heb een kleinere maat gekocht, probleem overMijn paard heeft geen afwijkingen.
tjady schreef:ZusJacobs schreef:Kiezen jullie er gewoon voor te trainen op de tijden dat de knutten het meest actief zijn? Ik kies hier heel bewust voor juist alleen na zons op gang en voor zons ondergang te trainen, ze is in die tijden toch alleen maar afgeleid en geirriteerd..
Kiezen is niet het juiste woord. Als het lukt, doe ik het ook als ze er niet zijn. Vandaag een lange dag achter de rug. Ik ging pas rijden om uurtje of kwart voor negen vanavond. Ik stond om 6.00 al te mesten en toen alles aan kant was, naar mijn werk, 7.15. Ik was 19.00 thuis van mijn werk. Paarden naar binnen, voeren, mijzelf voeren. Toen nog even buiten wat geklust en als ik dan binnen zou gaan zitten, dan was ik helemaal ingekakt. Trix heeft geen ZE, maar ik heb nu al voor de tweede keer dat ze er zo op reageert. Maar goed, het is omdat ik morgen wedstrijd heb, daarom heb ik door gezet, anders had ik haar het niet verder aan gedaan.
Yvonne, ik start in Drachten. Jij denk ik niet?