Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heimenke schreef:@nassie, hoe oud is je shet en heeft ze eerder al eens last gehad van hoesten? op het filmpje klinkt het niet als een droge hoest maar echt een rochelende hoest, waarbij het lijkt dat het slijm nog niet vast zit. is het toen niet een flinke verkoudheid geweest? wat heeft de da toen gezegd wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Nassie schreef:Flappie zo'n puffer waar kan je dat halen? En daar doe je dan gewoon kruiden in of moet ik dat zien?
En wie heeft er ervaringen met Montana Bronchiaal Kruiden? Misschien dat ik die wil geven als ze van de medicijnen af is.
heimenke schreef:Ik zou die fenegriek niet doen, want die onderdrukt alleen maar de hoestprikkel waardoor ze wel stoppen met hoesten, maar de oorzaak van het hoesten is niet weg. En als je daar niet mee uitkijkt, dan denk je dat het beter gaat terwijl je paard er op een bepaald moment slechter aan toe kan zijn. Hoesten is op zich goed want op die manier wordt het slijm afgevoerd. Het moet alleen niet te lang duren. En waarom hoest ze? Is ze verkouden denk je? Als het dat laatste is dan zou ik het even aanzien, normaal moeten ze er na een week tot 10 dagen weer vanaf zijn. En wel beweging geven, maar niet te gek tenzij hij/zij ziek zou zijn. Door de beweging moeten de longen werken waardoor ze gaan hoesten en slijm afgevoerd gaat worden. Als ze nu na een week nog niet aan de beterende hand is dan zou ik actie ondernemen.
Jill_ schreef:Nu moest hij na het bezoek aan de kliniek weer rustig aan het werk, dus ben ik hem de afgelopen weken rustig wat aan het longeren, maar dit gaat nog niet echt van harte.. Hij begint vrij enthousiast maar na een paar rondjes staat hij al met grote neusgaten en als ik hem stil zet heeft hij al een flink versnelde ademhaling, daarna is hij de afgelopen dagen niet meer vooruit te branden. Ik probeer elke dag een paar minuutjes langer te doen, want hij zal toch ook weer op conditie moeten komen. Hoe doen jullie dit? Ik vind het lastig te bepalen.. De pony had een erg goede conditie en heeft nog nooit luchtwegproblemen gehad.
Hebben jullie verder nog tips? Erg lastig is het wel!