waterlelie48 schreef:@ Nadita,
Natuurlijk wist ik wel dat een risico vast zat aan zo dekken...maar let wel...als je zwanger raakt (humaan) weet je ook dat er risicos aan zitten maar iedereen hoopt toch op een heel knap en gezond kindje!!!!
Deze hengst dekte al langere tijd zo en de hengsteneigenaar heeft er zelf nu 4 veulens van lopen allemaal zo in de wei gedekt...dus het is geen ondoordachte actie geweest, waar je een beetje op doelt.
En de verzorging, tja ook ik vindt het de normaalste zaak van de wereld om te doen maar kijk maar weer eens wat voor een gruwelverhaal staat op de home pagina van bokt...paard ligt twee dagen dood in de wei.
Dat het me zeer doet tja dat zullen alleen de echte dierenliefhebbers zich kunnen voorstellen, en begrijpen!!
Ik doe wat in mijn macht ligt om haar er weer boven op te helpen, en dit alles doe ik met erg veel liefde!!!!
Natuurlijk zijn er altijd risico's, maar ik vind in dit geval de vergelijking een beetje scheef. Een zwangerschap kan risico's met zich meebrengen, maar het dekken van een paard op een natuurlijke manier nog meer. En helemaal bij een (onbekende voor jou?) hengst. Weet niet hoe ik me de situatie precies voor moet stellen?
Je zegt dat de eigenaar van de hengst 4 veulens van hem heeft, allemaal in de wei gedekt. Loopt hij tussen de merries, of apart. Voor hem was jouw merrie (waarschijnlijk?) een onbekende?
Hoe dan ook, het is gebeurd, en ik kan me voorstellen dat je je er ellendig over voelt.
Kan alleen zeggen dat ik nooit voor deze mogelijkheid gekozen zou hebben, om zoveel mogelijk risico's voor de merrie uit te sluiten.
Sterkte. Voor de pony en jou!!!
citaat uit quote:
gruwelverhaal staat op de home pagina van bokt...paard ligt twee dagen dood in de wei.
Evenals jij kan ik dit ook niet begrijpen. Maar het gebeurt inderdaad....