Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja_vR schreef:even een vraagje
ik heb ergens in het topic eens gelezen dat er mensen zijn die leovet producten gebruiken
nu wil ik even weten van de gebruikers hoe
manenliquid , biohuidolie, en silkcare cremegel bevalt
eventueel ook van andere prodcten zoals de antiklit etc
ik had er goede ervaringen mee, het merk in het algemeen , ben benieuwd hoe het tegenwoordig bevalt
VeerenAshley schreef:
meliza schreef:Vraagje
Zag gisteren dat onze shet een plekje kreeg achter zijn oren,en ondekte vanavond dat hij ook plekjes op de puntjes van zijn oren had.
Oren van binnen zijn helemaal schoon alleen op de topjes zit een plekje.
Vraag me nu dus af, of het komt omdat hij zijn exzeem deken op heeft en de mugjes daar geen kans hebben, het zich nu op deze manier uit
ruyssersco schreef:VeerenAshley schreef:
ik gebruik een blizz op stal...heeft wel nut!
ikenindi schreef:meliza schreef:Vraagje
Zag gisteren dat onze shet een plekje kreeg achter zijn oren,en ondekte vanavond dat hij ook plekjes op de puntjes van zijn oren had.
Oren van binnen zijn helemaal schoon alleen op de topjes zit een plekje.
Vraag me nu dus af, of het komt omdat hij zijn exzeem deken op heeft en de mugjes daar geen kans hebben, het zich nu op deze manier uit
geen idee, maar indi heeft dat dus ook. maar t kan bij indi niet van het schuren van een hoofdkap ofzo komen, want die gheeft ze niet, en de deken zit niet over de oren heen...
ellepel schreef:in de blinde en dikke darm maken micro organimsen bacterien aan van het b-type.
maar onderzoek wijst aan dat deze vitaminen weinig benut worden door paarden,daarom worden ze toegevoegd aan paarden voer.
voor jonge paarden en veulens is dus wel belangrijk omdat bij hen de darmen nog onvoldoende ontwikkeld zijn
vitamine b1,b2,b5,b6 en b12 zijn nodig bij energieleverende processen
verschijnselen bij b-gebrek:
bloedarmoede,zenuwafwijkingen,slechte groei en conditie en afwijkingen in de huidfuncties.
even gekopieerd hoor van een andere site.![]()
http://www2.vlaanderen.be/landbouw/downloads/dier/7.pdf
maar in biergist zit veel b-vitaminen ,daarom word die wel aangeraden bij een onzuivere huid
en omdat het zuiverd denk ik dat de vliegen minder prikken dus zal het goed zijn tegen eczeem.?
ik heb trouwens een paar jaar geleden al geprobeerd met ap,hij kreeg dagelijks 10 biergist tabletten door zijn voer heen.
dat jaar ging het wel beter met zijn eczeem.![]()
maar nu vind ik dat je gewoon een goed vitaminesupplement moet geven waar alles inzit wat je paard nodig heeft.