[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:28

E_Nalanta schreef:
Tancreda4 schreef:
@ E_nalanta; Ja, hier eentje met een mini! Mooie prijs inderdaad. Ik heb nu de pagony. Daar heb ik maat 135 voor (2 maten groter dan normaal). Welke maat heeft jou pony normaal, en welke maat heb jij van deze Master-deken genomen? (hoe groot is je pony?). Ik kan er wel een tweede bij gebruiken. Het liefst wil ik een Sweet Itch voor haar, maar ik denk dat die gewoon te groot is, aangezien de kleinste maat daarvan 85/135 is. Normaal heeft mijn pony (als ik haar op meet) 118 ongeveer.

Mijn pony heeft - als het goed is - geen echte zomer eczeem, maar krijgt pas jeuk als het echt heet wordt en als er zichtbare vliegen in de ronte gaan. 2 jaar terug is ze ook bevangen van de hitte geweest (over verhit, koorts etc) en was er sprake van lichte jeuk, en afgelopen jaar ging toen de jeuk helemaal beginnen (rende ze met 30 graden door het land en liet zich constant vallen van de jeuk). Nu heb ik tot dusver nog niets gemerkt, en meestal komt het ook later. Vorig jaar viel het vooral op toen het flink heet werd en ze door vliegen & dazen werd gepest. Dit jaar ga ik daar niet op wachten, zodra het warm wordt dan gaat haar deken op. Ik wil niet wachten tot het dit jaar weer een stapje erger wordt. Als ik echte eczeem verhalen hier zo lees.... sneu en echt een 'way of life' dat je er van moet maken. Je bent er altijd wel mee bezig zo te lezen.

Flip is ongeveer 85 centimeter en heb nooit een deken op, dus dit was m'n eerste keer aankoop. Van de master heb ik de 105 gekozen!

Alex is 86cm hoog, maar ik heb voor hem die van 115 gekocht, omdat hij toen hij vier was al onderlengte 107 had. (ook van Master)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:08

@ kinke, ik woon erbuiten. In schildwolde.

@Madje1992 heb je dan de namaak RSH of de bruine. Ja ik waste hem wel, maar bleef warm helaas.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:22

ik heb ook al aan deze deken zitten denken : http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... E+MET+HALS

is natuurlijk geen echte eczeemdeken, maar door het gaas wel meer ventilerend, en op de hals zelf zit van dat gladde stof, dus daar zouden de mugjes niet door moeten kunnen zou je zeggen

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:28

rooswita schreef:
ik heb ook al aan deze deken zitten denken : http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... E+MET+HALS

is natuurlijk geen echte eczeemdeken, maar door het gaas wel meer ventilerend, en op de hals zelf zit van dat gladde stof, dus daar zouden de mugjes niet door moeten kunnen zou je zeggen

Ik zou dan aan eerder aan deze denken : http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... +ITCH+FREE

Is voor eczeem paarden en daarbij ook nog steeds ventilerend.
Ik zou dekens waar niet bij staat dat ze ook geschikt zijn voor eczemers, niet snel kiezen. Vaak is de maas grootte toch net te groot en kan het mugje toch bijten..

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:33

rooswita schreef:
@ kinke, ik woon erbuiten. In schildwolde.

@Madje1992 heb je dan de namaak RSH of de bruine. Ja ik waste hem wel, maar bleef warm helaas.

Ik heb de bruine. Mijn paard zweet van nature heel snel, dus ze had het onder deze ook heet. Zelfs onder een vliegendeken zweet ze nog, als het rond de 30 graden is
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 27-02-14 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

rooswita

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:35

TeSs2411, maar die lijkt me qua stof minder ademend als de RSH. plus nog steeds te krap op de borst ben ik bang. alhoewel je hem wel kan verstellen op de borst

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:38

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:42

rooswita schreef:
TeSs2411, maar die lijkt me qua stof minder ademend als de RSH. plus nog steeds te krap op de borst ben ik bang. alhoewel je hem wel kan verstellen op de borst

Bij de vliegendeken van HH staat : goed ademend.
Bij de vliegendeken/ eczeemdeken van EJ staat : Zeer goed ademend.

Ik ga er dan vanuit dat EJ juist meer ventileert. ( maar ik ben geen stoffen expert vanaf een scherm gezien )

En krap bij de borst, ik ga er dan vanuit dat je de loopsplitten bedoeld die bij de 1 wel zitten en bij de andere niet ?

( het scheelt ook weer wat geld, dat wel )
Ik heb verder geen ervaring met die van EJ trouwens, ben wel aan het rondkijken om hem aan te schaffen. Heb zelf de RSIH nu.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:46

Helaas iets te ver uit de buurt Rooswita

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:59

TeSs2411 schreef:
rooswita schreef:

Bij de vliegendeken van HH staat : goed ademend.
Bij de vliegendeken/ eczeemdeken van EJ staat : Zeer goed ademend.

Ik ga er dan vanuit dat EJ juist meer ventileert. ( maar ik ben geen stoffen expert vanaf een scherm gezien )

En krap bij de borst, ik ga er dan vanuit dat je de loopsplitten bedoeld die bij de 1 wel zitten en bij de andere niet ?

( het scheelt ook weer wat geld, dat wel )
Ik heb verder geen ervaring met die van EJ trouwens, ben wel aan het rondkijken om hem aan te schaffen. Heb zelf de RSIH nu.

ik heb de dekens al in mijn handen gehad, en die van rsh is meer katoenig en die van EJ wat meer elastisch, maar die kun je verstellen op borst wat bij de RSH niet kan. Maar het grootste probleem zit hem gewoon bovenop de hals. pfff heb wel een beetje een lastig eczeempaard hoor...

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:19

misschien ga ik de QHP Eczeemdeken comfort maar eens proberen, omdat daar meer elastiek in zit. En hij is er in een lichtere kleur.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:22

Ik heb ze van premiere vorige jaar gebruikt.. de lichte grijze.. Had er 2 en allebei van hele andere stof lijkt het wel.. Zijn in 1 seizoen wel redelijk wat beschadigd, maar nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn paard flink de pineut was afgelopen zomer, want hij kwam daar net nieuw in de kudde, niet wetend hoe hij zich moest gedragen (nooit in een groep paarden gestaan oid..) dus is flink te grazen genomen en dat heeft natuurlijk ook zijn invloed gehad op de dekens. ;) is wel te repareren geweest en op zich ben ik er niet heel negatief over. Zullen eens vergelijken hoeveel gaten er dit jaar bij komen _O-
En heb er nog 2 van EJ liggen, de 'basic' zeg maar dus niet die RSIH namaak.. Daar kan ik nog niets over vertellen, zitten nog nieuw in de verpakking. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:43

Jammer dat je zo ver weg woont..

Ik had vorig jaar de bucas bug off(?) nou heb ik niet echt een eczeempaard (fjord) maar bij hem hielp deze perfect! Mijn paardje heeft veel front, deken lag best goed al had het best iets groter gemogen. Hals lekker ruim, geen kapotte manen lees:boog groeide keurig weer aan en mooi recht op! Volgens mij kan je hier bij ook een borstverbreder bestellen.
Ik vond het een fijne deken, gebruik het dit jaar weer.
Het is alleen niet een echte eczeemdeken.. Mazen zijn wel heel fijn.

Ik heb nu ook de Rambo switch hody, geen idee hoe die ligt bij langdurig gebruik

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:54

Ik heb die eczeemdeken van qhp. En deze ligt goed en schuift minder omdat deze meer elastiek heeft .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:54

Alex met zijn nieuwe deken ff op.
http:/i1239.photobucket.com/albums/ff512/fennadev/WP_20140227_001_zpse48a742e.jpg

Hij moet goed zijn zo.

Alex heeft hier de riempjes niet vast, was ff snel testen of hij een beetje goed past.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:30

Ik heb een boett deken, die erg goed bevalt.
Echter is de hals maar net aan. Paard met flink front.
Gelderse dame.
Tevens ga ik een voor mij nieuw anti kriebel spul gebruiken.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:49

Ik heb mijn regenliner binnen! Nu alleen nog een fles Derfen en vliegenspray en we kunnen er weer tegenaan deze zomer.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:35

Ik ga de producten van Equi protecta proberen.
Hoor er veel goeds over..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:46

Ik ben weer met derfen begonnen en de rust is weer teruggekeerd :)
Heerlijk dat derfen!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:35

Behalve als je eczemer witte manen en staart heeft :\

Ik geef Jones nu sinds een maand dit http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... x-8kg.html
Het is lijnzaad en biergist, de simpelheid sprak me wel aan. Soms hoor je wel eens dat iemand 'het' middel voor zijn eczemer vind. Daar hoop ik ook een beetje op. Dus dit jaar probeer ik horsemix.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:59

Toch is het effect wel belangrijker dan de kleur, maar ik heb een donkere vos, dus makkelijk praten. Elk jaar krijg ik weer de vraag of ik teer op mn paard smeer :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:42

Ik ben echt in leek met eczeem maar we verdenken onze nieuwe ruin ervan. Sinds 5 maanden bij ons en hij jeukt zich een rotje al sinds we hem hebben. Hij krijgt zo weinig mogelijk suiker maar niets lijkt te helpen. Nu heb ik ook Derfen gekocht (jeuhh wat stinkt dat en ja hij wordt zwart) maar het lijkt ook niet te helpen. Smeer het sinds donderdag maar het lijkt of hij juist extra geschuurd heeft. Zijn er meer paarden die door Derfen meer schuren?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:24

Ik heb voor dit jaar een Rambo Sweet Itch Hoody voor Famke gekocht! Ik hoop dat deze deken langer heel blijft :D Haha

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:23

_PatriciaH schreef:
Ik ben echt in leek met eczeem maar we verdenken onze nieuwe ruin ervan. Sinds 5 maanden bij ons en hij jeukt zich een rotje al sinds we hem hebben. Hij krijgt zo weinig mogelijk suiker maar niets lijkt te helpen. Nu heb ik ook Derfen gekocht (jeuhh wat stinkt dat en ja hij wordt zwart) maar het lijkt ook niet te helpen. Smeer het sinds donderdag maar het lijkt of hij juist extra geschuurd heeft. Zijn er meer paarden die door Derfen meer schuren?

Als hij in de winter ook schuurt, is het denk ik geen zomereczeem.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:33

Ze kunnen niet vinden wat het is, we hebben bloed, mest en urine laten onderzoeken maar er komt niets uit. Er zijn bij ons zoveel muggen en vliegjes dat dat het eerste is waar we aan dachten....