Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NHevaVD schreef:CarolShadow schreef:nou we gaan allemaal weleens off topic hier hoor NHevaVD.
Omdat de meesten hier al een hele lange tijd 'kletsen', delen we ook andere dingen mee die niet erbij horen.
Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen
MSophie schreef:Waarschijnlijk bij de meesten wel ja. Ik heb mijn paard gekocht om er heerlijk mee te kunnen rijden en als hij een dikke vacht heeft kan dat niet zo goed. Hij krijgt het dan erg warm en wil niet meer lopen omdat hij de hitte niet kwijt kan.En het is zo te horen meer uit eigen belang bij de meeste paarden dan uit belang van het paard..
CarolShadow schreef:hmm, ik zou het los laten hangen, des te minder schade je eventueel hebt als hij wel gaat schuren.
Anders ben je zo een vlechtje in zijn geheel kwijt misschien.
tamary schreef:In varkensmest zit nogal eens veel koper. Een teveel aan koper kan ook huidklachten/jeuk geven.
Op hetzelfde regime als je IR paard zal ook helpen, trouwens veel sobere paarden zouden waarschijnlijk beter af zijn op goed hooi en weinig tot geen gras. Jammer maar helaas, nederlands gras is super voor melkplas en boterberg, maar paarden "produceren" niet genoeg om al die voedingsstoffen te verbruiken.