Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Permethrin
In principe zou het moeten werken omvtw impregneren.
Maar ik weet niet wat dan de sterkte moet zijn van de werkzame stof.
Shelaapj schreef:Mijn paard heeft ook weer jeuk sinds ze sochtends vroeg op het gras worden gezet. Na 1 dag de rish omgehad te hebben was de jeuk weg, deze blijft dus voorlopig om. Alleen mijn paard staat de hele zomer altijd in de nacht op stal en heeft het nu al ontzettend warm onder de deken. Hebben jullie ervaring met bijvoorbeeld een vliegendeken voor de warme dagen? Het is geen zware eczemer want na 1 nacht de deken te hebben gebruikt blijft de jeuk weg.
tiwi1969 schreef:Warmte en vocht is echt drama hoeveel knutten er dan zijn, maar als het in de zomer echt warm en droog is zijn er veel minder en dan lukt het nog wel om mijn paard onder een luchtige vliegendeken of zelfs helemaal bloot jeukvrij te houden. Wel ruim voor de schemer op stal in een binnenstal.
assebassie schreef:Bij die van mij wordt het elk jaar minder gelukkig, dus dat kan ook!
Ik heb van de week weer insectenspray gehaald, die had ik vorig jaar op proef gekregen, Flay-a-Way, gisteren gebruikt met rijden, alleen vliegen rond het hoofd, had ik niet genoeg behandelt, dus ben er wel tevreden over.
Zit Icaridin in, soort deet, werkt een halve dag ongeveer, genoeg om te rijden zonder insecten.
Hebbes1993 schreef:Helaas kwam ik er vorige week ook achter dat mijn paard waarschijnlijk zomer eczeem heeft.
Ik heb hem nu een dik jaar maar vorig jaar nog nergens last van.
Hij heeft nu best veel jeuk bij zijn manen en staart.![]()
Ik heb de deken Rambo sweet itch gekocht deze week.
Ik heb wel het idee dat dit iets helpt maar merk toch dat zijn manen dunner worden door het schuren.
Is er nog iets anders waar van jullie zeggen dat echt helpt en het proberen waard is?
De dierenarts die ik belde voor advies gaf aan dat een goeie deken hielp maar middeltjes een beetje weg gegooid geld is.
Ik wil mijn paard wel graag jeuk vrij hebben, en zijn mooie manen en staart behouden
Word het elk jaar erger qua jeuk en eczeem of hoeft dit niet het geval te zijn?
tiwi1969 schreef:Ik heb hem even voor je bekeken, het is een vliegendeken en geen eczeemdeken.
Gezien er juist in vochtige periodes meer knutten zijn is deze deken niet geschikt voor een paard met ZE.
Voor de hele warme droge dagen wil je liever wat luchtigers dan een waterdichte bovenkant.
Bij een beetje regen voldoet een gewone eczeemdeken zoals de RSIH prima, is zo weer droog.
Bij langdurige regen even een regendeken erover of een regenliner eronder.