[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:15

Fennadev schreef:
Alex begint ook weer, maar we gaan hem ook van de brok afhalen, eens kijken wat dat doet met zijn jeuk. Zijn schilfers de hele winter door trouwens normaal voor exzemers of niet? Dan zou er toch iets anders aan de hand kunnen zijn, 1 van de redenen waarom hij van de brok afgaat. En ook heeft hij eigenlijk geen krachtvoer nodig, wordt ie toch alleen maar drukker van.

Net een eczeemdeken tegengekomen voor maar 40 euro *\o/*
http://hypostore.nl/master-eczeemdeken- ... maten.html iets om te proberen, koop 'm morgen.

en weer mag de deken niet van mijn ouders :7

mijn pony kreeg schilfers van brokken.sinds hij op muesli staat heft hij dat niet meer

kim1207

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:25

Ik heb mijn pony al weer 1 x gesmeerd met derfen ... Stond te slaan naar dr buik en ik zag overal mugjes

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:56

Mijn paard is geschoren en een aantal keer gewassen.
Jeuk is vrijwel weg! Lijkt nu alleen verharingskriebel

Nu de mugjes weer.. Hij staat nog niet op het gras, hij lijkt er ook nog geen last van te hebben. Hopelijk blijft het zo!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:00

Omdat mijn paard gevoelig lijkt voor stof zit ik erover te denken om hem in de zomer 24 uur buiten te zetten.
Nadeel; ik heb geen strookbegrazing, ze staan dan op veel te groot stuk land 's nachts met weinig paarden. Ik ben een beetje bang dat hij een eind in rondte gaat eten.

Hoe ervaren jullie dit met de eczeempaarden, juist wel of niet 24 uur buiten? En hebben ze met zonsopgang/ondergang/schemer dan echt heel veel meer last van de knutten?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:05

Mijn paard lijkt toch ook wat kriebels te hebben. Zijn manen zagen er van de week wat verwilderd uit en je kunt toch wel zien dat de bovenlaag korter was, dus ik denk dat hij toch wat geschuurd heeft. Vind de situatie lastig. Ik loop momenteel stage in Rotterdam en ben doordeweeks dus niet thuis. Ik kan alleen in de weekenden naar stal. Zal mijn bijrijder vragen of ze even goed op wil letten doordeweeks. Gelukkig nog 1,5 week en dan is de stage weer klaar.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:13

Ik ben bang dat ik me hier ook mag melden....mijn Tinker is onderzocht op van alles en nog wat en er komt helemaal niets uit. We hebben hem nu bijna 5 maanden en hij heeft twee weken op Prednisolon gestaan omdat hij vanaf dat hij bij ons is al jeuk heeft en de oude eigenaar gaf aan dat dat "normaal" was. Met de prednisolon was er niets meer aan de hand maar hij is er nu een weekje vanaf en zag gister al weer kale en open plekken. Hij staat in een grote paddock met 15 andere paarden en heeft nog nooit een deken op gehad. Ik zag behoorlijk wat mugjes, wat zouden jullie mij aanraden?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:54

Een exceemdeken er opgooien en kijken of het dan minder wordt lijkt mij!

_Veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:31

Ik vroeg mij af welke vliegenmaskers jullie gebruiken? Voor mijn tinkertje ben ik namelijk op zoek, het liefst iets zonder klittenband maar ik zag dat je dan vrij beperkt bent in je keuze dus ik sta ook open voor opties met klittenband. Wat raden jullie aan?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:37

Mijn paard doet het maar goed met 1 hoofdkap, en dat is dan nog wel die die je bij de RSIH krijgt :')
Alle andere kappen vermoord ze in no time (ook die zonder klitteband).

Carolina_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:13

ellepel schreef:
Carolina_k schreef:
Ik gebruik Moa, en mijn paard reageert er heel goed op.
Ben in augustus er mee begonnen en na 2 weken had ik de deken eraf.
Het is logisch dat een paard minder nodig heeft dan een mens.
Een paard snoept niet en krijgt geen troep binnen, alleen brokken, gras, hooi/kuil.
Ik ben er zo enthousiast over dat ik zelf vertegenwoordiger ben geworden.

nou......in gras zit ook troep hoor!
zure regen,zware metalen uit de grond...rara toevoegingen in het krachtvoer....kan nog wel even doorgaan.
dus valt wel mee :j

maar wat is moa?

Juist, dat bedoel ik. Je snapt het dus! Een paard heeft evengoed suppletie nodig als een mens. Dat blijkt wel vanuit de successen van MOA.
Voor de uitleg kijk je gewoon even op de site: http://www.moa-voor-paarden.nl (vergeet de streepjes niet, want dan kom je inderdaad op het verkeerde adres uit). Regelmatig wordt de site ge-update en daar vind je ook een uitleg over de MOA op de home-page.
Inmiddels heb ik de tweede ook op MOA..... MEGA!!! SUCCES!!!!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:43

Maar op de site staat nog steeds niet wat er in MOA zit. Ik wordt er niet wijs uit tenminste.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:14

chery schreef:
Maar op de site staat nog steeds niet wat er in MOA zit. Ik wordt er niet wijs uit tenminste.

Kijk het filmpje :o

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:40

ik ben inderdaad ook opzoek naar een nieuwe vliegen/eczeemkap, ik hoor graag jullie advies!
die echte eczeemkappen a la pagony doe ik niet meer aan, paard was gaan rollen waardoor kap verschoof, niks meer kon zien en in de sloot gerend is. Maar de normale vliegenkappen vind ik te grote mazen hebben (heeft ook flink jeuk op maantop/hoofd). dus.... welke kap vinden jullie nou ideaal?

edit: iemand ervaring met deze? http://www.agradi.nl/ir-masker-eczeemdeken-blauw-s.htm

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:01

Ik heb de deken in drievoud besteld(foutje). Maar een geweldige service, waardoor ik er morgen eentje krijg, ben benieuwd wat Alex ervan denkt. Hij heeft echt de lentekriebels nu, begint zijn wintervacht te verliezen, rolt en was zonet als een gek aan het rennen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:05

Dat filmpje van MOA zegt nog helemaal niks. Wat zijn de verhoudingen van de ingrediënten etc.etc. En ze doen het voorkomen alsof het zo'n superdrankje is omdat er ingrediënten inzitten die niet uit Nederland komen.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:29

Jotoma schreef:
Omdat mijn paard gevoelig lijkt voor stof zit ik erover te denken om hem in de zomer 24 uur buiten te zetten.
Nadeel; ik heb geen strookbegrazing, ze staan dan op veel te groot stuk land 's nachts met weinig paarden. Ik ben een beetje bang dat hij een eind in rondte gaat eten.

Hoe ervaren jullie dit met de eczeempaarden, juist wel of niet 24 uur buiten? En hebben ze met zonsopgang/ondergang/schemer dan echt heel veel meer last van de knutten?

Mijn paard staat in het weide seizoen meestal maar twee nachten per week binnen. Verder alleen in de wei en ik merk niet echt dat ze meer last heeft rond schemer tijd. Ze staat wel onder een deken. Ook staat ze langs een rivier, dus er is meestal wel wat wind.

Ik heb een simpele vliegenkap van Harry's Horse. Twee jaar geleden schuurde ze ook aan haar kuif, dus toen heb ik een Bucas kap met oren opgedaan.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:53

Ik heb een beetje problemen met een deken vinden. Ik heb een wat kort gebouwde fries met echt een gigantische schouderpartij met een zware hals aanzet. Met als gevolg dat alle dekens strak komen op zijn aanzet van de manenkam zeg maar. Ook op de borst worden ze snel krap. Helaas verlies is dus alsnog manen omdat ze gewoon smoren.

Ik heb nu een RSH, en die is dus nog te strak. Hebben jullie nog suggesties. Die van premiere heb ik ook gehad dat was ook niks

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:12

Ik heb nu een Boett-deken, die ligt op het eerste zicht goed :) ik had hetzelfde probleem met de rambo :(

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:28

De fijnste kap vind ik die van boett. Als je de goeie maat hebt. Dan schuift deze niet.
Ik gebruik hem in combi met de Rambo deken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:39

Rooswita, waar woon je? Ik heb wel een Boett liggen die je mag passen (je paard bedoel ik ;) ). Ik verkoop hem niet hoor, maar dan weet je in ieder geval of het model geschikt is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:13

rooswita schreef:
Ik heb een beetje problemen met een deken vinden. Ik heb een wat kort gebouwde fries met echt een gigantische schouderpartij met een zware hals aanzet. Met als gevolg dat alle dekens strak komen op zijn aanzet van de manenkam zeg maar. Ook op de borst worden ze snel krap. Helaas verlies is dus alsnog manen omdat ze gewoon smoren.

Ik heb nu een RSH, en die is dus nog te strak. Hebben jullie nog suggesties. Die van premiere heb ik ook gehad dat was ook niks

Ik heb ook wel wat wat je zou mogen passen als je in mijn omgeving woont

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:03

Tancreda4 schreef:
@ E_nalanta; Ja, hier eentje met een mini! Mooie prijs inderdaad. Ik heb nu de pagony. Daar heb ik maat 135 voor (2 maten groter dan normaal). Welke maat heeft jou pony normaal, en welke maat heb jij van deze Master-deken genomen? (hoe groot is je pony?). Ik kan er wel een tweede bij gebruiken. Het liefst wil ik een Sweet Itch voor haar, maar ik denk dat die gewoon te groot is, aangezien de kleinste maat daarvan 85/135 is. Normaal heeft mijn pony (als ik haar op meet) 118 ongeveer.

Mijn pony heeft - als het goed is - geen echte zomer eczeem, maar krijgt pas jeuk als het echt heet wordt en als er zichtbare vliegen in de ronte gaan. 2 jaar terug is ze ook bevangen van de hitte geweest (over verhit, koorts etc) en was er sprake van lichte jeuk, en afgelopen jaar ging toen de jeuk helemaal beginnen (rende ze met 30 graden door het land en liet zich constant vallen van de jeuk). Nu heb ik tot dusver nog niets gemerkt, en meestal komt het ook later. Vorig jaar viel het vooral op toen het flink heet werd en ze door vliegen & dazen werd gepest. Dit jaar ga ik daar niet op wachten, zodra het warm wordt dan gaat haar deken op. Ik wil niet wachten tot het dit jaar weer een stapje erger wordt. Als ik echte eczeem verhalen hier zo lees.... sneu en echt een 'way of life' dat je er van moet maken. Je bent er altijd wel mee bezig zo te lezen.

Flip is ongeveer 85 centimeter en heb nooit een deken op, dus dit was m'n eerste keer aankoop. Van de master heb ik de 105 gekozen!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:16

@ Kinke en No_no, ik woon in groningen, dus dat is helaas wel bij jullie uit de buurt

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:22

rooswita schreef:

Ik heb momenteel de deken van EJ. Is een maat groter dan dat ze normaal heeft. Aan de billen aan de grote kant, maar op de borst&nek goed.
Dus die blijft ze houden totdat hij kapot is.(wat volgens mij wel dit seizoen gaat gebeuren, maar die heb ik dan al een tijdje)
Ik had trouwens in een topic van jouw gezien(ook hierover) dat de premiere te warm was. Nou vroeg ik me af of je deze wel regelmatig waste?
Want dat kan ook in warmte schelen namelijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:25

In de stad zelf of daarbuiten? Ik ben met enige regelmaat wel in noord drenthe te vinden :)