[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:28

@ ellepel: Purmerend (waar DA zit) ligt echt náást Kwadijk (waar mijn paard staat), middagvoorrijkosten zijn 40 euro en consult is 22 euro ;) ochtend voorrijkosten zijn 30 euro.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:30

Nou hier was het gisternacht vorst aan de grond..and quess what?? juistem, vliegjes! Die verdome dingen blijven onaardig..Glóa staat dus nog steeds ingepakt..maar overdag gaat de deken wel af, zodat ze ook nog wat kan luchten, vind ze zo heerlijk.
Vorige week had ik de deken noodgedwongen af 2 nachtjes, ding was helemaal doorweekt..heeft ze dr voorpluk zowat weggeschuurd..
Gras is nu ook echt funest voor ze..erg koud snachts en smorgens de zon erop..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:32

Hier is de deken af, lijkt tot nu toe goed te gaan.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:05

Ik heb hem gisteren ook weer af gedaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:30

ik doe denk ik appie vanmiddag zijn 300grams op 8-)
maar daar kan geen eczeemhals aan vast.
vind het eigenlijk nog wat te vroeg,ik fietste net naar huis vanaf werk en er vloog alweer genoeg rond

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:45

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:11

Ellepel, zo koud is het nog niet hoor :D

Vies heeft nu ipv de 0 grams de 200 grams op en dat is nu nog warm genoeg. Zeker in de zon zullen ze het met 300 gram wel heet krijgen.

opisop, de manen zijn over het algemeen inderdaad mooi lang! Het komt al onder zijn hals door en het geschuurde stuk kan ik ook alweer vlechten. Gaat dus de goede kant op!
Zo is het nu http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTLG64M8.jpg

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:17

Shadow heeft wederom weer geschuurd.
Haar gestel is dus knetterhard.
Verdoving werkt bijna niet bij d'r, cortisone blijkbaar ook niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:41

Jeetje wat ontzettend vervelend, en vreemd ook eigenlijk of niet?

Storm staat onder een fleecegevoerde regendeken nu trouwens, waarom hebben jullie zulke dikke dekens op?
Overdag in het zonnetje is het toch nog wel lekker?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:55

Ik heb vooral de dikke deken op omdat ik er sochtends niet ben om hem te vervangen. Snachts als het vriest wil ik wel dat hij de dikkere deken op heeft, nu is dat inderdaad overbodig.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:25

Ik heb Bobo net geschoren en die heeft nu zijn 300 gram halsdeken op.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:10

Jemig het is in de zon bloed heet en dan een 300 grams deken op:S

waarom zetten jullie je paard in de winter ook in deken hij staat dan gewoon hele jaar in deken vind echt sneu sorry dat ik het zeg:(

Wil me paard ook wel is bekijken zonder iets erop.. ben juist blij dat de deken af is en iedereen zowat hier gooit er een deken op ??? waarom eigenlijk

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:15

Mijn reden (en bijna altijd de reden dat iemand er een winterdeken opgooit) is dat ik niet wil dat Senna een dikke vacht krijgt. Dan valt er niet meer normaal mee te rijden, want dan heeft ze het veelte snel te warm. In de zomer kan ik amper rijden door de vliegjes en zonder winterdeken gaat normaal rijden in de winter ook niet. Dus dan maar een groot gedeelte van het jaar een deken op. Het is niet anders.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:45

sophie: Zo denk ik er ook over hóór, maar ze zullen vast wel hun redens hebben.
Die van mij loopt nu nog met ongevoerde regendeken vanwege dat hoesten. Da adviseerde mij deze voorlopig nog op te houden.
Als alles meezit gaat deze deken er volgende maand ook af en mag madam lekker teddy worden :D Ook al zweet ze dan meer en wordt ze natter, dan stap ik gewoon langer droog :D

op=op: Ik vind het persoonlijk heel erg vreemd. Dat beest is gewoon niet plat te krijgen dus, want zelfs verdoving breekt ze doorheen, en cortisone nu ook al. Moet morgen even de DA terugbellen over hoe het nu gaat en zal het hem dan ook eens voorleggen, kijken wat hij erop zegt.

De eczeemdeken blijft in ieder geval weg, ga hem niet nu nog op doen, leed is toch al geschied.
Haar staart laat ze gelukkig wel heel,godzijdank.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:51

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:54

Flosje, dat beest krijgt niet voor niks een vacht, en je kunt tegenwoordig ook een race streep maken dan kunnen ze perfect hun zweet kwijt & toch hoeven ze geen deken op..

Ik heb pony die ook enorme vacht krijgt, maar heeft er geen last van.. Ze laat daarbij ook nog is heeel snel zweet los wat erg goed is overigens
maar ze is nog nooit ziek geworden en ze is toch altijd wel behoorlijk nat.. maar vacht is totaal anders als dat mensen bezweet en naakt buiten zouden gaan lopen..
En het is zo te horen meer uit eigen belang bij de meeste paarden dan uit belang van het paard..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:55

Was niet aanvallend bedoeld, iedereen heeft vast zo zijn redenen zei ik ook.
Die van mij moet alleen langer droog gestapt.

Die van mij krijgt echt haren van nou als het geen 20 cm is. Nooit problemen mee gehad.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:58

http://img527.imageshack.us/i/racestreep.jpg/

dit is een race streep voor degene die het niet kennen

is van boven aan de hals tot onderaan de borst in stuk van 15 tot 20 cm kaal geschoren !!
Dit paard heeft nergens meer last van.. en kan ZONDER deken buiten staan (hele winter lang en gaat nooit op stal)
is niet ziek geworden maar heeft wel de hele winter dikke lol gehad in het rijden..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:19

Hee! :) Gisteren was ik even bij mijn shet, het vroor, en hij bleef schuren... overdag ook, s'avonds met hooi voeren ook. Terwijl er toch écht geen
vliegjes kunnen zijn, lijkt me! Schuren jullie paarden ook nog terwijl 't eigenlijk totaal geen weer meer is voor schuren? Ik schrok d'r wel een beetje
van, het enige haar dat er nu nog aan zit is zijn voorpluk! :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:22

@MSophie: Echt waar, krijgt een paard een dikke vacht met een reden? Dat wist ik nou echt niet. Vertel!

Een racestreep kan een goede oplossing zijn. Maar voor Senna is het niets. Die wordt al panisch als ze een scheermachine hoort. Dan moet ik haar eerst door een DA laten verdoven en daar ga ik niet aan beginnen.

@NHevaVD: Volgens mij zijn er nog wel beestjes actief. De Cullicoide is volgens mij ook onwijs klein, die zie je met het blote oog niet zo 1-2-3.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:27

Hmm.. Vervelend. Vooral voor 't shetje zelf, die schuurt niet abnormaal extreem maar soms is 't net alsof de stal instort! #)
Mag hopen dat al die vreselijke mugjes met de dag doodvriezen ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:33

Ik hb de deken sinds een weekje af , en het gaat super! , pony heeft geen jeuk. :)
Maar ik zier hier ook eigenlijk geen vliegjes :n En ze staat voor de schemer al weer binnen :j

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:41

Die van ons staan 24/7 buiten, hebben toch wel heel veel schuurgelegenheden, iig de shet, hij schuurt.
Om hem nu een deken om te doen (zinloos, die word óf kapot getrokken óf letterlijk kapotgeschuurd) of in een weitje
af te zonderen doe ik hem niet aan. Ik wil hem van de jeuk afhelpen, maar niet door hem misschien wel ongelukkig te maken.
Nougoed, het seizoen is bijna ten einde, vorig jaar winter en herfst is hij ook helemaal aangesterkt qua haar en manen dus ik
heb goede hoop, al duurt 't wat langer! Soms heeft 'ie het ook écht heel erg, dan is er niets aan de hand. Het verbaasde me
gewoon zo dat hij gisteren bij vrieskou als een head-banger stond te schuren onder de voerbak in de stal! :\

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:49

Bobo kreeg al in augustus een aardige wintervacht en was niet meer voorruit te branden zuur en zijknat na het rijden.. Vanmiddag geschoren en daarna gereden, er loopt nu weer een frisse vrolijke pony.

Dan maar niet in zijn blote kont lopen. Hij voelt zich hier gewoon vele malen beter bij.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:51

yvonnedv schreef:
Bobo kreeg al in augustus een aardige wintervacht en was niet meer voorruit te branden zuur en zijknat na het rijden.. Vanmiddag geschoren en daarna gereden, er loopt nu weer een frisse vrolijke pony.

Dan maar niet in zijn blote kont lopen. Hij voelt zich hier gewoon vele malen beter bij.

Mag ik vragen wat dit met Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2 te maken heeft? :D