Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imago01 schreef:Ik weet nou niet of ik het al verteld had.
In het rusthuis zijn ze ook bezig met hetzelfde gratis onderzoek. Bij een aantal paarden is het een kwestie van 'bevestiging' en een ander aantal is het nog wat twijfel.
Als ik het goed begrepen heb, is er maar 1 paard dat op de PS staat. De rest allemaal niet. Bij het paard dat wel op de PS staat, kon ik een overduidelijk verschil in vacht zien.
Maar voor de rest: er zijn geen weerstandsproblemen daar, ze heeft in al die jaren ongeveer 2 gevallen HB gehad en geen verdenkingen op IR.
Ze zijn van plan om nog veel meer en gedetailleerder onderzoek te gaan doen in samenwerking met de faculteit. Goede zaak natuurlijk, absoluut.
Maar wat is daar dan anders dat de paarden nagenoeg geen last (lijken te) hebben van de gevolgen van Cushing.
egnie schreef:Mij is helemaal niets verteld over het langzaam opbouwen. Ik begreep dat ik hem gewoon een tablet per dag moest geven. Wat zijn de bijwerkingen dan. Ik begreep suf en een mindere eetlust?
Ik ben echt nog helemaal een leek op dit gebied.
Verder ben ik benieuwd wat jullie nog doen met je paard? Houd je rekening met de training of doe je alles wat je daarvoor ook deed?
diana1 schreef:egnie schreef:Mij is helemaal niets verteld over het langzaam opbouwen. Ik begreep dat ik hem gewoon een tablet per dag moest geven. Wat zijn de bijwerkingen dan. Ik begreep suf en een mindere eetlust?
Ik ben echt nog helemaal een leek op dit gebied.
Verder ben ik benieuwd wat jullie nog doen met je paard? Houd je rekening met de training of doe je alles wat je daarvoor ook deed?
Ik ben ruim 4 wk geleden ook gelijk met 1 pil Pergolide begonnen op advies van mijn da.
Geen bijwerkingen gemerkt.
De eerste 3 1/2 wk zag ik geen verbetering maar nu, na 4 1/2 wk zie ik mijn merrie voller worden en haar "streken" van vroeger komen terug. Ze bloeit helemaal op![]()
Bij mijn merrie waren de symptomen, dikke vacht, vermagering, spierverlies en de ruggengraat die "omhoog" kwam.
De dikke vacht was iets van de laatste 2 jaar maar dat weet ik eerst aan het ouder worden.
Ze is 21 jaar.
Ik rijd haar recreatief, ze zat een tijd in een dipje met rijden maar momenteel is ze er weer helemaal.
Imago01 schreef:Ja met PS bedoel ik Prascend enne JP...je kunt het ook tot in het uiterste trekken natuurlijk.
Denk dat je mijn woorden echt veel te ver doortrekt, ik had het niet als 'nog veel meer en gedetailleerder' willen omschrijven als het tot in de diepste punten zo door jou uitgewerkt zou worden. Nee, paarden zijn daar absoluut geen proefkonijnen en als je daar ooit geweest bent, dan weet je dat zelf ook wel.
Sterker nog, vind het echt niet netjes van je dat je dat zegt maar goed, die discussie hebben mensen hier in dit topic wel vaker met je gehad.
En verder wens ik op die discussie dan ook niet in te gaan omdat het me pislink maakt.
Focussed schreef:Ik heb nog niet bijgelezen, maar kom even tussendoor ....
Hiep hiep hoera, Naomi 18 jaar! Eindelijk volwassen, en eindelijk legaal auto mogen rijden en drinken![]()
![]()
[ Afbeelding ]
jesito schreef:Ik ben na 3/4 maanden gestopt met Pracend, ze kreeg een halve per dag en merkte geen verschil ook niet toen ik weer gestopt ben.
Ze lijkt zich goed fit te voelen en doet het goed.
Hier schreef iemand dat de dosis verhoogd moet worden, naar uiteindelijk een hele pil.
Als ik nou enigszins iets verbetering had gezien was het een overweging waard.
Maar ik vind 60 euro per maand ook erg veel geld.
Ik ben tevreden zoals ze het nu doet.