Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:Inderdaad Simba, is erg interessant en helemaal als het echt onderzocht wordt en bij 80% helpt... Ik heb wel het idee dat er toch steeds meer (instellingen, bedrijven enz.) mee bezig zijn. Er was hier in nederland toch ook een onderzoek gaande waar je je via internet kon opgeven? Ik heb toen wel gekeken, maar de website werkte niet. stond toen een stuk van in de strengen...
Zammie schreef:Wat zou het toch fijn zijn als er inderdaad iets is (en dan het liefst iets wat je gewoon in het voer kunt geven, want die van mij kun je echt heel erg moeilijk inenten) wat helpt.... Ik vind het zo erg als deze paarden zo'n jeuk hebben... Gelukkig helpt bij Zam de deken heel veel, maar als ik dan sommige zie, die de manen weer helemaal open hebben liggen, wat moeten die paarden toch een pijn/jeuk hebben en jeuk is erger dan pijn...
Bojangles schreef:Hoe kan het dat die paarden dan nog schuren met deken op? De mugjes kunnen toch niet meer steken?
ellepel schreef:Bojangles schreef:Hoe lang duurt het voordat een eczeemdeken weer droog is?
Ik heb hem uitgespoeld en uitgehangen maar hij is nog steeds kleddernat. Dus ze kan de deken vannacht niet op.
Ik vind het zo moeilijk, volgende keer na regen dan maar wél gewoon ophouden (die hele buikflap hing vanochtend bol door de zwaarte van de regen die er in zat..!)
Door de deken krijgt ze trouwens wel een lelijk kapsel, daar waar de plekjes zitten krijgt ze een soort zijwaartse scheiding en het ligt zo plat.
Ze heeft van zichzelf zo'n leuk springerig kapsel, nu is het maar saai
als die deken op een paard zit is ie in 10 minuten droog, hang je hem ergens neer dan duurt het natuurlijk veel langer he.
lichaamswarmte scheelt een hoop bij het drogen![]()
dus gewoon die deken opdoen, als jij een nat shirtje aanhebt ben je ook zo weer droog toch?
ap houd hem op,hij is niet van suiker en hij moet het er gewoon maar mee doen
Bojangles schreef:Simba: Dus manen en dergelijke wordt dus helemaal niet meer geschuurd als ze een deken op hebben? Omdat ik het topic grotendeels wel doorgebladerd heb en tegenkwam dat er paarden waren met deken op die alsnog de manen schuurden zeg maar.
Nouja ik laat de deken volgende keer er wel op met de regen, dan wring ik de buikflap wel even uit en dan klik ik die er weer aan.
Ik heb pas half weekje zo'n deken dus ik heb er ook nog niet zoveel verstand van![]()
Zammie schreef:Ik spuit het ook geregeld in met citronella en dat werkt wel wat, maar ze komen er nog steeds bij. heb duidelijk nog niet het juiste middel gevonden tegen de knutjes, en heb al veel geprobeerd. De citronella werkt bij hem nog het beste tot nu toe... en inderdaad, bij de andere paarden zitten ze daar ook. Ik spray deze ook altijd op de buik en staart enz in....
Bojangles schreef:Zammie, ik gebruik een mengsel van azijn, citronella, tea tree, lemon gras, eucalyptus & grove den (essentiële oliën). Maar goed voor mij is dat makkelijk maken omdat ik die oliën gewoon heb staan hier.
Simba_ schreef:Zammie schreef:Ik spuit het ook geregeld in met citronella en dat werkt wel wat, maar ze komen er nog steeds bij. heb duidelijk nog niet het juiste middel gevonden tegen de knutjes, en heb al veel geprobeerd. De citronella werkt bij hem nog het beste tot nu toe... en inderdaad, bij de andere paarden zitten ze daar ook. Ik spray deze ook altijd op de buik en staart enz in....
Bij mijn paard heb ik een deken opliggen waar ik Veerust overheen spray, smeer de manen in met Fenonolf en de voorpluk en staartbasis met een huidolie van Eric Laarakker
ellepel schreef:zolang het maar niet uitgaat van meneer Leen Taal ben ik ook benieuwd naar dat onderzoek
ellepel schreef:moet je zijn naam eens intypen op google....
staat echt veel over hem op internet