[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:31

rem en stuur is ook zoek hier., verder springt ze en gaat het vooral hard :+

arm dier

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:57

Hier veel schudden met zijn hoofd. Ik heb niet het idee dat de neusspray helpt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:46

Heb vanmiddag een ritje aan de hand gemaakt zonder neusnetje en hij leek nergens last van te hebben. Geen heftige reacties, niet schudden, niet overdreven proesten en helemaal geen zware ademhaling. Dus ik denk dat ik misschien mag zeggen dat z'n druppeltjes(puur pollen) werken!!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:51

Wat positief zeg!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:14

Vrijdag had ik wel stuur, zelfs aardig te rijden maar geen rust voor. Gisteren rug en hals behandeld, nu paar dagen rust en donderdag of vrijdag voorzichtig weer een rondje longe. Gelukkig aan de hand stappen en in de wei geen zichtbare last.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:05

Wesco , bedoel je de nostrilvet? heb jij deze geprobeerd ? is er eigenlijk iemand die uberhaupt goede ervaringen heeft hiermee? Ik heb gisteren mijn merrie bijgezet gelongeerd en af en toe snokte ze wel eens maar al bij al viel het bijzonder goed mee.. het leek me eerder freaky gedrag naar de vliegen toe ... En ik vind het heel bijzonder hoe mijn zwarte paard steeds meer vliegen aan trekt vergeleken met mijn witte paard.. Ik ben nog steeds op zoek naar de oplossing wat betreft vliegenspray maar wat ik ook erop doe , haar hoofdje lijkt het wel aan te trekken...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:52

Ik zweer gewoon bij die bucas zebra. Verder werkt dat bremse bremse goed en ik had vorig jaar nog een andere maar ben de naam zo even vergeten

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:09

gisteren knollie van de wei gehaald. Neusnetje van hh was helaas dubbel geklapt
en hij had toch een mega jeuk aan zijn snoet. Gebruikte het asfalt om te krabben :(:)

snel op stal - nostrilvet- gebruikt en je zag hem binnen 10 min opgelucht zijn
met het rijden hebben we altijd een nieuw netje en hij was ondanks dat hij
zo mega jeuk had, super te rijden..... Tot nu toe is Nostrilvet echt werkzaam

Gebruik trouwens ook pollinosan van dr Vogel . Weet niet of dit helpt :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:14

Hoe staan jullie paarden er op dit moment bij?

Die van mij heeft veel last van het headshaken (maar er liggen hier ook abnormaal veel pollen).
Hebben jullie paarden het warm?

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:18

Met die warmte hadden ze het heel warm, maar beide paarden dus niet dat die met HS het warmer had als de anderen...
@claud1 : is dat pollinosan iets voor mensen ? of voor dieren? Misschien is dat wel iets ?
en jij hebt heel goede ervaringen met nostrilvet? schudt die van jou veel?

Mijne had gisteren na de regen en weinig vliegen beduidend minder last en in de avond als er minder vliegen zijn en het frisser is ook amper last waardoor ik me ten zeerste afvraag op wat ze nu eigenlijk reageert.. want een pollennetje werkt niet ... dus misschien is ze gewoon erg freaky op de vliegen dus ik heb nu iets amerikaans besteld dat het allerbeste zou zijn tegen vliegen en hopelijk dat dat iets uithaalt...

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:53

WildThing: pollinosan is voor mensen van dr vogel. In overleg met de Da geven we dit, kon geen kwaad.
Nostrilvet is voor de pony een geweldige oplossing. Wel elke keer goed schudden anders komt er niet genoeg in! We geven het op stal vlak voor dat hij de wei op gaat (met neusnetje van HH) en als hij sávonds op stal komt geven we het weer voor het rijden. We rijden met neusnetje van HH en een vliegennetje/pollennetje voor de ogen (tijdens het rijden)

http://link.marktplaats.nl/m810447244

En hij is een echte Headshaker (helaas)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:01

claud1 schreef:
WildThing: pollinosan is voor mensen van dr vogel. In overleg met de Da geven we dit, kon geen kwaad.
Nostrilvet is voor de pony een geweldige oplossing. Wel elke keer goed schudden anders komt er niet genoeg in! We geven het op stal vlak voor dat hij de wei op gaat (met neusnetje van HH) en als hij sávonds op stal komt geven we het weer voor het rijden. We rijden met neusnetje van HH en een vliegennetje/pollennetje voor de ogen (tijdens het rijden)

http://link.marktplaats.nl/m810447244

En hij is een echte Headshaker (helaas)

welke pollinosan geef je?
er staan er best veel op de site :+
en hoeveel geef je dan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:02

Gisteren had zembla alweer veel minder last van het headshaken, gelukkig. Van mij mag de pollentijd al wel weer voorbij zijn. Heb ook niet het idee dat de NAF Shake Relief verlichting geeft. :n

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:11

Ik gebruik sinds een paar dagen m'n neusnetje van BR met een hoge neusriem. Dit lijkt wel goed te gaan.
Nostrilvet is behoorlijk prijzig toch ? Ik denk dat mijn paard het dood eng zou vinden als ik het in haar neus spuit.. Hoe reageren jullie paarden erop ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:35

pollinosan heb ik vroeger ook aan appie gegeven, had wel degelijk het idee dat het werkte.
minder last van zijn ogen en minder schudden

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:43

ik denk dat de mijne het ook doodeng zou vinden maar bon, als het helpt dan moet het maar en na verloop van tijd zullen ze er wel aan wennen zeker?

mmm misschien is dat pollinosan wel interessant...
Ik heb inderdaad ook echt niet het gevoel dat shake relief helpt... Heb het nu al in gebruik sinds maart maar merk eigenlijk totaal geen verschil en de laatste dagen weigert ze het gewoon op te eten...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:04

Mijn pot is bijna op, maar ga er niet nog een bestellen hoor.. Was duur spul en ik merk niks...

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:24

Is er iemand die vaseline in de neus smeert zodat de pollen worden opgevangen? En is er iemand die hooikoortstabletjes voor mensen geeft aan het paard?
Dit zijn gewoon vragen voor ervaringen
Alvast bedankt :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:31

hanneke790 schreef:
Is er iemand die vaseline in de neus smeert zodat de pollen worden opgevangen? En is er iemand die hooikoortstabletjes voor mensen geeft aan het paard?
Dit zijn gewoon vragen voor ervaringen
Alvast bedankt :D

ik smeer vaseline voor ik ga rijden, en heb een neusnetje
vandaag geen netje vanwege de harde wind en gelukkig waren de pollen er niet door de regen van gisteren
nu op de wei staat hij met masker met lange neusflap tot over de neus

ik ga aankomende week met nostrilvet beginnen eens kijken hoe dat werkt.
heb nog geen 2 de spuit Voreen hoeven geven, deze had op 30 april eigenlijk weer gemoeten maar wil even aankijken of ik er zo doorheen kom.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:43

wij hebben pollinosan forte (de sterkere versie) en geven hem sóchtends en sávonds gewoon door zijn brok
eet hij zo op (anders een stukje appel proberen) het is idd voor mensen maar volgens de VA kon het geen kwaad. De nostrilvet is geen probleem - hij weet dat het hem helpt denk ik - hij blijft heel braaf stilstaan.
wat hij anders nooit doet. Het is een poeder dat een gel laag vormt op de neus slijm vlies zodat pollen en stof geen reactie kunnen geven in de neus +super spul+ ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:34

claud1 schreef:
wij hebben pollinosan forte (de sterkere versie) en geven hem sóchtends en sávonds gewoon door zijn brok
eet hij zo op (anders een stukje appel proberen) het is idd voor mensen maar volgens de VA kon het geen kwaad. De nostrilvet is geen probleem - hij weet dat het hem helpt denk ik - hij blijft heel braaf stilstaan.
wat hij anders nooit doet. Het is een poeder dat een gel laag vormt op de neus slijm vlies zodat pollen en stof geen reactie kunnen geven in de neus +super spul+ ;)

ik ben benieuwd, hij briest soms heel erg tijdens rijden en altijd op dezelfde plaatsen
denk dat daar pollen hangen die hij inademt
ik hoop dat de nostrilvet helpt daarvoor
mijn paard heeft jeuk aan de neus en mond en schuurt langs zijn been met de binnenkant van de bovenlip die daardoor heel droog en rood bobbelig word
schudden doet hij niet meer gelukkig

wat jij geeft is dat druppels of pillen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:53

Ben wel benieuwd naar die nostrilvet.
Mijne staat nu sinds maamdag stil ivm behandelen rug. Morgen weer even het land uit voor een rondje longeren. Gelijk met netje doen. Ik moet nog maar even kijken hoe ik mijn netje kan bevestigen met rijden want rij tegenwoordig met een hackamore.

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 00:57

Hai ik gebruik nu allerfree pilletje voor mensen dus voor het rijden en nostrilvet en neusnetje. Tevens merk ik dat met rijden echt op verbinding gereden moet worden dan heeft hij nergens last van tenzij ik achter in bos ga rijden dan wel. Als ik lange teugel geef dan begint knikken en proesten weer... hij heeft ook op stal met hooi en kuil meer lasten dan proest hij zich een slag in de rondte...vandaag zonder bovenstaande middelen getraind en ging ook goed totdat ik achter bij ons tussen de velden ging uitstappen..toen weer iets last.. via via ga ik ook een nmt behandeling laten doen Carla Roodenijs ..tja je moet erin geloven...baat t niet schaadt t niet..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:34

Vanochtend vroeg al gereden , zat er om 7 uur al op en heel de rit geen last van het schudden gehad!

Maryke79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:06

Chess staat nu een poos op de gabapentine. Helaas werkte de dosis van 9 per dag niet goed. Iom Gent staat ze nu op 18 per dag. Wanneer ze de medicatie krijgt gaat het heel goed! Zelfs op de wei gaat het dan goed. Chess gaat nu op 1 maand 18 per dag, dan 1 maand 12 per dag en dan 6 per dag. Hopelijk lukt het om af te bouwen....
Gabapentine veroorzaakt geen orgaanschade, dus kan gewoon gegeven worden. Gabapentine blokkeert de aangezichtszenuw.