[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:55

Hier gelukkig ook nog geen deken nodig. Pony schudt wel wat vaker met zijn hoofd. Is wel 1e teken dat er iets vliegt / iets kriebelt. Maar daar blijft het voorlopig bij.
Is ook gewoon wel raar weer >;)

Seliennn

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:21

Ik wil van de week ook me eczeem deken erop leggen omdat het overdag tog al 13 graden is.
Maar ze staat nu nog onder een 200 gram winterdeken.
Moet ik dan een winterdeken eroverheen doen ?
Of hoe doen jullie dat ?
Ze is ook geschoren dus ineens niks lijkt me geen optie.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:32

nee hier ook nog geen deken erop ...paardje loopt buiten in paddock .geen last gelukkig nog

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:54

Vanavond allemaal bultjes gevoeld op de hals, hij had er verder geen last van.. Heb het voor de zekerheid toch maar ingesmeerd en de RSIH is ook maar meteen opgegaan. Nog wel een ongevoerde regendeken eroverheen omdat de groep in een sloop periode zit.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:04

Seliennn schreef:
Ik wil van de week ook me eczeem deken erop leggen omdat het overdag tog al 13 graden is.
Maar ze staat nu nog onder een 200 gram winterdeken.
Moet ik dan een winterdeken eroverheen doen ?
Of hoe doen jullie dat ?
Ze is ook geschoren dus ineens niks lijkt me geen optie.

Dan zou ik het dubbel doen.
Als je dat eraf haalt en niks erop terug doet. denk ik dat je geen blij paard krijgt

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:07

Hier sinds een week de overgang naar de 0 grams regendeken. Nog geen gejeuk hier, maar moet jog een eczeemdeken kopen. Hij heeft de vorige gesloopt.
Wat zijn de ervaringen met die van epplejeck die met oranje?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:08

Gisteren mijn paard maar eens gewassen (manen en staart), het was er toch het weer voor :) Op het eerste zicht worden de manen nog wel platter gedrukt met de Boett-deken, maar niet gestikt en dus ook niet zo vettig als met de RSIH!

Er is geen knelpunt meer op de hals (de scheiding hals met deken ligt achter de schoft) dus ik hoop dat dit jaar alle manen kunnen gaan groeien :D

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:11

chery schreef:
Hier sinds een week de overgang naar de 0 grams regendeken. Nog geen gejeuk hier, maar moet jog een eczeemdeken kopen. Hij heeft de vorige gesloopt.
Wat zijn de ervaringen met die van epplejeck die met oranje?

Het is de 1e exceemdeken die ik gekocht heb dus ik heb geen vergelijk maar ik vind het fijn dat je niet het hoofd door de hals hoefd tedoen dat was de reden dat ik voor deze heb gekozen.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:17

Ok dank je. Ik had eerst de rsih en ik vind die v sluiting op de borst helemaal niks! Ik ga ook nog 1 uit duitsland bestellen, maar weet niet of dit een echte eczeem deken is. Hij is wel van zeer dicht materiaal, is van though 1. Ik heb daar nu ook een winterdeken van en die bevalt me prima. Maar anders kan hij prima als reserve dienen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:25

Wauw. Wat een verschil in prijs zeg, die deken van Epplejeck en RSIH! Ik heb zelf een RSIH waar ik tevreden mee ben, maar zoek nog wel een reserve deken voor het geval dat.

Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee dekens ? ( behalve de kleurrand dan )
andere stof ofzo ?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:49

Ik heb voor het eerst een Boett besteld, gezien ze de pagony's binnen de eerste week wel ergens kapot trekt en de pasvorm net niet goed is (175 is net te klein 185 is een grote pyjama..). Nu heeft ze even de reserve Pagony op, hopelijk is de Boett snel binnen!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:03

Hier grunn, ook 13 graden, zonnetje, maar zoveel wind! Mevrouw slaat niet met haar staart, en zie haar ook niet "jeuken" Zolang ze dat nog niet doet. Krijgt ze ook nog niets op. De wind staat nogsteeds super gunstig, (westen, noorden) waar dus nihil aan bomen staan. Mocht er ineens een noord ooster, of een zuid ooster wind komen, wordt het meteen hier een stuk frisser, en ondanks dat de bomen op oost, zuidoost staan, dus nog geen last van die (nogal) irritante mugjes. Wel moet ik zeggen, dat zodra het boven 15 blijft, ze eerst goed gewassen gaat worden met berkenteer shampoo, en meteen onder haar deken gaat.
Haar manen zijn van 4 cm, naar 18 in 4 maanden tijd, en daar ben ik trots op!! En we willen wel zo door blijven sparen uiteraard.

Ze is geheel van brokken afgehaald, en zal straks brok op maat krijgen.
Ze kreeg van HAVENS sport brok, maar daar zitten zoveel suikers en zetmeel van in, dat ik vliegles kreeg, en zoveel koper, dat mijn zwarte fries, bruin is geworden.....

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:08

Qua voeding ben ik helemaal overgestapt op fibra en na het werk krijgt hij extra ruwe spelt met een beetje muesli van bio ron en ik moet zeggen dat het ons super bevalt! Krijg ook steeds complimenten dat hij er zo goed uit ziet.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:12

Hier krijgen ze biologisch voer van Bio-Ron, nu pas een paar weekjes en niet heel regelmatig. Kan niet zeggen of het veel uitmaakt.. Ben benieuwd!

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:15

toch vandaag eczeemdeken opgedaan voor de zekerheid ..wonen half uurtje fietsen ervandaan vandaar ..beter te vroeg dan te laat |( paard geeft er niets om ..chery ons paard krijgt al bijna drie jaar fibra .ben er zeer blij mee

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:05

Bella heeft alleen moeite met de deken goed op te houden. Hij verschuift de gehele tijd.
Afbeelding
Gelukkig heeft ze nu alleen lichte jeuk door het verharen.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:09

Ik kreeg laatst weer de tip om Hippo-Ex-Cema te proberen. Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:53

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:56

Euhm, nee geen ervaring mee. Ben zelf niet zo van aparte dingen gaan voeren. Hoewel bierborstel was het meen ik verwerkt in een supplement het erg goed doet.
Zal het eens vragen aan mn a.s stalhoudster

LarysaKyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:07

Een vraagje heeft er iemand ervaring met een Shetlander die net zolang door schuurt tot dat het bloed (alleen op het hoofd) en ik smeer het in met vetader men groene klei ( geen schimmel ,,)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:58

Alex begint ook weer, maar we gaan hem ook van de brok afhalen, eens kijken wat dat doet met zijn jeuk. Zijn schilfers de hele winter door trouwens normaal voor exzemers of niet? Dan zou er toch iets anders aan de hand kunnen zijn, 1 van de redenen waarom hij van de brok afgaat. En ook heeft hij eigenlijk geen krachtvoer nodig, wordt ie toch alleen maar drukker van.

Net een eczeemdeken tegengekomen voor maar 40 euro *\o/*
http://hypostore.nl/master-eczeemdeken- ... maten.html iets om te proberen, koop 'm morgen.

en weer mag de deken niet van mijn ouders :7

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:15

Je bent toch 17? Neem ik aan in het beheer van je eigen verdiende centjes?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:33

Ja, ik ga de deken dan ook gewoon kopen van mijn eigen centen en schuurt hij desondanks het veranderde beleid in voer alsnog, dan gaat die deken er onmiddellijk op. Mijn pony, mijn regels(eigenlijk mijn vader's pony, maar ach, een pony met jeuk is zieliger dan een pony met een eczeemdeken)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:02

Eigenlijk moet je hem opdoen VOOR hij gaat schuren...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:08

Ik weet het, maar mijn ouders zijn nog altijd de baas in huis(helaas). Maar is het normaal dat hij ook in de winter nog steeds nieuwe schilfers heeft?

Oftewel ik mag hem die deken niet opdoen, denk ik.
Want zij vinden een shet met een deken zielig, terwijl ik hem met jeuk zieliger vind..