[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:56

de echte aloe vera wel ja,maar ga maar es kijken bij een reformwinkel,die hebben het ook wel en stukken goedkoper :j

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:32

Dat wilde ik idd gaan doen ja :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:33

Ik neem het mee uit Curacao of bestel het online. Rechtstreeks van de plantage, geen toegevoegde rommel.
K heb het verwerkingsproces gezien toen ik daar eens met een excursie was. En omdat ik dus weet dat dit de meest natuurlijke vorm is zonder troep en andere overbodige middelen, bestel/haal ik het dus hier:
http://www.aloecuracao.nl/
Deze gel neem ik altijd in grote voorraad mee naar NL.
http://www.aloecuracao.nl/?page=catalog ... duct_id=17

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:35

Bailey_4ever schreef:
Erg lastig te vinden. Gelukkig reageert bailey ook goed op soortgelijke pavo muesli dus ik hoef daar niet naar op zoek. Maar een vriendin van mij heeft een paardje dat heel extreem reageert dus zij moet echt marstall hebben.
Een heel gedoe om te vinden!

Ik vind voer van Marstall juist makkelijker te vinden dan van Dodson of Hippolyt. Dat bestel ik altijd bij Wielens in Haaksbergen. Marstall had ik 2 dealers redelijk in de buurt zitten (maar Isa vond Vito niet lekker).

Esther28

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:44

De Marstall dealer hier in de buurt is echt super. Ik heb gebeld wat ik nodig had, 1 zak van 20kg Force. Hij was de dag daarna toch in de buurt en heeft mn bestelling zonder meerkosten thuis afgeleverd. Nou super service toch.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:59

ik ben zo blij met mijn premiere hoofdkap *\o/*

hij zit echt als gegoten en de manenkam blijft bedekt. dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:04

De derfen lijkt nu al super te werken! *\o/* Binnen 5 minuten stond ze al veel rustiger en minder geiiriteerd te reageren op het poetsen!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:35

Elamor schreef:
suuszzzz schreef:
@ elamor: ik heb ook zo'n kap gehad. Je moet hem echt op alle punten vastmaken. Dus ook die klipjes onder de kaak. Dan blijft hij redelijk goed zitten. Heb hem in ieder geval een heel seizoen zonder problemen gebruikt. Was er alleen bang voor dat hij toch nog voor haar ogen zou kunnen draaien dus heb nu de kap van Horze gekocht.

Bedankt! Ja daar kwam ik helaas pas achter toen ik op stal kwam. Kon niet weer naar huis fietsen om die gespjes erop te naaien.

Oh echt? Ik heb de deken van Horze. Wilde die hoofdkap eerst bestellen maar had m zo snel mogelijk nodig dus vandaar dat ik deze heb gekocht nu.

Hoe bevalt de kap van Horze?

De kap van Horze bevalt op zich wel goed. Vind alleen dat hij van binnen niet super is afgewerkt en daarom nog wel eens schuurplekjes geeft. Verder is hij wel heel handig! Hij beschermt echt een groot deel van haar hoofd. Hij blijft ook wel redelijk zitten. Soms is er wel eens een oor uit, maar dat geeft geen problemen.

Ik heb hem trouwens bij de horze webshop besteld en 2 dagen later had ik hem in huis, dus ze leveren snel!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:39

opisop_shop schreef:
Ninx schreef:
Enfin.... ik heb Derfen maar durf dat toch niet goed te gebruiken, iets teveel enge verhalen over gelezen/ gehoord.

huh, wat voor enge verhalen, bijna iedereen hier is er toch juist heel positief over??
De deken gewoon oplaten, ze zijn ademend genoeg.

Kale plekken, brandplekken, sufheid door het continue inademen van Benzoyl benzoaat (oid)....
Inmiddels toch wel weer overstag gegaan en ingesmeerd met Derfen.

Vrijwel iedereen die ik ken laat tegenwoordig, MET Derfen, de dekens af.... maar hier zie ik vooral de combi deken & derfen.
Ik durf de deken nog niet af te doen.... hoe zit dit bij jullie? Bij velen werkt derfen dus niet dermate goed dat de deken af kan?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:56

Ninx, mijn paard is door andere voeding heel erg opgeknapt. Nu heeft hij dit jaar nog geen deken opgehad. Normaal meteen al in het vroege voorjaar.. Maar vorige week was het hier ineens een knuttenbedoening en heb ik voor het eerst de derfen gesmeerd. Merkte meteen dat de jeuk weg was en heb hem daarom dus deze week om de dag gesmeerd en hij loopt nu nog steeds zonder deken rond. Bij de mijne kan het voor nu dus zonder deken, terwijl er echt veel knutjes momenteel zijn..
Nu ga ik er een dag tussen laten met smeren en kijken of dat ook zo goed werkt. Hij heeft geen last van verbranding of zo, wel veel huidvernieuwing. (schilfertjes)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:33

Bedankt voor je antwoord Zammie! gebruik je het onverdund? En hoeveel smeer je ongeveer? Alleen de manen en staart, of ook bijvoorbeeld de buiknaad?
Voeding is wel een dingetje...
Op zijn vorige adres kreeg hij (als sober beestje) maar liefst iedere dag een halve kilo plakkerige biks! Dat is nu wel anders.
Hij is er nog maar kort.... dus hij moet nog even in het nieuwe regime komen.....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:06

Ik gebruik het onverdund en echt maar een klein beetje. In de manenkam, het gedeelte waar hij graag mag schuren en de staart. De buik heeft hij nog nooit geschuurd.
Ben nog steeds met het eerste proefflacon bezig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:39

Wisse schuurt zn staart echt behoorlijk, ga nu echt even om de dag heen om te smeren!

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:27

Winston schuurt nog steeds niet! heeft af en toe hier en daar een kriebel maar meer is het ook niet, manen groeien als kool en ze staart blijft mooi, zelfszijn gezicht is wond vrij !!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:28

Heaven heeft deze dagen ook even wat sneller jeuk. Zat op om de 2 dagen smeren, maar dat is nu weer even om de dag. :) De manenkam is super rustig gelukkig!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:54

Hier ook de afgelopen dagen beduidend meer jeuk en dus meer smeren met Derfen + nw kuur drainage gestart. In het begin was de Derfen geen probleem maar als ik nu met de fles aankom wordt hij niet happy....

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:28

Ik heb nog een green guard te koop maat paard. voor info even berichtje sturen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:30

Ninx schreef:
Vrijwel iedereen die ik ken laat tegenwoordig, MET Derfen, de dekens af.... maar hier zie ik vooral de combi deken & derfen.
Ik durf de deken nog niet af te doen.... hoe zit dit bij jullie? Bij velen werkt derfen dus niet dermate goed dat de deken af kan?

Bij ons niet hoor, ze krijgt evengoed jeukplekjes al smeer ik om de dag.(dan krijgt ze ergens anders plekjes)
Waar geen derfen zit gaan toch beestjes prikken, het hele paard insmeren is ook niet te doen.
Dus ze heeft een hoofdkap en Rambo op, de buik, uiers oksels en andereen open stukjes smeren we dan in.(soms heeft ze ook last van haar bovenbenen)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:03

Hier heeft Dunla ook nog geen deken opgehad. 2-3 maal per week insmeren met Derfen is tot nu toe voldoende bij d'r.
Dat van meer jeuk de afgelopen dagen merk ik ook wel aan Dunla maar het is nog niet zo dat ze zich (weer) helemaal kaal schuurt.... in ieder geval: liever nog eventjes niet want a.s. zaterdag moet ze naar de stamboekkeuring :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:05

probeer anders de creme eens Wuswa, die van mij reageert daar veel beter op dan op de lotion.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:46

gillian schreef:
Balen dat het bij jou paarden niet werkte.
Ik heb van iemand anders gehoord dat het bij haar paard wel werkt, paard staat zelfs zonder deken en heeft helemaal geen jeuk!
Heb het besteld en ben dus begonnen met dat spul, ben heel benieuwd of het bij Blomke werkt ;)

Als jij het over de persoon hebt waar ik denk dat jij het over hebt... (ehh..??) dan smeert die niet alleen Aloë Vera, maar krijgt het paard voornamelijk de Aloë Vera drank over het voer.

Met de ZE gaat het hier goed, de rest van het lijf is meer een probleem..

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:55

Klopt Sanet, dat gaat over het voer.
Ik ben er een paar dagen geleden mee begonnen, ben benieuwd of het werkt.
Op het moment schuurt ze haar hoofd tot bloedens toe open -O- Ondanks de hoofdkap.
Ik vrees dat er toch mugjes door kunnen want anders zou ze niet zo schuren. Heb weer een andere kap opgedaan, maar nu maar hopen dat haar oog niet weer gaat ontsteken...

Pff, ellende zeg, zomereczeem... Zou er werkelijk waar een hele klap geld voor over hebben voor iets wat gewoon 100% werkt...
Vind het zo sneu dat ze zo'n jeuk heeft :(:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:18

Wat vreselijk dat het ondanks dat ze dan helemaal ingepakt is, het toch niet helpt allemaal :(
Ik hoop voor jullie dat dit aanslaat dan!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:31

Als stille meelezer kom ik nu ook jullie topic binnenvallen;
Bij mijn paard is nooit zomerexceem vastgesteld.

Voorgaande jaren gaf ik hem altijd omega 3-6-9, knoflook en zeewier, niet wetende dat dit een positief effect op jeuk kon hebben.
Dit jaar heb ik dit voor het eerst niet gedaan en mijn paard heeft goed geschuurd op manen ,staart en wang/kaken.

Hij staat nu met deze supplementen, vliegendeken op en het lijkt nu wat beter te gaan.

Heeft iemand ervaring met Sectolin Sweet Itch? Mijn paard heeft namelijk een gevoelig huidje en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Werkt het?

Mocht het schuren ondanks alles nu nog erger worden, haal ik er uiteraard een DA bij.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:56

@Rebeccatjuh,
Een dierenarts kan niet zoveel doen aan zomereczeem.
Een deken en insmeren werkt het beste, ik gebruik derfen, dat werkt heel goed, bij de meeste paarden.(ons paardje heeft ook een dun velletje)
Met sectolin heb ik geen ervaring.
Een gewone vliegendeken helpt niet bij zomereczeem, de kleine mugjes kunnen erdoorheen steken.