[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelax

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:45

Mag ik vragen welke je hebt en waar weg? :)

Klinkt interessant.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:38

evelienn28 schreef:
Weer heerlijk ingepakt arm dier :(:)

Ja ik denk ook altijd dat ingepakt staan sneu is.. maar aan de andere kant hebben ze ook helemaal geen last van andere vliegen en dat is toch ook heel prettig :)

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:52

Het is gewoon cannabisolie. Ik krijg het via via, maar is als het goed is ook in bepaalde winkels te koop geloof ik

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:25

minifries schreef:
Het is gewoon cannabisolie. Ik krijg het via via, maar is als het goed is ook in bepaalde winkels te koop geloof ik

Hoi,
Gaat het dan om THC-olie of CBD-olie? En hoeveel procent en zuiverheid?

Mvg

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:51

hier is de jeuk al flink.
en vallen de manen ook weer uit.
ik behandel op dit moment met TKC 97.
puur cullio.
en wil cavalesse weer gaan starten.
hij staat 24-7 met een rambo sweet iths deken op.

iemand nog meer tips?

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:07

Gigantisch haaruitval herken ik bij mijn eczemer. Heeft niets te maken met permanent deken op, want het begon al vrij snel. Weet iemand hoe dat precies komt?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:11

Manen breken bij die van mij ook af onder rsih. Is denk ik gewoon verstikkend zo'n hals en dan met de warmte erbij.
Met de aussie allrounder heb ik t niet. Iets kortere hals maar veel breder en luchtiger.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:06

Maar het lijkt dus geen afbreken, maar echt vanaf de wortel uit te vallen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:18

Iemand met een bredere pony/paard ervaring met te smalle oorgaten bij de RSIH?
Ik heb er sinds dit weekend een, maar de oorgaten zitten echt te dicht bij elkaar..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:37

Ik volg al even mee maar wil mij toch voorzichtig melden.
Ik heb een vaag schurende shet. Schuurt niet tot bloedens aan toe en heeft altijd lange manen. schuurt het gehele jaar door... Kan geen luis of mijt vinden. Gisteren gewassen met Betadine shampoo en vandaag niet zien schuren , dit geeft lichte hoop. Invlechten (tegen evt broeien of dergelijk) helpt niks

En ik heb een Friese merrie, volgens mijn ouders schuurde ze laatst wel redelijk in het land , ik heb zelf niks gezien. Ze is 2 en heb haar sinds januari. Ik hoop echt niet dat ze exzeem heeft aangezien ik later wil fokken.

Foto's van de schuurders...
korte manen van de twenter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de shet. Nog nooit afgeschuurde manen gehad , maar schuurt wel het gehele jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Ze dragen beide geen deken , behalve vliegendeken met warm weer. Ik weet niet wat het is , en hoop dat het met de fries alleen een kriebeltje was , en geen exzeem... De shet blijft een raadsel (volle zus had hetzelfde)

Verder blijf ik vooral mee lezen , lange werkdagen en mobiel stuk

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:02

Vanaf 2 jaar kan zomereczeem zich uiten.
Die van mij was ook 2 toen de ellende begon, had het eerst niet echt in de gaten maar arme pony had flink jeuk dat hij zelfs op de straatstenen ging rollen.
Gelukkig nu alles redelijk goed onder controle.
Heeft je shet ook nog een dikke vacht? Of valt dat mee dat kan ook broeien en voor jeuk zorgen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:03

evelienn28 schreef:
Die van mij was ook 2 toen de ellende begon, had het eerst niet echt in de gaten maar arme pony had flink jeuk dat hij zelfs op de straatstenen ging rollen.
Heeft je shet ook nog een dikke vacht? Of valt dat mee dat kan ook broeien en voor jeuk zorgen.

Hoop het niet...

Shet zit in glad zomervachtje , heeft het overigens ook nooit te warm

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:07

Kabayo schreef:
evelienn28 schreef:

Hoop het niet...

Shet zit in glad zomervachtje , heeft het overigens ook nooit te warm

Hm wel vreemd wat betreft de shet heb je de dierenarts ook al eens de boel na laten kijken?
Of misschien van voer/gras waar ie niet goed op reageert...

Ik hoop ook voor je dat het geen zomereczeem is goed in de gaten houden en anders toch actie ondernemen met een deken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:09

Evelien gras is het niet , hij doet het het hele jaar door (en staat in de herfst,winter op zand)
Brok zou kunnen , krijgt savonds een handje

Jaa dat doe ik zeker! Wil haar manen graag behouden

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:14

evelienn28 schreef:

Helaas wel eerder heb al wel eens een veulen met eczeem gezien

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:36

Pfff nou ik zie door de bomen het bos niet meer met al die dekens. Elke zomer koop ik weer iets wat niet past, kapot gaat of gewoon niet werkt.
Mijn paard heeft geen eczeem, maar iedere zomer is zijn manenkam geïrriteerd en hij geeft jeuk aan zijn oren. Er zitten hier ook gewoon ontzettend veel beestjes, dus dat is niet gek.
Ik heb een pagony-pyjama maar na een dag is het ding statisch (en dan is uitrekken echt niet leuk) en het schuift naar achter waarvoor het strak gaat zitten bij de schoft en schouders. Deze deken is wel lekker luchtig.
Ik heb een rsih, maar zelfs als ik die nu op leg, staat mijn paard binnen no time te zweten. Het ding past wel echt perfect en is de eerste deken ooit die niet schuurt.
Vorig jaar heb ik een uhm... iets duurs in zebrakleur gekocht. Met een of andere rare voorsluiting. Een bucas denk ik? Ding schoof achter de schoft en na twee dagen was de schoft al kaal. Snel weer in de kast gelegd dus. Stom ding. Er zaten ook al tig gaten in helaas, echt zonde van mijn geld.
Het enige wat niet vervelend kijkt te zien is een deken die ik jaren geleden gekocht heb. Zo'n pyjama, in het blauw, dikkere rekbare stof. Het enige nadeel is, dat het ding ook al 5 jaar geleden in tweeën getrokken werd en het nu alleen nog een halsdeken is. De hals is wel het belangrijkste om in te pakken, maar in het dazenseizoen zou ik hem zo graag helemaal inpakken!

Iemand enig idee wat voor deken ik dit jaar kan gaan proberen? Paard is 1.60 en heeft een hoge schoft. Het gaat om de appaloosa in mijn profiel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:59

Jeetje geen idee. Ik zou voor een Shire gaan denk ik maar dat is puur een gevoel.

De Z-itch is binnen.
Heb gekeken naar de werkzame stof en die is 40mg/ml terwijl Tectonic 36mg/ml is. Niet erg veel verschil.

Voorgeschreven hoeveelheid wijkt wel enorm af van wat ik lees over Tectonic. Zou 40ml per keer en dan 1x per week moeten gebruiken. Dat durf ik niet aan.

Ga beginnen denk ik maar met 25ml (max van tectonic) en dan maar eens kijken wat de reactie is.

Wat zouden jullie doen? Welk schema houden jullie aan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:12

Kun je niet kijken wanneer je zelf ziet dat ze gaan kriebelen en dan opnieuw behandelen?
Dus gaan ze na 3 weken weer jeuken, dan ook meteen weer gebruiken.

Ik had vorig jaar de tecktonic om de 6 weken, dat was te weinig.
Nu zit ik om de voorgeschreven 4 weken. *afkloppen* het gaat nog goed hier.
Ik gebruik 25 ml.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:48

MarliesV schreef:
Jeetje geen idee. Ik zou voor een Shire gaan denk ik maar dat is puur een gevoel.

De Z-itch is binnen.
Heb gekeken naar de werkzame stof en die is 40mg/ml terwijl Tectonic 36mg/ml is. Niet erg veel verschil.

Voorgeschreven hoeveelheid wijkt wel enorm af van wat ik lees over Tectonic. Zou 40ml per keer en dan 1x per week moeten gebruiken. Dat durf ik niet aan.

Ga beginnen denk ik maar met 25ml (max van tectonic) en dan maar eens kijken wat de reactie is.

Wat zouden jullie doen? Welk schema houden jullie aan?

Hee wat toevallig! Ik kon hem vanmorgen ook eindelijk komen halen :D hahaha

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:05

bruintje123 schreef:
Kun je niet kijken wanneer je zelf ziet dat ze gaan kriebelen en dan opnieuw behandelen?
Dus gaan ze na 3 weken weer jeuken, dan ook meteen weer gebruiken.

Ik had vorig jaar de tecktonic om de 6 weken, dat was te weinig.
Nu zit ik om de voorgeschreven 4 weken. *afkloppen* het gaat nog goed hier.
Ik gebruik 25 ml.

Precies mijn bedoeling! Houdt het inderdaad in de gaten. Zie ik kriebel dan gelijk weer gebruiken.

Jij gebruikt dus 25ml per keer en dan 1x per 4 weken. Dat zou mooi zijn als dat hier ook afdoende is.

Kayleigh327 zelfde zending naar NL waarschijnlijk.
Jij er al uit hoeveel en hoevaak je gaat proberen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:21

Ik heb het nu eens in de 5 weken gebruikt.. 25ml tectonik.
Nu even kijken of dat goed gaat. Bleek vorige week jeuk te zijn van t gras. Ze was op het nieuwe stukje gezet en gelijk 3 dagen jeuk gehad. Gaat nu volgens mij weer beter nu t weer schraal is.. straks weer even kijken..

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:55

Wat zijn jullie ervaringen met Hippo ex cema?
Mijn paard begint nu helaas weer met schuren, dus ik ben benieuwd of dit wat voor haar is.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:36

MarliesV schreef:
Kayleigh327 zelfde zending naar NL waarschijnlijk.
Jij er al uit hoeveel en hoevaak je gaat proberen?

Ik doe denk ik gewoon de voorgeschreven hoeveelheid. Heb het nog nagevraagd bij mijn dierenarts en die zei dat ik het niet vantevoren hoefde te testen. Dat ze nog nooit heeft gehoord dat ze er raar op reageerden.
Dus denk 30-40 ml ff kijken wat er op stond.

Ik moet even wachten. Ze is gisteren gewassen met sebacil dus eerst even kijken of dat nog effect heeft. Is nog steeds niet zeker waar de jeuk vandaan komt...

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:46

Hier ook weer jeuk helaas... wel langer kunnen rekken dan vorige jaren en het was m'n eigen stomme fout..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:29

Hier nog geen jeuk *\o/*
Maar ze begint altijd later in het seizoen dus ik hoop dat ik het nu met de SIH kan voorkomen.