ellepel schreef:femke_harley schreef:Bedankt voor je reactie. Ben jij toen ook bij den hoek of de laarakker geweest?
Ik zal eens zoeken op kruisallergie.. Suikers kreeg en krijgt ze al bijna niet.
Hoe uitte zich het bij jou? Hoe ben je er achter gekomen? En wat doe je er verder precies aan?
appie heeft zomereczeem en hooikoorts. en verdere luchtwegproblemen
heb er allerlei veeartsen bij gehad, en er is eens een holistisch arts bij geweest, weet alleen de naam niet meer.
en ik heb ook nog eens haar van hem opgestuurd wat bekeken is en daar kwam hetzelfde uit.
enige wat ik nog doe:
appie woont vanwege zijn bronchitis buiten.
dat scheelt al enorm, wat is hij opgeknapt sinds hij 24/7 buiten woont, en dat terwijl hij straks toch wel 22 word!![]()
hij krijgt weinig krachtvoer, zo'n 3x per week..ik geef dieetmix van subli.
en daar doorheen komt een schep veteranensupplement van NAF en een schepje magnesium
in de wei ligt een liksteen(basisblok voor koeien van KNZ)...
ik ben niet voor teveel krachtvoer geven,maar ook zeker niet voor te weinig geven, je moet net uitvinden wat voor jouw dier goed werkt![]()
verder krijgt hij ruwvoer van de stalling, omdat hij in een koudbloedgroep staat krijgen ze ruwvoer met niet al teveel suikers er in.
en verder..in de zomer deken er op! weinig vet gras en dan gaat het prima
ja die van mij kan helaas niet 24/7 buiten vanwege andere medische klachten en het hier in de randstad bijna niet te vinden is. Ik ben wel opzoek naar een uitloopstal. Ze gaat wel altijd 6/7 maanden het land op. Idd niet te vet gras etc. Ze krijgt nu idd dieetmix ook, idd niet te veel, niet te weinig. Ze krijgt nu ook oud grofstengelig hooi.
Ik zal ook eens kijken naar t supplement. Liksteen doet ze nooit iets mee.
Moet wel zeggen dat ze na lange tijd, eindelijk even zonder deken kan. Tuurlijk ze staat te happen af en toe. Maar zoveel beter. Pff na een half jaar ontiegelijke jeuk.