Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liefmeisje21 schreef:ik ga het gewoon in de gaten houden want zie hem heel soms wel lekker met zijn staart schuuren maar dat doen denk ik wel meer paarden, zie verder geen korstjes of geen verdikking. ik heb trouwens sudocreme gehaald voor die plekken en heb eventueel ook calendula liggen.
tweety_be schreef:Bedankt voor de antwoorden![]()
Pavokoek lijkt me sterk, ik geef die namelijk al bijna meer dan een jaar, als het zelfs niet al 2 is ondertussen. Al gaf ik dat niet alle dagen en sinds kort wel (halve koek/dag). Hmmm, misschien ook maar even afbouwen en het houden op een halve koek om de 2 dagen of gewoon helemaal niets. Knoflook laat ik volledig achterwege voor nu.
Ik ga ook de manen en staart eens goed uitspoelen (niet wassen), misschien zit er wel iets dat vreselijk jeukt en kan een goede spoelbeurt verlichting geven. Het lijkt me verder weinig kwaad te kunnen, of maak ik het erger als ik het nat maak? Ik zou het zelf goed drogen en haar pas terug op het land zetten als alles 100% droog is.
En verder ga ik ook nog eens ontwormen (zou toch moeten gebeuren 1 dezer dagen, dus ga er op stal even op aandringen). Ik hou het de komende week goed in de gaten. Merk ik dat het alleen maar erger wordt, dan onderneem ik verdere stappen uiteraard. Het is alleen zo zonde om haar mooie dikke staart en lange manen te zien verdwijnen
Isapaardje schreef:Als je de structuurmuesli van Pavo bedoeld (natures best) ... daar zit erg veel zetmeel in.
Suiker is inderdaad laag, maar zetmeelgehalte zit boven de 20%.
Er zijn sowieso maar weinig muesli's met laag suiker EN zetmeel gehalte.
Alleen Marstal heeft een soort (Vito; daar zit trouwens ook al knoflook in), en de safe en sound van Dodson en Horrell.
Bailey_4ever schreef:Isapaardje schreef:Als je de structuurmuesli van Pavo bedoeld (natures best) ... daar zit erg veel zetmeel in.
Suiker is inderdaad laag, maar zetmeelgehalte zit boven de 20%.
Er zijn sowieso maar weinig muesli's met laag suiker EN zetmeel gehalte.
Alleen Marstal heeft een soort (Vito; daar zit trouwens ook al knoflook in), en de safe en sound van Dodson en Horrell.
kloptErg lastig te vinden. Gelukkig reageert bailey ook goed op soortgelijke pavo muesli dus ik hoef daar niet naar op zoek. Maar een vriendin van mij heeft een paardje dat heel extreem reageert dus zij moet echt marstall hebben.
Een heel gedoe om te vinden!
opisop_shop schreef:Ninx schreef:Enfin.... ik heb Derfen maar durf dat toch niet goed te gebruiken, iets teveel enge verhalen over gelezen/ gehoord.
huh, wat voor enge verhalen, bijna iedereen hier is er toch juist heel positief over??
Malenka schreef:Nilay laat nu een overreactie zien op tekenbeten. Hij krijgt ontstekingen en is daardoor ook duf.
Ik hoop dat het zijn immuunsysteem niet een te grote opdonder geeft. Ik wil hem liever niet aan de antibiotica zetten. Dat zou weer een flinke stap terug zijn in de vooruitgang met betrekking tot de zomereczeem.
Malenka schreef:Nilay laat nu een overreactie zien op tekenbeten. Hij krijgt ontstekingen en is daardoor ook duf.
Ik hoop dat het zijn immuunsysteem niet een te grote opdonder geeft. Ik wil hem liever niet aan de antibiotica zetten. Dat zou weer een flinke stap terug zijn in de vooruitgang met betrekking tot de zomereczeem.
gillian schreef:Heeft er misschien iemand ervaring met het geven van Aloë vera gel van Forever Living products?
ellepel schreef:gillian schreef:Heeft er misschien iemand ervaring met het geven van Aloë vera gel van Forever Living products?
ja ik, ik heb het aan twee paarden gegeven waaronder appie en het heeft totaal geen verschil gemaakt.
ik heb zowel die van forever living products gebruikt als die van de reformzaak( die hebben em ook en dan veel goedkoper!)
een van de paarden kreeg beter ontlasting en we hadden het idee dat de vact dieper van kleur was maar dat was alles.
als et een wondermiddel was tegen eczeem dan waren ze al multimiljonair geweest,maar helaas is er nog niks gevonden wat zomereczeem geneest