[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:55

Oei dat ziet er wel super netjes uit. Ga hem ff opslaan.
Heb op dit moment nog 2 RSIH in gebruik dus nog niet toe aan een nieuwe maar met alle reparaties ed denk ik dat in de loop van het seizoen misschien een reserve er bij geen verkeerd plan.

Heb trouwens de deken met van die strijkstof gemaakt maar dan niet het katoen van de Hema maar spijkerstrijkstof, super stevig materiaal. Gehaald bij de plaatselijke handwerkwinkel.
Deken ligt er nog niet weer op (de andere ligt er nu op), ben benieuwd hoe goed dit houdt. Als het werkt een super snelle en goedkope oplossing!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 05:23

HorseRituals schreef:
MarliesV, mijn paard heeft een tijdje bij een dekensloper in de wei gestaan en ze is zelf ook eens heel creatief bezig geweest... heb dekens terug gevonden aan repen in de wei. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt := RSIH heeft ze ook gesloopt aan de voorkant. Sluitingen zijn geknapt omdat ze zo breed is :') De stof voelt heel sterk ondanks dat het een pyjama is. Tot nu toe geen winkelhaken of geknapte stiksels, vooral dat laatste was met haar echt een probleem.

Lissie_zigor, mijn paard is een zeer brede tante en deze deken past haar als gegoten (heb wel de 205 genomen, grootste maat die ze hebben). De deken is oorspronkelijk voor ijslanders gemaakt als het goed is dus qua breedte hebben ze het perfect gedaan voor onze tankjes :j
De hals blijft ook goed op de plek en alles tot achter haar oren blijft goed bedekt, of ze nou graast of om zich heen kijkt.

Edit: een foto van Big Momma (koosnaampje van de smid) met haar nieuwe jurk:

[ [url=m/8slGZ0.png]Afbeelding[/url] ]

Welk merk is dit aub?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 05:24

Kennis van me haar merrie heeft veulen geaborteerd na aanbrengen derfen. Zijn er nog mensen met die ervaring? Ze is niet zeker dat het dat is, maar ik wou hier even navragen...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:47

Ik denk dat dat toeval is, op mijn oude stal wordt Derfen veel gebruikt, ook op fokmerries tegen mok, en nog nooit een veulens daardoor verloren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:25

HorseRituals, gaaf paard zeg! Welk ras is het?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:46

tiwi1969 schreef:
Ik denk dat dat toeval is, op mijn oude stal wordt Derfen veel gebruikt, ook op fokmerries tegen mok, en nog nooit een veulens daardoor verloren.

Bedankt voor je antwoord

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:16

Cambiar, het merk heet Busse.

Kinke, dank je wel :)
Ze is een kruising Fries x Schwarzwalder Fuchs

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:01

HorseRituals schreef:
MarliesV, mijn paard heeft een tijdje bij een dekensloper in de wei gestaan en ze is zelf ook eens heel creatief bezig geweest... heb dekens terug gevonden aan repen in de wei. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt := RSIH heeft ze ook gesloopt aan de voorkant. Sluitingen zijn geknapt omdat ze zo breed is :') De stof voelt heel sterk ondanks dat het een pyjama is. Tot nu toe geen winkelhaken of geknapte stiksels, vooral dat laatste was met haar echt een probleem.

[ [url=m/8slGZ0.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vlgs mij dezelfde deken juist aangeschaft via atorka.nl zit erg mooi alleen had voor mijn pony de buikflap wat breder mogen zijn... nog een stukje buik bloot.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 00:53

Afbeelding

Helaas, vanavond is bij ons het eczeemseizoen in gegaan. Had zo gehoopt dat hij dit jaar geen jeuk zou krijgen omdat hij schraal is en niet op gras staat.
Hij heeft wel een paar dagen en nachten bloot kunnen staan gelukkig, maar helaas is het nu gedaan met de pret.
Ook enorme jeuk aan zn voorpluk, dus toch maar weer de rsih te voorschijn halen. Vorig jaar was de aussie allrounder voldoende, maar dan doe ik de aussie alleen met hete dagen maar op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 06:27

Ja jammer he, ik was gister ook op stal,haal de appie uit de groep en ontdekte een wondje in zijn manenkam.
Ook zag ik hem dus met de achterhoeven de manen krabben
Bij hem gaat vanmidddag de deken er weer op.
Elke jaar hoop je dat het anders is,maar helaas.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:41

Ja echt jammer. Toen ik derfen op zn manenkam smeerde ontdekte ik ook al meerdere korstjes en hij zat ook in de rondte te stampen.
Zag Appie idd zonder staan, maar die moet er helaas ook aan geloven. Helaas, pindakaas :(

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:27

Die van mij is helaas ook weer begonnen, nu voornamelijk aan zijn staart en minder aan zijn manen. Hij staat op een kale wei en krijgt hooi en 2 a 3 keer per week een klein stuk gras. Dusja, ik zal de derfen en de deken toch maar te voor schijn halen. Voor mijn gevoel is het nu wel later begonnen dan andere jaren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:49

Hier gelukkig nog geen korsten, maar ik zag haar wel meer krabben met haar maatje, dus ook hier de deken weer op.
Maandag en dinsdag wordt het minder warm, dan mag deken weer even af en zoals het nu lijkt woensdag weer op. Ik bekijk dat van dag tot dag, iedere dag bloot is er eentje en wat dat betreft is dit wel een gunstig jaar. Vorig jaar stond ze begin april al in de dekens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:04

Het wordt toch juist warmer deze week? Ik zou de deken vanaf nu echt niet meer af doen. Hoogstens bij echt harde wind.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:28

Hier gaat hij ook niet meer af. Voor t oog is alleen de bovenkant van zn staart de sjaak, maar nu is t nog onder controle te krijgen.
Er gaat met t aankomende koude weer wel een liner onder, ik wissel niet meer om naar regendeken/hals.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:46

Maandag en dinsdag weer even een dipje in het weer maar ik houd de buienradar app bij om te zien wat slim is. Ze staat sowieso voor de schemer weer op stal, scheelt ook heel veel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:00

Mijne heeft nu nog weinig tot geen jeuk bij de manen en staart. Ik heb echt het gevoel dat het bij hem heel erg voer afhankelijk is, hij krijgt nu metazoa en heeft daar dus nog amper jeuk op. Hij heeft wel jeuk vanwege de verharing nog. Hij krijgt later in de week wel zijn deken op.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:36

Het ging hier tot dus ver ook nog aardig goed maar vanmiddag toch echt de deken weer op helaas :(
Cavelasse werkt dus ook niet effectief genoeg dus daar stop ik denk ook maar weer mee het was te proberen....

Afbeelding
Weer heerlijk ingepakt arm dier :(:)

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:16

Ik ben eigenlijk altijd een meelezer, maar welke deken is dat hierboven Evelien? Ik heb ook een Shetlander en heb nu een pagony deken, maar de hals zakt steeds af waardoor mijn shetje daar gaat schuren. Die van jou heeft gaatjes voor de oren, klopt dat? Blijft dat goed zitten? En is de deken sterk? Welke maat gebruik jij voor jouw Shetlander?

De Rambo deken is in de kleinste maat echt veeeeel te groot voor mijn Shetlander van 90cm. Vind ik echt erg jammer want veel andere dekens zit je met dat hals probleem..

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:26

Nandos schreef:
Ik ben eigenlijk altijd een meelezer, maar welke deken is dat hierboven Evelien? Ik heb ook een Shetlander en heb nu een pagony deken, maar de hals zakt steeds af waardoor mijn shetje daar gaat schuren. Die van jou heeft gaatjes voor de oren, klopt dat? Blijft dat goed zitten? En is de deken sterk? Welke maat gebruik jij voor jouw Shetlander?

De Rambo deken is in de kleinste maat echt veeeeel te groot voor mijn Shetlander van 90cm. Vind ik echt erg jammer want veel andere dekens zit je met dat hals probleem..

Ik heb de vamoose deken van Rambo zit bij hem opzich goed is aan de achterzijde stukje ingekort.
Kwa kwaliteit ben ik niet ontevreden gaat al 2 jaar lang mee.
Hebben wel een periode gehad dat de deken constant weer gaten had maar kwam ook door de nieuwe jonge paarden 2 Franse trekpaarden dus dat verbaast ons niet zolang hij bij de pony's staat is er niks aan de hand.

De maat die ik heb is 120 onderlengte.
Je heb tegenwoordig ook de petite van de rsih ook kleine maatjes.
Vind deze ook fijner dat het pyama model!

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:16

De Rambo deken is in de kleinste maat echt veeeeel te groot voor mijn Shetlander van 90cm. Vind ik echt erg jammer want veel andere dekens zit je met dat hals probleem..[/quote]

De Horsegear eczeemdeken is er ook
In 125 onderlengte ..Ligt erg prettig en is stevig!

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:40

Hier nu 2 maanden de snuggy hood deken in gebruik... WAUW!!! Manen superglad, breken minder snel en de deken ligt echt geweldig en blijft ook geweldig liggen. Ik geen haar sinds 2 maanden ook cannabisolie, 2x daags 2 druppels over het voer en waarempel, nog steeds geen schurend paard, terwijl ze normaal gesproken rond deze tijd al flink staat te schuren. Heb vorig jaar echt ontzettend hard mijn best gedaan het haar zo makkelijk en dragelijk mogelijk te maken door constant te smeren etc. Dit jaar alle potten en tubes nog dicht
Dan te bedenken dat ze 3 jaar geleden haast kaal was op de manen en overal lelijke wonden had (iemand had haar tussen de bomen zonder deken gezet toen ik op vakantie was...)
Afbeelding

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:55

Bedankt voor de tips !! Ga gelijk ff googlen :D

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:20

Ik sprak toevallig rond januari iemand die gebruikte deze druppeltjes tegen haar pseuriasis (of hoe je het ook schrijft) sinds het gebruik amper jeuk en de plekken trokken ook weg, dus toen overleg gehad en dachten we verrek, tis een natuurlijk middel en als het tegen pseuriasis werkt, waarom dan niet uitproberen bij mijn paard. Tot nu toe geen jeuk

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:30

Wat zijn dat voor druppels ?
De finecto krijg ik dr lastig in, vandaag maar met een beetje appelmoes, dan moet ik dr echt voeren anders wil ze het dus gewoon niet.. tot op heden nog niet echt op een enkel plekje na schuurplekken gevonden. Ik ben .. Nog positief gestemd