Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isabonny schreef:Gisteren een kletsnatte eczeemdeken van het paard gehaald. Ze was eronder ook behoorlijk nat en stond meteen te kuchen.
Paard dus op stal voor de nacht en de deken over rek uitgehangen.
Deken was vanmiddag nog niet droog en dus nu mijn vraag: zijn er ook waterdichte eczeemdekens, die toch niet te warm zijn als de zon opeens toch uitbreekt? EN dan bedoel ik niet van die eczeemdekens waar je weer een 2e deken erover of eronder legt, die dan wel waterdicht is. Ik zoek gewoon een 2 in 1 eigenlijk.
minikatje schreef:Persoonlijk vind ik dekens met oorgaten de uitkomst, dus tegenwoordig selecteer ik daarop
Bucas heeft deze helaas niet.
Silver_Fox schreef:Rambo heeft een waterdichte onderdeken: https://www.paardendrogist.nl/product/h ... 801/41434/
Maar je kan toch ook gewoon je regendeken er over heen gooien? En als het zo warm is dat de regendeken te warm is, gaat het ook wel met alleen de eczeemdeken, dan krijgen ze het ook niet koud en is het zo weer opgedroogd.
HorseRituals schreef:Persoonlijk ben ik nu erg blij met mijn meest recente aankoop, de eczeemdeken Strong, van het merk Busse (voor mij verder volledig onbekend). Besteld via Atorka.nl
Hele fijne deken, pyamamodel, droogt zeer snel vergeleken met de zware stoffen dekens. Paard wordt niet snel nat onder de deken, moet het al lang en hard regenen.
Details zijn goed over nagedacht, staartflap kun je met klittenband om de staartwortel binden. Banden om de achterbenen zijn bedekt met zachte fleece, binnenkant van schoftgedeelte ook dus de manen schuren niet af. Heb nog niet eerder zo'n fijne deken gehad, en Foxy heeft er al zo'n 5 versleten in 1 jaar tijd![]()
(Ik ben echt lang op zoek geweest naar de ideale 24/7-draagbare eczeemdeken, dus nu ik een goede heb gevonden voor mijn paard laat ik het graag weten)