Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_CS_ schreef:Een paard met koliekverschijnselen, reageert gewoon te heftig op dat moment.
De probiotica los je het denk ik niet mee op.
Helemaal omdat je eerdere kuren zonder problemen hebt doorstaan.
Meid, gewoon even aantal dagen de dosis verlagen en even kijken hoe je paard zich dan voelt.
Misschien heeft het een aantal dagen nodig, voordat je weer op kunt bouwen, ligt eraan hoe ze zich voelt.
Je hebt dit keer zonder opbouwen gedaan of niet?
Heb je dit ook eerder gedaan of bouwde je toen wel op?
_CS_ schreef:De mokplekjes kunnen inderdaad aangeven dat er op dat moment iets zit te woekeren in het lichaam.
En als je dan zonder op te bouwen ineens volop begint, ja daar raakt het lichaam behoorlijk van van slag, en kan je paard doodziek ervan worden.
Heb je de druppels al verlaagd? of moet je daar nog mee beginnen?
Annetje schreef:Elamor, lijkt mij dat dat moet lukkenBij zo'n kap zitten altijd de gespjes e.d. aan die je aan je deken moet naaien. Dat was in elk geval bij mijn pagony-kap zo.
MirandaFuego schreef:Elamor, wij hebben deze hoofdkap ook, wij bevestigen het alleen aan de schoft en dat blijft prima zitten.
Wat ik je wel kan aanraden is een steviger deken te kopen, wij hebben de rambo si en die gaat niet zo snel stuk als andere dekens, wij doen er nu al twee seizoenen mee, dat had mij anders 4 andere dekens gekost en veel frustratie en naaiwerk.(deed twee per seizoen)
Wij hebben er ook een slopertje bijlopen, al is die ook van van ons!
Elamor schreef:MirandaFuego schreef:Elamor, wij hebben deze hoofdkap ook, wij bevestigen het alleen aan de schoft en dat blijft prima zitten.
Wat ik je wel kan aanraden is een steviger deken te kopen, wij hebben de rambo si en die gaat niet zo snel stuk als andere dekens, wij doen er nu al twee seizoenen mee, dat had mij anders 4 andere dekens gekost en veel frustratie en naaiwerk.(deed twee per seizoen)
Wij hebben er ook een slopertje bijlopen, al is die ook van van ons!
Maar heb je dan ook de bijpassende deken erbij? die heb ik namelijk niet..
e_horse schreef:Wat is jullie ervaring met regen? Ik lees er hier en daar wel wat over.. maar kan een paard zich warm houden met een eczeemdeken in de regen?
e_horse schreef:Wat is jullie ervaring met regen? Ik lees er hier en daar wel wat over.. maar kan een paard zich warm houden met een eczeemdeken in de regen?