[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:47

Een paard met koliekverschijnselen, reageert gewoon te heftig op dat moment.
De probiotica los je het denk ik niet mee op.

Helemaal omdat je eerdere kuren zonder problemen hebt doorstaan.
Meid, gewoon even aantal dagen de dosis verlagen en even kijken hoe je paard zich dan voelt.
Misschien heeft het een aantal dagen nodig, voordat je weer op kunt bouwen, ligt eraan hoe ze zich voelt.

Je hebt dit keer zonder opbouwen gedaan of niet?
Heb je dit ook eerder gedaan of bouwde je toen wel op?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:55

_CS_ schreef:
Een paard met koliekverschijnselen, reageert gewoon te heftig op dat moment.
De probiotica los je het denk ik niet mee op.

Helemaal omdat je eerdere kuren zonder problemen hebt doorstaan.
Meid, gewoon even aantal dagen de dosis verlagen en even kijken hoe je paard zich dan voelt.
Misschien heeft het een aantal dagen nodig, voordat je weer op kunt bouwen, ligt eraan hoe ze zich voelt.

Je hebt dit keer zonder opbouwen gedaan of niet?
Heb je dit ook eerder gedaan of bouwde je toen wel op?

Pcies. De koliekverschijnselen zijn volledig verdwenen ondertussen, ze is nu nog. ... mat zeg maar. Ze eet, drinkt, plast en ook de mest is weer beter dankzij meer hooi, dus het gaat goed komen.

In maart heeft ze haar allereerste kuur gehad, die heb ik heeeeel rustig opgebouwd vanuit 10 druppels. Volledig flesje opgemaakt incl. afbouwen.
Daarna zijn ze verweid dat was na een maand of 2, heb ik haar een kuurtje van 2x 20 druppels 3 weken gegeven zonder opbouwen (op advies Annika omdat ze eigenlijk goed reageerde vond ze dat dat wel kon) en daar merkte ik alleen van dat ze minder looplustig was, verder eigenlijk niet echt iets. Alleen op deze reageerde ze zo hevig, nu moet ik erbij zeggen dat ze ook best behoorlijk veel kleine mokplekjes had en die zijn nu op anderhalve week compleet weg. Dus ik volg idd fijn je advies op, gaat het goed de komende week dan verhoog ik ze na het weekend wel weer naar 15 druppels en kijk ik wat er dan gebeurt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:59

De mokplekjes kunnen inderdaad aangeven dat er op dat moment iets zit te woekeren in het lichaam.
En als je dan zonder op te bouwen ineens volop begint, ja daar raakt het lichaam behoorlijk van van slag, en kan je paard doodziek ervan worden.

Heb je de druppels al verlaagd? of moet je daar nog mee beginnen?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:17

_CS_ schreef:
De mokplekjes kunnen inderdaad aangeven dat er op dat moment iets zit te woekeren in het lichaam.
En als je dan zonder op te bouwen ineens volop begint, ja daar raakt het lichaam behoorlijk van van slag, en kan je paard doodziek ervan worden.

Heb je de druppels al verlaagd? of moet je daar nog mee beginnen?

Ah dus ik had beter nu ze die mok had, met 10 druppels kunnen beginnen? Neem ik mooi mee voor de volgende keer :)* . Ja, ik ben sinds gisteren eigenlijk al overgestapt naar 2x 10 druppels en ik wil even aankijken tot (na) het weekend hoe ze het daarop doet.

atorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:59

Kennen jullie dit is nieuw uit Zweden?

Informatie van de leverancier:

Ekholm Nordic is het best verkochte paarden-/pony- (en honden-) verzorgingsmiddel van Zweden.
Zweden is een land waar de muggen in de lente/zomer door de lange schemeringen lang actief blijven,
en waar men dan ook veel last heeft van de allergische reactie met zomereczeem.
Ongetwijfeld kent u dit fenomeen, waartegen helaas nog geen afdoende middel is gevonden.
De enige remedie is nog steeds: de muggen op afstand houden en de jeuk/pijn verzachten en laten genezen.

Nu heeft niet ieder schurend paard (of pony) last van zomereczeem, ook gewone muggen kunnen jeuk veroorzaken, zonder dat zich zomereczeem ontwikkelt. En ook andere huidirritaties zoals schimmels, infecties, roos, hotspots enz. kunnen jeuk en pijn tot gevolg hebben.

Hoe dan ook, onze PROB serie is een garantie voor uitstekende kwaliteit en veiligheid. Onze producten hebben heel veel dieren met ernstige huidproblemen en jeuk geholpen. Dagelijks worden er heel veel van – gezond of ongezond – met onze producten behandeld, met een verbazingwekkend resultaat.
Wij weten zelfs dat bij veel mensen de huidproblemen zijn verholpen met onze PROB serie. Deze is gifvrij, milieuvriendelijk,
gemaakt van kruiden- en kruidenextracten, zonder parabenen en vrijwel geen chemische toevoegingen: een veilig alternatief!

Door de vele feedback van onze klanten hebben wij onze producten kunnen ontwikkelen en daarmee een topkwaliteit kunnen bereiken.
Wij werken continu aan productontwikkeling en luisteren heel intensief naar de bevindingen van onze klanten.

De PROB producten zijn makkelijk te gebruiken en worden niet plakkerig.
Vele Zweedse dierenartsen adviseren onze producten, of het nu voor huisdieren is of voor dieren die professioneel ingezet worden.
Wij weten dat meer dan 90% van alle dieren die met PROB behandeld zijn, een positief resultaat bereikt hebben.
De PROB producten zijn niet goedkoop, maar bijzonder zuinig in het gebruik EN ze werken.

Voor meer informatie kunt u altijd terecht op onze website www.ekholmnordic.se Daar staat ook vermeld welke kruiden hiervoor gebruikt zijn en hoe deze kruiden helpen. In de meeste gevallen is er binnen een week een duidelijke verbetering zichtbaar.

Nieuwsgierig geworden, men heeft een proefpakket samengesteld, dat bij heel veel huidaandoeningen gebruikt kan worden.
Dit proefpakket bestaat uit een behandelende shampoo, een niet plakkerige, makkelijk toepasbare en zeer zuinige olie, een paardenDEO (die vliegend ongedierte op afstand houdt) en een zalf die in eerste instantie bij een echt beschadigde huid gebruikt wordt en vervolgens opgevolgd wordt door de eerder genoemde olie.

Deze flessen hebben een inhoud van 250, resp. 500 ml en de pot zalf 140 ml

Voor het totale proefpakket vragen wij € 39,95 excl. verzendkosten. Bestellen kan via info@atorka.nl of bel 0348 470401

Ik lees graag jullie reacties, ik ken het nog niet, maar verhaal spreekt me erg aan. Zeker als een leverancier een proefpakket wil samenstellen:)

Ik ben dus Yvonne van Dijk van Atorka, ik overweeg dit dus te gaan verkopen, maar ben wel benieuwd of iemand het al kent.

Yvonne

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:32

Ik ken het niet, en ben ook (nog) niet van plan het te gaan proberen. Derfen werkt hier tot nu prima, dus hier geen reden om iets anders te gaan proberen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:22

Ik lees goede resultaten met Derfen. Als mijn maatregelen niet helpen ga ik dat ook proberen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:36

Wij zijn deze week met derfen begonnen. Ik ben benieuwt.. hoor er verschillende verhalen over.

Welke vliegenspray vinden jullie het beste helpen voor eczeem? En dan een die ook op open wondjes kan. Wij gebruiken derfen nu maar dat zit natuurlijk niet over het hele lichaam.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:17

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:46

Eergisteren en gisteren was het hier een knuttenbijeenkomst...Zam gewoon de hele dag en avond zonder deken buiten gehad en eergisteren voor het eerst de derfen erop gedaan. Zam liet bij het poetsen merken, dat hij jeuk had en heb daarom de manenkam en de staart met derfen behandeld. Daarna eerst nog getraind met hem en bij op stal zetten geen jeuk...Gisteren hetzelfde verhaal, maar niet behandeld, want Zam had geen jeuk. Terwijl het hier stikte van de knutten...Vind het een wonderbaarlijk goedje..Als dit zo doorzet, hoeft mijn Zammie volgens mij geen deken meer op tegen knutten..Hooguit bij extreem veel dazen, want dan helpen die dekens ook goed...

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:42

Wie heeft er ervaringen met de eczeemdeken van Imperial Riding (Agradi verkoopt deze blauwe deken)? Ik heb de vliegenkap hiervan en de stof lijkt meer op badpakkenstof dan de 'gewone' bruine eczeemdekens, die ik nu heb (Premiere). Mijn Tinkie verliest allemaal plukken manen nu niet van het zelf schuren maar van de hals die over haar manenkam schuurt. Dus nu kale manenkam van de deken :-( Heeft iemand tips of een idee welke deken beter werkt?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:53

Wat is jullie ervaring met regen? Ik lees er hier en daar wel wat over.. maar kan een paard zich warm houden met een eczeemdeken in de regen?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:05

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:03

Nou ik ben weer arm :') Net een singelbontje besteld. Het plekje is groter geworden en met rijden gewoon echt niet fijn voor haar.
Heb na het lezen van alle positieve reacties ook ene proefverpakking derfen besteld! Ben heel erg benieuwd :)

Het kost wel wat zeg, zo'n eczemer. Maar het is het absoluut waard.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:12

Elamor, lijkt mij dat dat moet lukken :j Bij zo'n kap zitten altijd de gespjes e.d. aan die je aan je deken moet naaien. Dat was in elk geval bij mijn pagony-kap zo.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:38

Annetje schreef:
Elamor, lijkt mij dat dat moet lukken :j Bij zo'n kap zitten altijd de gespjes e.d. aan die je aan je deken moet naaien. Dat was in elk geval bij mijn pagony-kap zo.

Dankje! :) Ga hem straks gelijk halen dan, ben benieuwd.

Vanavond ben ik weer mijn avond kwijt aan het naaien van de deken. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Zo frustrerend is dat als je deken word gesloopt door een andere pony en jij daar zo veel tijd en geld moet steken.. ;(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:41

Elamor, wij hebben deze hoofdkap ook, wij bevestigen het alleen aan de schoft en dat blijft prima zitten.
Wat ik je wel kan aanraden is een steviger deken te kopen, wij hebben de rambo si en die gaat niet zo snel stuk als andere dekens, wij doen er nu al twee seizoenen mee, dat had mij anders 4 andere dekens gekost en veel frustratie en naaiwerk.(deed twee per seizoen)
Wij hebben er ook een slopertje bijlopen, al is die ook van van ons! ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:07

MirandaFuego schreef:
Elamor, wij hebben deze hoofdkap ook, wij bevestigen het alleen aan de schoft en dat blijft prima zitten.
Wat ik je wel kan aanraden is een steviger deken te kopen, wij hebben de rambo si en die gaat niet zo snel stuk als andere dekens, wij doen er nu al twee seizoenen mee, dat had mij anders 4 andere dekens gekost en veel frustratie en naaiwerk.(deed twee per seizoen)

Maar heb je dan ook de bijpassende deken erbij? die heb ik namelijk niet..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:56

Ik heb denk ik toch iets te vroeg gejuicht.. Bregh had vanmorgen een paar gebroken haartjes in haar staart. Niks dramatisch, maar toch burka maar definitief op dus. De zware excemer lag goed open, dus de mugjes hebben de stal ook weer gevonden....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:20

Elamor schreef:
MirandaFuego schreef:

Maar heb je dan ook de bijpassende deken erbij? die heb ik namelijk niet..

Nee want ik heb een Rambo, de hoofdkap is van premiere.
De Rambo heeft 'gespen' bij de schoft, ik weet niet of jouw deken dat heeft?

Balen, Breghje...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:49

even wat betreft de lycra halsdekens;

Wisse kreeg hele gekke bultjes op zijn hals, zeker onder de manen. Had het idee dat het door warmte kwam ofzo, sinds hij de halsdeken ophad. Deze heb ik dus nu sinds een paar dagen weer af. Weet niet zeker of het daardoor komt, en ook niet dat wanneer Wisse het kreeg, een ander paard het ook zal krijgen, maar ik dacht ik vermeldt het wel even hier :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:50

e_horse schreef:
Wat is jullie ervaring met regen? Ik lees er hier en daar wel wat over.. maar kan een paard zich warm houden met een eczeemdeken in de regen?

Soms wel en soms niet.. Sommige dekens drogen sneller dan de andere dus het hangt ook erg van de stof en deken af. Maar als het dag en nacht regent krijgen ze het vaak wel koud. Onse eczemer heeft ook een veel dunner velletje dan de andere paarden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:57

e_horse schreef:

een buitje kan geen kwaad,dan drogen ze vrij snel op.
zie het als dat je zelf in de regen fietst en je broek word nat,die droogt ook vrij snel door je lichaamswarmte.

maar als het echt lang regent dan word een paard natuurlijk behoorlijk nat en kunnen sommige paarden daar koud van worden.
maar sowieso zijn ook niet alle paardenvachten zo goed dat ze de regen kunnen afvoeren dus ook paarden zonder deken kunnen koud worden.

dus bij wat buien blijft appie gewoon lekker buiten met zijn eczeemdeken om,maar bij veel regen mag hij in zijn paddock met schuilstal staan :j
de andere eczemer op stal halen we dan de deken er af of ze mag dan ook een nachtje naar binnen

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:07

bij maxi gaat het echt nog steeds heel heel goed met haar.
ze vertoont nog steeds geen jeuk klachten.

frits heeft nog wel veel jeuk.
heb hem van de week wel zijn deken af moetten doen.
hij begon te trappen als ik de bood deken op wilde doen.
hij vind het gewoon helemaal niets iets over zijn hooft.
dus ga nu kijken of ik die andere denken kan kopen voor hem.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:10

MirandaFuego schreef:
Balen, Breghje...

Ja het is wel balen idd, gunde haar zo het lekker vuil worden in het zand... Maar goed, ik heb het geprobeerd. Weet nu zo'n beetje wat niet en wel kan, dus volgend jaar kijken hoe lang ze zonder deken kan voor het begint.