[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:45

hier regent het al de hele dag heeeeel hard.
Arwen op stal gelaten ivm de natte deken en dat haar eczeem middeltje anders van haar manen en staart afspoelt.

tot nu toe nog steedsa afkloppen: ze schuurt nog steeds niet.

maken jullie ook mee dat die rotnkutjes langzaam aan richting stal verhuizen? dit jaar vliegen ze gewoon langs de boxen terwijl voorgaande jaren ik ze alleen zo'n 5/10 meter van stal tegenkwam?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:51

Ze zitten hier altijd voor de openingen. Dus de half open deuren van de paarden en de gewone deuren. Heb zelfs al gezien dat er enkele binnenkwamen. Dit gebeurde voorheen volgens mij nooit, maar het is dit jaar echt erg. het wordt tijd dat ze eens iets uitvinden wat echt helpt... Het liefst een middel waardoor ze massaal sterven Duivel

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:54

wij krijgen binnenkort stallen in de schuur moet daar ergens iets gaan ophangen waar door ze dood gaan

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:57

michele schreef:
Heeft iemand van jullie een bucas? is eigenlijk meer een fijnmazige vliegendeken volgens mij maar ziet er opzich ookw el goed uit.

op mijn paard ligt voor het 3e seizoen een bucas buzz off fullneck. die deken is inderdaad heel fijnmazig, staartflap, buikflak en hals. De deken blijft bij mijn paard heel goed liggen, hij heeft hem meestal heel de dag en nacht om op de wei.

bij mijn paard (zeer gevoelig op insecten, en schuurder als hij de kans krijgt) helpt deze deken voldoende goed. bijkomend voordeel vind ik de lichte kleur. mijn paard is zwart, en met deze deken op voelt hij in het zonnetje beduidend koeler aan. met een gewone regenbui blijft hij zelfs nog redelijk droog eronder, en anders droogt het aardig snel.

Ik ben er erg tevreden mee. ik heb er nu wel een nieuwe bijgekocht. de deken die al 2 seizoenen mee ging had wel wat gaten opgelopen door gerommel in het land. wel makkelijk te repareren, en nog prima als reservedeken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:58

Eponastable schreef:
Goedemorgen,

Mijn kleintje schuurt aan zijn manen en aan zijn staart, ik heb Cullico gekocht bij de paardendrogist + exceemdekens maar op 2 dagen heb ik er al 2 grote gaten instaan!
Ik ben eigenlijk ook opzoek naar de TKC 97, weet iemand soms waar je ze nog kan kopen?
Ik dacht dat enkele jaren geleden TKC in België niet meer bestond...
Ik heb ook altijd met de gedachte rondgelopen dat het erfelijk is...
Klopt mijn stelling?

Wie kan me helpen?

tkc is te koop bij http://www.agradi.nl

ohw haha lees net op de vorige pagina dat dat al gezegd is Bloos
Laatst bijgewerkt door ellepel op 16-05-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:00

carina schreef:
michele schreef:
en bij rambo dan een hele lange? of hoemoet ik me dat voorstellen? Bloos

ik ga vanavond wel even in de winkel kijken Haha!

Een paar pagina's terug staat een foto van een paard met de Rambo Sweet Itch Hoody. Geweldige deken, ik kan hem iedereen aanbevelen!! En nee, ik heb geen aandelen...

ik vraag me altijd af of dat nou lekker zit over de oren? dat is de reden dat ik toen voor een bucas ben gegaan, leek me dat het gaat trekken als het paard veel z'n hoofd omhoog omlaag, links en rechts draait?

in de winkel werd mij toen ook de bucas boven de rambo geadviseerd, door het type stof was haar verwachting dat de rambo warmer zou zijn dan de bucas.

maar ik vind het wel een mooie deken Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:02

Zammie schreef:
het wordt tijd dat ze eens iets uitvinden wat echt helpt... Het liefst een middel waardoor ze massaal sterven Duivel

het beste idee van de week Clown

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:05

@javayo:
de hals zit redelijk lang, en met oren vind ik een voordeel want dan is alles beschermd daarvoor. de rambo lijkt mij helemaal niet warm die ik heb, maar dat is ook wel aan de prijs te merken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:06

ik zou zo'n deken nooit voor ap gaan kopen, hij kan ook heel slecht tegen zweet achter zijn oren.of het halster...
lijkt me gwoon niet fijn zitten

trouwens...staan er ineens twee paarden bij ons op stal met eczeem op het hoofd..of ze schuren weet ik niet,sta er niet de hele dag bij
eigenlijk denk ik dat ze last hebben van mijt, misschien toch overgenomen van de tinker die het afgelopen zomer had,maar is heel typisch alleen op het hoofd.
beiden gisteren ingemseerd met sweet itch,misschien dat dat de jeuk wat verzacht?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:19

Javayo schreef:
ik vraag me altijd af of dat nou lekker zit over de oren? dat is de reden dat ik toen voor een bucas ben gegaan, leek me dat het gaat trekken als het paard veel z'n hoofd omhoog omlaag, links en rechts draait?

in de winkel werd mij toen ook de bucas boven de rambo geadviseerd, door het type stof was haar verwachting dat de rambo warmer zou zijn dan de bucas.

maar ik vind het wel een mooie deken Lachen

Voor zover ik het kan beoordelen heeft ze er geen last van. De kreukels in de hals die ikenindie laatst al noemde zorgen ervoor dat het niet trekt aan de oren als ze hun hoofd bewegen. Ook houden ze ruimte genoeg om met het hoofd aan de grond te gaan zonder dat de hals dan strak staat.

Ik denk niet dat de Rambo warmer is dan de Bucas. Heb nooit de Bucas gehad, maar onder de Rambo voelde ze met het warme weer de afgelopen dagen gewoon koel aan, denk niet dat ze met de Bucas nóg koeler geweest zou zijn.

Ik denk dat er niet zo gek veel verschil zit tussen de Bucas en de Rambo, maar ik heb voor de Rambo gekozen juist omdat er oortjes aanzitten, en hij zo niet zo snel kan afzakken. Een probleem wat ik met de "echte" eczeemdekens altijd had.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:48

Bij ons zijn ook erg veel mugjes en wij hebben een paard met erge zomereczeem wat onder de mugjes zat en de helel tijd heen en weer liep onder een deken stond en nog zijn benen kapot maakte ingesprayt met endure .
daarna ging het paard stil staan en op rust staan .
Je kunt endure gewoon in Amerika bestellen de dollar is ongeveer 63 eurocent .
Je betaald voor een gallon ongeveer 4 liter 49 dollar .
Er komen dan nog verzend kosten bij ongeveer 30 dollar .
Bij elkaar zo,n 80 dollar dat is ongeveer 60 euro .
Het kost in nederland ongeveer 190 euro .

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:54

Ik rolde echt over de bank van de jeuk.
Niet leuk meer.

Nu moet ik ook wel bekennen dat ik voor van alles allergisch ben.
Denk hierbij aan: zonne-allergie, hooimijten-allergie, konijn/cavia -allergie en als klap op de vuurpijl : allergie voor paarden. No Cheer

Dit heb ik wel in mindere mate, dus ik denk echt dat het van die vliegjes komt.
Van die hele kleine mini-bultjes...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:56

Ik had eerst jaren lang een bucas voor mijn friezen. Maar die gingen niet zo erg lang mee (snel gaten e.d.) en de hals was te kort zakte altijd af zodat mn paarden de manen gewoon bleven doorschuren. Nu heb ik ook de rambo sweet itch en die bevalt mij stukken beter! Veel sterker, gaat veeeel langer mee en ze hebben helemaal geen jeuk meer op de hals. Bij de oren zit het prima, daar hebben ze echt totaal geen last van. Het zijn ruime gaten die keurig afgewerkt zijn. En ze zijn ook niet warm onder deze deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:58

voor de hele warme dagen heb ik de soft mesh combo van wheather beeta.
maar vorig jaar zweette ap nogal onder de pagony..onder de boett helemaal nog niet.

die soft mesh combo is wel een hele sterke deken trouwens, heb em nu al 3 jaar Haha!

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:26

Even een vraagje..
Afbeelding

Zit er nou gaas onder die slierten want ik zie dat niet zo goed Clown

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:49

als dat de pagony deken is, niet

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:46

fjordido schreef:
als dat de pagony deken is, niet

danku Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:01

Lowara schreef:
Zammie schreef:
het wordt tijd dat ze eens iets uitvinden wat echt helpt... Het liefst een middel waardoor ze massaal sterven Duivel

het beste idee van de week Clown

ik stem ook voor Knipoog

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:58

Vanmiddag een zak Subli Zonder gekocht. Ga over op dit voer. Ben erg benieuwd hoe het bevalt (energie van Otello en mate van eczeemklachten).

Otello z'n hoofd is ook alweer aan de beurt Verdrietig . Ik vind het zo akelig om te zien als ze jeuk hebben.
Ik smeer er Leovet Bio Huidolie op en ook wat muggenspray (Bremse-Bremse). Hopelijk blijft het hierbij.
Vorig jaar was het niet om aan te zien Ach gut .

Ga ook nog creatief bezig. Hals van de deken is iets te kort, waardoor hij een stuk manen (en voorpluk) heeft afgeschuurd vorig jaar. Wil hiervoor toch een stukje stof erbijaan naaien. Ben benieuwd hoe het resultaat word Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:40

Ik hoorde van iemand op stal, dat er een nieuw product binnenkort bij de dierenartsen komt, wat er ook al eerder was, maar ze toen niet meer mochten verkopen, maar nu mag het dus weer wel.
het schijnt een erg goed werkend product te zijn wat iemand ook had gebruikt en dat paard staat nu al 2 jaar zonder eczeem(deken).
Dus ben benieuwd, ze laten me het horen als het komt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:42

ja weet je..er zijn zoveel producten de mensen met succes gebruiken......
is puur afwachten of het bij jouw dier werkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:43

ja klopt, maar als het zo succesvol klinkt is het toch altijd het proberen waard? Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:45

ja tuurlijk Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:47

Is dat niet dat spul wat verleden jaar tijdelijk verkocht werd ivm blauwtong? Dit schijnt inderdaad te werken, maar is nu op dit moment nog niet verkrijgbaar...Misschien in het buitenland?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:52

ik heb volgens mij dat spul. butox heet het?
het kan ook zijn dat je tectonic bedoeld, dat is nog sterker. alleen het is paarsblauw en je paard verkleurd er een beetje van.