[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:44

Hmmm, vandaag had meneer ( nadat het nu twee jaar goed lijkt te gaan met neusnetje) weer iets nieuws... weet niet of dit bij jullie bekend is en of dit ook onder pollenallergie hoort: hij bleef maar schudden met zn oren... heen en weer zeg maar... alsof er iets in zn oren zat.. ff lekker gekrabt tussen het stappen en draven door. Dan leek hij er weer ven tegen te kunnen maar een paar tellen later begon het 'gerammel' weer...

Ben benieuwd... ik zag verder niks aan zijn oren... :(

Coentjuh

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:22

Wat geven jullie je paard ervoor? (medicijnen, homeopathische middelen, hooikoorts tabletjes, etc?)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:47

rhian schreef:
Hmmm, vandaag had meneer ( nadat het nu twee jaar goed lijkt te gaan met neusnetje) weer iets nieuws... weet niet of dit bij jullie bekend is en of dit ook onder pollenallergie hoort: hij bleef maar schudden met zn oren... heen en weer zeg maar... alsof er iets in zn oren zat.. ff lekker gekrabt tussen het stappen en draven door. Dan leek hij er weer ven tegen te kunnen maar een paar tellen later begon het 'gerammel' weer...

Ben benieuwd... ik zag verder niks aan zijn oren... :(

Dat doet die van mij soms als ik het halster afdoe.

Die van mij is helaas ook weer begonnen, op de poetsplaats is het t ergste lijkt wel.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:36

We geven leroy verder niets.. we hebben een tijdje druppeld gegeven... meen bach bloesem... leek niet echt te hrlpen.. verder gaat het met het netje best aardig, maar gisteren was echt voor het eerst dat zn oren hem irriteerden... arm beest... dan nog doet ie zn best met rijden...

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:22

Wat apart dat het bij jullie nu weer volop hoofdschudden is .. Hunk is juist de afgelopen dagen wat rustiger met zijn hoofd.. Er is bij hem echt geen pijl meer op te trekken. Nou sloopt hij ook echt alles wat op zijn hoofd komt, vliegennetjes, pollennetjes, halsters, alles moet eraf, dat terwijl het pollennetje in eerste instantie wel even leek te werken..
Afgelopen vrijdag waren we bij de dierenarts.. Het is in ieder geval geen spier of gewrichtsprobleem, dus ze heeft bloed afgenomen voor een test. Vandaag krijg ik de uitslag van de algemene bloedtest en vrijdag van ze allergie test.. Ik ben heel erg benieuwd.
Zien jullie wel een duidelijk verband met wanneer je paard meer of minder schud met zijn hoofd?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:33

Die van mij doet het zelfs s avonds (donker/rond 20 uur) als tie buiten staat...

Zo zonde/machteloos dit... dan is het zo'n rustig heerlijk lenteweer, mankeert je paard dit.

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:06

Hier ook weer paardje met last.. afgelopen zondag wedstrijd gehad ik nostrilvet gespoten.. ik vond het namelijk nogal mee vallen met het proesten (schudden doet hij niet echt) op het moment. Helaas meneer was niet nagevelijk te krijgen en gooide af en toe zijn been omhoog.. eerste proef was echt te slecht voor woorden maar daar kon hij niet veel aan doen... 2 de proef wel beter maar geen winst... Nu heb ik gisteren Allerfre gekocht en ga hem maar elke dag een pilletje geven... Het is zo jammer hij moet veel meer door zijn lijf gaan lopen maar op het moment als hij lekker lang en laag en rond dus ontspanning opzoek.. is het net of de luchtstroom zijn luchtwegen en slijmvliezen irriteren.. hij ontspant zicht dus totaal niet.. Netje is ook geen goede optie daar reageert hij alleen maar extremer op..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:07

Hier eigelijk nog niet veel last gehad, maar gister wel weer even een tijdje geschud met rijden, nog geen netje om het hoofdstel gedaan, omdat hij er s winters ook geen last van heeft. Zaterdag clinic, ik hoop heel erg dat hij er geen last van heeft, pollennetje gaat in elk geval voor de zekerheid mee.
Vanaf zondag komt hij even aan huis te staan, paar weekjes vakantie

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:11

Ik vind het zo frustrerend. Janouk heeft overdag buiten heel veel last; ze blijft knikken en schudden tot dat ze weer binnen staat.
Netjes, kappen, Nostrilvet, Resp com druppels etc. lijkt het alleen maar erger te maken. Ze heeft vanaf januari al aan het schudden. Gatver. Ik vind het zo sneu voor haar.
Ze staat nu het liefst binnen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:52

Janouk, je bent haar nu toch aan het behandelen?! Het is lastig maar heb geduld, het gaat echt werken!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:02

Ja, maar ik zoek tips uit de praktijk om het leven voor Janouk gemakkelijker te maken. Ik vind dat schudden zo sneu

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:03

Ik ben bang dat die er niet zijn, behalve het op stal zetten. Uit de wind/zon en andere triggers.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:08

Je zou NAF shake relief kunnen proberen...

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:19

En als je Janouk 's avonds of 's nachts, als het donker is, buiten zet? Ik snap dat dat geen permanente oplossing is, maar dan kan je er misschien wel achter komen wat haar triggert.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:26

Iemand ervaring met PUUR POLLEN? Of moet je dat al van te voren geven?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:56

ik heb het gegeven en het hielp niks....
appie schud ietsje meer en heeft het af en toe wat benauwd...hopelijk trekt dat wel snel weer weg :j

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:18

Hmm, nog maar eens mijn vraag stellen;

Heeft iemand de ervaring dat door pollenallergie je paard ook last kan hebben van kriebelende oren?

Leroy deed dit vorige week ineens, schudden (horizontaal) met zn oren... toen ik hem krabte aan en in zn oren zag je echtde opluchting... :)

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:34

Ik gebruik de NAF shake Relief nu sinds een week of twee maar weinig tot geen verschil...
Paard schudt in de wei amper en zeker niet meer als een ander maar heeft er met lopen wel last van het schudden ondanks dat ik met neusnetje en oornetje rij. Op mijn vorige stal had ze ook last maar veel minder als op deze stal. Staat nu wel nog maar sinds een week daar en vlak bij een bos en er zijn veel irriterende mugjes... heb nu een zeer sterk vliegenproduct besteld en een lang oornetje in de hoop dat het helpt en ze staat continu op 2 schepjes shake relief per dag... Maandag eerst gelongeerd met netjes aan, veel schudden en nadien reed ik voor het eerst in de buitenpiste , geen geschud... Woensdag eerst gelongeerd met netjes aan amper geschud en met rijden buiten heel erg onrustig.... Ik ben de lijn even helemaal kwijt... Het weer was niet anders, er was niks veranderd... Ik begrijp er niks van... Op mijn oude stal had ze er echt veel minder last van en zit er effe door omdat ik weet dat het altijd van maart tot eind juni vreselijke tijden is voor ons. met van die vliegenfrontriem op de wei is ze wel veel rustiger met haar hoofd maar helpt niet bij longeren, heb ik al getest..; Kortom ik ben echt uitgedokterd. Ik ben al bijna drie jaar aan het desensibiliseren en het enige verschil dat ik daaraan merk is dat haar manenschuren er door verminderd is maar voor de rest heeft het weinig tot geen effect ondanks dat ze elke maand haar prikje krijgt.......

iemand nog tips want ik zie het eind van de tunnel niet meer :( En kan echt niet zeggen of het niu de mugjes of de pollen zijn..........maar het is allessinds iets dat elk jaar steevast terugkomt :( :( :(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:23

Wat vervelend zeg. :(:)

Die van mij heeft juist minder last onder het rijden.. Neusnetje al geprobeerd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:19

rhian schreef:
Hmm, nog maar eens mijn vraag stellen;

Heeft iemand de ervaring dat door pollenallergie je paard ook last kan hebben van kriebelende oren?

Leroy deed dit vorige week ineens, schudden (horizontaal) met zn oren... toen ik hem krabte aan en in zn oren zag je echtde opluchting... :)

zeker weten dat er niks in de oren zit? zand, of bijvoorbeeld veel oorsmeer of schimmel geven dit soort symptomen ook he..
bij appie zie ik niet vaak dat hij met zijn oren flappert...alleen als er vliegjes zitten :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:25

Zembla flappert ook nooit met zijn oren..

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:29

Bedankt voor jullie reacties!

Nee, niks te zien. Bedenk me wel net dat meneer onttzettemd ruit op het moment en dat zijn oorpluis dus ook ruit... hmm, eens goed in die oren frutten a.s. zondag.

Ik zag wel wat vliegjes om zn oren fladderen als hij draafde werd het schudden met oren minder...

Ik houd jullie op de hoogte mocht ik een duidelijke oorzaak vinden.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:53

Ik heb een rijvliegenmasker gekocht met oren want neusnetje was niet voldoende. Rijd iemand hier met vliegenmasker?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:01

Janouk laat haar oren hangen bij een aanval. Iets wat ze normaal nooit doet

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:07